Renault 6 sme mohli vyrabat v Bratislave
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 6 sme mohli vyrabat v Bratislave
Tuto informaciu som nasiel na webe, zaujimave, neviete niekto o tom viac?
"V roku 1969 bola Tatra Bratislava a VMV začlenené do národného podniku Omnia ako Závod na vývoj automobilov. Podnik začal zabezpečovať prípravu licenčnej výroby. Začiatkom boli skúšky vzoriek, najskôr automobilu Renault 6, potom už vozidiel Alfa Romeo, konkrétne typu 1750 Berlina. Pre Česko-Slovenský trh bol ale určený derivát základného typu, kde motor 1,8 litra nahradil menší motor 1,6 litra z Giulie. V Bratislave boli na skúškach tri Alfy, zelená, biela a červená. Zelená s motorom 1,8 litra plne zodpovedala pôvodnej talianskej špecifikácii a bola určená hlavne na reprezentačné účely. Červená a biela, ktoré sa podrobili prípravným skúškam boli už vybavené plánovanými motormi 1,6 litra. Náplňou skúšok boli prevádzkové testy, konštrukčno-technologické rozbory, ale tiež rozbory nahraditeľnosti častí vozidiel a príslušenstva domácimi výrobkami.
"V roku 1969 bola Tatra Bratislava a VMV začlenené do národného podniku Omnia ako Závod na vývoj automobilov. Podnik začal zabezpečovať prípravu licenčnej výroby. Začiatkom boli skúšky vzoriek, najskôr automobilu Renault 6, potom už vozidiel Alfa Romeo, konkrétne typu 1750 Berlina. Pre Česko-Slovenský trh bol ale určený derivát základného typu, kde motor 1,8 litra nahradil menší motor 1,6 litra z Giulie. V Bratislave boli na skúškach tri Alfy, zelená, biela a červená. Zelená s motorom 1,8 litra plne zodpovedala pôvodnej talianskej špecifikácii a bola určená hlavne na reprezentačné účely. Červená a biela, ktoré sa podrobili prípravným skúškam boli už vybavené plánovanými motormi 1,6 litra. Náplňou skúšok boli prevádzkové testy, konštrukčno-technologické rozbory, ale tiež rozbory nahraditeľnosti častí vozidiel a príslušenstva domácimi výrobkami.
Sexgrafik Renault Classic Clubu
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Ano vývoj bol kompletne ukončený a Alfa bola schválená na Československý trh. Bohužiaľ pri definitívnom rozhodovaní (v Prahe) o kúpe licencie na výrobu bol prítomný aj Jacques Baptiste. Opitý najprv ogrcal stôl a potom vyhlásil, že Alfy nie sú vhodné na pouličný predaj kvasenej kapusty. Stranícke vedenie síce neodmietlo tento projekt, ale už nikdy viac k ďalšiemu rokovaniu nedošlo.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Teraz trochu vážnejšie:
Škoda, že p. Ing. Ivan Mičík, vtedajší šéf VMV už nie je medzi nami. Bol to náš rodinný priateľ a vedel by dať presné informácie o dianí v BAZ, ktoré v tom čase nesmel. Pod jeho vedením bolo vyvinutých mnoho pekných aut, včetne užitkovej dodávky, ktorá mala nahradiť Š1203. Bola postavená z Renaultu Trafic.
Škoda, že p. Ing. Ivan Mičík, vtedajší šéf VMV už nie je medzi nami. Bol to náš rodinný priateľ a vedel by dať presné informácie o dianí v BAZ, ktoré v tom čase nesmel. Pod jeho vedením bolo vyvinutých mnoho pekných aut, včetne užitkovej dodávky, ktorá mala nahradiť Š1203. Bola postavená z Renaultu Trafic.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
toto
MX, snad Clara bude mat motor v Cortine, nie?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava