Moja skúsenosť zo značkou Renault a uprava mojej R21...
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Moja skúsenosť zo značkou Renault a uprava mojej R21...
V prvom rade,ahojte som tu noví...
Už som si to tu trošku poprečitoval a veľmi sa mi tu páči...
Ale k téme,teda k mojim skúsenostiam.
Teda ak by som to mal tak nejak zhrnúť Renaulty mám veľmi rád pretože sú pekné(vlastne nepoznám škaredí Renault,ale najkrajšie sú 90te roky a všetky Rally úpravy na čele s päťkou Turbo)a poväčšine aj spolahlivé a mám ich rád svojim spôsobom aj preto že som v nich takpovediac vyrastal...
Môj ocino mal na začiatku 90tych rokov,presnejšie niekedy v 93,94 svoj prvý Renault. Bola to šedá Nevada z dieslovím motorom a bola kupovaná skoro ako nová.
Som rád že si vybral toto auto,vtedy sa rozhodoval medzi Audi 100 a Peugeotom 405 samozrejme kombi ale vraví že ako zbadal Nevadu,nemohol ju nekúpiť.
No ale poviem Vám,Nevady sú proste dokonalé a aj táto bola,síce vtedy som to nemohol posúdiť ako šofér ale ako decku vzadu na sedačkách sa mi to veľmi páčilo! To auto chodilo ako raketa a aj s dieslovím motorom nebol problém 180km na dialnici a s vtedy najlepším dostupným podvozkom aký sa tam dal dať milovala aj zákruty. Nehovoriac o tom že do kufra sa zmestilo všetko a vpodstate vedela sa prispôsobiť akému koľvek štýlu jazdy!
Vpodstate až do roku 97 kedy si moji rodičia kúpili novú Lagunu kombi s benzínovím motorom 1.8 to bolo premňa najlepšie auto...
(Zase to bola láska na prví pohľad,pretože pôvodne už išli vyplatiť Megane Coupe dvojliter ale tam ju zbadali stáť. )
Áno,vystriedala ju novšia generácia aj keď sa musela Nevada predať čo mi samozrejme bolo lúto,rýchlo som na ňu zabudol a nahradil ju ďalším dokonalým autom. Lagúnkou... (predstavte si,v Bystrickom kraji sme boli v tej dobe iba dvaja čo mali kombík. My a ešte jeden Zvolenský sedemmiestny.Vtedy to auto doslova žiarilo,ešte aj na dovolenke v Taliansku bolo obdivované.)
Vpodstate to bolo to isté ako Nevada,zachovalo si to všetky dobré vlastnosti a pár vylepšilo,Laguna bola modernejšia,rýchlejšia a krajšia...
(Toto môžem už aj ja vodičsky potvrdiť... )
A takisto možnosti úprav podvozku boli rozšírenejšie a tak dostala to najlepšie čo mohla ako napr. koni tlmiče,športové pružiny,brzdy atď...
Jednoducho bolo a je to skvelé auto ktoré "za mladi" vedelo ísť aj 230km a zákrutám sa vysmievalo...
Vlastne to mu zostalo dodnes,síce motor je už trošku vydýchaní po tých asi už aj viac ako 500 000 (neviem presne tachometer nám nejde už asi 5 rokov,ale vyhovuje nám to,aspoň spolujazdec nevie koľko ideme je to takpovediac sranda,pretože oco má firmu a predáva autodiely a sám nemá čas na svoje auto,ale ako vravím,vyhovuje nám to) ale zákruty má stále rada,aj keď maximálka je teraz už iba okolo 180.
Aj keď zase odkedy tam máme dieslovú prevodovku (asi rok 2002) auto sa zásadne zmenilo. Už nežerie 15 - 20 litrov pri rýchlej jazde,ale už iba 11 a síce na zrýchlenie zlenivela ale trojka sa dá točiť až do 150.
Jediná chyba je potreba stáleho radenia ale nato sa dá zvknuť a vpodstate je to akčné.
Inak keď som spomínal maximálku a spotrebu,v 99 ocino spravil chybu a dal si do auta asi na mesiac namontovať chip tuning,no hneď to vyhodil,pretože auto začalo žrať 30 litrov po dialnici a zrýchlenie bolo iba o nejakú sekundu lepšie a maximálka o 5 vyššia,čiže to bola chyba.
Naštastie sa napravila. Ale ako vravím toto auto bolo dokonalé a aj sa na ňom dalo ísť poriadne. Pamätám si že nerobilo problém ísť z Bystrice do Bratislavy iba za hodinu aj päť minút. Ach to boli časy tie 90te roky...
(Ešte chcem povedať že Laguna okrem benzínu,oleja,pneumatík a jednej prevodovky nepotrebovala do dnes nič,je to dokonalé auto a nám sa vôbec nekazila!)
Ale vždy keď nato myslím,je mi lúto že sme nemali trojliter.
Chceli sme ho,musí to byť delo! Ale v vtedy keď bol noví nám ho odmietli predať z odpočtom dph,tak sa nekonal...
Vlastne je to aj náš ďalší projekt,kúpiť trojliter a upraviť ho...
Prečo vravím ďalší?Lebo momentálne pracujeme na mojom aute.
Má korene už v 99 roku kedy vzniklo z kanadskej verzie Nevady a L48Rkového sedanu...
Čiže je to Renault Nevada s dvojlitrovím motorom a podvozkom L48R...
Samozrejme má plnú výbavu okrem kože a je to skvelé auto.
Ale mne nestačí že je skvelé,chcem ho dokonalé. A preto už polroka na nej robíme a momentálne sme vo fázi bodykitu a na 10 centimetrových podložkách vyzerá úžasne... (bolo mi ju lúto predať alebo zošrotovať,keď vždy bola taká dobrá,a preto som si ju vybral za svoje a teraz naňom usilovne cez víkendy pracujem a aj naň míňam spolu s ocinom. Preto to tak píšem pretože pár rokov stála len tak oťukaná po pár haváriách aj preto že nemal na nej kto jazdiť. )
Nebojte,žiadny úchylný tuning,ale youngtimer z bodykitom z tej doby.
Len pre info,tento motor je a bol šialený,240 nikdy nebol problém a keď sa potlačilo,tachometer ukázal aj 260...
Ale otáčky to samozrejme stopli...
No už dosť o tomto projekte,to sem snáď kompletne napíšem a predstavím po dokončení.
Čo je asi tak za dva mesiace,kedy mám 18 a vodičský.
Ešte chcem povedať že okrem spomenutých sme od značky Renault mali aj dve 21tky a ešte dve iné ako spomenuté Nevady,ale nikdy nie dlho...
(Samozrejme máme a mali sme aj iné autá,ale Renaulty sú najvýraznejšie )
Samozrejme okrem áut čo sme vlastnili my tak nám prešlo rukov strašne veľa áut a aj Renaultov a vždy sa ukázalo že sú to super autá.
(mne osobne sa páčila jazda v 19cke 16V alebo "posedenie si" v Cliu V6 )
A sny?Teda sny on Renaultu?
Hmm ako rodinné by sme chceli Espace III s trojlitrom.
Ako ďalšiu hračku R5 Turbo (motor vzadu) možno R5GT,ale najviac spomínaný trojliter.
A ako nové samozrejme Lagunu III kombi GT,poviem vám,na autosalóne v nitre som v nej sedel,je to bomba!
Ale chyba je že je drahá,ocino vraví že Porsche Cayenne GTS z USA by bol lepšia voľba.
No uzavriem to,mám rád Renaulty a naštastie aj moje prvé auto je Renault.
A ďalej som rád že som narazil na toto fórum.
Už som si to tu trošku poprečitoval a veľmi sa mi tu páči...
Ale k téme,teda k mojim skúsenostiam.
Teda ak by som to mal tak nejak zhrnúť Renaulty mám veľmi rád pretože sú pekné(vlastne nepoznám škaredí Renault,ale najkrajšie sú 90te roky a všetky Rally úpravy na čele s päťkou Turbo)a poväčšine aj spolahlivé a mám ich rád svojim spôsobom aj preto že som v nich takpovediac vyrastal...
Môj ocino mal na začiatku 90tych rokov,presnejšie niekedy v 93,94 svoj prvý Renault. Bola to šedá Nevada z dieslovím motorom a bola kupovaná skoro ako nová.
Som rád že si vybral toto auto,vtedy sa rozhodoval medzi Audi 100 a Peugeotom 405 samozrejme kombi ale vraví že ako zbadal Nevadu,nemohol ju nekúpiť.
No ale poviem Vám,Nevady sú proste dokonalé a aj táto bola,síce vtedy som to nemohol posúdiť ako šofér ale ako decku vzadu na sedačkách sa mi to veľmi páčilo! To auto chodilo ako raketa a aj s dieslovím motorom nebol problém 180km na dialnici a s vtedy najlepším dostupným podvozkom aký sa tam dal dať milovala aj zákruty. Nehovoriac o tom že do kufra sa zmestilo všetko a vpodstate vedela sa prispôsobiť akému koľvek štýlu jazdy!
Vpodstate až do roku 97 kedy si moji rodičia kúpili novú Lagunu kombi s benzínovím motorom 1.8 to bolo premňa najlepšie auto...
(Zase to bola láska na prví pohľad,pretože pôvodne už išli vyplatiť Megane Coupe dvojliter ale tam ju zbadali stáť. )
Áno,vystriedala ju novšia generácia aj keď sa musela Nevada predať čo mi samozrejme bolo lúto,rýchlo som na ňu zabudol a nahradil ju ďalším dokonalým autom. Lagúnkou... (predstavte si,v Bystrickom kraji sme boli v tej dobe iba dvaja čo mali kombík. My a ešte jeden Zvolenský sedemmiestny.Vtedy to auto doslova žiarilo,ešte aj na dovolenke v Taliansku bolo obdivované.)
Vpodstate to bolo to isté ako Nevada,zachovalo si to všetky dobré vlastnosti a pár vylepšilo,Laguna bola modernejšia,rýchlejšia a krajšia...
(Toto môžem už aj ja vodičsky potvrdiť... )
A takisto možnosti úprav podvozku boli rozšírenejšie a tak dostala to najlepšie čo mohla ako napr. koni tlmiče,športové pružiny,brzdy atď...
Jednoducho bolo a je to skvelé auto ktoré "za mladi" vedelo ísť aj 230km a zákrutám sa vysmievalo...
Vlastne to mu zostalo dodnes,síce motor je už trošku vydýchaní po tých asi už aj viac ako 500 000 (neviem presne tachometer nám nejde už asi 5 rokov,ale vyhovuje nám to,aspoň spolujazdec nevie koľko ideme je to takpovediac sranda,pretože oco má firmu a predáva autodiely a sám nemá čas na svoje auto,ale ako vravím,vyhovuje nám to) ale zákruty má stále rada,aj keď maximálka je teraz už iba okolo 180.
Aj keď zase odkedy tam máme dieslovú prevodovku (asi rok 2002) auto sa zásadne zmenilo. Už nežerie 15 - 20 litrov pri rýchlej jazde,ale už iba 11 a síce na zrýchlenie zlenivela ale trojka sa dá točiť až do 150.
Jediná chyba je potreba stáleho radenia ale nato sa dá zvknuť a vpodstate je to akčné.
Inak keď som spomínal maximálku a spotrebu,v 99 ocino spravil chybu a dal si do auta asi na mesiac namontovať chip tuning,no hneď to vyhodil,pretože auto začalo žrať 30 litrov po dialnici a zrýchlenie bolo iba o nejakú sekundu lepšie a maximálka o 5 vyššia,čiže to bola chyba.
Naštastie sa napravila. Ale ako vravím toto auto bolo dokonalé a aj sa na ňom dalo ísť poriadne. Pamätám si že nerobilo problém ísť z Bystrice do Bratislavy iba za hodinu aj päť minút. Ach to boli časy tie 90te roky...
(Ešte chcem povedať že Laguna okrem benzínu,oleja,pneumatík a jednej prevodovky nepotrebovala do dnes nič,je to dokonalé auto a nám sa vôbec nekazila!)
Ale vždy keď nato myslím,je mi lúto že sme nemali trojliter.
Chceli sme ho,musí to byť delo! Ale v vtedy keď bol noví nám ho odmietli predať z odpočtom dph,tak sa nekonal...
Vlastne je to aj náš ďalší projekt,kúpiť trojliter a upraviť ho...
Prečo vravím ďalší?Lebo momentálne pracujeme na mojom aute.
Má korene už v 99 roku kedy vzniklo z kanadskej verzie Nevady a L48Rkového sedanu...
Čiže je to Renault Nevada s dvojlitrovím motorom a podvozkom L48R...
Samozrejme má plnú výbavu okrem kože a je to skvelé auto.
Ale mne nestačí že je skvelé,chcem ho dokonalé. A preto už polroka na nej robíme a momentálne sme vo fázi bodykitu a na 10 centimetrových podložkách vyzerá úžasne... (bolo mi ju lúto predať alebo zošrotovať,keď vždy bola taká dobrá,a preto som si ju vybral za svoje a teraz naňom usilovne cez víkendy pracujem a aj naň míňam spolu s ocinom. Preto to tak píšem pretože pár rokov stála len tak oťukaná po pár haváriách aj preto že nemal na nej kto jazdiť. )
Nebojte,žiadny úchylný tuning,ale youngtimer z bodykitom z tej doby.
Len pre info,tento motor je a bol šialený,240 nikdy nebol problém a keď sa potlačilo,tachometer ukázal aj 260...
Ale otáčky to samozrejme stopli...
No už dosť o tomto projekte,to sem snáď kompletne napíšem a predstavím po dokončení.
Čo je asi tak za dva mesiace,kedy mám 18 a vodičský.
Ešte chcem povedať že okrem spomenutých sme od značky Renault mali aj dve 21tky a ešte dve iné ako spomenuté Nevady,ale nikdy nie dlho...
(Samozrejme máme a mali sme aj iné autá,ale Renaulty sú najvýraznejšie )
Samozrejme okrem áut čo sme vlastnili my tak nám prešlo rukov strašne veľa áut a aj Renaultov a vždy sa ukázalo že sú to super autá.
(mne osobne sa páčila jazda v 19cke 16V alebo "posedenie si" v Cliu V6 )
A sny?Teda sny on Renaultu?
Hmm ako rodinné by sme chceli Espace III s trojlitrom.
Ako ďalšiu hračku R5 Turbo (motor vzadu) možno R5GT,ale najviac spomínaný trojliter.
A ako nové samozrejme Lagunu III kombi GT,poviem vám,na autosalóne v nitre som v nej sedel,je to bomba!
Ale chyba je že je drahá,ocino vraví že Porsche Cayenne GTS z USA by bol lepšia voľba.
No uzavriem to,mám rád Renaulty a naštastie aj moje prvé auto je Renault.
A ďalej som rád že som narazil na toto fórum.
Tak vitaj v klube a cíť sa medzi nami dobre
Držím ti palce nech sa ti darí dokončiť Nevadu do pekného záveru nakoľko to väčšinou ľudia využívajú ako autopracanta, stretnúť peknú nevadu na cestách je asi tak ojedinelé ako stretnúť R5 GT Turbo v zachovalom stave.
Takisto som osobne rád, že medzi milovníkov štvoriek, pätiek, osmičiek, deviatok, jedenástok, dvanástok, fuega .... zavítal aj milovník limuzín ktoré mal Renault naozaj na úrovni. (Mňa takto dostala R25).
Držím ti palce nech sa ti darí dokončiť Nevadu do pekného záveru nakoľko to väčšinou ľudia využívajú ako autopracanta, stretnúť peknú nevadu na cestách je asi tak ojedinelé ako stretnúť R5 GT Turbo v zachovalom stave.
Takisto som osobne rád, že medzi milovníkov štvoriek, pätiek, osmičiek, deviatok, jedenástok, dvanástok, fuega .... zavítal aj milovník limuzín ktoré mal Renault naozaj na úrovni. (Mňa takto dostala R25).
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
No riadny zivotopis si to sem dal
Radi si tvoje prace na projekte odsledujeme
Tak pekne hod nejake fotky medzi projekty
PS: Porche ... snad nie ... kupi a bude no potom pride na pumpu natankovat.... a ked budes objednavat ND tak si bude
Ale mozno sa docka aj diesla samozrejme srandujem...
Radi si tvoje prace na projekte odsledujeme
Tak pekne hod nejake fotky medzi projekty
PS: Porche ... snad nie ... kupi a bude no potom pride na pumpu natankovat.... a ked budes objednavat ND tak si bude
Ale mozno sa docka aj diesla samozrejme srandujem...
Hehe,no je to niečo ako životopis...
A neboj,snáď sa dočkáte,len chcem aby bola karoséria apsoň na 50% hotová a potom to začnem zverejňovať.
Vlastne treba už len počistiť motor,vymeniť kladku (konečne prišla z nemecka) a spraviť kasňu,takže už čoskoro bude koniec...
Aj keď laminátovania sa bojím.
A k Porsche no,auto žerie len toľko akú máš ťažkú nohu...
Z osobnej skúsenosti viem že aj 911cka vie ísť za 11 takisto aj za 35 litrov...
A diesel už je,ale má nedostačujúce výkony.
(Mňa ako skalného fanúšika aj tejto značky to sklamalo. )
A neboj,snáď sa dočkáte,len chcem aby bola karoséria apsoň na 50% hotová a potom to začnem zverejňovať.
Vlastne treba už len počistiť motor,vymeniť kladku (konečne prišla z nemecka) a spraviť kasňu,takže už čoskoro bude koniec...
Aj keď laminátovania sa bojím.
A k Porsche no,auto žerie len toľko akú máš ťažkú nohu...
Z osobnej skúsenosti viem že aj 911cka vie ísť za 11 takisto aj za 35 litrov...
A diesel už je,ale má nedostačujúce výkony.
(Mňa ako skalného fanúšika aj tejto značky to sklamalo. )
nemozem suhlasit.. raz som sa bol kuknut na tuningovom zraze a stare felicie a dokonca 1,4 mpi fobiu som na sprint vyd.bal aj z mojou 5kou.. je pravda ze motor siel nieco kol 5k ot/min ale aj tak.. diesel ked naseries nemas sance.. krutiaci moment je krutiaci momentAnarki wrote:A čo si čakal od ropáka
Nafta patří do kamen
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
Však to bol joke ja sa len smejem.
Máš pravdu, jeden majster sveta Rallye povedal raz takú múdrosť
Výkon predáva autá krútiaci moment vyhráva závody
Nemôžeš porovnávať Simply never s kosoštvorcom, to je rozdiel ako medzi rebrinákom a limuzínou
Máš pravdu, jeden majster sveta Rallye povedal raz takú múdrosť
Výkon predáva autá krútiaci moment vyhráva závody
Nemôžeš porovnávať Simply never s kosoštvorcom, to je rozdiel ako medzi rebrinákom a limuzínou
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Ja by som ho tiež nechcel. Svoj život som upísal prepĺňanému benzínu
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Marco, na fotce v podpisu je ale obyč evropská Nevada, ne Medallion - nebo silně poevropštěný. O jakým autě je tedy řeč?
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
Už v popise si môžeš všimnúť že je tam napísané "pred začatím úprav" čiže takto vyzerala ešte pred polrokom...Jan Kalina wrote:Marco, na fotce v podpisu je ale obyč evropská Nevada, ne Medallion - nebo silně poevropštěný. O jakým autě je tedy řeč?
A je to "poevropčtené" práve preto aby to tu mohlo jazdiť,inak je to kanadská verzia aj nálepku má na dvreách,stále no a v 99 roku sa prerobila na europsku s pomocou L48Rkového sedanu,ale samozrejme tunel od automatu ostal,čiže na nohy nieje veľa miesta...
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
No právě že máš "pred začatím úprav", ale na fotce je už auto nějak upravený, neamerický, proto se ptám Proč jste to poevropšťovali (sakra divný slovo ), vždyť Medallionů tu jezdí v původním provedení mnoho. Naopak - světla, masku, nárazníky,...to bych se snažil ponechat, dodá to autu výjimečnost
Můžeš udělat foto těch věcí, který zůstaly původní? Interiér, palubka,.. Co je to za typ vozu? Můžeš mi opsat prvních 9 znaků z VINu?
Můžeš udělat foto těch věcí, který zůstaly původní? Interiér, palubka,.. Co je to za typ vozu? Můžeš mi opsat prvních 9 znaků z VINu?
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85