Prevodovka R21
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Prevodovka R21
Ahoj, potrebujem vedieť či niekto má tabuľku prevodov v prevodovkách R21. Hľadám 5-stupňovú prevodovku na stavbu jedného športového auta a neviem, ktorá bude najlepšia. zaujíma ma stály prevod a tiež odstupňovanie medzi rýchlosťami.
Dúfam, že je možné otočiť diferenciál, aby motor mohol byť vzadu.
Dúfam, že je možné otočiť diferenciál, aby motor mohol byť vzadu.
Nerušiť!!! K L O N U J E M
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Nemusíš nic nikde hledat - nejlepší a taky nejpoužívanější na tenhle účel je převodovka UN1-13 z R21 2.LTurbo
Pokud máš rád přesto čísla a mermomocí chceš vidět tabulku, tady ji máš
21ka Turbo je v posledním řádku, L485 (to je verze bez katu, s katem L48L). B29x je R25, D50x je Alpine. Diferenciál otočit jde. Tahle převodovka těsní guferama na poloosách. No a rozměrově je to dost velká kráva, nemluvě o hmotnosti. Taky občas někdo shání jen obal z UN1, že si nechá vnitřek postavit na míru - ale to je pak asi o jinejch penězích, než jen koupit vymontovanou funkční převodovku.
Obecně - převodovka typu UN1 se montovala v R21 pouze do Turba, v R25 ke všem V6-motorům a k pouze některým 4-válcům 2.2i (omezená série TX/GTX s ABS ve phasi 1 bez katu), v Alpine a nakonec i v Espace II. u V6ky.
Převodovky u ostatních podélných 4-válců (2.0, 2.2, 2.1d) v čemkoliv jsou typu NG. Poloosy to má suchý, převodovka je menší a lehčí. Někdo ji ke stejnýmu účelu už taky sháněl a podle obrázků ze servisního manuálu to vypadá, že diferenciál by taky měl jít otočit, ale to nemám ověřený.
Pokud máš rád přesto čísla a mermomocí chceš vidět tabulku, tady ji máš
21ka Turbo je v posledním řádku, L485 (to je verze bez katu, s katem L48L). B29x je R25, D50x je Alpine. Diferenciál otočit jde. Tahle převodovka těsní guferama na poloosách. No a rozměrově je to dost velká kráva, nemluvě o hmotnosti. Taky občas někdo shání jen obal z UN1, že si nechá vnitřek postavit na míru - ale to je pak asi o jinejch penězích, než jen koupit vymontovanou funkční převodovku.
Obecně - převodovka typu UN1 se montovala v R21 pouze do Turba, v R25 ke všem V6-motorům a k pouze některým 4-válcům 2.2i (omezená série TX/GTX s ABS ve phasi 1 bez katu), v Alpine a nakonec i v Espace II. u V6ky.
Převodovky u ostatních podélných 4-válců (2.0, 2.2, 2.1d) v čemkoliv jsou typu NG. Poloosy to má suchý, převodovka je menší a lehčí. Někdo ji ke stejnýmu účelu už taky sháněl a podle obrázků ze servisního manuálu to vypadá, že diferenciál by taky měl jít otočit, ale to nemám ověřený.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
A ještě jen pro doplnění informací link na jednu diskuzi http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=29590
(z toho co jsem tam nabízel je dnes k dispozici už pouze převodovka z V6turbo, už jsem ji i vyzkoušel a ujel s tím 150km, ale prozatím ji vyndávat nechci - plány se trošku změnily, navíc rozebírat to auto teď se mi nechce a ani nevím, jestli se jí mám vůbec zbavovat)
(z toho co jsem tam nabízel je dnes k dispozici už pouze převodovka z V6turbo, už jsem ji i vyzkoušel a ujel s tím 150km, ale prozatím ji vyndávat nechci - plány se trošku změnily, navíc rozebírat to auto teď se mi nechce a ani nevím, jestli se jí mám vůbec zbavovat)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Jestli to nějaká NGx vydrží nevím Maximální tovární výkon motoru u kterýho taková byla je do 140PS (R21 a R25 s 2.0 12v). Jirka Krásný má ve Fuegu u motoru z R21Turbo 2.0T převodovku NG3 z Fuega 2.2/79kW a prý v pohodě. NGx je oproti UN1 ale snadněji sehnatelná.
Ještě k tomu označení:
NG0, NG2 - 4-kvalt
NG1, NG3, NG5, NG9 - 5ti-kvalt
NG7 - 5ti-kvalt 4x4 a Quadra
UN1 - 5ti-kvalt
UN7 - 5ti-kvalt Quadra
Ještě k tomu označení:
NG0, NG2 - 4-kvalt
NG1, NG3, NG5, NG9 - 5ti-kvalt
NG7 - 5ti-kvalt 4x4 a Quadra
UN1 - 5ti-kvalt
UN7 - 5ti-kvalt Quadra
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Těch je bohužel na asi 6 stránek a soubor 1.3MB neodešlu, takže si budeš muset vystačit s anglickou verzí http://r21club.com/download/r21organes/ ... a3_ang.pdf
Jinak k UNx máš serv.manuál tady http://r21club.com/download/r21organes/ ... ka_ang.pdf
Když budeš potřebovat identifikovat nějaký typ vozu, ptej se
Jinak k UNx máš serv.manuál tady http://r21club.com/download/r21organes/ ... ka_ang.pdf
Když budeš potřebovat identifikovat nějaký typ vozu, ptej se
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
Po niekoľkých mesiacoch zháňania, skladania, rozoberania, skladania a rozoberania.....
Prevodovka NG sa nedá otočiť. Je tam síce miesto, dá sa to aj rozobrať a zložiť naopak, ale pastorok diferáku je po osou asi 12mm a zuby nesedia do seba. Napriek tomu vydržala 2 preteky, potom išla k zubárovi.
Potom prišla na rad prevodovka UN aj s prestavbou. Zmena prevodu 3,4,5 a radenie zubovou spojkou bez synchrónov.
Keď mi pôjde FTP hodím aj nejaké fotky prevodovky po prestavbe.
Prevodovka NG sa nedá otočiť. Je tam síce miesto, dá sa to aj rozobrať a zložiť naopak, ale pastorok diferáku je po osou asi 12mm a zuby nesedia do seba. Napriek tomu vydržala 2 preteky, potom išla k zubárovi.
Potom prišla na rad prevodovka UN aj s prestavbou. Zmena prevodu 3,4,5 a radenie zubovou spojkou bez synchrónov.
Keď mi pôjde FTP hodím aj nejaké fotky prevodovky po prestavbe.
Nerušiť!!! K L O N U J E M
toto
no smelo, to ma zaujima!
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!