R5 GT Turbo - poznate tuto?
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Foto
No, bol som ho dnes pozriet, s pomocou znameho s odbornejsim okom.
spravil som par foto:
Podvozok na prvy pohlad fajn, nemalo by byt hrdzave.
Volal som aj s chlapikom co to predava. Ohladne bodykitu vravel, ze s tym v zivote nemal problem, vraj ani predchadzajuci majitel. Ze policajti ho zastavovali len ze si chceli auto obzriet
Moj servisak mi tiez tvrdi, ze "ma napisane v TP ze to je GT - sportova verzia, tak by nemali mat ziaden problem". Tak neviem, fakt sa mi nechce s tym mat ostaru aby som to kupil a po chvili zistil ze sa s tym nemozem zjavit na ceste...
Moja preferencia je auto nad 100 koni za max 100 tisic, kedze mam klasicku R5, viem si predstavit zazitok v tomto, takze R5 turbo je jasna volba.
Druha vec su servisne naklady. Je naivne predpokladat ze ked si kupim toto auto, tak rok, dva s nim nebudem mat podstatnejsi naklad? Ak ano, povedzte mi to na rovinu
S tym ze na rozdiel od vecsiny vas zial nemam technicke znalosti / cas aby som si to robil sam, zveril by som to odbornikom.
Ak by to nebola otazka ceny, tak isto radsej pojdem do R5 GTT v povodnom stave bez bodykitu. http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=1286 Pride mi zaujimavejsie mat auto so seriovou vybavou a drzat ho v dokonalom stave, toto je ale o dost lacnejsie.
Ozaj, a dik za doterajsie reakcie / rady. Posledny tyzden prechadzam fora, citam si o GTT kade tade a dostavam sa aj s vasou pomocou pomaly ale iste do obrazu
Uz som bol rozhodnuty ze kvoli potencialnym problemom s certifikatmi na bodykit do toho nepojdem, nazory ze s tym nebude problem moj zaujem o auto obnovili.
Uvitam akukolvek info / nazor z vasej strany, nechcem vyhodit 100k do vzduchu
spravil som par foto:
Podvozok na prvy pohlad fajn, nemalo by byt hrdzave.
Volal som aj s chlapikom co to predava. Ohladne bodykitu vravel, ze s tym v zivote nemal problem, vraj ani predchadzajuci majitel. Ze policajti ho zastavovali len ze si chceli auto obzriet
Moj servisak mi tiez tvrdi, ze "ma napisane v TP ze to je GT - sportova verzia, tak by nemali mat ziaden problem". Tak neviem, fakt sa mi nechce s tym mat ostaru aby som to kupil a po chvili zistil ze sa s tym nemozem zjavit na ceste...
Moja preferencia je auto nad 100 koni za max 100 tisic, kedze mam klasicku R5, viem si predstavit zazitok v tomto, takze R5 turbo je jasna volba.
Druha vec su servisne naklady. Je naivne predpokladat ze ked si kupim toto auto, tak rok, dva s nim nebudem mat podstatnejsi naklad? Ak ano, povedzte mi to na rovinu
S tym ze na rozdiel od vecsiny vas zial nemam technicke znalosti / cas aby som si to robil sam, zveril by som to odbornikom.
Ak by to nebola otazka ceny, tak isto radsej pojdem do R5 GTT v povodnom stave bez bodykitu. http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=1286 Pride mi zaujimavejsie mat auto so seriovou vybavou a drzat ho v dokonalom stave, toto je ale o dost lacnejsie.
Ozaj, a dik za doterajsie reakcie / rady. Posledny tyzden prechadzam fora, citam si o GTT kade tade a dostavam sa aj s vasou pomocou pomaly ale iste do obrazu
Uz som bol rozhodnuty ze kvoli potencialnym problemom s certifikatmi na bodykit do toho nepojdem, nazory ze s tym nebude problem moj zaujem o auto obnovili.
Uvitam akukolvek info / nazor z vasej strany, nechcem vyhodit 100k do vzduchu
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Možno som zaujatý, ale nie som priaznivcom takýchto úprav. Okrem toho, pokiaľ si to nevieš opraviť sám, tak každé ťuknutie znamená roztrhnutie laminátu a riadne mastnú opravu. Z fotiek je vidno, že sa to vlastne začína trhať aj samo. I keď na druhej strane úprimne oceňujem odbornú prácu do toho vloženú.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
No ved ho chce predat nebude tvrdit ze zaplatil xy SkVolal som aj s chlapikom co to predava. Ohladne bodykitu vravel, ze s tym v zivote nemal problem, vraj ani predchadzajuci majitel.
Predchadzajuci majitel ho prave preto predal...
tak toto verim len to nemusi vydrzat dlhoZe policajti ho zastavovali len ze si chceli auto obzriet
Sme na Slovensku a tu je vsetko problemMoj servisak mi tiez tvrdi, ze "ma napisane v TP ze to je GT - sportova verzia, tak by nemali mat ziaden problem".
bezne jazdenie skoro bezne naklady, akurat auto si ziada aby bolo viac rozmaznavane (olej a ine kvalitnejsie a drahsie veci)... ale zas zaiadna tragedia ze CigiDruha vec su servisne naklady.
Neverim ale, ze budes jazdit bezne ked presadnes zo "žebraka" do GT-Turba takze prirataj castejsie navstevy na pumpe
Ked to niekde opries tak laminat pri mensom tukese lahko opravis, no pri vecsom ... sa mozes rozlucit a premyslat ako to dat do povodneho stavu....
No kedze nepises ze si sa previezol a ani tvoj poradca tak o technike viac nevieme...
V tej ciernej ti dohodne predvadzacku
A ked by si moc chel tak Cigi dokoncil svoju raketku, popros ho o radu. Myslim ze je dost dobry znalec a poradi....
Nakoniec mojeho jasnenegativne posudenia (prepac som zaujiaty) tak o 1-2 roky budes chciet robit lak... uz to puka uz sa to trha a odstava... a bude to len horsie... (posrane zakony prirody)
Inac je to pekne auto a ozaj ako to vyzera vobec z vnutra
...
Dik za rady a nazory, pomaly dospievam k tomu, ze tento biely kon je sice pekny, ale neda sa dost dobre predpokladat ake problemy s nim mozu byt.
A okrem toho, ked nad tym tak premyslam, tak v takto okitovanom aute si skor viem predstavit dakoho o desat rokov mladsieho s falosnou zlatou retazou ako cloveka kusok nad 30
Tusim vylozim karty na stol spytam sa radsej rovno. Auto vlastnim kusok cez rok a je to moje prve, tak este nemam uplny prehlad v prevadzkovych nakladoch a poklese hodnoty aut.
A teda hlavna otazka...
Ak by som si kupil povedzme krasne a vynimocne 22 rocne auto:
alebo
v tej istej cenovej hladine auto pekne a bezne 10 rocne, napr Peugeot 206:
Ak sa vezme do uvahy ze:
- vybava auta (abs, airbag a pod) ako aj mnozstvo prevazaneho vzduchu nehra pri rozhodovani rolu
- auto by bolo pouzivane ako primarne auto na bezne jazdenie
- jazdene aj v zime
- buduci majitel zatial nema garaz
- buduci majitel neplanuje mat vaznu nehodu
- malo byt servisovane tak aby bolo vo vynikajucom stave
- auto si nebudem robit sam, necham to odbornikom
tak za casove obdobie povedzme 3 roky:
- vyjdu ma servisne naklady na R5 GTT za toto obdobie podstatne viac ako na 206?
- aka bude hodnota jedneho a druheho auta po 3 rokoch?
Viem ze kopa z hodnoty GTT je jeho historia, vynimocnost vo vzhlade a vykone, zial som ale na tom neni financne tak, aby som vobec nemusel na kupu auta pozerat aj ako ako na prakticku zalezitost
A okrem toho, ked nad tym tak premyslam, tak v takto okitovanom aute si skor viem predstavit dakoho o desat rokov mladsieho s falosnou zlatou retazou ako cloveka kusok nad 30
Tusim vylozim karty na stol spytam sa radsej rovno. Auto vlastnim kusok cez rok a je to moje prve, tak este nemam uplny prehlad v prevadzkovych nakladoch a poklese hodnoty aut.
A teda hlavna otazka...
Ak by som si kupil povedzme krasne a vynimocne 22 rocne auto:
alebo
v tej istej cenovej hladine auto pekne a bezne 10 rocne, napr Peugeot 206:
Ak sa vezme do uvahy ze:
- vybava auta (abs, airbag a pod) ako aj mnozstvo prevazaneho vzduchu nehra pri rozhodovani rolu
- auto by bolo pouzivane ako primarne auto na bezne jazdenie
- jazdene aj v zime
- buduci majitel zatial nema garaz
- buduci majitel neplanuje mat vaznu nehodu
- malo byt servisovane tak aby bolo vo vynikajucom stave
- auto si nebudem robit sam, necham to odbornikom
tak za casove obdobie povedzme 3 roky:
- vyjdu ma servisne naklady na R5 GTT za toto obdobie podstatne viac ako na 206?
- aka bude hodnota jedneho a druheho auta po 3 rokoch?
Viem ze kopa z hodnoty GTT je jeho historia, vynimocnost vo vzhlade a vykone, zial som ale na tom neni financne tak, aby som vobec nemusel na kupu auta pozerat aj ako ako na prakticku zalezitost
Na okrídlený biely zázrak sa vykašli, to je krok správnym smerom
To že túžiš po niečom lepšom je normálne, ja si takisto občas zasnívam nad 300ZX BT, A610 V6 Turbo, Skyline R34 V-spec atd atd....
Či kúpiť jedno alebo druhé auto je otázka srdca a rozumu. Rozum káže nové auto u ktorého je predpoklad že vydrží dlhšie než sa na ňom začne niečo kaziť. (Keď sa podarí.) V prospech novšieho auta hovorí vyššia bezpečnosť.
Srdce zase túži po trhačovi asfaltu s ktorým zažiješ chvíle aké by si u rozumom kúpeného auta nikdy nezažil. Ja som kúpil auto srdcom a nikdy som to neoľutoval. A to aj napriek tomu že som kúpil nerozvážne a v aute som utopil prachy za ktoré by som si ten skyline určite kúpil
Je to na tom ako kúpiš, zradiť ťa môže aj 5 rokov staré auto, naopak na 20 ročnom si pri troche zručnosti a vybavenia dokážeš všetko spraviť sám.
No a je to aj hodne o pocite, nové autá sú mŕtve tiene bez duše, môžem v nich ísť 200 km/h a nič necítim Zato na starom aute je zážitok ísť čo i len 60 km/h, žiadne obmedzovače, špeciálne tlmenie, odhlučnenie či stabilizácia, auto ide len tak ako ho ty vedieš, stará škola po ktorej je dnes hlad.
To že túžiš po niečom lepšom je normálne, ja si takisto občas zasnívam nad 300ZX BT, A610 V6 Turbo, Skyline R34 V-spec atd atd....
Či kúpiť jedno alebo druhé auto je otázka srdca a rozumu. Rozum káže nové auto u ktorého je predpoklad že vydrží dlhšie než sa na ňom začne niečo kaziť. (Keď sa podarí.) V prospech novšieho auta hovorí vyššia bezpečnosť.
Srdce zase túži po trhačovi asfaltu s ktorým zažiješ chvíle aké by si u rozumom kúpeného auta nikdy nezažil. Ja som kúpil auto srdcom a nikdy som to neoľutoval. A to aj napriek tomu že som kúpil nerozvážne a v aute som utopil prachy za ktoré by som si ten skyline určite kúpil
Je to na tom ako kúpiš, zradiť ťa môže aj 5 rokov staré auto, naopak na 20 ročnom si pri troche zručnosti a vybavenia dokážeš všetko spraviť sám.
No a je to aj hodne o pocite, nové autá sú mŕtve tiene bez duše, môžem v nich ísť 200 km/h a nič necítim Zato na starom aute je zážitok ísť čo i len 60 km/h, žiadne obmedzovače, špeciálne tlmenie, odhlučnenie či stabilizácia, auto ide len tak ako ho ty vedieš, stará škola po ktorej je dnes hlad.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Majmjako, tu foto som tam hodil cisto ako priklad, do AAA sa nechytsam. Cela moja otazka je vlastne o tom, ze jedna vec je auto kupit a druha je uzivit servisne naklady. Napriklad aj konkretne toho cierneho. Pri pouzivani na bezne jazdenie.Majmajko wrote:Jedno co len nech to neni z AAA...
Anarki - prave kvoli tomu co pises by som veeelmi rad siel do GTT miesto cohokolvek ineho, abs, airbagy a klima pre mna minimalne par najblizsich rokov nebudu podstatne.
S bodykitom je to vzdy problem, zacne praskat a to pri takomto vykonom aute na slovenskych cestach je skoro zarucene ze budu iba problemy (viem na zaklade vlastnej skusenosti, a to som mal len tie plasty prikitovane ku karoserii a niekolko doplnkov, za 2 roky to vsetko malo nejaku tu prasklinku).
A k tym policajnym kontrolam, je pravda ze za moje auto som nezaplatil nikdy pokutu ale to zdrzovanie a vysvetlovanie ze "čo to je" v trvani od 20 do 45 minut ta proste za rok az dva natolko nasere ze to auto predas.
Ako pise Majmajko u nas na Slovensku nemozes mat nieco ine bez "nasledkov" v podobe minimalne castych zastaveni hliadkami.
Ohladne toho ze ktore auto je lepsie ci 20 rocne alebo 5 rocne, nuz podla mna sa treba uberat smerom ze kazde auto sa kazi, japonske auta sa kazia menej ako francuzke, takze to je prvy fakt adruhy treba kupit take auto na ktore sa daju zohnat vsetky bezne diely ktore sa mozu pokazit ako aj niektore karosarske diely lacno najlepsie v replike a to u vacsiny dealerov.
Pozri si napr Depoauto (www.depoauto.sk) to auto na ktore maju skoro vsetko bude asi najvhodnejsie.
Z toho vlastne vide ze ked zrovna nechces Skodu feliciu ktoru za par eur opravi kazdy a diely na to maju aj v Tescu alebo Renault Megane 95-99 ktory na skoro kazdy piaty clovek, tak by som isiel do nejakeho japonca s rozsirenymi replikovanymi dielmi.
Na koniec pridavam ze R5 GTT sa zrovna nevyznacuje spolahlivostou a ked nejake turbo tak jedine so 4-bod.vstrekom (ako tu uz viac krat spominal Taxman) diely ako kupoval Peto su pekne drahe.
R5GTT je skorej o tom ze to auto je imidzove a krasne a ze ho proste chces ako o tom ze je spolahlive. Taky krasny kusok ako ma Peto alebo ake predal Jaro (to cierne pod mostom) vyjde na pekne velke peniaze.
Da sa povedat ze R5GTT je o "laske" takze plati znamy fakt: "Ak to auto milujes, nie je co riešiť "
A k tym policajnym kontrolam, je pravda ze za moje auto som nezaplatil nikdy pokutu ale to zdrzovanie a vysvetlovanie ze "čo to je" v trvani od 20 do 45 minut ta proste za rok az dva natolko nasere ze to auto predas.
Ako pise Majmajko u nas na Slovensku nemozes mat nieco ine bez "nasledkov" v podobe minimalne castych zastaveni hliadkami.
Ohladne toho ze ktore auto je lepsie ci 20 rocne alebo 5 rocne, nuz podla mna sa treba uberat smerom ze kazde auto sa kazi, japonske auta sa kazia menej ako francuzke, takze to je prvy fakt adruhy treba kupit take auto na ktore sa daju zohnat vsetky bezne diely ktore sa mozu pokazit ako aj niektore karosarske diely lacno najlepsie v replike a to u vacsiny dealerov.
Pozri si napr Depoauto (www.depoauto.sk) to auto na ktore maju skoro vsetko bude asi najvhodnejsie.
Z toho vlastne vide ze ked zrovna nechces Skodu feliciu ktoru za par eur opravi kazdy a diely na to maju aj v Tescu alebo Renault Megane 95-99 ktory na skoro kazdy piaty clovek, tak by som isiel do nejakeho japonca s rozsirenymi replikovanymi dielmi.
Na koniec pridavam ze R5 GTT sa zrovna nevyznacuje spolahlivostou a ked nejake turbo tak jedine so 4-bod.vstrekom (ako tu uz viac krat spominal Taxman) diely ako kupoval Peto su pekne drahe.
R5GTT je skorej o tom ze to auto je imidzove a krasne a ze ho proste chces ako o tom ze je spolahlive. Taky krasny kusok ako ma Peto alebo ake predal Jaro (to cierne pod mostom) vyjde na pekne velke peniaze.
Da sa povedat ze R5GTT je o "laske" takze plati znamy fakt: "Ak to auto milujes, nie je co riešiť "
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Mondrejka: Nedá sa povedať, že by R5 GT Turbo bolo nespoľahlivé auto, vysvetlil by som to inak. Je to športové auto a má športovú minulosť. Ťažko čakať od majiteľov (ktorých auto v sérii robí stovku za 6,9 sekundy)s ním budú jazdiť slušne na nákupy a do práce. Je to auto na blbnutie a tak sa k nemu každý správa. Otázkou sú ale investície, ak majiteľ za 20 rokov nič nevymení, ťažko od toho auta čakať nejakú spoľahlivosť. Olej každých 5 tisíc km mení len pár vyvolených o optimalizovanom olejovom filtri (na ktorý je ten motor citlivý) ani nehovorím. Keď si k tomu zoberieš, že ventily sa zoradzujú každých 15 tisíc km a polovica majiteľov GTT si myslí že ventily sú samoštel tak sa ti vytvorí pekný obraz. Aj napriek tomu bolo na Slovensku dosť zachovalých kúskov R5 GTT, rozprávať svoje by o tom mohol Miro Soda ktorému ich v BA prešlo cez ruky desiatky.
K tomu karburátoru, nie je to najideálnejšie riešenie no pre tento motor je to jedno z mála dlhodobých riešení. Totiž koncepcia motora je Cléon a výrobca riešil chladenie vrchu piestu bohatou zmesou paliva
Neviem si dosť dobre predstaviť ako by sa to riešilo štvorbodovým vstrekovaním. Spotreba je u karbíka o niečo vyššia, studené štarty vyžadujú sytič no ináč nevidím problém, keď si raz za dva roky dáš nastaviť emisie (na stroji nie podľa dedka vševedka a jeho hluchých uší) nemáš problém. Navyše prípadné zvýšenie výkonu je úžasne lacné, silnejšie čerpadlo, väčší plniaci tlak turba, väčšie trysky do karburátora a máš to.
V prípade poruchy kúpiš azbestový papier, chytíš šrubovák, nôž a opravíš. V prípade poruchy RJ alebo vstreku môžeš zavolať akurát tak odťahovku do servisu.
Je ešte jedna vec ktorá núti ľudí siahnuť práve po tomto aute. Po R5 Turbo je to dokonalá kópia motokáry s dosť slušným pomerom váhy a výkonu 120 (séria) - 140 (úpravy) koní na 890 kg je pomer blížiaci sa motoršportu. O tom sú aj zážitky za volantom. Mne stačí cestou domov odpich z jednotky, dvojka plný trojka plný a som vo svojej Nirváne.
K tomu karburátoru, nie je to najideálnejšie riešenie no pre tento motor je to jedno z mála dlhodobých riešení. Totiž koncepcia motora je Cléon a výrobca riešil chladenie vrchu piestu bohatou zmesou paliva
Neviem si dosť dobre predstaviť ako by sa to riešilo štvorbodovým vstrekovaním. Spotreba je u karbíka o niečo vyššia, studené štarty vyžadujú sytič no ináč nevidím problém, keď si raz za dva roky dáš nastaviť emisie (na stroji nie podľa dedka vševedka a jeho hluchých uší) nemáš problém. Navyše prípadné zvýšenie výkonu je úžasne lacné, silnejšie čerpadlo, väčší plniaci tlak turba, väčšie trysky do karburátora a máš to.
V prípade poruchy kúpiš azbestový papier, chytíš šrubovák, nôž a opravíš. V prípade poruchy RJ alebo vstreku môžeš zavolať akurát tak odťahovku do servisu.
Je ešte jedna vec ktorá núti ľudí siahnuť práve po tomto aute. Po R5 Turbo je to dokonalá kópia motokáry s dosť slušným pomerom váhy a výkonu 120 (séria) - 140 (úpravy) koní na 890 kg je pomer blížiaci sa motoršportu. O tom sú aj zážitky za volantom. Mne stačí cestou domov odpich z jednotky, dvojka plný trojka plný a som vo svojej Nirváne.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]