Výmena motora v R8 za motor Z R5 GTS 1400
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
- Pavol Slovak
- Posts: 129
- Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
- Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce
Výmena motora v R8 za motor Z R5 GTS 1400
Práve som dokončil výmenu motora v mojej R8 do ktorého som dal motor z R5 GTS 1400. Tu je stručný popis, lebo niekto mi písal, že to tiež plánuje.
Tak že po demontáži motora z R5 si musíte nechať elektrický kábel, ktorý vedie od indukčnej cievky ku karburátoru, a regulátor pre alternátor.
Karburátor sa musí otočiť o 180 stopňov kvôli tomu, aby tam sadol vzduchový filter z R5. Zladenie karburátora zaberie trochu času, lebo je naklonený a tým, že je otočený hlavná komora je bližšie k motoru tým pádom sa skôr a viac zohrieva. Kábel od karburátora napojte na klasickú indukčnú cievku na pozitívny terminál. Zotrvačník motora treba vymeniť, lebo z R5 je veliký. Ja som použil zotrvačník z Dácie, lebo nieje po stranách uzavretý, ako z R8. Všetok ten emisný chaos som odstránil a otvory zablomboval. Klasická vodná pumpa z R8 by mala pasovať no ja som nechal originál z R5 a vrtuľu chladenia som dal elektrickú, no nie z R5, lebo tá je velmi dlhá a na to nie je miesta. Použil som vrtuľu aj s motorom z Dácie 1310. Treba vymislieť potrubie chladenia. Rozdeľovač som musel dať klasický z R8. Hadice na topenie som použil tie z R5.
Dal by som tu aj nejaké foto, len neviem ako.
Veľa šťastia.
Tak že po demontáži motora z R5 si musíte nechať elektrický kábel, ktorý vedie od indukčnej cievky ku karburátoru, a regulátor pre alternátor.
Karburátor sa musí otočiť o 180 stopňov kvôli tomu, aby tam sadol vzduchový filter z R5. Zladenie karburátora zaberie trochu času, lebo je naklonený a tým, že je otočený hlavná komora je bližšie k motoru tým pádom sa skôr a viac zohrieva. Kábel od karburátora napojte na klasickú indukčnú cievku na pozitívny terminál. Zotrvačník motora treba vymeniť, lebo z R5 je veliký. Ja som použil zotrvačník z Dácie, lebo nieje po stranách uzavretý, ako z R8. Všetok ten emisný chaos som odstránil a otvory zablomboval. Klasická vodná pumpa z R8 by mala pasovať no ja som nechal originál z R5 a vrtuľu chladenia som dal elektrickú, no nie z R5, lebo tá je velmi dlhá a na to nie je miesta. Použil som vrtuľu aj s motorom z Dácie 1310. Treba vymislieť potrubie chladenia. Rozdeľovač som musel dať klasický z R8. Hadice na topenie som použil tie z R5.
Dal by som tu aj nejaké foto, len neviem ako.
Veľa šťastia.
- vampire.five
- Posts: 125
- Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
- Location: Cr
toto snad maroskovi doda silu a inspiraciu urobit tu svoju prestavbu
inak, pridavanie fotiek do fora je popisane tu http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=828
inak, pridavanie fotiek do fora je popisane tu http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=828
Renault R8 1132 r.v. 1970
To Pavol Slovák: Mal by som jednu technickú otázku. Ako sa správa auto po výmene zotrvačníka Mám totiž takú skúsenosť, že Renault (podobne ako hromada iných výrobcov) vyvažuje zotrvačník s kľukovým hriadeľom. A raz keď sme na R5 menily zotrvačník za iný tak nám motor začal vibrovať. (Tuším aj tu na fóre niekto písal, že vymenil zotrvačník a stalo sa mu to isté.) Alebo ste azda dali vyvážiť kľukový hriadeľ so zotrvačníkom
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
toto
Pan Slovak mam otazku ohladom chladenia.
Aj mne caka 1.4ka v garazi na osadenie do osmicky. Rad by som tam, tak ako vy, nechal vodnu pumpu z 5ky a namontoval elektricky ventilator.
Ake su vase pozorovania a skusenosti s touto kombinaciou. Pusti sa ventilator po zohriati vody v chladici a potom ide cely cas, alebo pri jazde existuje nejake prirodzene prudenie vzduchu cez chladic a ventilator sa teda aj vypina?
Dokaze ten ventilator uspokojivo uchladit aj pri vacsej nakladacke, napriklad do kopca? Predsalen original vrtula ma trosku vacsi tah.
A posledna drobnost. Namontovanim pridavnych budikov do sikma ste sa vyhol kolizii z kurenim, alebo ste ich museli nejak upravovat?
Anarki: S tym zotrvacnimkom som mal skusenost ja. A to dva krat. Niektory tvrdia ze je to blbost, moje skusenosti hovoria nieje...
Aj mne caka 1.4ka v garazi na osadenie do osmicky. Rad by som tam, tak ako vy, nechal vodnu pumpu z 5ky a namontoval elektricky ventilator.
Ake su vase pozorovania a skusenosti s touto kombinaciou. Pusti sa ventilator po zohriati vody v chladici a potom ide cely cas, alebo pri jazde existuje nejake prirodzene prudenie vzduchu cez chladic a ventilator sa teda aj vypina?
Dokaze ten ventilator uspokojivo uchladit aj pri vacsej nakladacke, napriklad do kopca? Predsalen original vrtula ma trosku vacsi tah.
A posledna drobnost. Namontovanim pridavnych budikov do sikma ste sa vyhol kolizii z kurenim, alebo ste ich museli nejak upravovat?
Anarki: S tym zotrvacnimkom som mal skusenost ja. A to dva krat. Niektory tvrdia ze je to blbost, moje skusenosti hovoria nieje...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Pavol Slovak
- Posts: 129
- Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
- Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce
Tak, že upresním ten motor.
Blok + hlava - Dacia
Vodítka ventilov v hlave - Twingo
Pružiny ventilov a hriadel ventilov - Twingo
Piesty+vložky+krúžky - R12
Olejová pumpa - Twingo
Vačková hriadel - R15GTL
Prevodová reťaz - R15
Napinák reťaze - Dacia
Ložiská hlavné a ojničné - R12
Kľuková hriadel - R12
olejová vana - Dacia
Veko ventilov - Twingo
Karburátor - Dacia
Vzduchový filter - R8
Palivová pumpa - Dacia
Vidím, že možno viac majiteľov Renaultov by chceli robiť prestavbu motora, no možno si netrúfaju do toho pustiť. Musím vás upozorniť, že to nieje lacná záležitosť a časovo je to dosť náročné. Ak má niekto záujem o taký motor, alebo motor podľa vlastných predstáv, nech mi dá vedieť.
Dodáte diely, alebo financie na diely a vám ho postavím a nainštalujem.
Kto potrebuje servis na R8,12,15, alebo Daciu nech sa ozve. Robím mechanické práce, elektriku a karosárčinu. Dve z mojích prác sú vystavené v múzeu moderného umenia v New Yorku. Je to Jaguár XKE I a Jaguár XK 120. Mám bohaté skúsenosti s prestavbami áut akého koľvek druhu. Prevodovky nerobím. Teraz som robil jednu pre mňa dal som črevá z prevodovky z Dácie do R8 a hučí ako by sa zbláznila.
Ďakujem všetkým za pochvaly na môj motor.
Ešte upresním môj Jaguár:
to nieje Biturbo, ale mám na ňom dva kompresory.
Je to 8 válec 4.2 obsah. Motor som rozobral a dal zmrazit, no to bolo ešte v USA. Na Slovensku sú možnosti velmi limitované. Výkon motora na stojane je presne 680 koní, čo na zadných kolesách by malo robiť asi niečo cez 600 - 650 koní. Celý podvozok bol vyrezaný. Navrhol som vlastný podvozok aby vydržal tie kone.
Blok + hlava - Dacia
Vodítka ventilov v hlave - Twingo
Pružiny ventilov a hriadel ventilov - Twingo
Piesty+vložky+krúžky - R12
Olejová pumpa - Twingo
Vačková hriadel - R15GTL
Prevodová reťaz - R15
Napinák reťaze - Dacia
Ložiská hlavné a ojničné - R12
Kľuková hriadel - R12
olejová vana - Dacia
Veko ventilov - Twingo
Karburátor - Dacia
Vzduchový filter - R8
Palivová pumpa - Dacia
Vidím, že možno viac majiteľov Renaultov by chceli robiť prestavbu motora, no možno si netrúfaju do toho pustiť. Musím vás upozorniť, že to nieje lacná záležitosť a časovo je to dosť náročné. Ak má niekto záujem o taký motor, alebo motor podľa vlastných predstáv, nech mi dá vedieť.
Dodáte diely, alebo financie na diely a vám ho postavím a nainštalujem.
Kto potrebuje servis na R8,12,15, alebo Daciu nech sa ozve. Robím mechanické práce, elektriku a karosárčinu. Dve z mojích prác sú vystavené v múzeu moderného umenia v New Yorku. Je to Jaguár XKE I a Jaguár XK 120. Mám bohaté skúsenosti s prestavbami áut akého koľvek druhu. Prevodovky nerobím. Teraz som robil jednu pre mňa dal som črevá z prevodovky z Dácie do R8 a hučí ako by sa zbláznila.
Ďakujem všetkým za pochvaly na môj motor.
Ešte upresním môj Jaguár:
to nieje Biturbo, ale mám na ňom dva kompresory.
Je to 8 válec 4.2 obsah. Motor som rozobral a dal zmrazit, no to bolo ešte v USA. Na Slovensku sú možnosti velmi limitované. Výkon motora na stojane je presne 680 koní, čo na zadných kolesách by malo robiť asi niečo cez 600 - 650 koní. Celý podvozok bol vyrezaný. Navrhol som vlastný podvozok aby vydržal tie kone.
- Pavol Slovak
- Posts: 129
- Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
- Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce
Zotrvačník som dal len prejsť na sústruhu, no viac som s ním nerobil nič.
To chladenie:
motor som len teraz dokončil a ešte stále je v štádiu testovania. Potrubie od chladiča k pumpe som musel robiť nové, je dosť dlhé a tak neviem, či tá pumpa to zvládne. Mám problém s termostatom nechce sa otvoriť - tá pumpa bude asi slabá. Termostat je nový a plne funkčný. Zatial jazdím bez termostatu a motor sa chová normálne. Na chladič som namontoval noný spínač s nižšou teplotou zapnutia. Vrtuľu mi zapína pri 80 stupňov.
Zapína ju a vypína. Prúd vzduchu tam nejaký je pri jazde, no dôvod na oslavu to nieje. Ten priestor na prúdenie vzduch je tam dosť malý a tak asi budem musieť nainštalovať pomocné chladenie. Dnes asi pôjdem ho prehnať po kopcoch, tak sa uvidí - HOP ALEBO TROP. Chcem vymeniť ten karburátor. Mám dvojitý Weber, čo ja si myslím je pre to auto zbytočné.
To chladenie:
motor som len teraz dokončil a ešte stále je v štádiu testovania. Potrubie od chladiča k pumpe som musel robiť nové, je dosť dlhé a tak neviem, či tá pumpa to zvládne. Mám problém s termostatom nechce sa otvoriť - tá pumpa bude asi slabá. Termostat je nový a plne funkčný. Zatial jazdím bez termostatu a motor sa chová normálne. Na chladič som namontoval noný spínač s nižšou teplotou zapnutia. Vrtuľu mi zapína pri 80 stupňov.
Zapína ju a vypína. Prúd vzduchu tam nejaký je pri jazde, no dôvod na oslavu to nieje. Ten priestor na prúdenie vzduch je tam dosť malý a tak asi budem musieť nainštalovať pomocné chladenie. Dnes asi pôjdem ho prehnať po kopcoch, tak sa uvidí - HOP ALEBO TROP. Chcem vymeniť ten karburátor. Mám dvojitý Weber, čo ja si myslím je pre to auto zbytočné.
Na osmičke som menil zotrvák niekolko krát za iný,nikdy nebol problem,neviem o tom ,že by sa vyvažoval spolu s klukou.To by sa potom musel meniť aj s klukou a to som ešte nepočul a ani u iných áut.
Inak pán Slovák je zaujímavý chlapík.
Až sa raz dostanem k svojej osmičke,jednu som si ponechal,tak takkéto problémy mať nebudem,pretože som za originálneho veterána to jest pôvodný motor aj prevodovka.
Dlho som sem nepísal ale sledujem Vás a čítam všetko,len tak ďalej.
Inak pán Slovák je zaujímavý chlapík.
Až sa raz dostanem k svojej osmičke,jednu som si ponechal,tak takkéto problémy mať nebudem,pretože som za originálneho veterána to jest pôvodný motor aj prevodovka.
Dlho som sem nepísal ale sledujem Vás a čítam všetko,len tak ďalej.
toto
kam
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!