Page 1 of 2

cm3?

Posted: Fri Jan 20, 2012 9:16 pm
by milos72
Da sa zistit aky mam objem motora v mojej R8 a aky je rok vyroby.Na AL stitku je 1132 co je model.

Re: cm3?

Posted: Fri Jan 20, 2012 11:52 pm
by Majmajko
tak to bude najskor 1108cm
na motore je tiez stitok 689/01 = 956cm3 alebo 689/02 =1108cm3
ale daj foto stitku zrejme mas len ovalny, cislo kasne a rok je na kosostvorcovom, ak nemas tak pri spolujazdcovej sedacke byva vyrazene... priblizne to zapasujeme
ak by si pozrel stitok aj na prevodovke to tiez pomoze...
k comu potrebujes vediet obsah?

Re: cm3?

Posted: Sat Jan 21, 2012 12:28 am
by pedro
Myslim, ze pan nema papiere od auta a zaujima ho aky ma motor, ale hlavne aky ma rok vyroby. S motorom si uz v podstate napisal vsetko, ale rok nezistime ani podla kosostvorcoveho stitku. Mozno by sa to dalo na nete nejak zistit podla VIN (ak ho ma vyrazeny, pri R8 skor vzacnost ako pravidlo), lebo napr. na Saaby je stranka kde podla stareho aj noveho typu VIN cisla zistis co to je za auto t.j. napr. aj rok vyroby.

Re: cm3?

Posted: Sat Jan 21, 2012 12:35 am
by Majmajko
otazka moze byt aj koli oprave motora na aute bez TP .....

Re: cm3?

Posted: Sat Jan 21, 2012 10:27 pm
by milos72
Moju 8ku chcem zrestaurovat aj ked to bude nadlho a pridat sa k vam nadsencom mladych veteranou, nemam sice pariere ani socialistycky TP ale to viriesim .Hlavne chcem vediet aky vykon ma moj motor ,rok vyroby ma az tak netrapi. Na motore je 688-02 797806 takze1108cm3 57kw , kosostvorcovi stitok 7508157 a ovalny R 1132 244 337 259. Zatial dakujem za promptne odpovede.

Re: cm3?

Posted: Mon Jan 23, 2012 7:26 am
by milos72
Opravujem sa,nie 57kw ale 31,6kw ma ten moj RENAULTIK.

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 10:36 am
by matus
No takto.
Na zaciatok si treba uvedomit ze po tolkych rokoch a s moznostou prehadzovat stitky moze byt auto celkom vesely mix. To ze je tam nejaky stitok v zasade nic neznamena, teda pokial nemame 100% istotu z nejakeho ineho dovodu.

689-01 od 688-02 sa rozlisuje celkom tazko. Motory su v zasade identicke. Piesty maju rovnaky zdvih, len vrtanie je trochu ine. Karburator je vacsinou solex u oboch, z jemne odlisnym otryskovanim. V zriedkavych pripadoch sa na 689-01 moze objavit aj Zenith. Na vacsine 689-01 co sa mi doteraz dostali pod ruky bol ale sytic bez vyhrievania chladiacov kvapalinou. Bola tam len taka bakelitova krytka!
U 689-01 byvalo pomerne caste ze olejovy filter bol priplatkova vybava, takze moze byt na jeho mieste len krytka.

Co sa karoserie tyka, jeden z najmarkantnejsich rozdielov je na C stlpiku. R1130 ma na nom prelis v tvare L, kdezto 1132 ma len zvysli prelis. R1132 ma v motorovom priestore vystuhy skoro pri torpede ktore prevazuju pozdlzne nosniky s podblatnikmi. Moze sa ale stat ze prvym modelom R1132 toto spevnenie este chyba!

Ako uz Marian pisal, novsie modely maju na prahu spolujazdcovych dveri vyrazene vyrobne cislo. (pokial tam je a koresponduje z cislom na kosostvorcovom stitku je tento moj vylev vlastne bezpredmetny ;) ) Opat plati ze prvym modelom z radu R1132 moze chybat.

Uplne prve modely R1130 boli dodavane aj s 3 stupnovou prevodovkou. Potom nasledovala 4 stupnova bez synchronizovanej 1ky (typicka zavijanim pri rozjazde) a nakoniec prisla plne synchronizovana 4 stupnova. Do R1132 bola montovana v zasade uz len vyhradne posledna menovana.

Potom su ti veci ktore su kozmetickeho charakteru. Oble(R1130) narazniky a narazniky z prelisom (R1132), parkovacky v prednych blatnikoch a dvojvlaknove ziarovky v prednych smerovkach, parabola hlavnych svetiel bez parkovacky (R1130), plechove disky kolies s vyssim strednym vystupkom (R1130) aby sa na ne dali nasrobovat starsie, vypuklejsie puklice. Problem je, ze jednak su to diely ktore sa mozu prehodit z modelu na model, ale co je podstatnejsie su prechodove modely ktore maju nieco a nieco nie. :)

Co som si vsimol, do Ceskoslovenska boli dovazane Osmicky v akych si vlnach. Najviacmodelov je z rokov 64,66,67,68,70.

Posledne modely uz zo 70tych rokov sa vyznacuju jednou podstatnou technickou zmenou a to zmenou spojkoveho loziska a mekana na modernejsi typ z R12. Lozisko uz je gulickove, nie grafitove a mekano postrada trojuholnikovu dosadaciu plochu. Vytlacacia vydlicka ma tiez iny tvar kvoli lozisku.

Ked ma este nico napadne dopisem :D

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 1:11 pm
by Majmajko
Prehovoril nas najlepsi majster na R8...

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 3:56 pm
by Pavel Vypler
Majmajko wrote:Prehovoril nas najlepsi majster na R8...
p.s.1 Přečetli jsme si slova boží ,amen 8)
p.s.2 Jestli můžeš,dej sem nějaké fotky taky,ať se můžeme pokochat :wink:

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:05 pm
by milos72
Predne svetla maju dvojvlaknovu ziarovku a aj parkovaciu,prelis na c stlpiku je zvislo . Na prednom blatniku smerovka bez obrisovky. Co sa tika karboratora tak z vodnej pumpi ide hadica do sitica zo sitica do karboratora a stadial do hlavy.Motor ma aj oil filter a win cislo som nenasiel je tam trochu hrdze.Pridal by som aj foto ale niesom taky zdatny GOOGLISTA som z okr Partizanske vo stvrtok a piatok som na skoleni v DS.

Posted: Tue Jan 24, 2012 9:32 pm
by MiKo
Nemusis byt extra zdatny, niekde je aj navod ako to pridat..

Alebo ak vies poslat mailom foto tak posli na konuch.michal@atlas.sk a ja to sem hodim aby sme vedeli o com sa toci:)

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 10:04 pm
by milos72
uz som cital tie noti ako to sem nahodit ,skusim to

Re: cm3?

Posted: Tue Jan 24, 2012 11:30 pm
by Majmajko
Staci to dat ako "Pripojit prilohu"... zadat cestu a ulozit... priuamo do zadavania prispevku

Re: cm3?

Posted: Tue Feb 14, 2012 8:04 pm
by milos72
Dnes som priviezol dalsie dva kusi R8 aby bolo zcoho viberat diely.Potreboval by som odborne posudit ako zacat s rekonstrukciou co pieskovat a ako to docasne osetzrit.

Re: cm3?

Posted: Tue Feb 14, 2012 8:10 pm
by Majmajko
To su tie dva z BA od p. Talajku?