Moby Dick - R8 Turbo

Tu sa s nami môžete podeliť o svoje rozbehnuté a dokončené projekty.

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Re: Moby Dick - R8 Turbo

Post by jozo-ke » Fri Nov 19, 2010 7:27 pm

no to mi nieje známe...v IC sa chladí stlačený vzduch,možno to trošku pomôže,ale vodu by si musel mať stále chladnejšiu ako cca 20° aby to malo účinok a muselo by to striekať pod tlakom ako sprej...
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: Moby Dick - R8 Turbo

Post by Anarki » Fri Nov 19, 2010 10:12 pm

Chladenie vodou je vždy kvalitnejšie ako chladenie vzduchom. Záleží na plniacom tlaku, ak je tam toľko čo má GTT v sérii 0,6 - 0,8 bar tak sa sériový plastovokovový IC nahreje veľmi rýchlo (zvlášť v lete). Ostrek vodou hoc by mala aj 30 stupňov mu pomôže ale musí tam byť aj poriadny prísun vzduchu ako píše Jožo. Čím lepšie ochladí IC stlačený vzduch tým menej potencionálneho detonačného spaľovania tým lepší predzápal a tým viac Skippy. Myslím že zachovalé čerpadielko z ostrekovačov, nejaký rozprašovač a cyklovač na spínanie sa nájde všade. Akurát to chce aj poriadnu nádobu na "vodu pre IC" aspoň 5 litrov. Otázka je či to stojí za to, elektronika + silo to je 5-7 kg váhy naviac, navýšenie výkonu môže byť max 5-10 koní.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Re: Moby Dick - R8 Turbo

Post by jozo-ke » Fri Nov 19, 2010 10:45 pm

takže v princípe,môžeš použiť,ale otázka či to bude mať zmysel.Mrtva váha je niekedy na škodu.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: Moby Dick - R8 Turbo

Post by matus » Sat Nov 20, 2010 12:04 am

No pani, ostrek vodou nieje o tom ze tam nastriekam studenu vodu, ide o ochladzovanie odparovanim. Je to to iste ako ked si oblizete prst, zrazu sa zda ze je chladnejsi a pritom sliny maju 37 stupnov. To iste preco mate pocit vacsieho chladu ked fuka ako ked vzduch stoji (napr. ked vystricim ruku z okna iduceho auta) aj ked ma vzduch stale rovnaku teplotu. Koza je proste vlhka.

A tento efekt sa snazi vyuzit ostrek IC. Nieje zapotreby 5l zasobnik, staci mala nadrzka a IC len navlhcit.

Kedysi davno, ked bol tunning na slovensku v plienkach a zacali si EVO a WRX nachadzat priaznivcov, na nejakom zrazre, na sprintoch, skusali chlapci rozne vychladzovat IC na WRXe. Jednym z pokusov bol aj hasiaci pristroj, samozrejme nie praskovy ani penovy :) . A zial lepsi efekt ako pri samotnej vode sa nedostavil, preco asi.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply