Page 8 of 10

Posted: Thu Mar 12, 2009 11:23 am
by Mondrejka
No tieto maju celopodsvieteny display tou luminescenou svietiacou foliou modrej farby (tou co su podsvietene aj klavesnice k PC) takze sa neda menit farba.
Volal som do Elektro-BOA a tam to momentalne nemaju ale vedia to objednat na piatok tak ak to chcete tak cislo je: 45520482 mozete povedat ze som Vas odporucil (heslo Ondrejka zo Slovnaftu)

este dodavam ze tento ma 2 LR44 na zalohovanie hodin takze netaha z baterky nic a najlepsie je zapojit to tak ze odstrihneme tu zapalovacu koncovku a strcime tie kable na spinacku (alebo altik) a ked sa zapnu kontroly tak sa zapne aj tento pristroj.
Ja to mam tiez v mojom nahradom vozidle a je to plne funkcne a este okrem toho hned viem kolko je stupnov vonku takze sa da lahsie predpokladat ci je namraza.

Re: toto

Posted: Thu Mar 12, 2009 11:42 am
by Alex
matus wrote:Presne toto mam v Nevade!!! Len som preobil podsvietenie na cervene.. a je to super vec, zistil som tak ze mi blbne dobijanie a vobec cela elektrika :) Zeby Renault?

Mato ty si uplne super chalan. Ja som si chcel kupit este jedno ale uz nemali (v GMku), mali uz len taky nejaky futuristicky grc. To pojdem kupit rovno aspon 2 :)

Ten co mam ja funguje tak, ze ide na permanentnych 12V (cize stale ukazuje a zalohuje hodiny) a ked zapnes zapalkovanie, zapne sa podsvietenie a tie tri farebne ledky..

Majmaj, toto je najelegantnejsi multimerak aky najdes. Hranatostou idealny do nasich hranatych plechoviek.

Mimochodom v Nevade ho mam nad spatnym zrkadielkom, takze nerusi na palubke ;)
konecne sa to znova naslo? idem tiez do toho, uz som myslel ze sa nevyraba :P

Posted: Thu Mar 12, 2009 12:09 pm
by Pavel Vypler
to co napisal Matus je svata pravda Marian, inak typu techto voltmetru a teplomeru v jednom je viac navyber, ja som si koupil mensie ,ma teplomer na jednu tuskovou baterii a ta vydrzie nejmene 2 roky a osvetlenie som zapojil k osvetlenie pristrojove desky,takze kdyz rozsvietim svetla,rozsvietim aj voltmetr s teplomerem,inak ja som ho umistil pod popelnik, jestli ste se na zrazu nekdo pozeral 8)

Posted: Thu Mar 12, 2009 12:11 pm
by Pavel Vypler
inak tu v CZ a hadam ze i u vas je takychto voltmetru s teplomerom vela na vyber a sou aj lacinejsie a maji to v kazdych autodoplnkach,na pumpach a supermarketech...........
inak co typ, to jine farebne podsviecenie,pozeral som cervene,modre ,zelene ,zlute......
a jeste to ze teplomer hlida namrazu a ma akustickou funkci pri 4 stupnich maju snad vsechny typy........

Posted: Thu Mar 12, 2009 12:36 pm
by Majmajko
matus wrote:Mimochodom v Nevade ho mam nad spatnym zrkadielkom, takze nerusi na palubke ;)
dam ho tam a uz fakt von neuvidim :-)
Ked mne sa to moc nepaci ....
No funkcnost asi prvevazi....

Posted: Thu Mar 12, 2009 12:40 pm
by Alex
no co chces svieti to na modro cize ladis :D

Posted: Thu Mar 12, 2009 12:41 pm
by Mondrejka
Tak si ho daj tam na ten plech co je nad spatnym zrkadlom tam zavadzat vyhladu nebude.

Posted: Thu Mar 12, 2009 1:01 pm
by Majmajko
pche - no dovol, tam mam tapacir :P

Posted: Thu Mar 12, 2009 1:21 pm
by Mondrejka
Majmajko wrote:pche - no dovol, tam mam tapacir :P
Aby som to objasnil pche som niekde pocul ze to je panske prirozenie po cinsky (tento fakt je neovereny) narozdiel od faktu ze tam mas tapacir na ktory sa to tiez moze namontovat.

Dalsie vysvetlenia PCHE

Printed Circuit Heat Exchanger
Pittsburgh Council on Higher Education (http://www.pchepa.org/)
Parker Christian Home Educators (https://www.pche.org/info)
PCHE - petrochemický
prepacte nechal som sa uniest no stacilo toto nie je k teme.

toto

Posted: Thu Mar 12, 2009 1:56 pm
by matus
Pavel Vypler wrote:teplomer hlida namrazu a ma akustickou funkci pri 4 stupnich
To ma aj ten moj. Dokonca ma dve ledky, ktore blikaju pri nejakych teplotach. Tusim pri 4C jedna a pri 2C obe..

Majmajko: Sak ja som myslel presne na ten tapacir..

Posted: Thu Mar 12, 2009 2:36 pm
by Majmajko
Mato.... nemam slov ani pismenok....

Ze by som to dal na moj krasny zatepleny tapacir ? :-)

Posted: Thu Mar 12, 2009 9:37 pm
by Majmajko
Tak som sa podujal k meraniu....
Na volnobeh asi 13V a pri vysokych otackach aj 16V
Tak som kukol regler ako je zapojeny a schemy co su tu....
Totalne kablove harakiri....
Povodny regler bol vybraty a na inom mieste pripojeny novy....
Matus mal hlavu ako balon zo mna co ja ako elektriky neznaly som sa to snazil pochopit ako to ma byt.... a Matus zas mna ze ako to je.... :-)

Nakoniec sa zapojil aj Mario... vysledok kazdeho vysledna schema bola ina ako ta co dal Mato na prvom obrazku.... a realita je zas uplne ina
Samozrejme to sa riesolo len cez telefon....

No aspon viem preco narastol jacmen Stefanovy a preco som menil uz 3 baterku....

Takze povodne kable asi nahradim a pozriem vobec ci ten regler aj funguje.... (na povodne miesto original taktiez bez dokablovania nemozem dat)

Posted: Fri Mar 13, 2009 9:37 am
by Alex
to si tam mal klasicke renault samodomo zlepsovaky ala kordiakova stara osmicka. ta mala podla mnozstva kablov a tlacitok asi palubny pocitac s ovladanim vsetkeho mozneho a s pridavnymi akceleracnymi bombickami v motorovom priestore :D :D

toto

Posted: Fri Mar 13, 2009 10:15 am
by matus
Ten panel skoncil nakoniec u mna, po tom co som ho u Mura vytiahol takpovediac s kybla :D
Nasiel som tam V-meter, kontrolu dobijania (trojledkovy semafor), cyklovac stieracov, zopar "len" vypinacov (hmlovka a spol) a druha polovica zostala zahalena ruskou tajomstva ;)

Posted: Fri Mar 13, 2009 12:53 pm
by Mondrejka
Kedze aj mne Majmajko volal tak tu je vysvetlenie ako to zapojit:

na zaciatok treba povedat ze musi ist z baterky taky hrubsi kabel priamo na alternator na kontakt B+ (resp, ten najhrubsi kontakt zvycajne skrutka M6)

a zapojenie reglera napr CDL:

B- - je kostra, treba ukostriť
54 - je +12V po zapnutí klúčika do polohy kontroliek
D+ - kontakt budiaceho obvodu ktory je zvycajne pred usmernovacimi diodami takze to bude niekde na statore
DF - kontakt budiaceho obvodu alternatora, zvyčajne cez uhliky. (jeden je pripojeny na regulator druhy na kostru, ten na kostre vacsinou je ukostreny vo vnutri a tak je tam len jeden kontakt na ktory sa to pripojit)
POZOR: budiaca cievka musí byť zapojená medzi vývody DF a D+

Netreba si s tym az tak lamat hlavu, proste podmienka je spravne zapojit B- a 54 a tie zvysne dva kable pripoj ako chces a ked to nebude dobijat tak ich vymen a musi to ist. (ak to predtym nezhori)


nasiel som stranku kde je napisane aky vyrobca altika ako oznacuje kontakty , tak to je velka pomocka

este pripajam jeden obrazok ktory to vysvetluje:

Image

popripade si pozrite ako taky alternator funguje tu:

http://www.dcs.fmph.uniba.sk/~dzurenko/ ... natora.pdf

Keby Ti to neslo tak v pondelok dojdem k tebe lebo dnes odchadzam prec na vikend. A vcera (ked si mi volal) som bol na nakupoch tak som nemohol prist.