zosilovac?

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

zosilovac?

Post by Majmajko » Thu Dec 11, 2008 9:33 am

Vie niekto vysvetlit ci a nac je to vobec dobre?

Image

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Dec 11, 2008 10:20 am

Podla mna na dve veci... :wink:

Co to zosiluje? Napatie? Ked je to takto zapojene, zvysovalo by to napatie v celej sieti, resp. nezosilovalo, lebo nevladalo.. taka mala krabicka, neverim ze je tam nejaky nasobic co by to utiahol... Keby aj zvysovalo napatie na primare cievky, tym padom by bolo akoze vysie napatie na Vysokonapatovej strane. Sviecky, kable, palec, kontakty su stavane na nejake napatie. Male zvysenie nic nespravi, velke bude opalovat kontakty...

Podla mna je to taka ista blbost ako vsakovake pasivne zvysovace nepatia, nasobice iskier, ionizatory paliva a podobne zarucene zlepsovaky Horsta Fuchsa z teleshopingu...

Jo a nepatri toto nahodou do Technickej casti? :wink:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Dec 11, 2008 10:24 am

Je to dobre na zosilnenie iskry, takze by to malo efektivnejsie spalovat palivo a tym padom by chod motora mal byt lepsi.
Toto je zname zariadenie zo Skody 120 a tam to naozaj skudnilo motor hlavne ze to nechcipalo po nastarovani a vypnuti sytica.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Dec 11, 2008 10:30 am

Neverim..
Je to zapojene tak ako je to zapojene, takze je to spojene z celou palubnou sietou, tym padom musi zvysovat napatie na vsetkych spotrebicoch. Napr. zapnutych svetlach..

Keby to bolo zapojene predradene medzi + a cievku, este by som to ako tak akceptoval.. Zopar dostatocne dimenzovana dioda (alebo viac malych) a jeden vacsi kondik spravi asi to iste...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Thu Dec 11, 2008 2:25 pm

Rovnako si myslim,že je to na 2 veci.Aby odľahčilo vašu a pridalo váhe ich peňaženky!
Ak by to malo zvyšovať napájanie,tak pri tomto zapojení by nezvýšilo a "ak" by to malo zvyšovať tak len impulne a to je zbytočne a môže poškodiť alternator,môže preraziť usmerňovač,alebo diody a rovnako aj celej sieti keďže je to priamo na nej.Ak by to bolo zapojenie ze najprv do zosilovača a z neho na cievku tak jediné v tedy.Aj ked vyššie napájanie na cievke nepridá podla mna na iskre ak cievka dáva príklad 1A pri 13V tak aj pri 13,5V dá len 1A lebo to je jej maximum.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Dec 11, 2008 2:45 pm

Matus> kedze som predpokladal ze je to blbost tak som to radsej ani nedal do technickej sekcie.... ale sem do diskusie
Nasiel som dalsiu taku haluz....

Image

a link tu

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Thu Dec 11, 2008 4:39 pm

ak mám tomu chápať tak je to urýchlovač čo sa naťahuje na sviečkove káble :shock: ?opäť nejaký blud.Niečo podobné sa dáva na odfiltrovanie signálu,napr pri PC,LAN a podobne ale tam je magnet a spravená cievka.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Dec 11, 2008 7:23 pm

Pôvodne som sa k tomu vyjadrtovať nechcel ale keď je tu tak živo tiež sa pridám :D

To prvé je stabilizátor napätia aby tak nekolísalo tiež by to malo plniť funkciu odrušovača aby sa v tej istej sieti nemiešalo s rádiom, svetlami a spol platí to samozrejme len pre úplne staré autá, už napr. Renault Super 5 má oddelené spínané obvody. Sú ľudia čo na to nedajú dopustiť lebo u starších škodoviek, oltcitov a dácií to robilo zázraky. Boli vydarenejší aj menej vy&darený výrobcovia od toho sa odvíjala cena aj kvalita.

To druhé by malo byť zosiľovač iskry, bolo to testované u našich českých bratov v RCČR a neprinieslo to nijaké pozitívne výsledky. Správa sa to ako predradné iskrište čiže to skôr môže ovplyvňovať čas ako dlho pôjde vysoké napätie po kábli k rozdeľovaču - dokonalé kurvítko - sorry inak to nazvať nejde. :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Dec 11, 2008 8:02 pm

Takze by som to zhrnul pre Majmajka ze ako sam davno vie Renault nie je proletarske auto a tym padom tam netreba pchat rozne kurvitka.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Dec 11, 2008 8:45 pm

Neboj nemienim take kupovat.... :D
To len na jednom francuzkom fore ma zaujalo a ze co povedia na to odbornici...
Pripadami mi to ako tie magneticke setrice paliva a spol...

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Thu Dec 11, 2008 9:16 pm

Marian tu nedal link na ten zosilovač, ale už z obrázku je jasné -> S.O.S.

Je to len sranda, čo umožní dojaz domov pri poruche kabeláže, kondenzátora , odtrhového ramienka a pod. pracuje na 6 aj 12V, nezávisí na počte valcov. (voľný preklad zo stránky predajcu)

O tom či je to možné som už písal Marianovi, myslím, že je to dobrý spôsob ako vymámiť 40 eur.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Dec 12, 2008 8:39 am

:shock: :shock: :shock:

No tak to je iny gol.. A casovanie si to precita zo sportovej prilohy katolickych novin, ano!?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Dec 12, 2008 8:08 pm

Platí jedna zásada. Pokiaľ použijete pôvodnú cievku, nič doplnkové nedokáže zosilniť iskkru. Jedine na cievkach s odporom sa dá vyradením tohoto odporu, vo vhodnom čase, niečo získať.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Post Reply