Voľba: benzín, alebo nafta u Renaultu Clio r.2000-2004

Dodržujte prosím delenie podľa modelov

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

Voľba: benzín, alebo nafta u Renaultu Clio r.2000-2004

Post by Fedo » Wed Oct 14, 2009 11:13 pm

Ahoj, zdravím všetkých RENAULT pozitívnych.
Mám benzínovú R5, 1.4 - perfektné autíčko, no nič nie je večné a aj moja milučká pätka mi chúďatko pomaly dokončieva službu.

Tak som začal pokukovať po niečom novšom, konkrétne Renault Clio, ročníky okolo 2000, až 2004... Kamarát má diesel, tuším 1.5dci s 66kW výkonom, čo mi príde na také malé auto akurát. Keď som v tom sedel, tak mal som z tej jazdy veľmi dobrý pocit a ešte lepší keď mi kámoš povedal info o spotrebe. Pracujem v BA a popri tom študujem v Zlíne, takže každý týždeň lietam hore dole, tak táto alternatíva sa mi veľmi pozdávala. Ale iba do chvíle, kým som sa o tom rozprával so známym, ktorý je automechanik. Povedal mi, že tie motory sú kazivé, že sa tam zanášajú striky a že je to finančne náročne, že radšej sa mám popozerať po nejakom jednoduchom benzíne. Prosím vás, aké máte skúsenosti vy?

Ďakujem za všetky postrehy.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Oct 14, 2009 11:22 pm

Diesel sa oplatí pri ročnom nájazde 30 tisíc km a viac.
Som za jednoduchý benzín, skôr sa ohreje a začne kúriť, menej mu vadia studené štarty lacnejšia údržba a opravy.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Re: Voľba: benzín, alebo nafta u Renaultu Clio r.2000-2004

Post by krestan » Thu Oct 15, 2009 6:23 am

Fedo wrote: Keď som v tom sedel, tak mal som z tej jazdy veľmi dobrý pocit a ešte lepší keď mi kámoš povedal info o spotrebe.

no mne sa nestalo ze by som mal z nejakeho renaulta zly pocit :D
Fedo wrote:Povedal mi, že tie motory sú kazivé, že sa tam zanášajú striky a že je to finančne náročne, že radšej sa mám popozerať po nejakom jednoduchom benzíne. Prosím vás, aké máte skúsenosti vy?
co sa tyka zanasania strekov, je nato jednoducha finta.. staci do nafty pridavat aditivum, ktore je kupujem stoji asi 6 eury a je na 400l nafty /aditivum na studene starty a cistenie palivoveho systemu/ a aditivum na cistenie strekov.. je to taka mala asi pol decova flasticka.. po aplikacii a najazdeni asi 30 km mi stupol vykon motora asi o 15-20 percent.. vsetko je relativne a zalezi hlavne natom ako sa o auto staras.. ked sa tomu trosku povenujes, a to nevravim denno denne sa v tom kutrat tak to stoji zato.. Andrej Rosak by to mohol potvrdit.. videl v akom stave mam R5 a aky mam motor.. aj jest by si s neho mohol.. a startuje na brnk.. pravdaze ak kupis staru rozjebabranu chrapinu tak ti ani nas Pan milostivy na nebi nepomoze..

Amen
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Thu Oct 15, 2009 11:07 am

1,5DCi je perfektný motor pre Clio,ale je tam dôležitá údržba..pokiaľ bolo a bude o autičko dobre starané tak nieje problém.Myslím že do mesta a sem tam na dlhšie trasy bude vyhovovať aj 1,2 16V
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

rozjebabrana chrapina :-D

Post by Fedo » Thu Oct 15, 2009 12:27 pm

Heheee:

pravdaze ak kupis staru rozjebabranu chrapinu tak ti ani nas Pan milostivy na nebi nepomoze...

Ono ta moja R5 je motoricky uplne genialna az na mensie problemy s otackami a tak, no karosersky je na tom dost zle. Prahy, lemy okien, pod kobercom v mieste pedalov je diera ako hrom, a zacina sa to rozsirovat na podvozku, kde su uchytene tlmice a tak... Kupil som ju za 15 000,- SKK pred dvoma rokmi, vtedy som potreboval velmi rychlo nejake priblizovadlo po BA... K technike, aj k autam mam vztah, vela veci si viem opravit sam, no problem je tu casovy. Makam 16hodin denne, popri tom studujem v cechach, skratka nemam cas hrabkat sa v auticku, ked mi na tyzden pripada len par hodin volna. Preto zvazujem kupu niecoho novsieho, kde ta frekvencia drobnych poruch nebude tak husta ako u tej mojej staruckej zlatunkej R5. Dakujem za postrehy a rady vsetkym...

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Fri Oct 16, 2009 8:29 am

Ak ti to pomoze, mal som Clio 1,2 16V r.v. 02 alebo 03 nepamatam sa presne..Bola tam trosku lepsia vybava ako elektricke okna, klima, tapacirung zladeny so sedadlami, dobre radio a ine veci...
Bol som s tym autom mimoriadne spokojny, ci v meste alebo mimo mesta, nebol s nim ziadny problem. Malo to 75k, uplne to pre jedneho dvoch ludi postacovalo, vyborna spotreba a ked trebalo aj to islo.
Keby som sa mal rozhodnut medzi dieslom a benzinom, tak jednoznacne benzin, konkretne 1,2 16V. :D
Na diesel budes mat vyssie prevadzkove naklady.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Post Reply