Motor z rotacnymi ventilmi

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Motor z rotacnymi ventilmi

Post by Majmajko » Thu Mar 05, 2009 9:56 am

http://www.coatesengine.com/rotary_motor.html

zrejme sa to ale moc neuchitilo....

Image

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Re: Motor z rotacnymi ventilmi

Post by Alex » Thu Mar 05, 2009 10:14 am

zaujimava zalezitost
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Mar 05, 2009 6:19 pm

No zrejme sa na tom zle stelovali tie ventily a asi je to technologicky narocne

ale niektore zaujimavosti z technologickeho hladiska maju vychutane aj tak len niektore automobilky, ako boxermotor ma asi najlepsi porsche a subaru
a vankelov motor som zas videl iba v mazde, ale napriklad by ma zaujimalo kde su tie auta na drevoplyn, vsak v jednom veterane som cital ze ich bolo prerobenych skoro milion tak ze by som nasekal nejake drevo a islo by sa.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Mar 05, 2009 8:00 pm

To je ďalšia varianta rotačných šupátok. Ono sa to používa už dlho.

Drevoplyn je jednoduchá technológia, len dnes by emiskami neprešla. Ono to je vyvíjač CO.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Mar 05, 2009 9:15 pm

Jeden kamarat mi ukazoval fotku nejakeho francuzskeho auta z hliniku. Motor mal ventily tiez riesene atypycky. Boli tam take zasuvne plosky, nieco ako hat a priepust na hradzi. Ze to bolo super, ale nemalo to rado teplo..
Ono technologii je za dve avie, ale ako pise Mato, len malo je toho naozaj dotiahnuteho a schopneho seriovej vyroby.

Pozna niekto motor s Millerovym cyklom?

Mazda to daval myslim do Xedosu. Vyssi vykon, nizsia spotreba, ale kvoli zlozitej technike a narocnej vyrobe drahe...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Mar 06, 2009 11:56 am

No ja som akosi nepochopil. Veď u našich motorov je bežné, že sací ventil zatvára 30stupňov po DÚ a výfukový otvára 10stupňov pred HÚ. Časovanie takejto vačky je iba 260 a aktívna kompresia piestu je 77% z jeho chodu. Čo potom taká 320.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Mar 06, 2009 12:31 pm

V mazde sa uz naslo vselico ale napriklad ten motor

Wankel je znamy asi najviac z Mazdy RX-7, RX-8

tu je nejaky clanok o motore:

http://www.atmag.sk/clanky/predstavujem ... -a-wankel/

zaujimavostou je tato veta:V máji roku 1967 spustila Mazda predaj prvých modelov Cosmo Sport. Dvojrotorový motor Type 10A (2 x 491 cm3) disponoval výkonom 80,8 kW (110 k), čo predstavuje litrový výkon 112 k!

Dalej ten Millerov motor pouzivali aj Mazda aj Honda a teraz opat ho maju v Mazde 2
ako som pozeral tak posledny model Mazda 2 ma 1,3 litrovy motor a posledny seriovy bol Xedos9 a mal najrozsirenejsi 2,3 V6 mal 155 kW

tu je princip
http://sk.wikipedia.org/wiki/Motor_s_Mi ... BDm_cyklom

Vo ten wankel sa mi vzdy pacil len ked som pocul a videl tie auta na zrazoch tak ten motor ma uplne iny zvuk a treba si asi na to zvyknut.

Ale ta novsia verzia mazdy RX-R ponuka toto:
Pri kúpe Mazdy RX-8 si môžete vybrať z dvoch verzií hnacieho motora RENESIS: Vysoko výkonná verzia (170 kW, 8 200 ot/min s limitom 9 000 ot/min) a štandardná hnacia jednotka (141 kW, 7 000 ot/min s limitom 7 500 ot/min). Obe ponúkajú dych vyrážajúci výkon s výnimočnými jazdnými vlastnosťami a stabilitu jazdy.
este pridavam ze obidva motory maju objem 2 x 654 cm3 a su strasne lahke a tak su tie auta hmotnoste rozdelene 50/50 takze skoro ideal

Ale dam sa radsej do patrania po zaujimavostiach z dielne RENAULTU
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Mar 06, 2009 12:45 pm

Este si spominam ze Fast spominal ze sa v madarsku robili aj keramicke vlozky do S-120 a to bola tiez technicka zaujimavost. Viac by o tom mohol napisat Fast. Vsak skodovka je skoro renault
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Mar 06, 2009 1:35 pm

Maťo:
Motor s Millerovým cyklom je Wankel? Lebo z odkazu, čo dal matúš to nevyplývalo.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Mar 06, 2009 2:30 pm

Mario, nie.. alebo si vies predstavit 2,3L V6 vankel !? :shock:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Mar 06, 2009 7:41 pm

Mario Horak wrote:Maťo:
Motor s Millerovým cyklom je Wankel? Lebo z odkazu, čo dal matúš to nevyplývalo.
Nie nie je su to dve rozlicne technologie, asi som to zle rozdelil ten prispevok a tak uvadzam :

WANKEL = v mazde seriovo 2-rotorový epitrochoidný valec s objemom cca 2 x 491 cm3

Image
Image

MILLER = normalny motor 2,3l V6 s inym fungovanim stlacania zmesi:

Image
Image

No a to je vsetko, ak chcete vediet viac tak tie linky co su vyssie to celkom slusne objasnuju ako je ta technologia zlozita a ze naklady na prevadzku wankla su mnohonasobne vyssie ako u bezneho motora.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Mar 09, 2009 12:19 am

Hm, platí môj prvý príspevok, že naše motory sa viac podobaju Millerovmu cyklu.

Ani nepoznám reálny motor, ktorý by začal stláčať zmes už od dolnej úvrate.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Mar 09, 2009 12:03 pm

Mario Horak wrote:Ani nepoznám reálny motor, ktorý by začal stláčať zmes už od dolnej úvrate.
No prave v tom je ten for, ze u Millera sa vyuziva tlak turba na "pred-kompresiu" vo valci. Preto sa otvara saci podstatne skor. Turbo natlaci do piestu vzduch uz v dolnej uvrati a potom ho piest stlaci este viac... Aspon tak som to pochopil ja..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Mar 09, 2009 3:19 pm

Podľa obrázku, ktorý dal Maťo, je to tak, že práve Millerov cyklus necháva sací ventil otvorený dlhšie po DÚ.

Ono to má aj logiku, pretože zmes pri DÚ je rozbehnutá v sacom potrubí a má istú zotrvačnosť, vďaka ktorej stále prúdi do valca. Preto sa oplatí nechať istú dobu sací ventil otvorený, napriek tomu, že piest už stúpa hore (Pri jednoduchom ponímaní by sa zdalo, že stúpajúci piest už musí zmes vytláčať späť cez otvorený sací ventil).

Kompresor tento efekt ešte viac zvýrazňuje.

Spomínam si, že Miller boli aj úspešné závodné autá. Asi to má súvis s autorom spomínaného patentu. :)
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Gemini
Posts: 182
Joined: Tue Feb 17, 2009 7:41 pm
Location: Trenčín
Contact:

Post by Gemini » Mon Mar 09, 2009 7:58 pm

Mondrejka wrote:No zrejme sa na tom zle stelovali tie ventily a asi je to technologicky narocne

ale niektore zaujimavosti z technologickeho hladiska maju vychutane aj tak len niektore automobilky, ako boxermotor ma asi najlepsi porsche a subaru
a vankelov motor som zas videl iba v mazde, ale napriklad by ma zaujimalo kde su tie auta na drevoplyn, vsak v jednom veterane som cital ze ich bolo prerobenych skoro milion tak ze by som nasekal nejake drevo a islo by sa.
ani boxer nie je ziadna vyhra, je dobre vyvazeny, no tie chudatka piesty lezia, na kazdom motore su fakt vysuchane, rozoberal som dva WRX motory......a velka vzdialenost hlav, pri preplnovanom motore nic moc, dlhe vetvy k turboduchadlu, dlhe k saniu.....ale aj tak to ide ako besne :lol:
R5 old => R5 Turbo (in progress...)

Post Reply