Moja skúsenosť zo značkou Renault a uprava mojej R21...

Tu sa s nami môžete podeliť o svoje rozbehnuté a dokončené projekty.

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Moja skúsenosť zo značkou Renault a uprava mojej R21...

Post by Marco » Sat Jun 06, 2009 3:20 pm

V prvom rade,ahojte som tu noví... :)
Už som si to tu trošku poprečitoval a veľmi sa mi tu páči...

Ale k téme,teda k mojim skúsenostiam.
Teda ak by som to mal tak nejak zhrnúť Renaulty mám veľmi rád pretože sú pekné(vlastne nepoznám škaredí Renault,ale najkrajšie sú 90te roky a všetky Rally úpravy na čele s päťkou Turbo)a poväčšine aj spolahlivé a mám ich rád svojim spôsobom aj preto že som v nich takpovediac vyrastal... :)

Môj ocino mal na začiatku 90tych rokov,presnejšie niekedy v 93,94 svoj prvý Renault. Bola to šedá Nevada z dieslovím motorom a bola kupovaná skoro ako nová.
Som rád že si vybral toto auto,vtedy sa rozhodoval medzi Audi 100 a Peugeotom 405 samozrejme kombi ale vraví že ako zbadal Nevadu,nemohol ju nekúpiť. :)
No ale poviem Vám,Nevady sú proste dokonalé a aj táto bola,síce vtedy som to nemohol posúdiť ako šofér ale ako decku vzadu na sedačkách sa mi to veľmi páčilo! To auto chodilo ako raketa a aj s dieslovím motorom nebol problém 180km na dialnici a s vtedy najlepším dostupným podvozkom aký sa tam dal dať milovala aj zákruty. Nehovoriac o tom že do kufra sa zmestilo všetko a vpodstate vedela sa prispôsobiť akému koľvek štýlu jazdy!
Vpodstate až do roku 97 kedy si moji rodičia kúpili novú Lagunu kombi s benzínovím motorom 1.8 to bolo premňa najlepšie auto... :)
(Zase to bola láska na prví pohľad,pretože pôvodne už išli vyplatiť Megane Coupe dvojliter ale tam ju zbadali stáť. :D)
Áno,vystriedala ju novšia generácia aj keď sa musela Nevada predať čo mi samozrejme bolo lúto,rýchlo som na ňu zabudol a nahradil ju ďalším dokonalým autom. Lagúnkou... (predstavte si,v Bystrickom kraji sme boli v tej dobe iba dvaja čo mali kombík. My a ešte jeden Zvolenský sedemmiestny.Vtedy to auto doslova žiarilo,ešte aj na dovolenke v Taliansku bolo obdivované.)
Vpodstate to bolo to isté ako Nevada,zachovalo si to všetky dobré vlastnosti a pár vylepšilo,Laguna bola modernejšia,rýchlejšia a krajšia...
(Toto môžem už aj ja vodičsky potvrdiť... ;) )
A takisto možnosti úprav podvozku boli rozšírenejšie a tak dostala to najlepšie čo mohla ako napr. koni tlmiče,športové pružiny,brzdy atď...
Jednoducho bolo a je to skvelé auto ktoré "za mladi" vedelo ísť aj 230km a zákrutám sa vysmievalo...
Vlastne to mu zostalo dodnes,síce motor je už trošku vydýchaní po tých asi už aj viac ako 500 000 (neviem presne tachometer nám nejde už asi 5 rokov,ale vyhovuje nám to,aspoň spolujazdec nevie koľko ideme :D je to takpovediac sranda,pretože oco má firmu a predáva autodiely a sám nemá čas na svoje auto,ale ako vravím,vyhovuje nám to) ale zákruty má stále rada,aj keď maximálka je teraz už iba okolo 180.
Aj keď zase odkedy tam máme dieslovú prevodovku (asi rok 2002) auto sa zásadne zmenilo. Už nežerie 15 - 20 litrov pri rýchlej jazde,ale už iba 11 a síce na zrýchlenie zlenivela ale trojka sa dá točiť až do 150. :D
Jediná chyba je potreba stáleho radenia ale nato sa dá zvknuť a vpodstate je to akčné. :D
Inak keď som spomínal maximálku a spotrebu,v 99 ocino spravil chybu a dal si do auta asi na mesiac namontovať chip tuning,no hneď to vyhodil,pretože auto začalo žrať 30 litrov po dialnici a zrýchlenie bolo iba o nejakú sekundu lepšie a maximálka o 5 vyššia,čiže to bola chyba.
Naštastie sa napravila. Ale ako vravím toto auto bolo dokonalé a aj sa na ňom dalo ísť poriadne. Pamätám si že nerobilo problém ísť z Bystrice do Bratislavy iba za hodinu aj päť minút. Ach to boli časy tie 90te roky... :)
(Ešte chcem povedať že Laguna okrem benzínu,oleja,pneumatík a jednej prevodovky nepotrebovala do dnes nič,je to dokonalé auto a nám sa vôbec nekazila!)
Ale vždy keď nato myslím,je mi lúto že sme nemali trojliter.
Chceli sme ho,musí to byť delo! Ale v vtedy keď bol noví nám ho odmietli predať z odpočtom dph,tak sa nekonal... :(
Vlastne je to aj náš ďalší projekt,kúpiť trojliter a upraviť ho...
Prečo vravím ďalší?Lebo momentálne pracujeme na mojom aute.
Má korene už v 99 roku kedy vzniklo z kanadskej verzie Nevady a L48Rkového sedanu...
Čiže je to Renault Nevada s dvojlitrovím motorom a podvozkom L48R... :)
Samozrejme má plnú výbavu okrem kože a je to skvelé auto.
Ale mne nestačí že je skvelé,chcem ho dokonalé. A preto už polroka na nej robíme a momentálne sme vo fázi bodykitu a na 10 centimetrových podložkách vyzerá úžasne... (bolo mi ju lúto predať alebo zošrotovať,keď vždy bola taká dobrá,a preto som si ju vybral za svoje a teraz naňom usilovne cez víkendy pracujem a aj naň míňam spolu s ocinom. Preto to tak píšem pretože pár rokov stála len tak oťukaná po pár haváriách aj preto že nemal na nej kto jazdiť. :()
Nebojte,žiadny úchylný tuning,ale youngtimer z bodykitom z tej doby. ;)
Len pre info,tento motor je a bol šialený,240 nikdy nebol problém a keď sa potlačilo,tachometer ukázal aj 260...
Ale otáčky to samozrejme stopli...

No už dosť o tomto projekte,to sem snáď kompletne napíšem a predstavím po dokončení.
Čo je asi tak za dva mesiace,kedy mám 18 a vodičský. ;)

Ešte chcem povedať že okrem spomenutých sme od značky Renault mali aj dve 21tky a ešte dve iné ako spomenuté Nevady,ale nikdy nie dlho...
(Samozrejme máme a mali sme aj iné autá,ale Renaulty sú najvýraznejšie ;))

Samozrejme okrem áut čo sme vlastnili my tak nám prešlo rukov strašne veľa áut a aj Renaultov a vždy sa ukázalo že sú to super autá.
(mne osobne sa páčila jazda v 19cke 16V alebo "posedenie si" v Cliu V6 :twisted: )

A sny?Teda sny on Renaultu?
Hmm ako rodinné by sme chceli Espace III s trojlitrom.
Ako ďalšiu hračku R5 Turbo (motor vzadu) možno R5GT,ale najviac spomínaný trojliter.
A ako nové samozrejme Lagunu III kombi GT,poviem vám,na autosalóne v nitre som v nej sedel,je to bomba! :)
Ale chyba je že je drahá,ocino vraví že Porsche Cayenne GTS z USA by bol lepšia voľba. :(

No uzavriem to,mám rád Renaulty a naštastie aj moje prvé auto je Renault. :)
A ďalej som rád že som narazil na toto fórum. ;)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Jun 06, 2009 9:11 pm

Tak vitaj v klube a cíť sa medzi nami dobre :wink:

Držím ti palce nech sa ti darí dokončiť Nevadu do pekného záveru nakoľko to väčšinou ľudia využívajú ako autopracanta, stretnúť peknú nevadu na cestách je asi tak ojedinelé ako stretnúť R5 GT Turbo v zachovalom stave. :?

Takisto som osobne rád, že medzi milovníkov štvoriek, pätiek, osmičiek, deviatok, jedenástok, dvanástok, fuega .... zavítal aj milovník limuzín ktoré mal Renault naozaj na úrovni. :wink: (Mňa takto dostala R25).
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 9:04 am

Ďakujem,vitám... :D

A takisto ďakujem za požehnanie,dúfam aj ja že to bude pekné...
Veď sa za pár mesiacov presvedčíme. :D

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sun Jun 07, 2009 10:45 am

Vitaj vitaj...ako vraví Anarki tak pekná Nevada sa len tak nevidí.Treba sa činiť a prísť ju ukázať na RCC zraz :wink: Radi ťa tam uvidíme a privitáme
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 11:32 am

Ďakujem za privítanie a pozvanie...

Ver mi,že nanič sa tak neteším ako keď už konečne bude pekná a ja si na nej zajazdím,samozrejme tiež veľmi rád prídem... :)

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sun Jun 07, 2009 8:47 pm

No riadny zivotopis si to sem dal :-)
Radi si tvoje prace na projekte odsledujeme
Tak pekne hod nejake fotky medzi projekty

PS: Porche ... snad nie ... kupi a bude Image no potom pride na pumpu natankovat.... Image a ked budes objednavat ND tak si bude Image
Ale mozno sa docka aj diesla Image samozrejme srandujem...

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 9:03 pm

Hehe,no je to niečo ako životopis... :D

A neboj,snáď sa dočkáte,len chcem aby bola karoséria apsoň na 50% hotová a potom to začnem zverejňovať. :)
Vlastne treba už len počistiť motor,vymeniť kladku (konečne prišla z nemecka) a spraviť kasňu,takže už čoskoro bude koniec...
Aj keď laminátovania sa bojím. :oops:


A k Porsche no,auto žerie len toľko akú máš ťažkú nohu... :D
Z osobnej skúsenosti viem že aj 911cka vie ísť za 11 takisto aj za 35 litrov... :?

A diesel už je,ale má nedostačujúce výkony. :D
(Mňa ako skalného fanúšika aj tejto značky to sklamalo. :()

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 07, 2009 9:31 pm

A čo si čakal od ropáka :D
Nafta patří do kamen :lol:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Sun Jun 07, 2009 11:00 pm

Anarki wrote:A čo si čakal od ropáka :D
Nafta patří do kamen :lol:
nemozem suhlasit.. raz som sa bol kuknut na tuningovom zraze a stare felicie a dokonca 1,4 mpi fobiu som na sprint vyd.bal aj z mojou 5kou.. je pravda ze motor siel nieco kol 5k ot/min ale aj tak.. diesel ked naseries nemas sance.. krutiaci moment je krutiaci moment
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Jun 08, 2009 12:34 am

Však to bol joke :) ja sa len smejem. :lol:
Máš pravdu, jeden majster sveta Rallye povedal raz takú múdrosť

Výkon predáva autá krútiaci moment vyhráva závody :wink:

Nemôžeš porovnávať Simply never s kosoštvorcom, to je rozdiel ako medzi rebrinákom a limuzínou :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Mon Jun 08, 2009 7:00 am

Anarki wrote:A čo si čakal od ropáka :D
Nafta patří do kamen :lol:
:D :D


Ale bohužial už aj pri seriály WTCC sa zisťuje že tá nafta nieje taká zlá... :oops:
Naozaj ide len o ten krútiaci moment ako vravíš,ale stále si stojím za svojím,nechcel by som diesel. :)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Jun 08, 2009 10:57 am

Ja by som ho tiež nechcel. :) Svoj život som upísal prepĺňanému benzínu :twisted:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 4:27 pm

Marco, na fotce v podpisu je ale obyč evropská Nevada, ne Medallion - nebo silně poevropštěný. O jakým autě je tedy řeč?
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Mon Jun 08, 2009 6:13 pm

Jan Kalina wrote:Marco, na fotce v podpisu je ale obyč evropská Nevada, ne Medallion - nebo silně poevropštěný. O jakým autě je tedy řeč?
Už v popise si môžeš všimnúť že je tam napísané "pred začatím úprav" čiže takto vyzerala ešte pred polrokom... ;)
A je to "poevropčtené" práve preto aby to tu mohlo jazdiť,inak je to kanadská verzia aj nálepku má na dvreách,stále no a v 99 roku sa prerobila na europsku s pomocou L48Rkového sedanu,ale samozrejme tunel od automatu ostal,čiže na nohy nieje veľa miesta... :(

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 7:16 pm

No právě že máš "pred začatím úprav", ale na fotce je už auto nějak upravený, neamerický, proto se ptám :D Proč jste to poevropšťovali (sakra divný slovo :) ), vždyť Medallionů tu jezdí v původním provedení mnoho. Naopak - světla, masku, nárazníky,...to bych se snažil ponechat, dodá to autu výjimečnost :wink:
Můžeš udělat foto těch věcí, který zůstaly původní? Interiér, palubka,.. Co je to za typ vozu? Můžeš mi opsat prvních 9 znaků z VINu?
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

Post Reply