-=Mike=- -R8- Výmena motora

Tu sa s nami môžete podeliť o svoje rozbehnuté a dokončené projekty.

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 10, 2008 1:12 pm

ma nestvi teraz hodil inde Alex stranku s olejmi a pri mojej vymene motora rozmyslam ci tiez neprecistim olejove cerpadlo... ked uz dam novy olej...

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 1:25 pm

No ja mam v aute olej Valvoline na auta, ktore maju vela najazdene. Neviem presny typ. Pato napise, ktory to je. Pato ho kupil.
Tak je dobre precistit vsetko a preplachnut motor. Su tam jemne necistoty... Vsak to vies..
R8,R12,Twingo

User avatar
vampire.five
Posts: 125
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
Location: Cr

Post by vampire.five » Tue Jun 10, 2008 1:44 pm

Jak se proplachuje motor????
Super R5 GTS,Super R5 GTE

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Jun 10, 2008 1:55 pm

hadicou, ne?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 1:59 pm

Kupis nejaky lacnejsi olej (mozes aj drahsi hehe).
Stary olej vypustis.
Nalejes novy a nechas 5 minut behat motor. Potom vypustis a opat nalejes novy lacnejsi a nechas pobehat motor a potom komplet vypustis.
Motor by mal byt ocisteny a nalejes olej, ktory tam chces mat.
Pato vystriekal na motor wapkou :)
R8,R12,Twingo

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Jun 10, 2008 2:23 pm

a co olejovy filter? ten medzi tymi cisteniami nechvas ten stary? no neviem neviem.
nie je lepsie pouzit preplachovy olej?
niekde som cital ze pri cisteni motora dali do oleja trochu benzinu a nechali bezat chvilku hmm.

matus - to ako to myslis tou hadicou? hehe
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 2:31 pm

No dal sa tam petrolej medzitym petrolej s "preplachovym" olejom.
A na wapke sa dal dole stary filter...
Olejova bola tiez dole. Ta je na fotke. Po ocisteni petrolejom.
R8,R12,Twingo

User avatar
vampire.five
Posts: 125
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
Location: Cr

Post by vampire.five » Tue Jun 10, 2008 3:04 pm

-=Mike=- wrote:Kupis nejaky lacnejsi olej (mozes aj drahsi hehe).
Stary olej vypustis.
Nalejes novy a nechas 5 minut behat motor. Potom vypustis a opat nalejes novy lacnejsi a nechas pobehat motor a potom komplet vypustis.
Motor by mal byt ocisteny a nalejes olej, ktory tam chces mat.
Pato vystriekal na motor wapkou :)
a co filtr???
Super R5 GTS,Super R5 GTE

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 4:58 pm

Filter das dole..
Filter menis 2x. Ked premyvas testovacim olejom a ked das referencny olej.
R8,R12,Twingo

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Jun 10, 2008 5:05 pm

no, to som chcel vediet.
takze ked cistis motor, potrebujes aj 2 olejove filtre naviac.
tak potom ten tvoj motorcek je krasne cistucky teraz.
tesim sa na ten zvuk 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 10, 2008 5:52 pm

Nie je lepsie vycisti motor niecim takymto?

STP - Engine Flush 450ml - prípravok na prečistenie vnútorných častí motora

Image

Mozno su aj nejake znackovejsie pripravky...

Teda ak tieto pripravky vlastne neodkarbonizuje motor.. co by asi nebolo pre starsie motory najlepsie riesenie

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 10, 2008 7:36 pm

No celu tuto operaciu robil Palo.
Detalnejsie info da on.
Pytal som sa ho na podobne pripravky na cistenie motora.. Ale vravel, ze ma zle skusenosti.
R8,R12,Twingo

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jun 10, 2008 10:57 pm

S pripravkami na cistenie motora, ale aj s prisadami do oleja mam tiez tie najhorsie skusenosti na motoroch cleon. Ale s preplachom lacnejsim olejom som to skusal a vyslo to. Teraz ked vytahnem mierku po 1000 km je olej na mierke cisty, co sa mi predtym veru nestalo.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Pavol Slovak
Posts: 129
Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce

Post by Pavol Slovak » Tue Jun 10, 2008 11:19 pm

Tak že páni odpoviem vám ako som to robil.
Po prvé na Slovensku sú možnosti ohľadne materiálu veľmi limitované, tak preto som použil túto verziu.
Produktom STP neverím.
Tento motor som najprv celý z vnútra vydrhol technickým petrolejom,
potom som vnútro motora nastriekal prípravkom ktorý sa volá SF 77.
Nehľadajte to v obchodoch, dá sa to kúpiť len v USA a trochu som z toho ešte mal. Tento prípravok rozpustí každú špinu. Motor som potom vystriekal vapkou. Hriadel ventilov bola demontovaná ako aj olejové čerpadlo a drhnutá ručne v technickom petroleji. Motor potom dostal nový olejový filter a lacný nový olej, na ktorý bežal asi tak hodinu. Kým je motor teplý nalejete do oleja zhruba 2 dcl. technického petroleja a necháte motor bežať asi 5 minút, no bez túrovania. Potom olej vypustíte a nalejete nový lacný olej a necháte auto bežať znova hodinu, no už s mierným zaťažením.
Olej znova vypustíte, vymeníte filter a nalejete olej ktorý tam ostane.
Olej je teraz pekne čistý, no po určitom čase sa uvolnia aj tie posledné usadeniny ku ktorým sa nedalo dostať. Odporúčam olej znova vymeniť po 1000 Km. Oleje by sa mali meniť častejšie než je zvykom. V letectve na piestových motoroch sa oleje menia každé 3 mesiace ak motor stojí alebo podľa motorových hodín. Každé 3 mesiace preto, lebo aj časom sa olej znehodnocuje - vyskosita oleja klesá. Oleje by sa nemali zamieňať. Ak po takom čistení začnete používať jednu značku, tak s ňou aj ostante.
Ak sa značky začnú zamieňať tak práve z toho sa vytvárajú usadeniny.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Jun 11, 2008 8:32 am

Pridavam sa k nazoru, ze vsetky tie cistiace a preplachove blbiny ala STP su vhodne akurat na generovanie problemov. Kazdy kto sa mi chvalil ze to tam nalial pred vymenou oleja sa neskor stazoval ze nieco na motore odislo (cerpadlo, salka ulozenia kluky..)

Co sa samotnych olejov tyka, mne sa tie syntetiky zdaju strasne riedke. Mi to pripadaju priliz fajnove oleje na tie nase 40 rocne motorceky. Aj tie 15 rocne.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply