Renault 21

Dodržujte prosím delenie podľa modelov

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Renault 21

Post by matus » Tue Jan 17, 2006 6:06 pm

Uz dlhsi cas koketujem s myslienkou kupit 21Nevadu. Uvazujem medzi dvoma-troma najslabsimi variantami. Ide o to aby som sa vosiel so zakonnou(povinnou) poistkou co najnizsie.

Inymi slovami, 1.7 a 1.9TD

Ked uz rad by som kupil Nevadu aj z nejakou vybavickou. Elektrika, klima, ABS, servo, atd. Tieto vsetky hracky sa podpisuju na hmotnosti a spotrebe. Jazdim denne 20km do prace a 20km spat. Z toho su 2/3 dialnica (v obci takze +/-80km/h).

Chcel som povodne dat tu 1.7 splynofikovat ale 30tis(plyn)+40tis(homologovanie) zacina prevysovat nakupnu cenu auta.
Preto zacinam uvazovat o 1.9TD, resp sa opytat na spotrebu oboch motorov.

Takze cakam reakcie..

POZN: Ano mohol by som po kupe a prihlaseni prehadzovat motor, ale vychadzajem z toho ze nejaky cas zostane auto v serii. :D
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Thu Feb 09, 2006 11:12 pm

Na našem fóru se už konečně povedlo obnovit ten obsáhlej topic s 21kou a něco jsme tam už spolu k tomu kdysi probrali, máš-li nějaký další dotazy, pokusím se je zodpovědět ještě tady.
S výbavou bych to až tak nepřeháněl - elektrický přední okna ano, palubní PC v kombinaci s elektrickejma a vyhřejvanejma zrcátkama taky ano, servo samozřejmě, centrál taktéž (dálkový ovládání je obvykle ztracený nebo nefunkční, ale jde jednoduše použít i z jinejch modelů).
Vyvaroval bych se ABS (věčně zlobí snímače), kotoučů vzadu (1. spolehlivost - často zatuhne pístek nebo zlobí pákovej mechanismus parkovací brzdy; 2. ložiska kol jsou pak dražší), klimy (u tak starýho auta to málokdy funguje, navíc to není moc obvyklý a na vrakáčích se sotva najde), elektrickejch stahovaček zadních oken (měl jsem je ve 2 21kách a ani v jedný to pořádně nechodilo - přední jsou naopak bezproblémový).

K motoru jak jsem psal - buď 1.7ku 4-bodový vstřikování 66-69kW, nebo 2.2ku 79kW. Obojí dostatečně výkonný, spolehlivý a běžně sehnatelný. 2.2ka se zdá velkej motor, ale je udělanej na kompromis výkonu a spotřeby, takže není nijak moc uchlastanej.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

r21

Post by matus » Fri Feb 10, 2006 8:14 am

Nazdar Honzo..
Neboj, ten thread na R-clubu som cital cely. Nakoniec som kupil toto:
Image

R21 GTS rv91, 1.7MPi F3N + kat, 130tis km
elektricke predne okna, servo, digitalna klima :wink:
7 miestna :!: , jedina nevyhoda je ze na "strednej" lavici je tym padom malo miesta pre nohy :( . Ale snad to nejak vyriesim.

Nedostatky: Piska spojkove lozisko, hrka vyfuk (je uplne novy, len sa o nieco opiera), pri nizkych otackach auto nekuri a nejde ostrekovac predneho okna (meral som pravdepodobne to bude kabelaz :? ).

Inak uplna pohoda. Co je nezvyk, ze ten benzinovy motor toci 5.5tis otacok (6tis obmedzovac). Pri jazde na dialnici v 120km/h toci 3.5tis otacok. To je dost vela sa mi zda. Ale napriek tomu je motor aj v tejto rychlosti schopny citelne akcelerovat.

Auto je pohodlne, ale zase nieje nejak extra makke. Moc sa nenaklana a je skor neutralne.

Spokojnost zatial 8)

Spotreba zatial 8.3l/100km. Jazdim do prace 20km 70% po dialnici 80-90km/h.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Fri Feb 10, 2006 11:03 am

Vypadá pěkně :wink: Sice na bílý barvě hned vidíš špínu nebo začínající korozi.. :?
1.7ka MPI je dobrá volba :!:

Když je 7-místná, tak má prostřední řadu posunutou dopředu? Vidíš, to jsem nevěděl :idea: Já měl jen 5-místnou a tam bylo právě vzadu místa pro nohy jako kráva, o poznání víc než v sedanu.

Ty otáčky ve 120km/h se Ti zdají vysoký? Já bych neřekl. To bys měl pak motor při nižší rychlosti dost podtočenej. Jaký rozměr pneu tam máš?
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

r21

Post by matus » Fri Feb 10, 2006 11:24 am

No co sa farby tyka, tiez by som bol radsej cervenu, ale aj ta biela je pekna.

No stym miestom je to tu take dost biedne. Tiez som cakal ze tam bude kopa miesta, ale realita je ina. Je to logicke, lebo ty dvaja uplne vzadu by si inak nemali kam nohy dat.

Pneu su 175/65 R14. Som kvoli tomu musel dat prerabat TP, pretoze na prvy krat mi zapisali len 13". :roll:

Inak zhanam niekde graf briebehu vykonu a krutiaceho momentu v zavislosti na otackach. Strasne by ma zaujimalo ako to vyzera. Lebo to auto bez problemov akceleruje na 5ke od 1500ot :shock:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Fri Feb 10, 2006 2:50 pm

Vydrž Prďka, vydrž :lol: , nějaký grafy jsem myslím viděl v prospektech - budu to muset prohrabat, ale snad něco najdu :wink:
Kolik máš kW - 66 nebo 69 (69-71)?
Jen teď jsem si vzpomněl, že zrovna tyhle prospekty jsem půjčil loni kámošovi na oskenování a má mi je přivízt na nějakej sraz na jaře. Dám mu vědět, ať to prolistuje a třeba naskenuje dřív a pošle mailem.

Rozměry pneu na 21ku v seriovým provedení jsou tady (bohužel i tam jsou tiskový chyby, dají se však snadno odhalit a domyslet si správnej údaj):
ImageImage
- máš předpokládám typ vozu K48E (K=kombi Nevada, 48=21ka, E=1.7mpi), takže když zabrousíš do příslušný kolonky, najdeš tam to, co bys v TP mít měl. Co bys mít mohl dalšího, je pro příčnej motor toto: 185/65R14 na disku 6x14, 185/55R15 a 195/50R15 na disku 6x15 a 7x15. Toto jsou rozměry pneu a disků homologovaný Renaultem pro R21 s motorem napříč v Německu, mám to ve 2 různejch dobovejch prospektech s originálním příslušenstvím, který tehdy šlo zakoupit k autu. Nevím ale, jak je to s homologací a případným zápisem do TP na Slovensku, v ČR to RenaultČR nepovolí :x
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

r21

Post by matus » Fri Feb 10, 2006 3:45 pm

Presne K48E 1.7MPi F3N722 66kW + kat

Btw, aky je rozdiel medzi F3N722 a F3N726 ? Myslim nielen vykonovo, ale aj technicky!?

Mno tie rozmery pneu som si vycital z TP co presne mam na aute fakt neviem. Ale su to Michelin pneu :lol: . V tej tabulke som nasiel to iste.
A vacsie kola na to davat nechcem. Staci to co je. Maximalka sa velmi nezmeni, akurat oslabne dynamika.

Keby si vedel toho kamarata dostat k tomu aby tie grafy nascanoval a poslal, to by si mal u mna velky cierny bod. :D
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Fri Feb 10, 2006 6:42 pm

F3N722 = Bendix Multipoint Injection
F3N726 = Bendix Monopoint Injection

F3N726 - 81x83.5 1721 ccm compres 9.5 a vela vela info ....


sekcia manualy- pisal som ze mam R21 komplet :D nevada aj 4x4
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sun Feb 12, 2006 12:15 pm

Sice je to focený jen foťákem, ale snad je to dostačující. U toho 70kW (69-71) by měla být trošku jiná vačka, ale rozdíl oproti 66kW není nijak velkej - takže ani křivky nebudou příliš odlišný. U 55kW si teď nejsem jistej, jestli je to s karbecem či 1-bodem, kdyžtak to ještě zjistím.
ImageImage
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

re: graf

Post by matus » Mon Feb 13, 2006 4:44 pm

Honzo: Děkuji ti hodná vílo...! :D

Velmi si mi pomohol. Takze ako to tak pozeram jazda na spotrebu v okoli 1800 otacok tomu motoru vobec nevadi. Predpokladam vykon okolo 25kW a krutak 100-110Nm. Takze uplna pohoda. Mne sa hned zdalo ze ten motor nejako ochotne akceleruje z nizkych oracok.. 8)

Ale zase na dialnici by zniesol aj 6kvalt.. :?

Fast: myslim ze ten manual mam aj ja.. :o
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply