ozajstne auto

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

ozajstne auto

Post by krestan » Sat Jun 06, 2009 9:55 pm

chcem sa spytat.. taka osemetna zalezitost... su na slovensku aj nejake alebo nejaka R5 GTT2 ?? alebo ako ju zvyknu nazyvat maxi ??? zda sa mi ze nanej niekto jazdi rallie odtialto zo slovenska ale vlastni ju niekto sukromne ?? alebo nebodaj z klubu ??
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 07, 2009 12:14 am

Ak máš na mysli R5 Maxi Turbo (400 koní, zadný náhon) tak za svoj život som sa stretol s jediným majiteľom a tým je Renault Depozitár :D
Ozaj pochybujem že niekto na Slovensku je vlastníkom tejto raritky s cenovkou začínajúcou pri 1 Mega :idea:
O cenách náhradných dielov radšej ani nehovorím.

Ak si myslel R5 Turbo 2 (160 koní zadný náhon) tak tá je najbližšie v ČR jej vlastníkom je Pivi a je registrovaný na RCČR. To je už "menšia" raritka, jej cenovka začína na úrovni pol mega. :P Na zraze 12 - 14 bude k dispozícii :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Sun Jun 07, 2009 8:23 am

a jaky je medzi nimi rozdiel ?? oba maju motor ulozeny pred zadnou napravou obsah tusim 1,5 .. ale aky je rozdiel medzi turbo a maxi som nejak nepochytil.. len sa mi onich sem tam sniva :roll:
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 8:57 am

Maxičko mal kedysi ešte v socáku jeden kňaz niekde zo stredného Slovenska...
Ale bohužial skôr ako môj otec stihol našporiť,kňaz zmizol pôsobiť niekam do nemecka.
(takisto sa tu iný kňaz pohiboval na Lancii Thema s Ferrari motorom)

Inak mne osobne sa tento skvost ešte nikdy nepodarilo naživo vidieť. :(
Jedine ešte nedokončenú repliku na výstave veteránov v Budapešti,ale to nebolo nč extra. :(


A aký je rozdiel?
Dosť zásadný,pri Maxičku sa prestáva hovoriť o hračkách a začína myslieť na ozajstné auto schopné konkurovať trebars vtedajším Porsche a Ferrari. :twisted:
No a samozrejme najviac viditelný rozdiel je v karosérii,túto päťku si nespletieš. :)

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 07, 2009 10:03 am

Civilná R5 Turbo 2 :)

Image

Neskrotená beštia R5 Maxi Turbo :twisted:

Image

Podľa toho už spoznáš aj na google.sk čo je čo. :wink:


Motoricky: Blok je ten istý, ale v jednom sú sériové komponenty bežne dostupné v Renaulte aj druhovýrobe. Maxi verzia disponuje vysoko odolnými a kovanými komponentmi (piesty, kľuka, ojnice) ktoré sa sériovo nikdy nerobili. Zatiaľ čo na R5 Tubo prvej alebo druhej generácie si pri normálnom zaobchádzani nemal problém najazdiť aj 300 tisíc km, počítaj, že pri Maxi turbo sa motorgenerálkoval po každom závode takže jeho životnosť je asi o jednu nulu nižšia oproti sériovke. :)
Je to v podstate tak ako u každého závodného špeciálu, akurát tento sa svojimi výnimočnými vlastnosťami spolu s 205 T16 a S1 dostal medzi najväčšie rarity automobilového trhu.

Jeden tichý bonzáčik na Maxi Turbo, nikdy a nikomu sa s ním nedarilo výnimočne jazdiť na nespevnených okruhoch. Tam to bolo priemerné závodné auto. Zato na asfalte to bol neprekonateľný stroj. :D

Chlapi, kto by chcel naživo vidieť Maxi Turbo je tu jedna cesta. Renault každoročne koná akcie Renault Heritage po rôznych kútoch sveta na rôznych zaujímavých okruhoch. Zolder, Le Mans, Silverstone, Hungaroring ..... Stačí sa len dohodnúť, nájsť si vhodný termín, zaregistrovať sa a niekam spoločne vyraziť za krásou. :) Ako vždy, budú tam všetky autá a závodné špeciály aké kedy Renaukt vyrobil takže dlhé hodiny bude na čo pozerať. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sun Jun 07, 2009 10:48 am

Nemýliš sa,jedna Maxi turbo jazdila závody v SR v čase minulom..niekam zmizla a možno už je aj v Renault nebíčku..žial cesta špeciálou je smutná lebo väčšinou skončia v šrote po buračke ktorá sa neoplatí opravovať :(
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Sun Jun 07, 2009 11:15 am

For Anarki:
Tak tak,Maxičko,T16,S1 a ešte aj Integrale alebo S4,to sú najlepšie autá a už ich asi nič neprekoná... :)

Inak spomínal si hungaroring,tam sa už dlhšiu dobu chystám,snáď mi vidá tento september(minulí sa nedalo),samozrejme nie pozrieť,ale aj si zajazdiť. :)

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Sun Jun 07, 2009 9:05 pm

Pivi bol akurat v Tabore na zraze RCP aj R5 Turbom akurat mal riadne nervy z cesty ... prsalo ... a to ma uz uzke gumy ... 195 ci ake :-) nakonies ostal spat a pivko a dobra klobaska vycarili Image
Pride aj na nas zraz len zrejme R5 neha doma a pojde Espace-om kedze zoberie aj rodinku

no tak to sa knazi maju hodne dobre ked si dovolia mat take hracicky... ale to je na inu temu... :-)

Co sa tyka Renault Heritage Hungaroring - dam samostatny prispevok kto by sa tam dalsi vykend chcel pozriet...

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 2:38 pm

Když je řeč o R5GGT2, tak o několika víme na SK, viď Robo? :lol:

Roberte, tohle je Turbo, ne Turbo2 :)
Image
Dost pochybuju, že by nějaký kněz přišel jen tak k Maxi5Turbo :D To se totiž nedalo běžně koupit, na rozdíl od Turbo/Turbo2, což to asi bylo 8) Označení Maxi neznamená automaticky "ta 5ka vzadu rozšířená".
Jo, a jaký že komponenty jsou k dispozici v druhovýrobě na Turbo/Turbo2? :D
Jinak je dost dobře možný, že máte Turbo nabo Turbo2 na SK v nějaký soukromý sbírce, ani o tom nevíte. U nás jich taky prý pár je - jedno v muzeu v Lánech, jedno má snad ještě jakýsi sběratel kuriozit v Hradci Králové, a věřím, že se najde i další. Je tu totiž mnoho aut, o kterých ví málokdo. Nejsou třeba ani přihlášený, čili nefigurují v žádných statistikách a seznamech, nejsou třeba provozuschopný, nikam s nima jejich majitelé nejezdí a nikde se s nima nechlubí. A když to náhodou vytáhnou na nějaký sraz, čumíme jako puci, kde se to tu vzalo :D
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Jun 08, 2009 4:35 pm

Honza, to je šumafuk, ja som tie fotky dával na ukázanie rozdielov medzi R5 Turbo / Turbo 2 a R5 Maxi turbo. :wink:

Aké diely sú dostupné na R5 Turbo 2 v druhovýrobe:

Reichhard Motorsport - výfuky, piesty, vložky, olejové čerpadlo, brzdové doštičky :lol:

Bežné shopy: tesnenia, sada piesty krúžky vložky a podobné blbiny.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 5:28 pm

Však víš, že si přeci do tebe jen rejpu, když to tady nikdo jinej nedělá :D
A ty díly z Reichhardu apod., to budou převážně jen originální díly s neznačkovou marží :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Marco
Posts: 51
Joined: Sat Jun 06, 2009 8:43 am
Location: Sliač a Banská Bystrica

Post by Marco » Mon Jun 08, 2009 8:28 pm

Tak za socáku sa veľa vecí nedalo zohnať ale ajtak boli... :)
(vpohode si stretal aj slovenské Porsche alebo Ferrari)
Ja som tu R5 naživo samozrejme nevidel,ale otec vraví že to bola jedna s tych čo jazdili Rally...
A tie boli dokopy na SK asi tri... :)

(za mladi nevynechal ani jeden pretek)

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Jun 08, 2009 9:31 pm

Jasně, však je na to i takový vtip, kde se říká, že "..nikde nic nemají, přesto se dá všechno sehnat.." :mrgreen:
Ale tohle je myšlený jinak - Turbo a Turbo2 (ty z toho prvního obrázku, celý modrý, motor 1.4/840 s mech.vstřikováním Bosch K-Jetronic, 118kW) si kdokoliv mohl koupit a jezdit s ním třeba do práce, pokud by na něj měl, normálně se prodávalo jako každý civilní Renault.
Maxi5Turbo bylo auto speciálně vyvinutý a upravovaný pro soutěže, nemělo civilní verzi do běžnýho provozu.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

Post Reply