Dobrý deň,
už dlhšiu dobu poškulujem po Meganoch - verzia Combi - tá staršia generácia od tej najnovšej - roky 2004 až 2009 tuším. Behá ich na cestách skutočne hodne, no hodne je ich aj na predaj v bazároch (napr. http://www.autobazareu.sk), čo ma núti premýšľať nad tým, či nie sú tieto typy motorov kazivé a preto sa ich ľudia radšej zbavuju. Viem, že motory 1.5 dCi boli veľmi úsporné, no pri výkonovo najvyšších verziách mali hodne krátku životnosť. Ja by som mal ale záujem o motory 1,9 dCi s 6 stupňovou prevodovkou. Pozeral som sa na webe, že sa robia v troch výkonových verziách - 81Kw, 88Kw a 96Kw, dokonca som našiel aj 110Kw verziu, no je možné že ide o prečípovaný kus, alebo o chybu v popise a teda motor 2.0 dCi, ktorý má 110Kw (150PS), no neviem či je to štandard, alebo prerábka.
Ak máte, napíšte sem prosím Vaše skúsenosti s týmito Renaultami, bude to veľká pomoc pri premýšľaní
Ďakujem
Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Re: Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Moj osobny nazor je taky ze tie motory su dobre, maju dobru akceleraciu, avsak su citlive na "zle" zaobchadzanie, napriklad idu ludia 200 km pridu na pumpu a vypnu absolutne zohriaty motor turbo sa nevychladi a potom sa cuduju ze im cez turbo "vycucava" olej, nie su podla mna vhodne na kratke vzdialenosti, ako sa vravi diesel tak aspon 15km kym sa poriadne zohreje.Co to maju moji znami tak sa nestazuju ze by boli problemy nejake vseobecne.V bazare si treba dat pozor na kusy kde nevedia dokladovat sevisnu historiu, ak sa s nim zle zaobchadzalo tak pravdepodone uz bude menene turbo (to byva najcastejsim prejavom). Celkovo by som klasifikoval tieto 1,9dCi ako dobre motory pre viac "kludnejsiu" jazdu, ked by som chcel sportove auto tak by som si tento motor nezvolil. Treba dat na intuiciu pri kupe jazdenky, podla mna sa da spoznat aky bol majitel ci sa staral, alebo iba dolieval ostrekovaciu kvapalinu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Re: Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Ďakujem za názor. Som vďačný za toto komplexnejšie zhodnotenie. Možno by bolo fajn, keby sa niekto vyjadril aj k tým jednotlivým výkonovým verziám.
So zaobchádzaním s turbodieslom je to viacmenej jasné, hlavne tá diaľnica a okamžité vypnutie motora pri tankovaní na pumpe, tiež krátke vzdialenosti, či vytáčanie motora za studena... Už sa píše o tom toľko, že prehliadnúť to môže už iba buď totálne nepraktický človek, flegmazik, alebo užívateľ služobného vozu .
Čo sa týka kúpy ojazdeného auta, dávam si pozor ako dosadajú všetky dvere, či sú špáry medzi jednotlivými karoserskými dielmi rovnaké/rovnobežné, či lícujú, ako sú na tom zadné lemy, či nie sú v motorovej časti menené nosníky a diely hlavne v okolí chladiča, stav kilometrov verzus opotrebenie povrchu volantu, radiacej páky, pedálov a vysedenosť sadadiel, tiež sa zvyknem previezť cez železničné priecestie v snahe zistiť, ako je na tom podvozok, snažím sa zahriať motor na pracovnú teplotu a testnuť turbo, či sa nadmerne nedymí z výfuku, či turbo nepíska, alebo nefučí niekde falošný vzduch, testujem aj prudšie brzdenie, či pri ňom neťahá volant do strany - aké sú ešte osvečené finty pomocou ktorých sa dá zistiť technický stav ojazdeného auta?
So zaobchádzaním s turbodieslom je to viacmenej jasné, hlavne tá diaľnica a okamžité vypnutie motora pri tankovaní na pumpe, tiež krátke vzdialenosti, či vytáčanie motora za studena... Už sa píše o tom toľko, že prehliadnúť to môže už iba buď totálne nepraktický človek, flegmazik, alebo užívateľ služobného vozu .
Čo sa týka kúpy ojazdeného auta, dávam si pozor ako dosadajú všetky dvere, či sú špáry medzi jednotlivými karoserskými dielmi rovnaké/rovnobežné, či lícujú, ako sú na tom zadné lemy, či nie sú v motorovej časti menené nosníky a diely hlavne v okolí chladiča, stav kilometrov verzus opotrebenie povrchu volantu, radiacej páky, pedálov a vysedenosť sadadiel, tiež sa zvyknem previezť cez železničné priecestie v snahe zistiť, ako je na tom podvozok, snažím sa zahriať motor na pracovnú teplotu a testnuť turbo, či sa nadmerne nedymí z výfuku, či turbo nepíska, alebo nefučí niekde falošný vzduch, testujem aj prudšie brzdenie, či pri ňom neťahá volant do strany - aké sú ešte osvečené finty pomocou ktorých sa dá zistiť technický stav ojazdeného auta?
Re: Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Ja mam pocit ze ste si hadam aj uplne odpovedal, tak ako to robite je dost dobre preverenie.
Snad uz len dat si preverit VIN autorizovanom servise na potvrdenie alebo zistenie servisovania vozidla a pozriet auto na zdvihaku
Snad uz len dat si preverit VIN autorizovanom servise na potvrdenie alebo zistenie servisovania vozidla a pozriet auto na zdvihaku
Re: Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Vďaka za reakciu,
chcem sa opýtať, že čo si treba všímať keď je auto na zdviháku? Teda okrem korózie všeobecne a mieru zaprplania motora od oleja.
Ďakujem.
chcem sa opýtať, že čo si treba všímať keď je auto na zdviháku? Teda okrem korózie všeobecne a mieru zaprplania motora od oleja.
Ďakujem.
Re: Megane Combi - skúsenosti (motory 1.9 dCi)
Treba si všimnúť hlavne interiér ako je opotrebovaný volant, riadiaca páka, pedále... Či s tým jazdil "pretekár" alebo obyčajný človek. Takisto je dobré opýtať sa čo bolo kedy menené a či sú od toho aj doklady (bločky dielov príp. zo servisu, úplne super je servisná knižka). Nezabudnúť skúsiť spojku či je mäkká alebo tvrdšia, ako vysoko zaberá (samozrejme je to priamo úmerné času jej výmeny) pozrieť aj na kolesá či nie sú oškreté koľko majú na sebe závaží a pneumatiky či pôvodný majiteľ vedel šoférovať alebo gumoval obrubníky,
Na zdviháku by som si skontroloval škrabance a celistvosť motorových plastov (či vodič chodil po cestách alebo aj po poli) vôľu čapov s malým pajserom, koróziu výfuku prípadné prehrievanie hlavne v oblasti katalyzátora, tesnosť motora, prevodovky, kontrola manžiet riadenia, polosiek ....
A samozrejme kontrola všetkých funkcií a spotrebičov v aute
Na zdviháku by som si skontroloval škrabance a celistvosť motorových plastov (či vodič chodil po cestách alebo aj po poli) vôľu čapov s malým pajserom, koróziu výfuku prípadné prehrievanie hlavne v oblasti katalyzátora, tesnosť motora, prevodovky, kontrola manžiet riadenia, polosiek ....
A samozrejme kontrola všetkých funkcií a spotrebičov v aute
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]