Renault 5, 1.4 r.1990 - po zahriatí motora má vysoké otáčky
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 5, 1.4 r.1990 - po zahriatí motora má vysoké otáčky
Dobrý deň,
takže aby som opísal problém: Po naštartovaní za studena, mi riadiaca jednotka udržiava motor vo vyšších otáčkach, po chvíľke, ako sa trochu zohreje sa otáčky znížia na príjemnú frekvenciu, no po krátkom čase sa znovu začnú dvíhať do dosť vysokých polôh. Čiže obcami prechádzam so zaradenou päťkou, bez zmačknutého plynu rýchlosťou 60 km/hod. Viem že, lambda sonda mi vykazuje úplné nezmysly, čo má asi za následok aj to, že mi tie otáčky ešte aj kolíšu, no doposiaľ mi iba kolísali, ale teraz po novom sú ešte aj vysoké. Kolísanie mi vzhľadom k mojej chabej finančnej situácii až tak neprekáža, no vďaka tým vysokým otáčkam mi pri jazdeni v Bratislave spapá za chvíľku aj slipy.
Potrebujem nejako prežiť ešte túto zimu, na jar plánujem kúpiť niečo novšie. Tých problémov je tam totiž kopec a keby som ich mal začať všetky riešiť, tak ma to bude stáť kopec penazí a času, preto uvažujem iba takto "sezónne". Neviete mi niekto poradiť, čo s tým, či treba iba resetnúť riadiacu jednotku, alebo nejakú fintu, ako s tým vybabrať???
Za cenné rady veľmi pekne ďakujem.
takže aby som opísal problém: Po naštartovaní za studena, mi riadiaca jednotka udržiava motor vo vyšších otáčkach, po chvíľke, ako sa trochu zohreje sa otáčky znížia na príjemnú frekvenciu, no po krátkom čase sa znovu začnú dvíhať do dosť vysokých polôh. Čiže obcami prechádzam so zaradenou päťkou, bez zmačknutého plynu rýchlosťou 60 km/hod. Viem že, lambda sonda mi vykazuje úplné nezmysly, čo má asi za následok aj to, že mi tie otáčky ešte aj kolíšu, no doposiaľ mi iba kolísali, ale teraz po novom sú ešte aj vysoké. Kolísanie mi vzhľadom k mojej chabej finančnej situácii až tak neprekáža, no vďaka tým vysokým otáčkam mi pri jazdeni v Bratislave spapá za chvíľku aj slipy.
Potrebujem nejako prežiť ešte túto zimu, na jar plánujem kúpiť niečo novšie. Tých problémov je tam totiž kopec a keby som ich mal začať všetky riešiť, tak ma to bude stáť kopec penazí a času, preto uvažujem iba takto "sezónne". Neviete mi niekto poradiť, čo s tým, či treba iba resetnúť riadiacu jednotku, alebo nejakú fintu, ako s tým vybabrať???
Za cenné rady veľmi pekne ďakujem.
-
- Posts: 10
- Joined: Tue Oct 06, 2009 9:30 pm
- Andrej Rosák
- Posts: 351
- Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
- Location: Velky Grob
r
Chlapi ... ved za 100€ sa da zohnat cele auto bez TP...
-
- Posts: 2
- Joined: Sun Jan 24, 2010 12:01 am
- Location: Harmanec
vysoke otacky R5
Chlapi poradte mi, mam R5 motor 1,4 43kw benzin jednobod. vstrekovanie. Rok vyroby 1987. Volnobeh ma stale vysoke otacky. Ako nastartujem tak stale aj po zahriati toci okolo 1500 ot/min a nikdy neklesnu. Robi to uz dost dlho kazdy mechanik sa vyhovara ze to nema diagnosticku zasuvku. Poradte ak viete prosim. Dik
Ak nemáš v háji čidlo teploty chladiacej kvapaliny alebo málo prechodnú nádobu s (rádio)aktívnym uhlím tak bude preoblém v mechanizme toho jednobodového vstrekovania. Mechanici čo sa u tohto vyhovárajú na diagnostiku sú dementi a nedal by som im meniť ani kolesá
Takže späť k samotnému vstreku. Kde môže byť chyba. V regulačnej časti čo je šikmo pripevnená k rádobykarbíku. Dosť častá porucha tých systémov. Takisto skontroluj regulátor tlaku paliva - prasknutá membrána a pod(tiež našrubovaný zdola na vstrek). Alebo ešte zboku na vstreku je našrubovaný snímač polohy klapky, zmeraj ho elektricky či nemá "hluché miesto".
Takže späť k samotnému vstreku. Kde môže byť chyba. V regulačnej časti čo je šikmo pripevnená k rádobykarbíku. Dosť častá porucha tých systémov. Takisto skontroluj regulátor tlaku paliva - prasknutá membrána a pod(tiež našrubovaný zdola na vstrek). Alebo ešte zboku na vstreku je našrubovaný snímač polohy klapky, zmeraj ho elektricky či nemá "hluché miesto".
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
toto
A este pokial upodozrievas lambdu, tak ju odpoj.. RJ by si mala potom vyratavat hodnoty podla mapy. Myslim ze uz to tu niekto tak riesil.
Ale v prvom rade by som naozaj upodozrieval nejake teplotne cidlo ze dava zle hodnoty..
Ale v prvom rade by som naozaj upodozrieval nejake teplotne cidlo ze dava zle hodnoty..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
O regulaci volnoběhu se tu stará elektromotorek - krokový motorek. Při každým vypnutí motoru musí zachrčet, nastavuje se tak do nějaký základní polohy pro opětovný start. Pokud nezachrčí, příčina bude rovnou v něm. Nikdy jsem se v tomhle nevrtal, ale možná jsem četl o nějakým vyčištění nebo co. Začal bych u toho motorku.
Teplotní čidla se mi moc nezdají, po změně teploty by mělo dojít k nějaký změně a ne to bejt pořád stejný.
To, že by ta stříkačka neměla diagnostickou zásuvku, se mi moc nezdá. Nejsem si jistej, ale možná jsme to už rozebírali na tomhle fóru jednou. Motor C3J-A700 má vstřikování Bendix a diagnostický zásuvky (jsou 2!) mají 3x5 a 2x3 piny, umístěny jsou v těsný blízkosti zapalování, někde pod ním na stejným držáku nejspíš (pod kapotou). Motory C3J-B702 a C3J-E760 mají vstřikování Renix a diagnostická zásuvka je klasická renaulťácká 3x4 piny a měla by být umístěna u řídící jednotky, čili před spolujezdcem u pojistek a relátek pod palubkou.
Teplotní čidla se mi moc nezdají, po změně teploty by mělo dojít k nějaký změně a ne to bejt pořád stejný.
To, že by ta stříkačka neměla diagnostickou zásuvku, se mi moc nezdá. Nejsem si jistej, ale možná jsme to už rozebírali na tomhle fóru jednou. Motor C3J-A700 má vstřikování Bendix a diagnostický zásuvky (jsou 2!) mají 3x5 a 2x3 piny, umístěny jsou v těsný blízkosti zapalování, někde pod ním na stejným držáku nejspíš (pod kapotou). Motory C3J-B702 a C3J-E760 mají vstřikování Renix a diagnostická zásuvka je klasická renaulťácká 3x4 piny a měla by být umístěna u řídící jednotky, čili před spolujezdcem u pojistek a relátek pod palubkou.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Hodnoty teplotních čidel jsou tu http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?p=19263#19263
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
-
- člen RCC
- Posts: 126
- Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
- Location: koseca 784
volnobeh
Moze to byt aj prisavanim falosneho vzduchu. Cim viac vzduchu, tym viac paliva = vysove otacky. Tiez som to riesil a nevyriesil. Vsetky hodnoty boli OK, lambda tiez. A zasuvku to urcite ma. marian
maros