Page 1 of 2

zadne lozisko na R21 Nevada

Posted: Wed Oct 29, 2008 3:41 pm
by matus
Kupim zadne lozisko (prave, ale asi je to jedno), bubnova brzda.
Aj second-hand alebo si pridem zmontovat, len nech je dobre!

R21 Nevada 1.7 F3N (K48EF)

Posted: Wed Oct 29, 2008 7:44 pm
by Jan Kalina
Mrknul jsem do Dialogysu a předpokládám, že bys tam měl mít ložisko nalisovaný v náboji, na obrázku spodni označená varianta.
Image
To znamená, že když sundáš buben, ložisko zůstává dál na čepu na nápravě a musíš pro demontáž toho náboje s ložiskem povolit ještě středovou matici. Stejný typ náboje je podle Dialogysu použit v dalších renaultech: Express, R21 sedan i hatchback, Espace (I.nebo II.?, možná oba), Clio I., Safrane, Scénic I. a Mégane break I.
Detailně vím jen částečně R21 sedan a hatchback - tam je tento systém u motorů 2.0 a 2.2, možná u dieselu 2.1, zkrátka podélný motory. Příčný motory na rozdíl od Nevady mají ten horní systém, kdy je ložisko v bubnu. Safrane a Espace to bude mít jen u 4-válců, ostatní nevím. Pokud bych dával použitý, pak s celým nábojem (na obr.č.6) samozřejmě - ne samotný ložisko :) (to ložisko ani v Dialogysu samostatně není, bo aspoň já ho tam nenašel :oops: )

Jeden technický dotaz na okraj - ve VINu máš na 8. místě písmeno F :?: :P

toto

Posted: Thu Oct 30, 2008 8:44 am
by matus
Ja potrebujem presne to co pises, to kde je lozisko zalisovane v naboji:

Z katalogu Elitu. Nove stoji 6tis, preto chcem zohmat radsej sekac. Samozrejme zalezi aj od ceny sekaca..
Image

F predsa dobre vies co znamena. Familiare > 7 miestna ;)

Posted: Thu Oct 30, 2008 10:23 am
by Jan Kalina
Takže tedy ani jinde se to nedá sehnat jako samostatný ložisko...(já to totiž jinde nehledal). Vrakáč nějaký poblíž nemáš? Takovou shnilou 21ku sedan s motorem 2.2 bys tam měl najít určo několikrát, aspoň u nás to tak bývá, než z ní udělají kostku. Já samozřejmě mám celou nápravu včetně brzd, která má najeto jen 140.tkm, ale mám ji dost zahrabanou pod mnohým harampádím :oops: Pokud by nebyla jiná/rychlejší možnost, jak se k tomu náboji dostat, odhrabu, vymontuju a pošlu :)
Ikdyž, nechcete si už konečně s Majmajkem přijet pro tu 14ku s plaťákem? Jsou obě někde zhruba vedle sebe, takže by se při objevení jednoho našlo i to druhý a náprava by mohla posloužit jako vhodný vyvažovací prvek při transportu :lol:

Vím co by mělo F znamenat, ale nikdy jsem se s tím prakticky nesetkal, abych si to mohl "vlastnoručně ohmatat", takže jsem tuto skutečnost neměl ověřenou - díky za info, člověk se musí stále učit :wink: (v Dialogysu se takový infa hledají těžko a když se nepotkáš s člověkem, který o tom něco ví, nemůže ti ani nic objasnit; teď ještě pátrám po významu 1-ky ve VINu na 9. místě - vím o jednom případu, kdy v tom autě je 3-kvalt automat, ale nemám to ověřený z více míst - manuál je 5-ka a 4-kvalt automat je 2-ka, to se vidí denně, ale tu 1-ku mám jen v jedněch dokladech, který tedy nejspíš nepatří k tomu mýmu nejnovějšímu autu... :) )

toto

Posted: Thu Oct 30, 2008 12:56 pm
by matus
No na vrakac sa chcem vybrat, len tam je to tiez bez zaruky, preto som skusal najprv ci nema niekto aspon ako-tak zarucene dobre...

Ked nenajdem na vrakaci, vyberiem sa k tebe :)

No a k tej 14ke, co viem, tak momentalne je hospitz plny. Musime najprv resocializovat nejakeho Renaulta odtial.. ;)

K tej 7 miestnej. Je to super, ale vyuzil som to za dva roky asi 2 krat ;)

Posted: Thu Oct 30, 2008 1:19 pm
by Mondrejka
Skus oslovit na zaklade rozmerov popripade cisla tychto ludi:
zozenu vselico a pomerne lacno, je to vyskusane, mne zohnali loziska do zadneho naboja (teda tam je naboj spolu s kotucom) na 5-ke za 3500,- obidve strany (teda 2x to iste)

Imet-Ake sro
http://www.imet.sk/IMET_html/01050101.html#ia
ake.predaj.ba@imet.sk

Valiveloziska sro
http://www.valiveloziska.sk/sortiment
loziskagufera@stonline.sk

Posted: Fri Oct 31, 2008 2:56 pm
by Mario Horak
Je celkom možné, že tie ložiská sú štandartných rozmerov. Potom ich kúpiš po 80 Sk kus. Viem, problém je dostať sa k rozmerom bez rozoberania.

toto

Posted: Fri Oct 31, 2008 4:34 pm
by matus
Mario, praveze v tomto pripade nie. Toto je zase taky fajny francuzsky vymysel. Vonkajsia obruba loziska je vlastne naboj. Tu je to celkom pekne viediet na obrazku:
Image

Inak aj v tom obrazku, co sem dal Honzo Kalina je to vidiet. Jeden typ ma normalne lozisko a druhy (ktory mam zial ja) ma tuto exkluzivitu :evil:

Posted: Fri Oct 31, 2008 5:14 pm
by Mario Horak
:? Tak potom nič. Inak túto stupiditu vymysleli u Forda. A čo tak ten náboj pretočiť na sústruhu a lupnúť tam štandartné ložiská? (samozrejme ak to rozmery dovolia)

Posted: Fri Oct 31, 2008 7:26 pm
by maroxe
pockaj predseda, ja som onoho casu hufne nakupoval loziska na moj renault express a nejake mi ostali, neviem ake co a ako, ale zajtra - v sobotu zbehnem do garaze na ahoji a pozriem to a dam sem nejake cisla a foto, vecer

mx

Posted: Sat Nov 01, 2008 12:20 am
by Jan Kalina
77 01 204 667 NABOJ KOLA

Posted: Sat Nov 01, 2008 8:52 pm
by maroxe
neviem co to je ako to je, ale je to na renault express, na krabici to ma cislo:
QWB566 - to je to velke, a mensie ma cislo QWB301, mam to doma, ked tak si to dojdi niekedy kuknut, pomerat, zober si to alebo co, volaj mi

mx

Posted: Sat Nov 01, 2008 10:23 pm
by Jan Kalina
No ale hlavně to musí vypadat jako to na těch obrázcích :)

toto

Posted: Sun Nov 02, 2008 2:42 pm
by matus
MX: Dakujem za ochotu, ale pokial hovoris ze je to male a velke lozisko, tak to asi nebude to co potrebujem. Ja potrebujem aby to vyzeralo tak ako na tom obrazku vyssie..

Posted: Sun Nov 02, 2008 3:12 pm
by Majmajko
Jan Kalina wrote:Mrknul jsem do Dialogysu a předpokládám, že bys tam měl mít ložisko nalisovaný v náboji, na obrázku spodni označená varianta.
Image
To znamená, že když sundáš buben, ložisko zůstává dál na čepu na nápravě a musíš pro demontáž toho náboje s ložiskem povolit ještě středovou matici. Stejný typ náboje je podle Dialogysu použit v dalších renaultech: Express, R21 sedan i hatchback, Espace (I.nebo II.?, možná oba), Clio I., Safrane, Scénic I. a Mégane break I.
Detailně vím jen částečně R21 sedan a hatchback - tam je tento systém u motorů 2.0 a 2.2, možná u dieselu 2.1, zkrátka podélný motory. Příčný motory na rozdíl od Nevady mají ten horní systém, kdy je ložisko v bubnu. Safrane a Espace to bude mít jen u 4-válců, ostatní nevím. Pokud bych dával použitý, pak s celým nábojem (na obr.č.6) samozřejmě - ne samotný ložisko :) (to ložisko ani v Dialogysu samostatně není, bo aspoň já ho tam nenašel :oops: )

Jeden technický dotaz na okraj - ve VINu máš na 8. místě písmeno F :?: :P
Vymena za variant 2. co je nezkruzkovany na obrazku nie je mozny? (ak by bol z ineho vozu) potom by sa dalo jednoduchsie menit lozisko aj nabuduce... :wink:
Teda ak je to take kde je mozne menit len lozisko...