Page 1 of 3

-=Mike=- -R8- Výmena motora

Posted: Sun Jun 08, 2008 11:39 pm
by -=Mike=-
Rozhodol som sa menit motor v mojej R8.
Dovod tam bol aj ten, ze potreboval som menit spojkovu lamelu a lozisko. Tak preco nie a nevyuzit sancu dat druhy, ked "vyzera" dobre druhy motor..
Par krat som sa stretol s Palom Slovakom v Michalovciach a rozhodol sa, ze mi pomoze a vymenu uskutocni. Pato ma perfektne skusenosti a vsetko dostupne naradie a stojany na motor v garazi..
Motor, ktory som planoval vymenit, bol v jednej R8. Osmicka vela nenabehala, tak sa mi zdal ten motor zdravy na vymenu.
Motor, ktory isiel do R8 bol 1108cm..Je to moj darca ND..
Foto:
Image
Ten som dal dole za jeden den cca :lol: Ach tie sruby s koroziou na zadnej stene :D
Motor som vybral nalozil do R8(vybral zadne sedadla) a sup do Michaloviec.
Tak a na rad prisiel moj motor, ktory mam v R8 s ktorou jazdim..
Motor ide von:
Image
No prekvapenie po vybrati motora nas len cakalo...
Nechapem ako to auto doslo.. A nie to, ze behalo este dlhu dobu..Dovod? :
Image
Drzalo to silou vole.. Spojkove lozisko bolo zapecene.. Farby boli od cervenej po modru..Museli tam vznikat vysoke teploty.. Zrejme pritlak loziska k lamele..
Druhe prekvapenie bolo, ze spojkove lozisko bolo na typ 956cm. Cize s bocnym drziakom loziska. Taktiez motor som mal 956cm.. Zistene podla nasavacieho potrubia. (Nato, ze to bola 956cm, auto stale tahalo velmi dobre) Motor bol prestitkovany a bola tam zrejme vymena motora + spojky a prevodovky..
Tak som utekal do Kosic pre tanier plus lozisko, a vydlicky na lozisko..
Pokracovanie nabuduce.. Blbne cely vecer ImageShack na vkladanie foto..

toto

Posted: Mon Jun 09, 2008 7:15 am
by matus
Mala oprava: To lozisko nieje z 956ky! Je to standardne lozisko co sa pouzivalo niekedy do roku 69,70 ci uz na 956ke, alebo 1108cke! Dokonca myslim ze aj na G!

A tvrdit podla sacieho potrubia, ze je to 956ka je tiez trufale. Ocisti blok a niekde by si tam mal najst cislo motora (nie na stitku).
689-XY pre 956ku
688-XY pre 1108

Alebo sprav zopar fotiek zo vsetkych stran a ja ti poviem...

Posted: Mon Jun 09, 2008 7:47 am
by -=Mike=-
Nevedel som matus. Skusim urobit viac fotiek povodneho motora a dam na forum..
Tiez o lozisku som nevedel,viem ze ho stale zhanal maroxe na svoju R8.
:)

Posted: Mon Jun 09, 2008 7:54 am
by maroxe
Ano zhanal, ale na motor 1100 ccm, cize toto lozisko sa pouzivalo vselikde :)

Posted: Mon Jun 09, 2008 8:20 am
by Alex
vidim mike ze ani vychod nespi a usilovne makate. tak nech ten novy zanovny motor slape :!: :wink:

Posted: Mon Jun 09, 2008 9:28 am
by -=Mike=-
Tak to som naozaj netusil, ze tam neboli rozdielny s loziskami..
Robi sa aj na vychode., musime byt na zraz pripraveny :D
Dodam viac materialu a popisu..

Posted: Mon Jun 09, 2008 9:52 am
by jozo-ke
no tak to sa musí stihnuť do zrazu...Clio bude na neho už pripravené :lol:

Posted: Mon Jun 09, 2008 10:45 pm
by Pavol Slovak
Tak dnes večer som naštartoval ten nový Mikov motor. Poviem pravdu mal som strach z toho čo ma čaká, no s prekvapením ten motor beží velmi pekne ( musím na niečo zaklepať ). Nedá sa ešte velmi dobre zladiť kvôli starým káblom, hlavy rozdelovača a palca, ale to si Mike porieši už v Košiciach. Motor dostal na ďalšie kilometre jeho životnej púte všetké nové tesnenia okrem tesnenia hlavy, nový podtlak rozdeľovača, kompletne bol vymytý, olejové čerpadlo demontované - kompletne rozobrané, vyčistené, kompletne vyčistená hriadel ventilov. Po naštartovaní motor bol 2x prepláchnutý lacnejším olejom no a nový olej je teraz skoro priezračný. Z predošlého motora sme použili karburátor a rozdeľovač. Prevodovka dostala iný zvon ( kryt spojky ), nový predný semering, mojú bývalu lamelu a samozrejme nový olej.
Dúfam že Mike bude spokojný.

Posted: Mon Jun 09, 2008 11:24 pm
by -=Mike=-
Tak to sa naozaj veeelmi tesim.. :)
Chcem sa Ti velmi podakovat za pomoc Pato. Za nadsenie a ako sam od seba si sa ponukol s vymenou motora... Jeho cistu a presnu robotu. A dokonaly perfekcionizmus.
Doplnam ostatne fotky.. Podla postupnosti prace.
Novy motor pred cistenim:
Image
Pato skusa, co vsetko tam vojde :)
Image
Motor je von:
Image
Motor novy po umyti:
Image
ad 2
Image
ad 3
Image
ad 4 diely
Image
ad 5
Image
Motor je uz dnu :)
Image
Kuk
Image

Posted: Mon Jun 09, 2008 11:35 pm
by Alex
pekna pracicka. zadny diel so svetlami vam nezavadzal? nas predseda ho vzdy dava dole pri hratkach s motorom :-)
inak, pekna inspiracia aj pre mna. snad nabuduci rok spravim taku ocistu a pretesnenie :)
potom napis dojmy z prvej jazdy

Posted: Mon Jun 09, 2008 11:41 pm
by -=Mike=-
pekna praca. To hej.. Dakujem Pato..
No zadny diel sme dole nedali. Netreba.. Niekto z nas dvoch bol zrucny.. A ja som to nebol.:D
Motor sa dal pekne vybrat aj bez zadnej masky..
Velmi sa tesim na prvu jazdu.
OTAZKA.
Dna 08.06.2008 nedela asi okolo 20:00 som siel cestou z Michaloviec do Kosic.. A cestou som stretol za šera Renault 15 alebo Renault 17. neviem.. Farba hneda alebo taka gastanova...
Patri niekomu odtial z klubu?

Posted: Tue Jun 10, 2008 7:32 am
by jozo-ke
Super Mike...tak kedy sa ukážeš nech to prevetráme?? :twisted:

Posted: Tue Jun 10, 2008 9:04 am
by Majmajko
No ta r15 som si neni isty ci je MartinaG ... alebo daco nove... nahanaj ho :-)
Pekne cisty motor ... ja som zo Stefana vybral tu staru olejnicklu....
strasne...
Myslel som si ze len Matus ma najzaolejovaniesi motor...
Nie mal som ho ja!

Posted: Tue Jun 10, 2008 9:53 am
by vampire.five
Zlate ČESKOSLOVENSKÉ RUČIČKY :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Posted: Tue Jun 10, 2008 10:18 am
by -=Mike=-
Tak olejova bola cistena petrolejom a jemnou dratenou handrickou :)
A ta R15, sa musi odchytit :D
Motor bol z vonkajsej strany len cisteny.. Striekany novou farbou nebol. Ale to snad casom bude aj to :)