Page 1 of 8

žltý ďábel

Posted: Tue Apr 29, 2008 12:27 pm
by Alex
Ako ste si mnohí všimli, minulý rok som behal s dvojfarebnou osmičkou (nie je žltá ako žltá :D ) Bolo to sposobene zakvitnutim prednych blatnikov, nasledna provizorna oprava dopadla dost provizorne, v predajni neodhadli farbu, chlap to strekol, vyzeralo to tak ako to vyzeralo. Po par tyzdnoch to vsak znova vykvitlo a tak som sa rozhodol k zasadnej oprave.

To co som zanedbal pred rekonstrukciou mojho zltaska sa mi vratilo a bolo to treba riesit.

Kto by to bol povedal ze tie predne blatniky budu take zozrate, nikto, ani klampiar ktory ich zacal odstrojovat. ponachadzal na nich vselico co sa za tie roky na ne nalepilo.

foto toho lepsieho
Image

druhy blatnik bol totalne reseto ktore drzal asi len git.
Takze teraz uz mozem priznat ze mam vyvarane auto :-) i ked len blatniky :wink:

nemam zachyteny cely ten proces cistenia, pieskovania a pripravy na zinkovanie, no bola to vraj prplacka
Image

takto to vyzeralo uz pri nasadzovani na osmicku, proste kladivecko, horacik a hodiny klepkania a stelovania.
Image

osmicka sa teraz spamatava z tych dvoch cudesnych blatnikov a caka na chvilu kedy budu opat v zltej farbe

Image

Image

Image

ja len dufam ze do nasho zrazu bude vsetko v tej spravnej farbe


8)

Posted: Tue Apr 29, 2008 12:37 pm
by Majmajko
Byt tak daleko uz z R16.... ach jaj
Pieskovanie ti nezvlnilo moc blatniky?

Posted: Tue Apr 29, 2008 1:16 pm
by Alex
robilo sa to opatrne - 2x a samozrejme ze to cosi zvlnilo ale chlapik to pekne pospajal a napasoval na kasnu.

toto by som fakt sam nezvladol :D

Posted: Tue Apr 29, 2008 1:24 pm
by Majmajko
vyzera to pekne aj fugy ako tak sa zdju byt dobre tak sup do laku a mas to...
teraz ked sa lakos netrafi mozes povedat "ze co chces kamo, sak United Colors of Benetton nee"

Posted: Tue Apr 29, 2008 2:09 pm
by -=Mike=-
pekna praca Alex.. :) Vyzera to pekne..Asi kazda R8 by mala tak vyzerat :)
Tak uz sa tesim, kedy sa moja dostane na rad :wink:

toto

Posted: Tue Apr 29, 2008 2:26 pm
by matus
pochvala klamposovi, podla poctu tych dobiek sa dobre namakal...
na tych zasumenych fotkach to vyzera dobre, som zvedavy na realitu

drzim palce

Posted: Tue Apr 29, 2008 3:40 pm
by Alex
no realita bude kruta :D zatial mam lakovanie v nedohladne a ak tak, za skoro take prachy co stalo cele auto.
pozitivne je ze teraz su blatniky lepsie vytvarovane ako stymi kilami gitu a hlavne je aj to ze su vobec zachranene.

najradsej by som si to sam pripravil no nie je kde a kedy :(

Posted: Tue Apr 29, 2008 5:18 pm
by Mario Horak
Alex doporučujem Ti lakovať hneď, lebo hrdza sa hneď vypomstí (aj keď je na tom zinok). Dovnútra vypatlať piksľu body.

Posted: Tue Apr 29, 2008 6:02 pm
by Alex
jedni vravia ze by to malo chytit patinu, ze by som mal na nom behat a az potom to streknut.
ja som si zistil ze je taky plnic co sa dava priamo na zinok, takze nehrozi nezelana chem. reakcia. potom by sa to malo este dogitovat a este streknut plnicom a potom uz len pekne nastriekat aby to bolo rovnake ako ostatok.

myslim ze nezaskodi aj tak trochu ho poprehanat. :P

Posted: Tue Apr 29, 2008 7:36 pm
by jozo-ke
vééľmi pekné..len to daj strieknuť čím skôr lebo sa ti to fakt vypomsti...ale inač krásne...klampiar a lakoš mali čo robiť..koľko ťa táto sranda stala?čalunil si aj interier?

Posted: Tue Apr 29, 2008 8:03 pm
by R4CV
A aký zinok máš na tých blatníkoch:
:arrow: galvanické zinkovanie dobre drží ale farba na tom nedrží.
:arrow: metalizácia zinkom je super :D
:arrow: nastriekanie zinkovým sprejom je nanič, rýchlo to obrús a daj kvalitnú základnú farbu :cry:

Ak sú aj iné možnosti, prosím doplňte. 8)

Posted: Tue Apr 29, 2008 9:40 pm
by Alex
no myslim ze ide o galvanicke zinkovanie. farba na tom len tak nedrzi, musi sa dat specialny zaklad a potom nasledne dalsie kroky ako obvykle, git, plnic, a vela vela brusenia :) ten zinok bol poslednou zachranou blatnikov

podotykam ze kazdy jeden blatnik je zlozeny z troch kusov plechu, tieto boli rozdelene a zinkovane samostatne, nasledne potom zbodovane a zlozene na aute. verim tomu ze takto to vydrzi osmicke az do hrobu

skoda ze som to vsetko nevyriesil este pred celkovou renovaciou.



:arrow: jozo
zlty dabel je zlty uz dlhsi cas, len tie blatniky boli neposlusne. vtedy som dal robit aj novy tapacir, sedacky boli ako nove, zial castym pouzivanim bez potahu sa dost rychlo nicili tak ked som minuly rok nadabil na jednu firmicku co robi potahy dal som si spravit kompletku. vysledok je ozaj posobivy. uvidis na zraze
:wink: 8)

Posted: Wed Apr 30, 2008 7:32 am
by jozo-ke
už sa tak teším na zraz a ešťe aj toto..taka pekná 8-ka :)

Posted: Wed Apr 30, 2008 7:49 am
by Majmajko
Daj tam ten zaklad/plnič... na zinkove plechy.... tam kde sa to bodovalo to precisti a dobre zalej lebo numusel ostat vsade zinok ale mohlo sa to odpalit... mohlo ale nemuselo no istota je istota....
Ja som na mojej R16 uz skoro lakoval motorvi priestor a pri poslednej kontrole som nasiel miesto (bodovo spajane plechy) kde mi to zacalo troska pracovat.... tak som zacal zas odznovu... (na tom mieste)

Posted: Wed Apr 30, 2008 8:51 am
by Mario Horak
Vo zvaroch je zinok určite spálený. Keby nebol, tak zvar nedrží. Tak isto je zinok poškodený na miestach , kde klapiar bodovo nahrieval.

Je pravda, že farba drží lepšie na zoxidovanom ziku, ale to sa praktikuje na plotoch, a rýnach, kde montážou nepríde k poškodeniu povlaku.

Farbi hneď, aj keby si si mal zobrať pôžičku. Základ použi ten, čo je vhodný na galvanický zinok.

Nezabudni na hrubý povlak znútra (Body), lebo odskakujúce kamienky zinkovú vrstvu zoderú.