R5 GT Turbo - poznate tuto?

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Rosťa
Posts: 8
Joined: Mon Mar 23, 2009 3:11 pm
Location: Prostějov

Post by Rosťa » Tue Apr 21, 2009 9:49 pm

osobně se mi ta bílá pětka opravdu líbí s tím bodykitem a na policajty bych se z vysoka..... jen by to chtělo z kapoy sundat ten ensmysl:-) jinka krásné autíčko už sme se po něm taky díval že by stálo za úvahu mít jej v garáži, jen na slovensku máte šílené cenofky:-)

User avatar
mono
Posts: 59
Joined: Mon Apr 13, 2009 2:31 am

Foto

Post by mono » Thu Apr 23, 2009 6:04 pm

No, bol som ho dnes pozriet, s pomocou znameho s odbornejsim okom.

spravil som par foto:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Podvozok na prvy pohlad fajn, nemalo by byt hrdzave.

Volal som aj s chlapikom co to predava. Ohladne bodykitu vravel, ze s tym v zivote nemal problem, vraj ani predchadzajuci majitel. Ze policajti ho zastavovali len ze si chceli auto obzriet ;-)

Moj servisak mi tiez tvrdi, ze "ma napisane v TP ze to je GT - sportova verzia, tak by nemali mat ziaden problem". Tak neviem, fakt sa mi nechce s tym mat ostaru aby som to kupil a po chvili zistil ze sa s tym nemozem zjavit na ceste...

Moja preferencia je auto nad 100 koni za max 100 tisic, kedze mam klasicku R5, viem si predstavit zazitok v tomto, takze R5 turbo je jasna volba.

Druha vec su servisne naklady. Je naivne predpokladat ze ked si kupim toto auto, tak rok, dva s nim nebudem mat podstatnejsi naklad? Ak ano, povedzte mi to na rovinu :)

S tym ze na rozdiel od vecsiny vas zial nemam technicke znalosti / cas aby som si to robil sam, zveril by som to odbornikom.

Ak by to nebola otazka ceny, tak isto radsej pojdem do R5 GTT v povodnom stave bez bodykitu. http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=1286 Pride mi zaujimavejsie mat auto so seriovou vybavou a drzat ho v dokonalom stave, toto je ale o dost lacnejsie.

Ozaj, a dik za doterajsie reakcie / rady. Posledny tyzden prechadzam fora, citam si o GTT kade tade a dostavam sa aj s vasou pomocou pomaly ale iste do obrazu ;-)

Uz som bol rozhodnuty ze kvoli potencialnym problemom s certifikatmi na bodykit do toho nepojdem, nazory ze s tym nebude problem moj zaujem o auto obnovili.

Uvitam akukolvek info / nazor z vasej strany, nechcem vyhodit 100k do vzduchu ;-)

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Apr 23, 2009 8:33 pm

Možno som zaujatý, ale nie som priaznivcom takýchto úprav. Okrem toho, pokiaľ si to nevieš opraviť sám, tak každé ťuknutie znamená roztrhnutie laminátu a riadne mastnú opravu. Z fotiek je vidno, že sa to vlastne začína trhať aj samo. I keď na druhej strane úprimne oceňujem odbornú prácu do toho vloženú.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Apr 23, 2009 10:54 pm

Volal som aj s chlapikom co to predava. Ohladne bodykitu vravel, ze s tym v zivote nemal problem, vraj ani predchadzajuci majitel.
No ved ho chce predat :wink: nebude tvrdit ze zaplatil xy Sk
:arrow: Predchadzajuci majitel ho prave preto predal...
Ze policajti ho zastavovali len ze si chceli auto obzriet
tak toto verim len to nemusi vydrzat dlho
Moj servisak mi tiez tvrdi, ze "ma napisane v TP ze to je GT - sportova verzia, tak by nemali mat ziaden problem".
Sme na Slovensku a tu je vsetko problem :!:
Druha vec su servisne naklady.
bezne jazdenie skoro bezne naklady, akurat auto si ziada aby bolo viac rozmaznavane (olej a ine kvalitnejsie a drahsie veci)... ale zas zaiadna tragedia ze Cigi :lol: :?:
Neverim ale, ze budes jazdit bezne :!: ked presadnes zo "žebraka" do GT-Turba :wink: takze prirataj castejsie navstevy na pumpe :lol:
Ked to niekde opries tak laminat pri mensom tukese lahko opravis, no pri vecsom ... sa mozes rozlucit a premyslat ako to dat do povodneho stavu....
No kedze nepises ze si sa previezol a ani tvoj poradca tak o technike viac nevieme...
V tej ciernej ti dohodne predvadzacku :-)
A ked by si moc chel tak Cigi dokoncil svoju raketku, popros ho o radu. Myslim ze je dost dobry znalec a poradi.... :!:
Nakoniec mojeho jasnenegativne posudenia (prepac som zaujiaty) tak o 1-2 roky budes chciet robit lak... uz to puka uz sa to trha a odstava... a bude to len horsie... (posrane zakony prirody)

Inac je to pekne auto :wink: a ozaj ako to vyzera vobec z vnutra :?:

User avatar
mono
Posts: 59
Joined: Mon Apr 13, 2009 2:31 am

...

Post by mono » Fri Apr 24, 2009 9:24 pm

Dik za rady a nazory, pomaly dospievam k tomu, ze tento biely kon je sice pekny, ale neda sa dost dobre predpokladat ake problemy s nim mozu byt.

A okrem toho, ked nad tym tak premyslam, tak v takto okitovanom aute si skor viem predstavit dakoho o desat rokov mladsieho s falosnou zlatou retazou ako cloveka kusok nad 30 :lol:

Tusim vylozim karty na stol spytam sa radsej rovno. Auto vlastnim kusok cez rok a je to moje prve, tak este nemam uplny prehlad v prevadzkovych nakladoch a poklese hodnoty aut.

A teda hlavna otazka...

Ak by som si kupil povedzme krasne a vynimocne 22 rocne auto:

Image

alebo

v tej istej cenovej hladine auto pekne a bezne 10 rocne, napr Peugeot 206:

Image

Ak sa vezme do uvahy ze:

- vybava auta (abs, airbag a pod) ako aj mnozstvo prevazaneho vzduchu nehra pri rozhodovani rolu
- auto by bolo pouzivane ako primarne auto na bezne jazdenie
- jazdene aj v zime
- buduci majitel zatial nema garaz
- buduci majitel neplanuje mat vaznu nehodu ;-)
- malo byt servisovane tak aby bolo vo vynikajucom stave
- auto si nebudem robit sam, necham to odbornikom


tak za casove obdobie povedzme 3 roky:

- vyjdu ma servisne naklady na R5 GTT za toto obdobie podstatne viac ako na 206?
- aka bude hodnota jedneho a druheho auta po 3 rokoch?

Viem ze kopa z hodnoty GTT je jeho historia, vynimocnost vo vzhlade a vykone, zial som ale na tom neni financne tak, aby som vobec nemusel na kupu auta pozerat aj ako ako na prakticku zalezitost ;-)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Apr 25, 2009 8:56 pm

Na okrídlený biely zázrak sa vykašli, to je krok správnym smerom :)

To že túžiš po niečom lepšom je normálne, ja si takisto občas zasnívam nad 300ZX BT, A610 V6 Turbo, Skyline R34 V-spec atd atd....

Či kúpiť jedno alebo druhé auto je otázka srdca a rozumu. Rozum káže nové auto u ktorého je predpoklad že vydrží dlhšie než sa na ňom začne niečo kaziť. (Keď sa podarí.) V prospech novšieho auta hovorí vyššia bezpečnosť.


Srdce zase túži po trhačovi asfaltu s ktorým zažiješ chvíle aké by si u rozumom kúpeného auta nikdy nezažil. Ja som kúpil auto srdcom a nikdy som to neoľutoval. A to aj napriek tomu že som kúpil nerozvážne a v aute som utopil prachy za ktoré by som si ten skyline určite kúpil :lol:

Je to na tom ako kúpiš, zradiť ťa môže aj 5 rokov staré auto, naopak na 20 ročnom si pri troche zručnosti a vybavenia dokážeš všetko spraviť sám.

No a je to aj hodne o pocite, nové autá sú mŕtve tiene bez duše, môžem v nich ísť 200 km/h a nič necítim :cry: Zato na starom aute je zážitok ísť čo i len 60 km/h, žiadne obmedzovače, špeciálne tlmenie, odhlučnenie či stabilizácia, auto ide len tak ako ho ty vedieš, stará škola po ktorej je dnes hlad.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sat Apr 25, 2009 9:47 pm

Jedno co len nech to neni z AAA... :!:

User avatar
mono
Posts: 59
Joined: Mon Apr 13, 2009 2:31 am

Post by mono » Sun Apr 26, 2009 8:00 pm

Majmajko wrote:Jedno co len nech to neni z AAA... :!:
Majmjako, tu foto som tam hodil cisto ako priklad, do AAA sa nechytsam. Cela moja otazka je vlastne o tom, ze jedna vec je auto kupit a druha je uzivit servisne naklady. Napriklad aj konkretne toho cierneho. Pri pouzivani na bezne jazdenie.

Anarki - prave kvoli tomu co pises by som veeelmi rad siel do GTT miesto cohokolvek ineho, abs, airbagy a klima pre mna minimalne par najblizsich rokov nebudu podstatne.

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Apr 27, 2009 10:53 am

S bodykitom je to vzdy problem, zacne praskat a to pri takomto vykonom aute na slovenskych cestach je skoro zarucene ze budu iba problemy (viem na zaklade vlastnej skusenosti, a to som mal len tie plasty prikitovane ku karoserii a niekolko doplnkov, za 2 roky to vsetko malo nejaku tu prasklinku).

A k tym policajnym kontrolam, je pravda ze za moje auto som nezaplatil nikdy pokutu ale to zdrzovanie a vysvetlovanie ze "čo to je" v trvani od 20 do 45 minut ta proste za rok az dva natolko nasere ze to auto predas.
Ako pise Majmajko u nas na Slovensku nemozes mat nieco ine bez "nasledkov" v podobe minimalne castych zastaveni hliadkami.

Ohladne toho ze ktore auto je lepsie ci 20 rocne alebo 5 rocne, nuz podla mna sa treba uberat smerom ze kazde auto sa kazi, japonske auta sa kazia menej ako francuzke, takze to je prvy fakt adruhy treba kupit take auto na ktore sa daju zohnat vsetky bezne diely ktore sa mozu pokazit ako aj niektore karosarske diely lacno najlepsie v replike a to u vacsiny dealerov.

Pozri si napr Depoauto (www.depoauto.sk) to auto na ktore maju skoro vsetko bude asi najvhodnejsie.

Z toho vlastne vide ze ked zrovna nechces Skodu feliciu ktoru za par eur opravi kazdy a diely na to maju aj v Tescu alebo Renault Megane 95-99 ktory na skoro kazdy piaty clovek, tak by som isiel do nejakeho japonca s rozsirenymi replikovanymi dielmi.

Na koniec pridavam ze R5 GTT sa zrovna nevyznacuje spolahlivostou a ked nejake turbo tak jedine so 4-bod.vstrekom (ako tu uz viac krat spominal Taxman) diely ako kupoval Peto su pekne drahe.

R5GTT je skorej o tom ze to auto je imidzove a krasne a ze ho proste chces ako o tom ze je spolahlive. Taky krasny kusok ako ma Peto alebo ake predal Jaro (to cierne pod mostom) vyjde na pekne velke peniaze.

Da sa povedat ze R5GTT je o "laske" takze plati znamy fakt: "Ak to auto milujes, nie je co riešiť "
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
mono
Posts: 59
Joined: Mon Apr 13, 2009 2:31 am

Post by mono » Mon Apr 27, 2009 10:58 am

Specialne na nazor na to Jarove sa pytam. Vyzera ze je k dispozicii (napr. je na autovii). Ci to ze vyzera byt paradne spravene a aj cena nie je zrovna mala, moze znamenat ze sa na nom bude dat par rokov jazdit bez vecsich problemov a nakladov...

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Apr 27, 2009 11:02 am

No vsak zavolaj Jarovi priamo myslim ze nebude mat problem povedat o tom aute vsetko co budes chciet a co sa mu asi stane, on nie je na to odkazany aby niekomu klamal.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
mono
Posts: 59
Joined: Mon Apr 13, 2009 2:31 am

Post by mono » Mon Apr 27, 2009 11:04 am

jj, to bude asi spravna cesta :-)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Apr 28, 2009 7:37 pm

Mondrejka: Nedá sa povedať, že by R5 GT Turbo bolo nespoľahlivé auto, vysvetlil by som to inak. Je to športové auto a má športovú minulosť. Ťažko čakať od majiteľov (ktorých auto v sérii robí stovku za 6,9 sekundy)s ním budú jazdiť slušne na nákupy a do práce. :D Je to auto na blbnutie a tak sa k nemu každý správa. Otázkou sú ale investície, ak majiteľ za 20 rokov nič nevymení, ťažko od toho auta čakať nejakú spoľahlivosť. Olej každých 5 tisíc km mení len pár vyvolených o optimalizovanom olejovom filtri (na ktorý je ten motor citlivý) ani nehovorím. Keď si k tomu zoberieš, že ventily sa zoradzujú každých 15 tisíc km a polovica majiteľov GTT si myslí že ventily sú samoštel :D tak sa ti vytvorí pekný obraz. Aj napriek tomu bolo na Slovensku dosť zachovalých kúskov R5 GTT, rozprávať svoje by o tom mohol Miro Soda ktorému ich v BA prešlo cez ruky desiatky.

K tomu karburátoru, nie je to najideálnejšie riešenie no pre tento motor je to jedno z mála dlhodobých riešení. Totiž koncepcia motora je Cléon a výrobca riešil chladenie vrchu piestu bohatou zmesou paliva :idea:
Neviem si dosť dobre predstaviť ako by sa to riešilo štvorbodovým vstrekovaním. Spotreba je u karbíka o niečo vyššia, studené štarty vyžadujú sytič no ináč nevidím problém, keď si raz za dva roky dáš nastaviť emisie (na stroji nie podľa dedka vševedka a jeho hluchých uší) nemáš problém. Navyše prípadné zvýšenie výkonu je úžasne lacné, silnejšie čerpadlo, väčší plniaci tlak turba, väčšie trysky do karburátora a máš to.

V prípade poruchy kúpiš azbestový papier, chytíš šrubovák, nôž a opravíš. V prípade poruchy RJ alebo vstreku môžeš zavolať akurát tak odťahovku do servisu.

Je ešte jedna vec ktorá núti ľudí siahnuť práve po tomto aute. Po R5 Turbo je to dokonalá kópia motokáry s dosť slušným pomerom váhy a výkonu 120 (séria) - 140 (úpravy) koní na 890 kg je pomer blížiaci sa motoršportu. O tom sú aj zážitky za volantom. Mne stačí cestou domov odpich z jednotky, dvojka plný trojka plný a som vo svojej Nirváne. :lol:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Post Reply