Debata a rady ohľadom kúpy Renault 17
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Debata a rady ohľadom kúpy Renault 17
Caute, ja som tu novy.
Planujem si kupit Renault 17. Najradsej TS alebo Gordini, decouvrable, phase 1. Kedze tychto verzii nie je vela, tak je pochopitelne ze ho budem musiet dovazat z FR.
Chcel by som sa vas opytat ci su vobec nejake 17-ky u nas (na vasom fore som cital ze nejaka 17 TL bola predana do trnavy ). Viete mi poradit ako skuseny zberatelia ci sa do toho mozem pustit aj ked nemam ziadne automechanicke skusenosti (v pripade ze by som kupil pojazdny kus)? Vedeli by ste mi dat ako zaciatocnikovy najake odporucania?
Dakujem
Planujem si kupit Renault 17. Najradsej TS alebo Gordini, decouvrable, phase 1. Kedze tychto verzii nie je vela, tak je pochopitelne ze ho budem musiet dovazat z FR.
Chcel by som sa vas opytat ci su vobec nejake 17-ky u nas (na vasom fore som cital ze nejaka 17 TL bola predana do trnavy ). Viete mi poradit ako skuseny zberatelia ci sa do toho mozem pustit aj ked nemam ziadne automechanicke skusenosti (v pripade ze by som kupil pojazdny kus)? Vedeli by ste mi dat ako zaciatocnikovy najake odporucania?
Dakujem
no o R17 viem len co ma Marcel z Bytce ale fotky ku mne stale nedosli...
U verzii co planujes kupit rataj ze su drahsie... Gordini nehovoriac to bude aj problem zohnat. Ale web ti pomoze hladat aj nakupovat...
Lacnejsie kupis vo Fr a De, sever NL atd je na tieto vozy drahy....
No aspon mozeme hladat.
tu je jeden co predava pre zberatela http://webmycar.com/zonecar/webacar.nsf ... C00063B5DD
U verzii co planujes kupit rataj ze su drahsie... Gordini nehovoriac to bude aj problem zohnat. Ale web ti pomoze hladat aj nakupovat...
Lacnejsie kupis vo Fr a De, sever NL atd je na tieto vozy drahy....
No aspon mozeme hladat.
tu je jeden co predava pre zberatela http://webmycar.com/zonecar/webacar.nsf ... C00063B5DD
R 17
Vo FR by to malo byt Ok, uz som dost pozeral, aj som na ebay vydrazil brozuru zo `72 . Po francuzky viem dost dobre a aj tam mam kontakty, takze ak nejaky inzerat najdem, tak je vcelku slusna pravdepodobnost ze sa mi to podari. Inac cital som ich forach ze tie auta maju velke problemy s hrdzou, ale naopak po technickej stranke nie su az tak vadove. Je to pravda aj u tvojich renauloch? Otec ma R21 z 1992 a u nej sa to uz zacina prejavovat( ta hrdza).
toto
R17ka a R15ka su vlastne kupe verzie z R12ky, takze kopa dielov je rovnaka.
Motoricky ma TSko a G motor z najsilnejsej R16, takze zase plati ze kopa dielov dostupna.
Pokial nemas problem z Francuzstinou tak si vies objednat diely priamo z FR.
Najvykonnejsi model pre zaciatocnika je tak trochu cudny, ale budiz. Neviem ako ostatny ale ja som pred siedmimi rokmi zacal cistenim karburatora na osmicke a k dnesnemu dnu ju mam komplet prelezenu.
Pokial mas k tomu vztah a trochu technickeho zmyslania naucis sa vsetko..
Zozenies si pekny hruby servisny manual a tu ti urcite niekto pomoze.
Motoricky ma TSko a G motor z najsilnejsej R16, takze zase plati ze kopa dielov dostupna.
Pokial nemas problem z Francuzstinou tak si vies objednat diely priamo z FR.
Najvykonnejsi model pre zaciatocnika je tak trochu cudny, ale budiz. Neviem ako ostatny ale ja som pred siedmimi rokmi zacal cistenim karburatora na osmicke a k dnesnemu dnu ju mam komplet prelezenu.
Pokial mas k tomu vztah a trochu technickeho zmyslania naucis sa vsetko..
Zozenies si pekny hruby servisny manual a tu ti urcite niekto pomoze.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Matusovy
Cau Matus, tesi ma...
Viem ze je to mozno trochu ambiciozne a nerozumne z tvojho pohladu zacinat si s niecim lepsim, ale v podstate moj pribeh je taky ze R17 je uz x-te auto co som si chcel kupit a je to velkim kompromisom oproti predoslemu. R17 ma vsetky casti ako klasicke auta a nd sa daju zohnat.
Povodne som pred dvoma rokmi snival o citroene DS a postupne som hlavne okolo citroenu SM . Presiel som aj cez CX a GS. Historia je zdlhava. Vzdy vsak iba formou internetu. R17 berem ako auto vynimocne, so slusnym vykonom a nadhenym `70 dizajnom ale predsa len lahsie na udrzbu ako SM (hydraulika,natacacie svetlomety,2,7l maserati motor, variabilna vola riadenia, nezohnatelne nd a vysoka cena aj za nepojazdne kusy). Je mozne nakoniec ze to cele stroskota na rodicoh alebo dovoze alebo niecom inom, ale chcem sa venovat nejakemu autu zo `70 rokov a nechcem chodit na skodovke a byt ako Jozef Mak=clovek milion.
Mysim si ze najvasci problem bude cas kedze na buduci rok maturujem(maturujem aj teraz lebo som na 5 rocnom Fr gym.), ale si zober ze najdolezitejsia je vola, sen, ambicie, schopnost dotiahnut do konca. Snad sa mi to podary. Ked skoncim s R17-kou a budem trochu viac vediet do aut ako len vymenit koleso, tak potom sa pustim na tu Sm-ku
Dovtedy budem vsak verny vam.
Viem ze je to mozno trochu ambiciozne a nerozumne z tvojho pohladu zacinat si s niecim lepsim, ale v podstate moj pribeh je taky ze R17 je uz x-te auto co som si chcel kupit a je to velkim kompromisom oproti predoslemu. R17 ma vsetky casti ako klasicke auta a nd sa daju zohnat.
Povodne som pred dvoma rokmi snival o citroene DS a postupne som hlavne okolo citroenu SM . Presiel som aj cez CX a GS. Historia je zdlhava. Vzdy vsak iba formou internetu. R17 berem ako auto vynimocne, so slusnym vykonom a nadhenym `70 dizajnom ale predsa len lahsie na udrzbu ako SM (hydraulika,natacacie svetlomety,2,7l maserati motor, variabilna vola riadenia, nezohnatelne nd a vysoka cena aj za nepojazdne kusy). Je mozne nakoniec ze to cele stroskota na rodicoh alebo dovoze alebo niecom inom, ale chcem sa venovat nejakemu autu zo `70 rokov a nechcem chodit na skodovke a byt ako Jozef Mak=clovek milion.
Mysim si ze najvasci problem bude cas kedze na buduci rok maturujem(maturujem aj teraz lebo som na 5 rocnom Fr gym.), ale si zober ze najdolezitejsia je vola, sen, ambicie, schopnost dotiahnut do konca. Snad sa mi to podary. Ked skoncim s R17-kou a budem trochu viac vediet do aut ako len vymenit koleso, tak potom sa pustim na tu Sm-ku
Dovtedy budem vsak verny vam.
Alexovy
Ale 8 sa mi nepaci, a neviem co moze byt na 17 narocne, vsak pokym to neni citroen, tak je to stale len mechenika, skrutky, matky...
A ako som videl fotku motora, atk nemam pocit ze je to tam nejak krkolomne nepristupne.
A nayse osmiciek tu uz mate dost ako vidim. A so 17 budem vynimocnejsi
A ako som videl fotku motora, atk nemam pocit ze je to tam nejak krkolomne nepristupne.
A nayse osmiciek tu uz mate dost ako vidim. A so 17 budem vynimocnejsi
stary citroen tiez nie je zlozity a ani kazovy, teda az na DS, ale mladsie modely ako GS, BX, CX. Podla mna CX je pre milovnika spolahlivych a jednoduchych hydraulickych citroenov vynikajuca volba. Na hydraulike sa po vymene trubiek za medene nema co pokazit, cerpadlo je dost nesmrtelne a nie je pravdou ze by bola hydraulika problemom, som v ceskom cx klube, kde nas je 40 a nepoznam nikoho, komu by sa pokazilo napriklad hydraulicke riadenie DIRAVI, hoci je to komplikovany mozog, vdaka absencii pocitaca a elektroniky a vybornej tesnosti a vynimocnej konstrukcie sa nekazi, pokial sa s autom pravidelne jazdi a dodrzuju sa intervaly vymeny LHM, je to naozaj velmi spolahlive auto. Citroen SM je super kara, ma ju jeden znamy, dokonca 2 kusy, ale to uz je naozaj vesmir. Ale na CXko nedam dopustit. A samozrejme ani na osmicku, aj ked so spolahlivostou je to vsakovake, ved to auto ma uz vyse 40, takze necakajme ze to bude bezudrzbove vozidlo, ale to necakaj ani od 17tky. Design Renaultu 8 je fascinujuci najma preto, ze jeho zakladne odlisovacie prvky nikto nekopiroval, a ani Renault ich od nikoho neskopiroval. Hoci sa podoba na Simcu, Skodu 100 alebo Wartburg, ukaz mi ine auto s takouto prednou kapotou, alebo takymi vykrojmi okolo kolies... Renault 8 je vynimocne auto, a mozno niekoho urazim, ale 17tka je z hladiska designu len disproporcnou kopiou americkych SS coupe, ale tento francuzsky mindrak sa prejavuje aj na inych vozidlach, tak niet v podstate co vycitat. Prepacte, ale osmicku som si musel ochranit aj na ukor uzasnej 17tky
Sexgrafik Renault Classic Clubu
toto
Myslim, ze vsetko je to vec vkusu. Kazdemu to, co sa mu paci!
Ked jeden clovek povie ze je auto pekne, alebo skarede, je to len jeho subjektivny nazor. Nazor dizajnera/konstruktera je tiez len nazorom z mnohych, akurat on vie veci pomenovat.
Kup si na co mas chut, cas a peiaze. Ked dotiahnes na SK 17ku, budeme len radi, lebo budeme mat zase o cosi pestrejsi "inventar" na zrazoch.
Ako pisal maroxe, treba brat do vahy ze tie vsetky nase auta maju uz svoje roky. Na druhej strane su technologicky jednoduchsie (maju zabudovanych menej kurvitok) a podstatne kvalitnejsie vyrabane!
Ale to je tema na iny prispevok...
Ked jeden clovek povie ze je auto pekne, alebo skarede, je to len jeho subjektivny nazor. Nazor dizajnera/konstruktera je tiez len nazorom z mnohych, akurat on vie veci pomenovat.
Kup si na co mas chut, cas a peiaze. Ked dotiahnes na SK 17ku, budeme len radi, lebo budeme mat zase o cosi pestrejsi "inventar" na zrazoch.
Ako pisal maroxe, treba brat do vahy ze tie vsetky nase auta maju uz svoje roky. Na druhej strane su technologicky jednoduchsie (maju zabudovanych menej kurvitok) a podstatne kvalitnejsie vyrabane!
Ale to je tema na iny prispevok...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!