-=Mike=- -R8- Výmena motora
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
- vampire.five
- Posts: 125
- Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
- Location: Cr
toto
hadicou, ne?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Kupis nejaky lacnejsi olej (mozes aj drahsi hehe).
Stary olej vypustis.
Nalejes novy a nechas 5 minut behat motor. Potom vypustis a opat nalejes novy lacnejsi a nechas pobehat motor a potom komplet vypustis.
Motor by mal byt ocisteny a nalejes olej, ktory tam chces mat.
Pato vystriekal na motor wapkou
Stary olej vypustis.
Nalejes novy a nechas 5 minut behat motor. Potom vypustis a opat nalejes novy lacnejsi a nechas pobehat motor a potom komplet vypustis.
Motor by mal byt ocisteny a nalejes olej, ktory tam chces mat.
Pato vystriekal na motor wapkou
R8,R12,Twingo
- vampire.five
- Posts: 125
- Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
- Location: Cr
a co filtr???-=Mike=- wrote:Kupis nejaky lacnejsi olej (mozes aj drahsi hehe).
Stary olej vypustis.
Nalejes novy a nechas 5 minut behat motor. Potom vypustis a opat nalejes novy lacnejsi a nechas pobehat motor a potom komplet vypustis.
Motor by mal byt ocisteny a nalejes olej, ktory tam chces mat.
Pato vystriekal na motor wapkou
Super R5 GTS,Super R5 GTE
- Pavol Slovak
- Posts: 129
- Joined: Sun Apr 10, 2005 2:14 pm
- Location: Okruzna 82, 07101 Michalovce
Tak že páni odpoviem vám ako som to robil.
Po prvé na Slovensku sú možnosti ohľadne materiálu veľmi limitované, tak preto som použil túto verziu.
Produktom STP neverím.
Tento motor som najprv celý z vnútra vydrhol technickým petrolejom,
potom som vnútro motora nastriekal prípravkom ktorý sa volá SF 77.
Nehľadajte to v obchodoch, dá sa to kúpiť len v USA a trochu som z toho ešte mal. Tento prípravok rozpustí každú špinu. Motor som potom vystriekal vapkou. Hriadel ventilov bola demontovaná ako aj olejové čerpadlo a drhnutá ručne v technickom petroleji. Motor potom dostal nový olejový filter a lacný nový olej, na ktorý bežal asi tak hodinu. Kým je motor teplý nalejete do oleja zhruba 2 dcl. technického petroleja a necháte motor bežať asi 5 minút, no bez túrovania. Potom olej vypustíte a nalejete nový lacný olej a necháte auto bežať znova hodinu, no už s mierným zaťažením.
Olej znova vypustíte, vymeníte filter a nalejete olej ktorý tam ostane.
Olej je teraz pekne čistý, no po určitom čase sa uvolnia aj tie posledné usadeniny ku ktorým sa nedalo dostať. Odporúčam olej znova vymeniť po 1000 Km. Oleje by sa mali meniť častejšie než je zvykom. V letectve na piestových motoroch sa oleje menia každé 3 mesiace ak motor stojí alebo podľa motorových hodín. Každé 3 mesiace preto, lebo aj časom sa olej znehodnocuje - vyskosita oleja klesá. Oleje by sa nemali zamieňať. Ak po takom čistení začnete používať jednu značku, tak s ňou aj ostante.
Ak sa značky začnú zamieňať tak práve z toho sa vytvárajú usadeniny.
Po prvé na Slovensku sú možnosti ohľadne materiálu veľmi limitované, tak preto som použil túto verziu.
Produktom STP neverím.
Tento motor som najprv celý z vnútra vydrhol technickým petrolejom,
potom som vnútro motora nastriekal prípravkom ktorý sa volá SF 77.
Nehľadajte to v obchodoch, dá sa to kúpiť len v USA a trochu som z toho ešte mal. Tento prípravok rozpustí každú špinu. Motor som potom vystriekal vapkou. Hriadel ventilov bola demontovaná ako aj olejové čerpadlo a drhnutá ručne v technickom petroleji. Motor potom dostal nový olejový filter a lacný nový olej, na ktorý bežal asi tak hodinu. Kým je motor teplý nalejete do oleja zhruba 2 dcl. technického petroleja a necháte motor bežať asi 5 minút, no bez túrovania. Potom olej vypustíte a nalejete nový lacný olej a necháte auto bežať znova hodinu, no už s mierným zaťažením.
Olej znova vypustíte, vymeníte filter a nalejete olej ktorý tam ostane.
Olej je teraz pekne čistý, no po určitom čase sa uvolnia aj tie posledné usadeniny ku ktorým sa nedalo dostať. Odporúčam olej znova vymeniť po 1000 Km. Oleje by sa mali meniť častejšie než je zvykom. V letectve na piestových motoroch sa oleje menia každé 3 mesiace ak motor stojí alebo podľa motorových hodín. Každé 3 mesiace preto, lebo aj časom sa olej znehodnocuje - vyskosita oleja klesá. Oleje by sa nemali zamieňať. Ak po takom čistení začnete používať jednu značku, tak s ňou aj ostante.
Ak sa značky začnú zamieňať tak práve z toho sa vytvárajú usadeniny.
toto
Pridavam sa k nazoru, ze vsetky tie cistiace a preplachove blbiny ala STP su vhodne akurat na generovanie problemov. Kazdy kto sa mi chvalil ze to tam nalial pred vymenou oleja sa neskor stazoval ze nieco na motore odislo (cerpadlo, salka ulozenia kluky..)
Co sa samotnych olejov tyka, mne sa tie syntetiky zdaju strasne riedke. Mi to pripadaju priliz fajnove oleje na tie nase 40 rocne motorceky. Aj tie 15 rocne.
Co sa samotnych olejov tyka, mne sa tie syntetiky zdaju strasne riedke. Mi to pripadaju priliz fajnove oleje na tie nase 40 rocne motorceky. Aj tie 15 rocne.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!