-=Mike=- -R8- Výmena motora

Tu sa s nami môžete podeliť o svoje rozbehnuté a dokončené projekty.

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

-=Mike=- -R8- Výmena motora

Post by -=Mike=- » Sun Jun 08, 2008 11:39 pm

Rozhodol som sa menit motor v mojej R8.
Dovod tam bol aj ten, ze potreboval som menit spojkovu lamelu a lozisko. Tak preco nie a nevyuzit sancu dat druhy, ked "vyzera" dobre druhy motor..
Par krat som sa stretol s Palom Slovakom v Michalovciach a rozhodol sa, ze mi pomoze a vymenu uskutocni. Pato ma perfektne skusenosti a vsetko dostupne naradie a stojany na motor v garazi..
Motor, ktory som planoval vymenit, bol v jednej R8. Osmicka vela nenabehala, tak sa mi zdal ten motor zdravy na vymenu.
Motor, ktory isiel do R8 bol 1108cm..Je to moj darca ND..
Foto:
Image
Ten som dal dole za jeden den cca :lol: Ach tie sruby s koroziou na zadnej stene :D
Motor som vybral nalozil do R8(vybral zadne sedadla) a sup do Michaloviec.
Tak a na rad prisiel moj motor, ktory mam v R8 s ktorou jazdim..
Motor ide von:
Image
No prekvapenie po vybrati motora nas len cakalo...
Nechapem ako to auto doslo.. A nie to, ze behalo este dlhu dobu..Dovod? :
Image
Drzalo to silou vole.. Spojkove lozisko bolo zapecene.. Farby boli od cervenej po modru..Museli tam vznikat vysoke teploty.. Zrejme pritlak loziska k lamele..
Druhe prekvapenie bolo, ze spojkove lozisko bolo na typ 956cm. Cize s bocnym drziakom loziska. Taktiez motor som mal 956cm.. Zistene podla nasavacieho potrubia. (Nato, ze to bola 956cm, auto stale tahalo velmi dobre) Motor bol prestitkovany a bola tam zrejme vymena motora + spojky a prevodovky..
Tak som utekal do Kosic pre tanier plus lozisko, a vydlicky na lozisko..
Pokracovanie nabuduce.. Blbne cely vecer ImageShack na vkladanie foto..
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Jun 09, 2008 7:15 am

Mala oprava: To lozisko nieje z 956ky! Je to standardne lozisko co sa pouzivalo niekedy do roku 69,70 ci uz na 956ke, alebo 1108cke! Dokonca myslim ze aj na G!

A tvrdit podla sacieho potrubia, ze je to 956ka je tiez trufale. Ocisti blok a niekde by si tam mal najst cislo motora (nie na stitku).
689-XY pre 956ku
688-XY pre 1108

Alebo sprav zopar fotiek zo vsetkych stran a ja ti poviem...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Jun 09, 2008 7:47 am

Nevedel som matus. Skusim urobit viac fotiek povodneho motora a dam na forum..
Tiez o lozisku som nevedel,viem ze ho stale zhanal maroxe na svoju R8.
:)
R8,R12,Twingo

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Mon Jun 09, 2008 7:54 am

Ano zhanal, ale na motor 1100 ccm, cize toto lozisko sa pouzivalo vselikde :)
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Jun 09, 2008 8:20 am

vidim mike ze ani vychod nespi a usilovne makate. tak nech ten novy zanovny motor slape :!: :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Jun 09, 2008 9:28 am

Tak to som naozaj netusil, ze tam neboli rozdielny s loziskami..
Robi sa aj na vychode., musime byt na zraz pripraveny :D
Dodam viac materialu a popisu..
R8,R12,Twingo

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Mon Jun 09, 2008 9:52 am

no tak to sa musí stihnuť do zrazu...Clio bude na neho už pripravené :lol:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Pavol Slovak
Posts: 129
Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce

Post by Pavol Slovak » Mon Jun 09, 2008 10:45 pm

Tak dnes večer som naštartoval ten nový Mikov motor. Poviem pravdu mal som strach z toho čo ma čaká, no s prekvapením ten motor beží velmi pekne ( musím na niečo zaklepať ). Nedá sa ešte velmi dobre zladiť kvôli starým káblom, hlavy rozdelovača a palca, ale to si Mike porieši už v Košiciach. Motor dostal na ďalšie kilometre jeho životnej púte všetké nové tesnenia okrem tesnenia hlavy, nový podtlak rozdeľovača, kompletne bol vymytý, olejové čerpadlo demontované - kompletne rozobrané, vyčistené, kompletne vyčistená hriadel ventilov. Po naštartovaní motor bol 2x prepláchnutý lacnejším olejom no a nový olej je teraz skoro priezračný. Z predošlého motora sme použili karburátor a rozdeľovač. Prevodovka dostala iný zvon ( kryt spojky ), nový predný semering, mojú bývalu lamelu a samozrejme nový olej.
Dúfam že Mike bude spokojný.

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Jun 09, 2008 11:24 pm

Tak to sa naozaj veeelmi tesim.. :)
Chcem sa Ti velmi podakovat za pomoc Pato. Za nadsenie a ako sam od seba si sa ponukol s vymenou motora... Jeho cistu a presnu robotu. A dokonaly perfekcionizmus.
Doplnam ostatne fotky.. Podla postupnosti prace.
Novy motor pred cistenim:
Image
Pato skusa, co vsetko tam vojde :)
Image
Motor je von:
Image
Motor novy po umyti:
Image
ad 2
Image
ad 3
Image
ad 4 diely
Image
ad 5
Image
Motor je uz dnu :)
Image
Kuk
Image
R8,R12,Twingo

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Jun 09, 2008 11:35 pm

pekna pracicka. zadny diel so svetlami vam nezavadzal? nas predseda ho vzdy dava dole pri hratkach s motorom :-)
inak, pekna inspiracia aj pre mna. snad nabuduci rok spravim taku ocistu a pretesnenie :)
potom napis dojmy z prvej jazdy
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Jun 09, 2008 11:41 pm

pekna praca. To hej.. Dakujem Pato..
No zadny diel sme dole nedali. Netreba.. Niekto z nas dvoch bol zrucny.. A ja som to nebol.:D
Motor sa dal pekne vybrat aj bez zadnej masky..
Velmi sa tesim na prvu jazdu.
OTAZKA.
Dna 08.06.2008 nedela asi okolo 20:00 som siel cestou z Michaloviec do Kosic.. A cestou som stretol za šera Renault 15 alebo Renault 17. neviem.. Farba hneda alebo taka gastanova...
Patri niekomu odtial z klubu?
R8,R12,Twingo

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Tue Jun 10, 2008 7:32 am

Super Mike...tak kedy sa ukážeš nech to prevetráme?? :twisted:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 10, 2008 9:04 am

No ta r15 som si neni isty ci je MartinaG ... alebo daco nove... nahanaj ho :-)
Pekne cisty motor ... ja som zo Stefana vybral tu staru olejnicklu....
strasne...
Myslel som si ze len Matus ma najzaolejovaniesi motor...
Nie mal som ho ja!

User avatar
vampire.five
Posts: 125
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
Location: Cr

Post by vampire.five » Tue Jun 10, 2008 9:53 am

Zlate ČESKOSLOVENSKÉ RUČIČKY :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)
Super R5 GTS,Super R5 GTE

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 10:18 am

Tak olejova bola cistena petrolejom a jemnou dratenou handrickou :)
A ta R15, sa musi odchytit :D
Motor bol z vonkajsej strany len cisteny.. Striekany novou farbou nebol. Ale to snad casom bude aj to :)
R8,R12,Twingo

Post Reply