Page 1 of 1

Výmena oleja, filtra ako na to

Posted: Fri Sep 11, 2009 9:21 am
by Victorio
Viem, že tu ste skôr "veteráni", tj. staršie modely , ale prosím o radu pre Renault Clio II, Autentique, 2002, 1.2/8V. (VIN VF1BB0FCF25904769)
Chystám sa na výmenu oleja, ale akosi nevidím kde je olejový filter, teda buď je vzadu medzi motorom, a prepážkou s interiérom,tj. pod vzduchovým filtrom, alebo niekde dolu. Je pravda, že som ešte nenavliekol montérky a nevliezol pod auto, ale radšej sa spýtam, ako na to, čo treba demontovať , kúpiť, atď.
Predpokladám, že min.4L oleja, predtým mi menili v servise za Elf Sporti TXI 10W40, zdalo sa mi ale, že po výmene motor viac klepal, ako pred, keď tam bol originál olej z výroby. Na tento olej chodím už vyše 23000km!!! s nejakým novým ĺitrom doliatym, takže uź ho nechcem veľmi trápiť :(
Potom asi olej. filter nejake tesnenie ?

A ďalšia vec, márne sa pokúšam nájsť nejaké servisné info o tomto type motora (agregátu), všade sú buď staršie modely, alebo vyššie kubatúry, len tento nie. V Rusku sa asi predával pod označením Symbol, ale ani na to mi servis.manuál nesedí.

toto

Posted: Fri Sep 11, 2009 9:37 am
by matus
Toto mam zo stranky Valvoline:

Clio II 1.2 (2001-2005)
Engine: D7F
Capacity: 3,7 liter
Filter: 0,2 liter

Use: Normal
Service intervals:
Change 30000 km / 24 months

SynPower XL-III 5W-30
SynPower 5W-30
SynPower 5W-40



Vymena oleja nieje +/- ziadna veda ani na novych autach. Olej, filter, pripadne nova podlozka pod vypustny srob. Pokial nieje filter pristupny zhora, tak potom zdola. Asi bude najlepsie vziat si monterky a vliezt pod auto a najst ho.

Osobne by som tam lial olej ktory predpisuje vyrobca, myslim typ, nie znacku.

Co sa tyka toho klepania, na novych motoroch moze klepat vselico. Okrem kluky a vacky aj vstreky alebo hydrostely na ventiloch. Moze byt ze bol olej za studena moc husty a nepretlacil sa k mazaniu hydrostelov. Ale skor nie..
Otazka je ci klepal stale, alebo len pri startovani. A pokial to uz prestalo je to aj tak jedno..

Posted: Fri Sep 11, 2009 9:47 am
by Anarki
K tvojmu motoru, používaš nesprávny olej lebo je pre neho predpísaná plná syntetika. Na polosyntetiku sa prechádza keď má auto najazdených mnoho kilometrov kvôli väčšiemu opotrebeniu, vôľam a spotrebe oleja.

Olejový filter sa nachádza zvisle našrubovaný z motorového priestoru na vysunutú spodnú časť motora ešte pred olejovou vaňou.

A teraz k výmene oleja, ak nekecá dialogys tak nemáš klasický kovový olejový filter ale skladačku, t.j. po vypustení oleja odšrubuješ kovový kryt, udšrubuješ strediacu šrubu čo drží samotné teleso filtra (v takom stave je to teleso hodne podobné vzduchovému filtru :D
Mení sa teleso filtra, spodné a horné tesnenie, v sade to stojí do 17 Eur - 500 Sk priamo v Renaulte. Cena je prijateľná, bral by som originál. :wink:

Veľa štastia.

olej filter

Posted: Fri Sep 11, 2009 11:16 am
by Victorio
ten olejovy filter je asi ten rebrovany valček vľavo vzadu, keď pozerám spredu zhora ? nebolo som si istý, či to nieje servo, alebo niečo také... :)
Hľadal som totiž klasický plechový filter, ktorý sa mení celý.
Ohľadom toho oleja, mne tam dali v servise 10W40, a čo bolo pôvodne, netuším.
Takže bude vhodné, ak tam teraz po 36000km (celkovo) dám 5W40tku , a nie znova 10W40 ? A čo odporúčate, Elf, alebo na tom až tak nezáleží ?
Momentálne je autíčko mimoriadne živé, po tom,ako som ho prehnal do Bulharska a späť a navyše dostal jednu "dávku" V power, tak má super akceleráciu, čo s tým spraví plná syntetika ? Keďže je údajne riedšia, predpokladám, že sa ešte viac zmenšia trenia.

Zatiaľ vďaka za rady.

Posted: Fri Sep 11, 2009 6:51 pm
by Anarki
Áno to je ten rebrovaný valček :D
Kľudne môžete naliať plnú syntetiku po tak málo km sa tomu nem,á čo stať. Navyše aj polosyntetika sa už niekoľko rokov výraba zo syntetického základu takže mýty o spustení karbónu u nových áut neplatia. :wink:

Značka motorového oleja je dôležitá ale nemusí sa striktne dodržiavať výrobcom stanovený Elf. Kľudne ho môžeš nahradiť Shell, Mobil1 alebo ak niečo lacnejšie tak Total, Liqui Moly.

Iná vec je čo sa týka prevodového oleja, ten by som iný ako Elf do francúzkej prevodovky nenalial :idea:

Čo sa týka rozdielu 5W40 a 10W40 nejedná sa o zmenšenie trenia ale skôr o rýchlejšie zrednutie oleja na prevádzkové podmienky a vyššiu odolnosť voči chladnému počasiu. Všetky oleje zohriate na prevádzkovú teplotu majú zhruba rovnakú "riedkosť" a viskozitu. Čím vyššia trieda oleja tým je olej redší a skôr pripravený na dostatočné mazanie pri vyššej záťaži. Samozrejme čím vyššia trieda oleja tým viac aditív (platí pri serióznych značkách.)

Ohľadom PHM ja nič iné ako V Power Racing netankujem :mrgreen:

výmena oleja

Posted: Mon Sep 14, 2009 11:54 am
by Victorio
sorry, ak Vás otravujem, iba že sa mi podarilo ten olej vymeniť bez väčších problémov. Akurát som si musel vyrobiť štvorhranný kľúč na výpustnú skrutku na olejovej vani (pár minút s flexkou a kúskom starého veľkého imbusového kľúča). A bol som prekvapený, že vonkajší kryt olejového filtra je z akéhosi plastu. Rukami som ho nevedel odkrútiť, tak som skúsil opatrne hasák, a povolil.
Inak všetko OK, olej som dal nakoniec Elf 10W40 Sporti TXI, na radu mechanika taký istý, ako bol predtým.

Posted: Mon Sep 14, 2009 1:21 pm
by Anarki
Tak nabudúce už nemusíš nič vyrábať s flexou len sa zamyslieť kde si taký štvorec už videl :D
A zistíš že namiesto špeciálneho kľúča ti stačí komunistická (alebo aj demokratická) kľučka od dverí :lol:

Želám Veľa štastne najazdených km s autom. :wink:

Posted: Sat Sep 26, 2009 12:28 am
by marian letko
pochybujem, ze kluckou od dveri povolis vypustny srob na ol. vani. marian12xR

Posted: Sat Sep 26, 2009 12:33 am
by Anarki
Ak to predtým uťahoval homo sapiens a vymenil podložku po šroub tak áno. Ak to uťahoval Los Dementos a ušetril na starej podložke ktorá aj tak trochu bude prepúštať tak to mám problém povoliť aj s profi nástavcom :roll:

Ja používam po výpustný šroub podložku z dutej trubky, veľmi ľahko sa poddáva a šroub uťahujem tak, že ho povolím aj s drevenou kľučkou :idea:

olej

Posted: Mon Sep 28, 2009 11:01 am
by Victorio
No u mna to bolo takto :
štvorhran som vyrobil z väčšieho imbusového kľúča, skúšal som rukou, nešlo, skúšal som na neho nasadiť korunkový kľúč, nešlo, no pod autom v stave ležmo ktovieakú silu nemám, potom som vzal kúsok ocelovej rúrky cca 30cm dlhej, nasadil na kľúč, a povolila.
Takže asi by to tou kľučkou nešlo... ibaže na jej koniec kúsok rúrky.

Posted: Mon Sep 28, 2009 11:50 am
by Mondrejka
Dlhodobe riesenie je kupit kvaliny nadtavec na golu (orech) stvorhranny alebo napr aj ten imbusovy a zbrusit ho. Tato investicia sa oplati nakolko s golou sa to da povolit vzdy. Ja som za taky orech dal 130 SKK a doteraz som ho neodtrhol na tych idiotskych svorhrannych skutkach, inak nechapem naco to tak niektori zatahuju vsak nech tam teda natocia PTFE pasku na zavity ak chcu setrit na novej podlozke. Paska to utesni vzdy.

Posted: Wed Sep 30, 2009 9:51 pm
by marian letko
mam taky problem, ze na mojej super 5tke nepomaha ani vymena podlozky ani paska. stale to niekde okolo toho prelina. vymenil som aj srob /pasuje z feldy alebo favorita/ marian12xR

Posted: Thu Oct 01, 2009 12:24 am
by krestan
marian.. mal som ten isty problem.. potom som vsak objavil namiesto klasickych medennych podloziek dute podlozky.. tzv fukane.. najlepsi je ked ju predtym na sporaku rozpalis do zlte a nechas pomaly vychladnut../zihanie/ takyto vyzihany material zmakne co sposoby ze sa lepsie prisposoby ploche medzi srobom a olejovou vanou.. daju sa kupit bezne v predajni s nahradnymi dielmi

podložka

Posted: Thu Oct 01, 2009 1:48 pm
by Victorio
nebola by dobra podlozka pod zapalovacie sviecky ? tie su take pruzne a dute.
Asi je to sposobene zdeformovanim plechu olejovej vane, takze ak je to s povodnou srubou zahnute, tak to sedi, ale po odkruteni a s novou podlozkou to uz nikdy nesadne.
Skusil by som tam dat teflonovu podlozku, jednak vydrzi vysoke teploty, a potom je makka a prisposobi sa tvaru, akurat ten teflon cca 2-3 mm hruby budete mat problem zohnat

Posted: Thu Oct 01, 2009 6:39 pm
by Anarki
Som za fúkané podložky, používam ich a nemám problém. Predtým som používal ručne vyrezanú podložku z klingeritu, tá to tiež v pohode udržala. :wink:

Laborovanie s podložkami od sviečok nemá cenu, fúkaná podložka stojí pár centov. :idea: