Cacabus Quintus GT Turbo ála Anarkiho Mein Kampf :-)

Tu sa s nami môžete podeliť o svoje rozbehnuté a dokončené projekty.

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Cacabus Quintus GT Turbo ála Anarkiho Mein Kampf :-)

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 1:59 pm

Prolog

Po drvivej skúške ohňom v gumárni na ZVS si istý pán Anarki uvedomil, že život je na to aby sa žil a nie na to aby sa naň človek „pripravoval“ a šetril. Tak sa napriek nevôli svojich rodičov pustil do progamingu a začal vymetať lan party jednu za druhou. Tu ale narazil na malý detail, potreboval auto nakoľko ho už nebavilo stále niekoho žiadať o odvoz a byť závislý na jeho príchode či dobrej vôli. Tak začal pátrať po niečom malom (o autách vedel vtedy prd. a chcel niečo malé do mesta s čím sa sa dobre parkuje a čo bude patrične rýchle. Ako správny amatér sníval o Mustangu žijúc v predstave že čím väčšia kubatúra tým vyšší výkon. Ako väčšinu svojich snov aj tu chcel uprednostniť srdce pred rozumom takže sa do finále dostal Golf 2 GTI Irmscher, Citroen AX GT, Honda Civic 4 Zylinder a Renault 5 GT. Všetkých kandidátov niekde zazrel, poobzeral si ich a zapáčili sa mu. Postupne sa vykrištalizoval aj štvrtý kandidát keď sa dozvedel, že existuje 1,4 motor ktorý s turbom dosahuje výkonu 120 koní. Takže Turbo nech to stojí čo to stojí.
Prišlo na rad testovanie výberu, všetci kandidáti mali svoje plus aj mínus no zakaždým to skončilo „ kurňa v tomto sa mám voziť to je nejaké škaredé, všedné jednoduché“ Zohnať GT Turbo na skúšku bol väčší oriešok ale nakoniec sa mu to podarilo. Interiér super, povozenie bezva. Až do chvíle než predávajúci povedal „A teraz ideme na Turbo.“ Prvá jazda v tomto drakovi vyvolala také vzrušenie že ešte dva dni potom nemohol poriadne spať. Bolo rozhodnuté. Začalo sa sťahovanie z internetu všetkého čo malo niečo spoločné s R5, od manuálov, cez obrázky až po technické diskusie a riešenia problémov.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:00 pm

Renaultík piaty môj

Vtedy sa zrodila báseň na oslavu Renaultu 5

Renaultík piaty môj, v garáži si hoviaci
osláv sa meno tvoje
rozkrúť sa turbo tvoje
buď maximálka tvoja
ako na rovinách tak v kopcoch.
Benzín svoj každodenný daj si aj dnes
a odpusť nám naše pomalé pasáže
tak ako i my odpúšťame majiteľom slabších áut.

V snahe kúpiť čo najzachovalejší kus, obklopený ľuďmi čo také auto síce videli ale nerozumeli mu ani zamak som prepásol minimálne dve šance kúpiť zachovalý kus a nakoniec som kúpil po stránke karosérie síce zachovalý kus no všetko ostatné bolo zrelé na výmenu. Od motora ktorému tieklo tesnenie vložiek cez elektriku poprerábanú krížom krážom polámané káble, pozliepané, zatečené, zaoxidované opálené .... až po tuzingové diely, neoriginálne sedačky, polámané plato, odlepenú palubku, krivé hliníky, neoriginálny búchajúci výfuk .... Ešte stále zaslepený svojim snom a dôverou ku tzv. kamarátom som sa pomaly rozbiehal s opravami.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2919410402

Image
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:05 pm

Optimistický štart opráv

Ako prvé šli prasknuté podtlakové trubky 3 ks dostal som ich zadarmo od Igora ktorému vďačím za svoju závislosť (bola to jeho R5 po ktorej som začal pokukovať).

Nasledovali tlmiče zadných kufrových dverí 2 ks nové od QH 1800,-

Prvý oriešok nastal na hadici prívodu vody od pumpy do chladiča – uvoľnil sa tam závit odvzdušnovacieho ventilu. Kamarát Andy mi ten závit navaril do kúska medenej trúbky rovnakej vnútornej hrúbky, ja som už len rozrezal hadicu napoly a medený medzikus do nej vložil.

Na radu Slava (bývalého jazdca Rallye s GTT) sme vymenili aj káble k sviečkam a od zapaľovania nakoľko pôvodné boli prerábané uhlíkové káble zo Škody 120. Káble stáli 1000,- Sk

Plus mi zadarmo vymenil hadičku od gumenného kolena na turbe aj s T-čkom (systém odvetrávania kľuky) za iné s väčším priemerom.

Akosi priskoro porazilo aj baterku na to že bola 75Ah, asi dojazdovka od predošlého majiteľa.
Prišla nová Banner 60Ah za 1600,-

Začal som riešiť elektriku a nefungujúce súčasti. S hrôzou som zistil že nejdú stierače, ostrekovače, jeden stroboskop, zadná hmlovka a klaksón.

Prišlo na výmenu relé nakoľko by som za rôznorodosť značiek určite vyhral nejakú cenu (BMW, Audi, Mitsubishi, Peugeot, Mercedes) proste všetko len nie originál. Ako som ale zistil originál nie je vždy najlepšie riešenie a tak so kúpil 5 spínacích relátiek 30A namiesto tých ktoré boli zvnútra doslova zhnité. Smiešnych 200,-

Klaksón som „zdedil“ obyčajný a navyše s iniciálmi VW čo horšie nešiel vôbec. Ako správny šprt čo vyštudoval slaboprúdovú elektriku som odlisoval a rozobral membránu, vyčistil prerušovacie kontakty, namazal ich vazelínou aby tak skoro neskorodovali a poskladal ho. Funguje bez problémov dodnes (08.2009)

Nadobro ma opustila Yokohama 195/55/R15 špičková guma ktorá perfektne držala na vode. Keďže vzadu boli iné gumy, zohnal som si zánovné Pirelli 195/55/R15 za 300,- . Hotová katastrofa, aj keď mali väčší dezén než Yokohama, sedeli na ceste horšie a úplne na slicky sa zodreli do 1 roka

Nadišla prvá akcia, Tuning zraz Šírava. Tam sa ukázali nové chyby. Jednak sa pravidelne pri prudkom rozjazde pretáčal klinový remeň (užší neoriginálny remeň a krivá remenica motora) a čo horšiel po prejazde cez jedno prašivé priecestie sa roztiekol záťažový regulátor zadných bŕzd. Okrem toho sa rozpadla aj horná hadica z oil catch tanku k víku ventilov. Tú som si vymenil doma sám. Záťažovák stál aj s krátkou trubkou a zadnými brzdovými hadičkami 5600,- klinový remeň značky Gates 250,- Opravoval to kamarát Marek ktorý vtedy zavaril hlavičky a nabil s kladivom odvzušňováky na zadných brzdách.

Tesne po oprave bŕzd a počas skúšobnej jazdy mi odvisol motorček na vodičovom okne. Za 2 hodiny sme mali ísť na oslavu a otcove auto (Fiat Krava) bolo nepojazdné. Rozborka, prečistenie a namazanie motorčeka, skúška nefunguje, hľadanie závady, zaoxidovaný bimetál v napájaní motorčeka, prečistenie zakonzervovanie, poskladanie a hurá na oslavu.

Podarilo sa mi zlomiť páčku sytiča, najprv mi kámoš vysústružil telo páčky nové z ocele, tá bohužiaľ polámala zvyšok mechanizmu tak mi neostávalo nič iné len si kúpiť celý mechanizmus. Vtedy som spoznal Marťasa a začal s nákupmi atypických dielov uňho.

Nadišiel test vernosti, pri jednej tv zoznamke s výstižným názvom „po čom ženy túžia“ som vo finále dostal najavo že ja hej ale moje auto ee. Tak som ju naživo poslal do teplých krajín a odkázal aby sa pozrela na seba do zrkadla ako vyzerá. Pri jednom dyme som navštívil najväčšieho R5 GTT maniaka v SR Mira známeho pod nickom „Soda“ od ktorého som kúpil budíkovú dosku za 500,- kvôli tomu, že mne od začiatku nefungoval otáčkomer.

Začal som riešiť výmenu oleja zdevastovaného vodou a benzínom ktorý sa tam bohvieako dostal (prítomnosť obidvoch látok potvrdil tribologický test). Zúfalý pokus, vyhodil som Castrol Racing 5W40 a použil Madit Prima 5W40 ktorý mal „údajne“ aditíva na znovuobnovenie opotrebených tesnení. Samozrejme to bol nezmysel a voda do oleja cákala veselo ďalej.

Z ničoho nič sa prihnala zima a ja som nemal plecháče ani zimáky. K autu som dostal len tie šupácke 15“ hliníky Alesia. Šéf mal na povale 2 plechy zo Seata Ibiza a 2 zo starej Cordoby všetko 13“ S pomocou kamarátov sme na stroji zväčšili stredovú dieru z 4x98 na 4x 100 a už som mal fešné plecháče za 1200,-. Vďaka rozdielnej šírke a ET som „získal“ 4 stopové auto. Na zimákoch som nešetril a zobral som Michelin Alpine 165/70/R13 v akcii po zľave všetky za 10.000,- Až tu som zistil, že jazda bez termostatu nie je to pravé orechové.

P.S. Fotka je z neskoršieho dáta (po 2 crashteste) je tu len ako ilustračná kvôli zimnému obutiu.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 7956712690

[img]http://lh5.ggpht.com/_Uu1-j1Fx6II/R4-zR ... 20kola.jpg[/img]


Medzitým som zistil že Denso Iridium nie je pre GTT to pravé orechové a okrem výpadkov prvého valca som zistil, že v druhom valci je sviečka naskrutkovaná krivo. Vtedy ešte značne neskúsený som dal na rady z internetu že treba originál Champion N3G. 2000,- za všetky 4 sviečky. Namontované boli až po G.O.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:08 pm

Môj prvý crashtest

Prvý a z vlastnej viny zatiaľ aj posledný, šiel som v zime za Ochcávkou po zasneženej ceste až kým vodič predo mnou nezaflekoval a nehodil smerovku do prava. Moja smola, on stál na asfaltke ja som sa šmýkal na snehu a v protismere šlo auto. Oprava ma vyšla 6350,- (žobrácka mriežka, pravý blatník, smerovky, pravé svetlo) Tuzingový nárazník sa podarilo dať dohromady. Fotka auta sa oproti prvej nezmenila akurát to neprežil tuningový kalander - mriežka.

Chcel som riešiť motor ale nikomu sa do toho nechcelo. Zúfalo som hľadal niekoho schopného a nakoniec som našiel až v Košiciach človeka ospevovaného motorára (Imrich Safko). Ten sa ale s opravou nijako neponáhľal a ako som neskôr zistil, kým nemá nôž na krku tak to môže trvať aj večnosť. Vtedy som si konečne uvedomil, že čo si nespravím sám a na čo nedohliadnem to nebudem mať spravené dobre. V mojom zamestnaní som si ale nijako nemohol dovoliť výjazdy do KE za účelom dohliadania nad opravou. Tak som to riešil radikálnejšie, zmenil som zamestnanie kde som mal voľnú ruku a začal s návštevami. Táto pomoc pri oprave vlastného auta po boku mechanika naštartovala moju kariéru samouka. Pracovali sme niekoľko dní od 8 do 22 hodiny a mňa to začínalo baviť. Dozvedal som sa spústu nových informácií, okrem G.O. sme vymenili čelné sklo s bausetom, výfuk a opravili tečúci chladič (následky crashtestu). Finančný výsledok 20.000,- g.o.motora 10.000,- spojka, sklo s bausetom 3800,-

S opraveným chladičom som ledva došiel domov, roztiekol sa ešte viac než pred opravou a trochu som prehrial motor, na plánovaný zraz som mohol zabudnúť. Našťastie som šiel na zraz s Máriom Horákom a zastavili sme sa cestou u Marťasa. Dojazdový chladič ktorý som od neho vzal za 650,- je funkčný dodnes. Aj keď som ho neskôr nahradil novým.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:10 pm

Zlatá éra opráv a investícií

Po návrate domov nesmierne štastný že pod dlhej odmlke opäť jazdím som začal s rozsiahlymi investíciami. Miro Soda mi zavolal, že predáva Speedline 13“ Phase 2 disky tie som okamžite kúpil za smiešnych 2.000,- Nový bavlnený filter King Dragon 2.000,- nové letné pneu, chcel som čo najlepšie a po skúsenostiach so shitom Pirelli som si kúpil Dunlop Sport SP-2000 195/55/R13 za 20.000,- všetky 4 gumy. Začalo sa so zabehávaním motoru, podľa návodu skúsených ľudí žiadne dlhé trasy ale studené štarty a časté radenie. Prvých 500 km som neprekračoval 2000 rpm a nechával motor na voľnobehu zahriať. Po 500 km nasledovala výmena oleja. Motor už pri g.o. dostal na radu Igora Shell Helix Ultra 5W40 a v tomto duchu sa nesú výmeny dodnes. Nikdy som to neoľutoval a viaceré tribologické testy potvrdily, že ten olej môjmu motoru lahodí. Nasledujúcich 1500 km som jazdil do 2500 rpm motor som nechával na voľnobehu zohriať už len pár minút. Po uplynutí tohto intervalu som už začal motor po úplnom zahriatí vytáčať do 4500 rpm. Po uplynutí prvého úplného limitu na olej 5000 km som začal motor po nahriatí vytáčať k 6 tisícom otáčok aby si zvykal.
Zabehávanie stálo 3x olej 1.500,- a 3x filter Purflux 1.200,-

Medzitým sa riešili drobnosti ako chladič karburátora aj s plastom od 600,- gigitálne aj analógové hodiny spolu za 500,- tie tri veci od Marťasa, autorádio Pioneer z vrakoviska, interná anténa so zosiľovačom, euro konektory všetko za 900,- nový termostat Calorstat (QH) 93 stupňový za 350,- dva repliky znaku do žobráckej mriežky 400,- na spojazdnenie zadného ostrekovača a zastaveniu zatekania do kufrových dverí prišli dve prechodky ktoré vyšli na 620,- zátku vyrovnávacej nádobky so vtedy uprednostnil neoriginál za 250,- (päť druhov v Renaulte ma nepresvedčilo). Od Marťasa som vzal aj čidlo na hadicu z turba od IC miesto ktorého som tam mal skrutku, olejové trubky chladiča oleja 1500,- a silnejší 70A alternátor Magneton za 1200,-. Prišiel deň D kedy som sa prestal báť jazdiť dlhšie trasy s 15 rokov starým chladičom, dorazil mi z talianska replikový celokovový chladič vody a oleja značky Rodriguez Ordonez 7800,- Začal som riešiť svetlá, jedno staré vypálené, druhé mi idioti kúpily nejaké čínske ktoré svietilo všade tam kde netreba. Takže 2x Valeo na R5 GT 4700,-

Došlo aj na chúďatko volant, okrem odlepenej hornej gumy mi komplet odišlo továrenské čalúnenie. Od Marťasa som si teda kúpil náhradný žobrácky volant za 450,- Počalúnenie hlavice riadiacej páky a volantu stálo 600,- Medzitým som vymenil už opravovanú vodnú hadicu od vodnej pumpy na ohrev karburátora po spodnú časť vyrovnávacej nádobky 300,- Marťas. Pri kontrole motorového priestoru som začal preverovať kondíciu všetkých hadičiek a veruže som zistil nové nedostatky. Mal som na výber, buď vyberiem banku, vyhrajem v Lotte alebo sa vykašlem na originál. To tretie s prehľadom vyhralo a začal som s nákupom značkových hadičiek (Gates a keď už nebolo nič iné tak Semperit) na metre, spojovacích T-čiek a L-iek. S výsledkom som bol nadmieru spokojný, posilnilo to moje presvedčenie o spoľahlivosti auta. Trubky s prstencami stáli 1000,- Keďže bolo leto a nechcel som aby ma v zime prekvapila porucha radiátora tak som zavolal predošlému majiteľovi či to niekedy menil. Že vraj nie, tak som si ho za 2500 objednal a začal kompletne odstrojovať interiér. Trvalo to celý deň a mne bolo jasné že toto už nikdy v živote nebudem robiť dobrovoľne.
Najviac ma nasralo, že na starom radiátore bol dátum výroby 1998 čiže menený celkom určite bol a majiteľ ktorý ho mal od 1996 asi trpel sklerózou. Zadok už celkom slušne plával a ja som to riešil nastavovacími tlmičmi Koni Sport za 6000,- Medzitým sa dostavili problémy s motorom, nepravidelný chod, jazda na tri valce. Pretože sa začala trochu strácať voda začal som podozrievať tesnenie pod hlavou (ktoré dostalo zabrať tesne po G.O. s tečúcim chladičom).
Nasledovala jeho výmena a skúšobné obdobie so sviečkami brisk za 35 Sk kus. Tesnenie pod hlavou, práca, nová nemrznúca zmes a sviečky ma vyšli na 6000,- Ešte vždy vo viere, že aj keď je momentálne všetko O.K. možno bude niečo so zapaľovaním som zašiel s drahými Championmi na diagnostiku, tam ich uložili do piecky nahriali a hľa oni mali ružovú iskru namiesto červenej + kopu vynechávania. Moje najhoršie obavy „Made in Indonesia“ sa naplnily. Od tej chvíle nechcem od Championu ani skrutku.
Aký štastný som bol že motor ide ako vymenený taký som bol zároveň nasratý, že značková sviečka za drahé prachy ktorú odporúča výrobca a piati zo štyroch motoristov nenajazdí ani tretinu toho čo by mala. Posilnený heslom „keď nefunguje drahá sviečka kúp ešte drahšiu“ som, si zadovážil Bosch Platin so samostatným odrušovaním za 4000,- sada a tie fungovali doteraz na tom aute najlepšie.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:13 pm

Crash Test číslo 2

Už na aute bolo všetko dôležité opravené a ja som si jazdil ako v pohádke keď počas jednej cesty skoro ráno došlo k veci celkom nečakanej. Idem si piánko, keď v tom sa zhora vyrúti škodovka vo svojom pruhu nasledovaná čiernym aushitom v mojom pruhu. Aj keď som sa stiahol na krajnicu tak, že som skoro lízal gumami obrubník, došlo k nárazu až ma na ceste pootočilo. Stalo sa to tak rýchlo, že som si ani značku nezapamätal a nikto zo zúčastnených tam nezastal. Privolaný policajt skonštatoval, že tam niet čo zapisovať ani prešetrovať, že to som si kľudne mohol spraviť aj sám. Takže dejavu ľavé svetlo Valeo 2700,- sada supersvietivých žiaroviek Osram 530,- ľavý kataforézovaný blatník 1200,- sada oranžových smeroviek Valeo 500,- nárazník absolut žebro som zohnal na zraze RC od Mártyho zadarmo, žobrácka mriežka stála 500,- lakovačka polovice auta ma vyšla 7000,- nárazové plasty mi dal zadarmo Igor, bočný držiak nárazníku, a závitový plech vyšli 150,- skrutka zo železiarstva 12,-

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2503883314

Image

Hneď nato začala šmýkať spojka ktorá bola „akože“ menená pri G.O. Takže ešte aj nová spojka Valeo, práca a predné brzdové doštičky som sa prvý a posledný raz nechal prehovoriť na ABS (All brake systems) za dobrú cenu. Celý špás ma vyšiel 10000,- Odvtedy mi auto nebrzdilo dobre, doštičky pískaly dokonca aj kotúče sa začali nejako divne opotrebovávať. Pri výmene spojky sa zistilo, že tam bol nesprávny typ (Clio) ktorá nejako nepasovala a preto začala šmýkať až ju spálilo.
Pri kontrole auta či je už všetko po búračke v poriadku som zistil na jednej strane vzadu väčšiu vôľu. Takže ešte dve ložiská SKF na zadok. Vôle sa zmiernili no aj pri pokusoch to lepšie pritiahnuť sa tam po pár km nejaká minimálna vôľa vždy ukázala. Uzavrel som to keď som naďalších dvoch nezávislých R5 našiel ešte väčšie vôle. Nová skúsenosť so zadnými ložiskami 4000,-

Káble k sviečkam ktoré som kupoval ako prvé už zďaleka nevyzerali najlepšie, navyše som túžil po medených tak som si z katalógu objednal najlacnejšie káble kde bolo v popise uvedené, že mali byť medené. Takto som sa dopracoval k predajni náhradných dielov Auto Mix. Tajomstvom ich úspechu značkový tovar / nízka cena je, že predávajú značkové diely balené v poľsku. No káble mi prišli uhlíkové ale keďže stáli 250,- tak som si ich nechal, s tým, že si ich prerobím na medené. Rovno som si nakúpil asi 25 poistiek za 100,- a víčko rozdeľovača aj s palcom za smiešnych 280,- Podarilo sa mi ešte v škodováckej predajni naraziť na poslednú zásobu medeného káblu na sviečky Bosch 5 metrov 200,-
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:17 pm

Dialogys

Môj vzťah k autu sa zmenil od základu a limity sa stratily v diaľke. Toto sa stalo keď sa mi do rúk dostal Dialogys. Hneď som začal objednávať všetko čo sa mi zapáčilo.
zátka na nádobku vody 400,- zátka na nalievanie oleja. 400,- horný krycí plast ventilátora kúrenia a nádobky s ostrekovačom 450,- plastový kryt batérie 550,- dlhá skrutka na batériu, podložka a vymedzovací plechový držiak ( starý bol skrátený kvôli prvej nadrozmernej batérii) 700,- Pri návšteve ukrajiny (samozrejme nie vlastným autom) sa mi do výbavy pridala nová plechová bandaska za smiešnych 75,- Ďalšia porucha na seba nenechala dlho čakať, to čo sa predtým stalo raz za mesiac sa už stávalo denne a síce ostával visieť pastorok štartéru a po naštartovaní to zaškrípalo. Keďže už všeobecne štartér mal hodne nabehané a okrem toho aj pomaly pretáčal s motorom uchýlil som sa k výmene za nový Valeo. Ten aj keď v katalógu bol určený na GTT bol menší a diery na skrutky mal tiež menšie. Takže som doplatil k Mitsubishi (ktorý bol podľa katalógu na R5 Turbo 160k) ktorý síce stál 6500,- ale dodnes točí s motorom ako keď štartuje nové auto.

Keď investovať tak poriadne, povedal som si a objednal nové riadenie nakoľko staré malo dosť veľkú vôľu v hrebeni a nebolo to bohviečo prechádzať hrboľatú zákrutu pričom preskakoval hrebeň riadenia a kolesá stáli rovno zakaždým pri inej polohe volantu. No tu som narazil na nevídaný problém. Phase 1 riadenie má uchytenie ku karosérii v gumenných silentblokoch kruhového tvaru, Phase 2 zase priamo kov na kov. Okrem toho sú rozdielne prichytenia medzi riadením a volantovou tyčou, jedno malo tisíchran ďalšie obdĺžnik. Tak sa to ťahalo až dovtedy kým z Talianska neposlali 3 kusy z ktorých už musel jeden pasovať. Tak jedno aj konečne zapasovalo na skrutky karosérie Phase 1 no musel som kúpiť pár dielov z Renaultu na prerobenie úchytu k druhej časti volantovej tyči. Riadenie stálo 6400,- a diely na jeho prerobenie ďalších 1000,- A keďže to riadenie prišlo bez guľových čapov (a staré som dávať nechcel) tak ešte 2000,- Celý natešený že ďalší problém je vyriešený som si dal väčší nákup v Renaulte (krytky, skrutky, vešiačiky, plastové závity, držiaky, sťahováky...) za 2686,-

Takto nejako to vyzerá keď skončí Dialogys v nesprávnych rukách 8) :lol:

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 9977612514

Image
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:23 pm

Mein Kampf

Blížil sa koniec roka. Otec úspešne predal Fiat Kravu s najhorším 12 voltovým motorom aký sa tam dával takže začali rodinné nákupy a moje auto sa stalo dôležitým pomocníkom na ktorého pleciach visela zodpovednosť prepravovať nás. A to sa mu zjavne nepáčilo. Najprv po menšej nakladačke praskla vodná hadica od vodnej pumpy k sacím parohom. V lete som "všetky" hadičky vymenil za nové. "Okrem" tejto jednej, lebo k nej bol zlý prístup. Tak som musel v mraze opravovať prasknutú vodnú hadičku (dočasne aby som mohol dôjsť domov a vymeniť ju.) Nadával som sám sebe aký som somár. Lenže to nebolo všetko. Začal mi vypadávať motor ako keby nedostával palivo či nehádzal iskru. Keďže čerpadlo už od začiatku vydávalo všelijaké zvuky a pred vypadnutím sa tie zvuky zmenily (predošlý majiteľ vyhodil všetky palivové filtre) začal som podozrievať čerpadlo. Objednal som si nové od Poliaka Bosch silnejšie oproti sérii 75l/hod pri 2,5 bar. 4300,- a najväčší palivový filter na Ford Mustang za 400,- Vypadávanie sa stupňovalo, čerpadlo nechodilo a ja som čakal kedy kde odvisnem. Nakoniec predsa len prišlo pár dní pred Vianocami, kúpil som ho a zdochol som po ceste domov. Naštastie som natrafil na mechanika Dušan Hallás ochotného odtiahnuť ma do svojej dielne a prehodiť čerpadlo. Celý štastný som sa pobral do jeho dielne a pustil sa do výmeny. Ale ejha, staré čerpadlo tlačí ako o život, chyba tu nie je. Meriam tlak za regulátorom tlaku paliva – dostatočný. Iskru to v ten deň ešte hádzalo. Šiel som domov a za Igorom aby mi požičal snímač otáčok kľuky a relé na ovládanie čerpadla (to je to v ktorom je integrovaný obvod.) Presvedčený, že chybu nájdeme a že nás nemá čo prekvapiť sme absolvovali náročnú výmenu snímača otáčok a nič. Výmena relé takisto nič. Už som začínal byť zúfalý lebo auto prestávalo hádzať aj iskru. Nakoniec sme objavili v pravom stĺpiku napoly roztopený prepojovací konektor kde boli opálené kontakty na ovládanie čerpadla. Celý šťastný som ich prečistil poriadne napružil a hurá auto som naštartoval. Radosť ma prešla o 15 sekúnd kedy auto pri 2500 otáčkach zdochlo a nešlo nakopnúť. To už som bol zrelý na psychiatriu, vianoce som prežil tak že som vkuse hral akčné hry aby som nemyslel na päťku a na sviatky lásky pokoja a mieru som veru ani nepomyslel. Okrem auta ma sralo, to, že zlyhalo vtedy keď sme ho všetci potrebovali a potvrdilo otcove slová o starom črepe. Po Vianociach sme prešli a prečistily všetky kostriace body, merali všade napätia, kontrolovali relátka všetko bolo v poriadku, vyskúšali sme záložnú cievku zase nič.

Tak som to vzdal a dal do rúk autoelektrikára ktorý bol jedným z najlepších. Sám povedal že v tak jednoduchom aute to zvládne za hodinku. Ja som bol presvedčený že bude mať čo robiť celý deň ak na to vôbec príde. No pravda bola uprostred a za pol dňa mi volá že je to opravené. Zabehol som vtedy rekordný čas na trase 3 km z práce do jeho dielne a pýtal sa kde bola chyba. „Vadné relé spínania cievky.“ Ale veď sme všetky skontrolovali, kde v riti bolo to relé. "No predsa tu visí pod tým plastom čo kryje ventilátor kúrenia." Skoro ma jeblo od zlosti.
V slabej chvíľke som si na to relé spomenul ale neviem prečo som si myslel že je to relé ostrekovačov. Od tej chvíle už si nemyslím že päťku poznám a už vôbec si nemyslím, že ma niekde nemôže nechať. Aspoň nie do tej doby čo natiahnem po celom aute nové káble hrubé ako prst a spájané budú vojenskými vodotesnými rádiokomunikačnými spojkami čo nemajú problém preniesť 50A. A už vonkoncom neverím francúzkej elektrike. O týždeň už sa otec vozil na Kangoo takže ho R5 nemala čas presvedčiť o svojich kvalitách. Čo už, bol som zas o niečo múdrejší a po novom roku vymenil nielen čerpadlo a filter ale aj poslednú pôvodnú vodnú hadičku Mohykánku. Samozrejme, že kratšie hadičky v okolí čerpadla som vymenil za nové aj keď to nebolo úplne nevyhnutné, odchádzajú totiž len hadičky ktoré sú vystavené teplotným rozdielom v okolí motora ale nechcel som už nič riskovať.

Po zimných útrapách sa na mňa usmialo štastie. Do Renaultu dorazila mriežka originál R5 GT Phase 2 za 2600 a vzhľad auta sa zmenil k lepšiemu. Konečne dorazil aj plastový kryt 400,- čo šiel na miesta kde sa spája riadenie s druhou časťou volantovej tyče. Aby som nechodil na prázdno objednal som si originál nový zdvihák na R5 GT za 1381,- a kľuku naňho za 653,-
Víčko vyrovnávacej nádobky hlavného brzdového valca z vrakovisa za 100,- sa roztieklo tak som si objednal originál nové za 384,- akurát chyba lávky, staré došli a Renault zaradil do predaja nové ktoré mali konektor aký staré R5 nemali až Safrane. Takže ešte jedna návšteva vrakáča aby som mal aj konektor. Začal som riešiť drnčiace čalúnenia po celom aute a nakúpil ďalších 30 pitomostí sponka, kryt, T-čka obmedzovače prietoku ktoré mi chýbali a pod. za 914,-

Takto vyzerala krásavica päťka

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 0879685186

Image
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:30 pm

Keď sa darí ...

Potom sa stalo niečo čo som považoval za sen. Pri problémoch s netesnosťou klapiek karburátora som sa dal do reči v Automixe s chlapíkom čo mi ponúkal na predaj veci z R5 GTT. Povedal som, že mám dosť svojich vecí ale karburátor by som zobral. Stačilo keď mi povedal že za karburátor chce tri stovky a za celý nastrojený motor sedem stoviek. Hneď som bral celý motor 700,- a pýtal sa čo ešte má. :P

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2091183554

Image

Tak či nechcem hodiny palubného počítača za 200,- samozrejme som chcel

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 0342896770

Image

švajčiarsky volant drevený s klaksónom uprostred som za 1000,- vzal tiež

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 8075311842

Image

takisto plavák štvorkontaktný z R11 za 200,- som tiež vzal aj keď som videl, že je trochu iný.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2719975890

Image

Nádherná budíková doska s bielozelenou stupnicou si hneď našla miesto v mojom aute 200,-

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 0014488850

Image

Kúpu storočia zavŕšila prevodovka za šrotových 500,- Tej noci som nemohol spať a chodil po garáži okolo nového bohatstva. Zistil som, že na motore je klepací senzor ktorý som tak dlho zháňal a dokonca aj prietokomer a ja mám všetko k rozbehnutiu palubného počítača. Až kým som na druhý deň nezistil, že plavák z R11 je dlhý predlhý na to aby sa vošiel do nádrže R5. :D Aj keď som ten motor kúpil ohrdzavený stodolák podarilo sa mi ho odstrojiť bez toho aby mi akákoľvek skrutka ostala v bloku. Pár matíc som rozseknúť musel a pár skrutiek sa roztrhlo no všetko sa mi podarilo zachovať.

Medzitým som sa stále boril s nefunkčným budíkom tlaku oleja ktorému lietal tlak viac než hladina mojej peňaženky. Renault to ani po dlhej dobe nemal za zlodejské štyri tisíce. Začal som obchádzať e-shopy v SR aj ČR. Všade zamietavá odpoveď, dodacia doba v nedohľadne.
Keď tu zrazu z čista z jasna mi z MJ Auto prišla odpoveď „Ano, máme to skladem“ Skoro som spadol z nôh keď som si to prečítal. Začal som riešiť dopravu a platbu na Slovensko. „Žádny problém, pošleme Vás to službou PPL a platit můžete klidně až k Vám kurýr s tovarem dorazí.“ Taký prístup ma dorazil, nikde v zahraničí som sa s ním ešte nestretol.
Snímač dorazil, značka KW funguje dodnes a cena bola priaznivá 2200,-

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4309456210

Image

Hneď ďalší fenomén, zadné kotúče na GTT „normálnu značku“ som nikde nemohol zohnať. Buď mali šmejdy alebo drahotu (osem litrov za zadné kotúče som nebol ochotný dať). Spomenul som si na MJ Auto a čuduj sa svete, tovar skladom, značka Ferodo za tri dni u mňa cena 3899,- dva kotúče aj so štyrmi brzdovými doštičkami. Škoda že som mal v zásobe ešte jednu sadu na zadné brzdy (Textar) za 1300,- ale to ma netrápilo lebo to aj tak raz budem potrebovať. Do zásoby pribudli aj nové zosilnené lanká ručnej brzdy za 700-
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:39 pm

Ďalšia zrada zvaná hliníkové brzdiče

Už som sa natešený chystal na zraz, len vymením brzdovú kvapalinu, odvzdušním brzdy a ide sa. Povolili sme všetko ale pri uťahovaní zadných odvzdušňovákov bolo jasné že je zle. Môj bývalý "mechanik" zavaril konce odvzdušňovákov a aby neprepúšťali tak ich tam naklepal, strhaný závit neudržal odvzdušňovák a vyvŕtanie väčšej diery s narezávaním nového závitu ukázalo že brzdič sa v týchto miestach kruší ako stáročný hrad. Preklial som výrobcu a konštruktéra čo kedy spojil hliníkový brzdič s oceľovým odvzdušňovákom do tretieho kolena a šiel na zraz s Mandarkovou R25. Tam na vrakoviskách sme zháňali brzdiče na GTT.
Dva brzdiče 2000,- u blonďákov v Prahe som ešte kúpil podlahové gumy, relátka, plasty a držiak rezervy. za 1400,- V Přísimasách som ešte kúpil vložku popolníka a nejaké kraviny za 200,- ceny hrozné a obsluha katastrofálna ten „nefalšovaný český pracant“ nikdy nemal čas a vždy tvrdil že ceny sú preto také lebo „dnes byl slabej den“ Ale predsal len sa na nás trochu usmialo šťastie a Milan Voda mi za 1500,- predal zachovalú origo vodičovu sedačku s vzorom Blue Raider. Síce bola mizerne pozváraná ale to sme s kámošom zvládli za pol dňa.
Od Marťasa som zobral všetky zbytky čo mal, posledný kryt zadného kotúča, koľajnice sedačiek aj so sedačkou na vyhodenie, rezervný plech zo žobráckej R5 a budíkovú dosku z GTE kvôli sklu predlohy. Všetko za 1500,-
Začal som dávať dohromady informácie o prevodovke a prevodovom oleji. Zistil som, že klepkací zvuk z prevodovky po jej úplnom nahriatí je úplne normálny, jedná sa o vôľu na primárnom hriadeli a takto to robia všetky francúzske a talianske prevodovky. (Dá sa rozpoznať od motorového klepania podľa toho, že klepe dokiaľ sa nestlačí spojka.) Nahradiť Elf za Shell v prevodovej skrini mi nedoporučoval nikto, zväčšené opotrebenie a možné začatie klepania ma nelákalo aj keď Shella som mohol mať za tretinu ceny z Elfu.

Tak som si dal povedať a kúpil originál Tranself 75W80 za 1342,-
Hlavné je, že prevodovka aj s drahým olejom funguje bezchybne dodnes napriek tomu, že olej ktorý sme vypustili vyzeral ako pôvodný :evil:
Pre rýpalov ktorý tvrdia že olej v prevodovke sa nemení mám odkaz, pozrite sa do manuálu R5GTT kde sa píše výmena každých 30 tisíc km. Rovno s olejom mi dorazil aj vytúžený dlho očakávaný solenoid ktorý vháňa čerstvý vzduch cez hlavný prívod do karburátora v čase keď je odparkovaný horúci motor aby šiel ľahko naštartovať aj za tepla. Táto sranda ma vyšla 4476,- Ale viacerí mi hovorili, že starší solenoid sa zvykne zaseknúť a prepúšťať tlak za jazdy takže ma to aspoň trochu uspokojilo. Medzitým som zistil, že odlomené kontakty zadného okna na vyhrievanie tak ľahko neopravím a čuduj sa svete originál Renault zadné sklo stojí len 2000,- tak som si ho aj s pár ďalšími blbinami kúpil presne za 2795,- Na vytlmenie drnkotajúceho čalúneného obloženia vedľa zadných sedačiek som potreboval plastové úchytky ktoré stáli 1ks 35,- takže finálna cena 645,- Medzitým sa znovu objavil známy predajca dielov a odpredal mi zvyšok svojej R5 za 3000,- (posiľovač, brzdový valec, riadenie, kúrenie aj s ventilátorom, bezpečnostné pásy, štertér.....) Ako „hrdý“ majiteľ „dobre vybaveného“ športiaku som si prikúpil širokú konzolu na rádio, origo Renault 800,- v cene je zaslepovací plastík na ovládanie klimatizácie a medzikus aby tam mohla ísť phase 1 krycia manžetka namiesto phase 2 kožky. Objednal som si aj prietokomer vzduchu za 2000,- na projekt injection ale zatiaľ to ostalo nevyužité. Rovno som si objednal aj záslepky dier pre montáž zadných svetiel, bohužiaľ prišla mi už len jedna za 400,- Zase som sa vyšantil cez noc v Dialogyse a objednal „dôležité“ kryty šrubiek, šruby sedačiek (nikto ich nemal) spínač osvetlenia kufra, obyčajné aj nastavovacie podložky, pár atypických úchytiek a plastových držiakov za 1611,-

Vojnové ťaženie proti svojej peňaženke som zavŕšil kúpou nového originálneho nárazníku R5GTT PhaseII aj s príslušenstvom. Okrem ozdobných samolepiacich pruhov ktoré stáli toľko čo celý nárazník. Celé „ťaženie“ ma vyšlo 7617,-

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 2926796754

Image

A ešte "požehnanie" aby vydržal čo najdlhšie a vyhýbal sa zdraviu škodlivým aktivitám ako je bozkanie iných áut odzadu či vyhladzovanie vrások štrkom. :lol:

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 7286535138

Image

Došiel som po dlhom čase na geometriu nakoľko mi praskla jedna manžeta a technike odpočítavania závitov z guľového čapu riadenia som veľmi neveril. Všetko dostavil ja som zaplatil 1200,- a keď som došiel domov skoro ma jeblo. Ten debil pri nastavovaní geometrie pokrútil manžetu a cestou domov pri prejazde zákrutami sa mi ju podarilo poštikať. Takže sada nových manžiet za 300,- a ešte raz reklamácia. Od Blonďákov som si vzal do zásoby dve nádobky chladiacej kvapaliny, relátka, konektory a pár vecí na zabezpečenie auta za 800,- Po úspešnom absolvovaní R5 zrazu v Bánove v roku 2007 sa mojej R5 podarilo úspešne umiestniť ako druhá najrýchlejšia R5 na zraze z čoho som mal obrovskú radosť. Cestou zo zrazu som bol nakúpiť pár dielov v Prostějove nárzník R5 GT Phase 2 v katastrofálnom stave (fuzzy môže potvrdiť) zadnú nápravu aj s brzdičmi (brzdiče v háji) zapaľovanie s nefunkčným podtlakovým spínačom, prístrojovku, vonkajšie plasty, IC a blbosti za 3721,-

Doma som si už kúpil dva kliňáky Dayco a Gates za 800,- k tomu dodám že Dayco je úplná sračka, rozťahal sa a vydržal strašne málo naproti tomu Gates sa ani nerozťahal a drží dodnes. Pri riešení zadných bŕzd som zistil, že brzdiče prepúšťajú takže som kúpil dve opravné sady zadných bŕzd za 1000,- predné brzdové hadičky pár za 800,- a zadné pár za 600,- K tomu som si dal na mieru vyrobiť komplet trubky z medi na celé auto aj s novými skrutkami za 1000,-
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 29, 2009 2:42 pm

Nezávislé kúrenie

Prichádzala zima a ja som sa zaveril, že klepať kosu v aute už veru nebudem. Na RC zraze som si od Jakuba Vrbu kúpil nezávislé kúrenie Eberspacher B5W za 8000,- a začal s jeho zástavbou do R5. Nebolo to vôbec jednoduché lebo som bol prvý čo zastavoval NK do R5, každý ma od toho odhováral a miesta v GTT je na to minimum. Takže som minul ešte 2200,- za dlhšie vodné hadice, prepojky tvaru L a T ako na benzínové tak vodné potrubie. Benzínové potrubie som pre väčšiu bezpečnosť dal do tenkostennej kovovej chráničky.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 4566881682

Image

Káblovačku som umiestnil za palubnú dosku, riadiace jednotky si našli svoje miesto pod kúrením skryté širokou konzolou, riadiaca jednotka diaľkového ovládania skončila za odkladacím priestorom pod volantom po ľavej ruke vodiča.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 5337674258

Image

Samotné teleso NK zakotvilo v priestore medzi stieračmi a ventilátorom klasického kúrenia.

http://picasaweb.google.sk/AnarkiR5/Ren ... 6901135986

Image

Výfuk NK šiel pozdĺž kasne okolo prvého kolena klasického výfuku a s jeho ukončením som sa rafinovane pohral tak, aby ofukoval olejovú vaňu. Ostávalo ešte predĺžiť pôvodné káble k zadnému čerpadlu (sériové boli krátke) a vyriešiť sklon membránového čerpadla NK aby vôbec dopravovalo benzín. Ventilátor kúrenia sa prepájal s NK aby sa dal ovládať bez zapnutia kľúčika a vháňal dnu teplý vzduch z radiátora. Konečne prišiel deň D aby som to vyskúšal. Chyba lávky, nič sa nedeje. Aha, spálená poistka. Nakoniec som zistil, že z externej batérie mi to cez diaľkové nepôjde (bude odpaľovať poistky) a ventilátor sa tiež neroztočí dokiaľ bude NK napájaný z externého zdroja. Tak som to teda pripojil na priamo k hlavnej batérii. Ten pocit keď som si v zime sadal do auta ktoré nemalo vnútornú teplotu 0 -5 až -10 stupňov ale stále +15 stupňov je pre majiteľa R5 na nezaplatenia. Ten štart motora s vodou predhriatou na 80 stupňov a olejom predhriatym na +/- 30 stupňov je ďalšie polahodenie a okrem menšieho opotrebenia motora dochádza aj k výraznému zníženiu spotreby v zime. (u GTT o 2 litre).

Pokračovanie nabudúce ...
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sat Aug 29, 2009 9:24 pm

tak toto je aky brutalny prispevok :o niekedy si ho mozno aj precitam cely :lol:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Sun Aug 30, 2009 10:23 pm

Alex wrote:tak toto je aky brutalny prispevok :o niekedy si ho mozno aj precitam cely :lol:
hambi sa.. ja by som nezaspal keby som to nepreluskal na jeden krat..

BTW nechcel som mu sem dotoho pisat /povazojem to za svetokradez/ ale je to nieco neskutocne. Anarki... smekam klobouk.. :shock:
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

remanek
Posts: 23
Joined: Thu Oct 09, 2008 9:14 pm

dg

Post by remanek » Thu Sep 03, 2009 9:12 am

podobne

Post Reply