Page 5 of 9
toto
Posted: Sat Feb 07, 2009 10:32 pm
by matus
Re: toto
Posted: Sun Feb 08, 2009 11:42 am
by cigos
a čo že ti podbradnik nestačí
Hádam ešte budú fotky. Práve sa pracuje na zadnej náprave a brzdách.
No a vraj sa bude renovovať volaka staručká Renaultka. To ešte len bude čurbes.
toto
Posted: Sun Feb 08, 2009 6:32 pm
by matus
Starucka renaultka? A aka?
Re: toto
Posted: Sun Feb 08, 2009 10:53 pm
by cigos
no nechaj sa prekvapiť.
Posted: Mon Feb 09, 2009 2:23 pm
by Mario Horak
Celkom som to nepochopil s chladičom oleja. Nie je už v sériovom chladiči integrovaný?
Posted: Mon Feb 09, 2009 2:42 pm
by Majmajko
Posted: Mon Feb 09, 2009 10:14 pm
by Anarki
Mario: Áno, je v sériovom chladiči, toto je ale málo rozšírené takže ak nemáš 6 - 7 litrov na celokovový Rodriguez (alebo 10 litrov na origo plastovo kovový) je lepšie ak oddelíš vodný a olejový chladič. Samozrejme len vtedy ak dáš na olejový chladič termostat.
Navyše ak dáš na motor vačku skupiny A 285 stupňovú, hybridné turbo s väčším plniacim tlakom, upravený karbec, ladené zvody a výfuk musíš viac chladiť nielen vodu ale aj olej.
Posted: Tue Feb 10, 2009 12:46 am
by cigos
Presne,tak chladič je potrebný má aj termostat ono ak si zoberieš tak do motora idú asi tri litre oleja no a turbo ho riadne rozpeče tak že kvôli životnosti oleja a motora je to potrebné aby bol zvlašť.
Tak isto vodný okruh je dosť malý no a turbo je chladene vodou a vodný chladič je možno ešte menší oproti tvojmu v GTE.
Odhadovaný výkon motora po úprave bude niekde okolo 160-180koní čo je už riadna zverina na tak ľahké auto a malý motor.
Posted: Tue Feb 10, 2009 10:04 am
by Taxman
dobreho zdravia pani, dlho som sa neozval, nedosiel pozriet (dufam ze si ma este pamatate
) . Tak cigi, tomu vravim krasa, velmi pekne odvedena praca
. Necital som cely topic, ale tu ku koncu k tej debate ohladom chladenia. Ak tomu naozaj osolis ine turbo (nejaky Garrett T25/28 ), das vacsi cooler, tak budes mat vacsi problem so zmesou ako s chladenim. Ten karburator je fakt malicky a nebolo to asi najstastnejsie riesenie ani v tej dobe kedy sa to vyrabalo, teda na zvysovanie vykonu to naozaj nieje (ajked ho akokolvek upravis). Ja osobne by som sa do takej upravy ale vobec nehrnul, mas krasnu 5tku, nechaj ju v co najseriovejsom stave a uvidis ze sa ti to najviac vyplati. Ak by som chcel 5tku s ohromnym vykonom, riesil by som 100x modernejsi motor 1.8 16V z clia s Turbom (tam nieje problem aj 300k) . Ale to je tak na project car (klietka, slicky, poriadny podvozok, uprava zadnej napravy,...), urcite nie na taku krasavicu aka je ta tvoja. Vyzera to zatial perfektne, tak pokracuj nastolenym tempom a v lete budes kral ciest na tom
.
p.s.: na tvojich zvodoch sa uz pracuje. kedy budu hotove ti povedat neviem, ale uz sa na nich robi
Posted: Tue Feb 10, 2009 6:01 pm
by Mario Horak
Chladenie som už som pochopil. Držím palce.
Re: toto
Posted: Tue Feb 10, 2009 10:35 pm
by Majmajko
matus wrote:Starucka renaultka? A aka?
Posted: Wed Feb 11, 2009 1:29 am
by cigos
Taxman to si ma potešil že už sa na nich pracuje. Dúfam že budú do konca týždňa hotové bodlo by mi to no ale to je vraj malo pravdepodobné.
Moje ktoré som si dal už pred tým vyrobiť sa predali keď bolo rozobrané auto. Turbo je hybridné T25/T2 to mi stačí nechcem žiadny extrém.
Zo zmesou nebude žiadny problém Erik čo mi to skladá má R5GTT a o čosi väčšie Turbo a nemá žiadny problém. Čas na 400m má 13s
Som členom RTOC
http://www.rtoc.org/ Je to platené fórum tak že ti sem konkrétny odkaz nebudem dávať a je tam viac extrémnejší R5 s karburátorom a nemajú problém zo zmesou. Samozrejme jej nastavenie nie je také jednoduché
Ale ak sa použijú správne trysky a ihlový ventil tak sa to zošteluje lambdametrom a bude všetko OK.
No jeden príklad je tu z inej stránky a používa T3 turbo a je to karburátor.
http://www.renault5gtturbo.com/forum/vi ... php?t=3839
Majmajko
Posted: Wed Feb 11, 2009 8:17 am
by Majmajko
Posted: Wed Feb 11, 2009 12:54 pm
by cigos
Marian o 4CV tam nie je nič. Je tam R5 ,9,11,21,5 turbo2 ,25v6turbo
a novšie.
Posted: Wed Feb 11, 2009 8:06 pm
by Anarki
Taxman - súhlas, že k takému výkonu by trebalo iný spôsob zmiešavania stlačeného vzduchu a paliva než je jednokomorový karbec.
Hlavne z hľadiska spotreby ktorá bude možno s použitými komponentami aj dvojnásobná
Skôr by ma ale trápila životnosť takto vypeckovaného motora ktorý maže vrch piestu bohatou zmesou
Nemá náhodou aj Fuego 1,6 Turbo jednokomorový tlakový Solex
Ten by mohol byť zaujímavým riešením tejto dilemy.