19. 09. 2009 RCC Challenge 09 po stopách Jacquesa Baptistu
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
-
- člen RCC
- Posts: 139
- Joined: Tue May 10, 2005 10:51 am
- Location: Brno
- Contact:
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Za siedmimi automobilkami za siedmimi nákupnými strediskami a siedmimi pastvinami, v časoch dávno minulých keď ešte mäso z kráv nepočulo o žiadnych šialenostiach, Jacques cestoval naprieč Európskym kontinentom z Bruselu smerom na Sicílsku pláž kúsok od Palerma. Jacques bol podať na protimonopolný európsky sud návrh na zrušenie rozsudku v ktorom ho napadol istý Rey Kroc za to že s istými bratmi Mekovcami mal zaužívanú spoločnosť na princípe franchisingu. Po pre Jacquesa zdrvujúcom rozsudku podľa ktorého sa musel vzdať spoločnosti hľadal útechu v hraní hazardných hrách. Našťastie možnosť psychického úpadku si čoskoro uvedomil a tak hra ktorú pomenovali Jaccquesova šrobajzňa odstavil a venoval sa návrhu nového vozidla pre Luisa. Toto vozidlo bolo už šestnáste v poradí a o niekoľko rokov neskôr keď vozidlo prešlo z projektovej fázy do výrobnej získalo aj titul auto roka.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Epizoda 15 Jacques a Renault 5:
Renault mal v šesťdesiatych rokoch vynikajúci tím dizajnérov. Jedným z nich bol Michel Boué. Mal vynikajúce nápady, ale ťažko sa mu presadzovali do výroby. Jeden večer sa Jacques Baptiste zhováral s duchom Louiza Renaulta o tom, ako by mal pokračovať vývoj malých aut, prípadne ako by mal vyzerať nasledovník R4. Dohodli sa, že vnuknú myšlienku nového miniauta práve Michelovi Bouému. Jacques s Louizom spôsobili nehodu tak, že Michel bol jej svedkom. Tentokrát si Louiz dal dobrý pozor a spoločne to dobre premysleli aby sa nikomu nič nestalo. Okrem toho sa autá tak zdeformovali, že vnukli Michelovi nápad na nový dizajn. Michel to nakreslil a do dvoch dní bol na svete kompletný návrh nového malého auta. Vedenie Fabriky bolo návrhom nadšené a doporučilo rozbehnúť projekt na prípravy do výroby. Pierre Dreyfus už bol poučený zo svojich chýb z minulosti a projekt schválil. Takto vznikol Renault 5. Michel Boué bol chorý na rakovinu. Krátko po tom zomrel. R 5 sa stala ďalším dieťaťom, ktorého narodenia sa otec nedožil. Táto príhoda sa ale vyvíjala podľa predstáv Louiza Renaulta. V tom čase zomrela aj Mégane Baptiste, Jacquesova matka. Až vtedy sa Louiz od nej dozvedel, že Jacques je jeho nemanželský syn a pochopil svoj iracionálny prístup k nemu. Spolu s Mégane sa mu konečne podarilo nájsť cestu, ktorá ho odviedla definitívne z nášho sveta preč.
Samozrejme to bola Jacquesova práca, že ďalšieho rozvoja R 5 sa ujal Marcello Gandini, kamarát z dizajnérskych skusov v taliansku. Marcello bol šéfom vývoja u Bertoneho a okrem iných slávnych áut je tvorcom Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lancia Stratos, Alfa Carabo a i. Marcello stvoril design slávnej R 5 Turbo a sériového pokračovateľa R 5, Renault Super 5.
Renault mal v šesťdesiatych rokoch vynikajúci tím dizajnérov. Jedným z nich bol Michel Boué. Mal vynikajúce nápady, ale ťažko sa mu presadzovali do výroby. Jeden večer sa Jacques Baptiste zhováral s duchom Louiza Renaulta o tom, ako by mal pokračovať vývoj malých aut, prípadne ako by mal vyzerať nasledovník R4. Dohodli sa, že vnuknú myšlienku nového miniauta práve Michelovi Bouému. Jacques s Louizom spôsobili nehodu tak, že Michel bol jej svedkom. Tentokrát si Louiz dal dobrý pozor a spoločne to dobre premysleli aby sa nikomu nič nestalo. Okrem toho sa autá tak zdeformovali, že vnukli Michelovi nápad na nový dizajn. Michel to nakreslil a do dvoch dní bol na svete kompletný návrh nového malého auta. Vedenie Fabriky bolo návrhom nadšené a doporučilo rozbehnúť projekt na prípravy do výroby. Pierre Dreyfus už bol poučený zo svojich chýb z minulosti a projekt schválil. Takto vznikol Renault 5. Michel Boué bol chorý na rakovinu. Krátko po tom zomrel. R 5 sa stala ďalším dieťaťom, ktorého narodenia sa otec nedožil. Táto príhoda sa ale vyvíjala podľa predstáv Louiza Renaulta. V tom čase zomrela aj Mégane Baptiste, Jacquesova matka. Až vtedy sa Louiz od nej dozvedel, že Jacques je jeho nemanželský syn a pochopil svoj iracionálny prístup k nemu. Spolu s Mégane sa mu konečne podarilo nájsť cestu, ktorá ho odviedla definitívne z nášho sveta preč.
Samozrejme to bola Jacquesova práca, že ďalšieho rozvoja R 5 sa ujal Marcello Gandini, kamarát z dizajnérskych skusov v taliansku. Marcello bol šéfom vývoja u Bertoneho a okrem iných slávnych áut je tvorcom Lamborghini Miura, Lamborghini Countach, Lancia Stratos, Alfa Carabo a i. Marcello stvoril design slávnej R 5 Turbo a sériového pokračovateľa R 5, Renault Super 5.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
tak tu máme jednu "vzorovú" prihlášku
Mimo toho poslalo 30 posádok prihlášku
niečo na necyklopeciii o Jacquesovi
Mimo toho poslalo 30 posádok prihlášku
niečo na necyklopeciii o Jacquesovi
- Andrej Rosák
- Posts: 351
- Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
- Location: Velky Grob
19.09
Pozor!!!
v tento deň má moja manželka 2 jazdy!!!! opatrne s plánovaním trasy. .
Zbytok rodiny sa pokúsi prísť na zraz.
v tento deň má moja manželka 2 jazdy!!!! opatrne s plánovaním trasy. .
Zbytok rodiny sa pokúsi prísť na zraz.