Page 1 of 1

Voľba: benzín, alebo nafta u Renaultu Clio r.2000-2004

Posted: Wed Oct 14, 2009 11:13 pm
by Fedo
Ahoj, zdravím všetkých RENAULT pozitívnych.
Mám benzínovú R5, 1.4 - perfektné autíčko, no nič nie je večné a aj moja milučká pätka mi chúďatko pomaly dokončieva službu.

Tak som začal pokukovať po niečom novšom, konkrétne Renault Clio, ročníky okolo 2000, až 2004... Kamarát má diesel, tuším 1.5dci s 66kW výkonom, čo mi príde na také malé auto akurát. Keď som v tom sedel, tak mal som z tej jazdy veľmi dobrý pocit a ešte lepší keď mi kámoš povedal info o spotrebe. Pracujem v BA a popri tom študujem v Zlíne, takže každý týždeň lietam hore dole, tak táto alternatíva sa mi veľmi pozdávala. Ale iba do chvíle, kým som sa o tom rozprával so známym, ktorý je automechanik. Povedal mi, že tie motory sú kazivé, že sa tam zanášajú striky a že je to finančne náročne, že radšej sa mám popozerať po nejakom jednoduchom benzíne. Prosím vás, aké máte skúsenosti vy?

Ďakujem za všetky postrehy.

Posted: Wed Oct 14, 2009 11:22 pm
by Anarki
Diesel sa oplatí pri ročnom nájazde 30 tisíc km a viac.
Som za jednoduchý benzín, skôr sa ohreje a začne kúriť, menej mu vadia studené štarty lacnejšia údržba a opravy.

Re: Voľba: benzín, alebo nafta u Renaultu Clio r.2000-2004

Posted: Thu Oct 15, 2009 6:23 am
by krestan
Fedo wrote: Keď som v tom sedel, tak mal som z tej jazdy veľmi dobrý pocit a ešte lepší keď mi kámoš povedal info o spotrebe.

no mne sa nestalo ze by som mal z nejakeho renaulta zly pocit :D
Fedo wrote:Povedal mi, že tie motory sú kazivé, že sa tam zanášajú striky a že je to finančne náročne, že radšej sa mám popozerať po nejakom jednoduchom benzíne. Prosím vás, aké máte skúsenosti vy?
co sa tyka zanasania strekov, je nato jednoducha finta.. staci do nafty pridavat aditivum, ktore je kupujem stoji asi 6 eury a je na 400l nafty /aditivum na studene starty a cistenie palivoveho systemu/ a aditivum na cistenie strekov.. je to taka mala asi pol decova flasticka.. po aplikacii a najazdeni asi 30 km mi stupol vykon motora asi o 15-20 percent.. vsetko je relativne a zalezi hlavne natom ako sa o auto staras.. ked sa tomu trosku povenujes, a to nevravim denno denne sa v tom kutrat tak to stoji zato.. Andrej Rosak by to mohol potvrdit.. videl v akom stave mam R5 a aky mam motor.. aj jest by si s neho mohol.. a startuje na brnk.. pravdaze ak kupis staru rozjebabranu chrapinu tak ti ani nas Pan milostivy na nebi nepomoze..

Amen

Posted: Thu Oct 15, 2009 11:07 am
by jozo-ke
1,5DCi je perfektný motor pre Clio,ale je tam dôležitá údržba..pokiaľ bolo a bude o autičko dobre starané tak nieje problém.Myslím že do mesta a sem tam na dlhšie trasy bude vyhovovať aj 1,2 16V

rozjebabrana chrapina :-D

Posted: Thu Oct 15, 2009 12:27 pm
by Fedo
Heheee:

pravdaze ak kupis staru rozjebabranu chrapinu tak ti ani nas Pan milostivy na nebi nepomoze...

Ono ta moja R5 je motoricky uplne genialna az na mensie problemy s otackami a tak, no karosersky je na tom dost zle. Prahy, lemy okien, pod kobercom v mieste pedalov je diera ako hrom, a zacina sa to rozsirovat na podvozku, kde su uchytene tlmice a tak... Kupil som ju za 15 000,- SKK pred dvoma rokmi, vtedy som potreboval velmi rychlo nejake priblizovadlo po BA... K technike, aj k autam mam vztah, vela veci si viem opravit sam, no problem je tu casovy. Makam 16hodin denne, popri tom studujem v cechach, skratka nemam cas hrabkat sa v auticku, ked mi na tyzden pripada len par hodin volna. Preto zvazujem kupu niecoho novsieho, kde ta frekvencia drobnych poruch nebude tak husta ako u tej mojej staruckej zlatunkej R5. Dakujem za postrehy a rady vsetkym...

Posted: Fri Oct 16, 2009 8:29 am
by pedro
Ak ti to pomoze, mal som Clio 1,2 16V r.v. 02 alebo 03 nepamatam sa presne..Bola tam trosku lepsia vybava ako elektricke okna, klima, tapacirung zladeny so sedadlami, dobre radio a ine veci...
Bol som s tym autom mimoriadne spokojny, ci v meste alebo mimo mesta, nebol s nim ziadny problem. Malo to 75k, uplne to pre jedneho dvoch ludi postacovalo, vyborna spotreba a ked trebalo aj to islo.
Keby som sa mal rozhodnut medzi dieslom a benzinom, tak jednoznacne benzin, konkretne 1,2 16V. :D
Na diesel budes mat vyssie prevadzkove naklady.