Nový cestny zákon

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Nový cestny zákon

Post by jozo-ke » Thu Nov 19, 2009 1:29 pm

ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Nov 19, 2009 3:27 pm

Zaujimave, hlavne strasne vela informacii.. musim si to precitat este raz!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Nov 19, 2009 4:32 pm

Z povinnej výbavy vozidla vypadlo aj náhradné koleso. U autobusov netreba rezervu, ak má zmluvný vzťah so spoločnosťou, ktorá dokáže závadu čo najskôr odstrániť Divne ale no ked myslia

Prísnejšie pravidlá začnú platiť pri zimných pneumatikách - hĺbka dezénu 1,6 mm bola sprísnená na 3 mm.

Na Slovensku je používanie zimných pneumatík povinné od 15. novembra do 31. marca. Vodiči sú povinní mať zimné pneumatiky ak je na ceste súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza. V prípade, že vodič toto pravidlo nerešpektuje, polícia ho môže pokutovať do výšky 60 € alebo dokonca zakázať jazdu. Náklady s tým spojené hradí vodič.

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Nov 19, 2009 7:41 pm

Hlavne je zaujimave ze xenonari (prerobenie pomocou HID sady) si musia dat zase ziarovky a taktiez musia ti co maju rozne podsvietenie ako Fast and F... tiez nemozu pouzivat na ceste, taktiez majaky sa nemozu pouzivat ani oranzove iba ak je to povolene a zapisane na urade a rozne ine veci ako folie iba vzadu, pneumatiky a ich hlbka dezenu, nic v zornom poli vodica (navigacia, stromcek), odmontovane tazne ak nevlecie vozik alebo nema stojan na bicykle, nesmie tiect olej, nemoze auto hucat.

Hlavne som sa pobavil na vybave, ze netreba ziarovky ani poistky zato treba u niektorych kategorii vozidiel retaze.

Ako vtip je vybava bicykla (ani motocyklisti to nemusia mat) v skratke:
predne orazko biele minimalne 4x4 cm
predne svetlo
zadne odrazko cervene minimalne 4x4 cm vo výške 250 - 900 mm
zadne svetlo
bocne oranzove odrazko minimalne 2x2 cm ale podmienka je minimalna plocha 2000 mm2 (t.j. niekolko odraziek na jednu stranu bicykla)
odrazky na pedaloch alebo obuvi
mimo obce schvalena prilba
za znizenej viditelnosti reflex.vesta (cervena,oranzova,modra,zlta) nie zelena ako ma policia

a najlepsie ze to plati aj pre kolobezky kde si tazko viem predstavit tie zadne svetla, ale pisu ze to moze byt upevnene na veste takze taky kolobezkar bude svietit ako vianocny stromcek vpredu na bielo, vzadu na cerveno a zboku na oranzovo. A este bude musiet mat reflexne topanky.


Takze ukazuje sa ze takto sa da asi zvysit prijem statnej pokladnice.Policia pride na dedinu a ide jeden bike za druhym a tam 30 EUR a inde 35 a tak.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Nov 19, 2009 10:14 pm

no k majakom by sme sa moli dostat viac ze ako a ci ich mozeme teda pouzivat ....

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Nov 20, 2009 12:42 pm

Chces viac o majakoch tak tu je kopia:

§ 18

Okruh vozidiel používajúcich zvláštne výstražné svietidlá oranžovej farby

(1) Zvláštne výstražné svietidlo je svetelné zariadenie vyžarujúce prerušované svetlo oranžovej farby používané na vozidlách, ktoré by mohli svojou jazdou alebo pracovnou činnosťou ohroziť bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky.

(2) Zvláštnym výstražným svietidlom vyžarujúcim prerušované svetlo oranžovej farby musia byť okrem predpísaných ostatných svetelných zariadení vonkajšieho osvetlenia vybavené

a) motorové a prípojné vozidlá vykonávajúce práce za jazdy alebo pri stojacom vozidle na pozemnej komunikácii alebo krajnici počas neuzavretej cestnej premávky,
b) motorové vozidlá a prípojné vozidlá, ktoré svojimi rozmermi presahujú najväčšie prípustné rozmery vozidiel ustanovené na cestnú premávku,
c) motorové vozidlá a prípojné vozidlá, ktoré svojimi hmotnosťami prevyšujú najväčšie prípustné hmotnosti vozidiel ustanovené na cestnú premávku,
d) motorové vozidlá a prípojné vozidlá, pre ktoré to ustanoví typový schvaľovací úrad pri typovom schválení vozidla alebo schvaľovací úrad pri schválení jednotlivo vyrobeného alebo jednotlivo dovezeného vozidla alebo príslušný cestný správny orgán, ktorý vydal povolenie na zvláštne užívanie cesty podľa osobitného predpisu,37)
e) pracovné stroje a ťahané vymeniteľné stroje, ktorých celková šírka presahuje 3 m, alebo pre ktoré to určí typový schvaľovací úrad pri typovom schválení vozidla alebo schvaľovací úrad pri schválení jednotlivo vyrobeného alebo jednotlivo dovezeného vozidla,
f) motorové vozidlá s najmenej štyrmi kolesami a ich prípojné vozidlá, ktoré v cestnej premávke nedosiahnu vyššiu rýchlosť ako 30 km.h-1,
g) vozidlá, ktoré vpredu prípadne vzadu sprevádzajú vozidlá uvedené v písmenách b) až f).

(3) Vozidlá, na ktorých poverená technická služba overovania vozidiel vykonáva testy alebo skúšky môžu byť dočasne vybavené zvláštnym výstražným svietidlom vyžarujúcim prerušované svetlo oranžovej farby, ktoré smie byť uvedené do činnosti len počas výkonu testov alebo skúšok.

(4) Iné vozidlá ako sú uvedené v odsekoch 2 a 3, nesmú v cestnej premávke používať zvláštne výstražné svietidlá oranžovej farby.

§ 19

Schvaľovanie zvláštnych výstražných svietidiel a zvláštnych výstražných znamení

(1) Zvláštne výstražné svietidlá musia byť homologizované podľa týchto technických požiadaviek:

a) predpisu EHK č. 65,5)
b) predpisu EHK č. 105) alebo osobitného predpisu,38)
c) predpisu EHK č. 265) alebo osobitného predpisu.28)

(2) Zvláštne zvukové výstražné znamenia musia spĺňať technické požiadavky podľa predpisu EHK č. 28,5) pričom ich spodná hladina zvuku musí byť najmenej 105 dB(A).

(3) Zvláštne výstražné svietidlá musia byť na vozidlách umiestnené

a) na najvyššom mieste karosérie alebo nadstavby vozidla alebo čo najbližšie k najvyššiemu miestu, a to v pozdĺžnej strednej rovine vozidla alebo symetricky po oboch stranách tejto roviny,
b) tak, aby vždy aspoň jedno svietidlo bolo na vodorovnej pozemnej komunikácii priamo viditeľné z ktoréhokoľvek miesta vo výške 1 m nad pozemnou komunikáciou zo vzdialenosti 10 m od tohto svetelného zdroja,
c) tak, aby vo vzdialenosti menšej ako 750 mm v ľubovoľnom smere od svetelného zdroja výstražného svetla neboli iné svetelné zdroje, ktoré by mohli spôsobiť vzájomnú zámenu zvláštnych výstražných svietidiel.

(4) Vozidlo so zvláštnymi výstražnými svietidlami môže byť naviac vybavené piatimi kusmi doplnkových zvláštnych výstražných svietidiel vyžarujúcich prerušovaný tok svetla oranžovej farby umiestnených na vozidle vpredu a vzadu, symetricky k pozdĺžnej zvislej rovine, ktoré musia byť umiestnené svojim najnižším bodom činnej svietiacej plochy najmenej 400 mm nad rovinou pozemnej komunikácie. Usporiadanie svietidiel musí byť v jednom rade a na vozidle musia byť umiestnené horizontálne tak, že horná hrana činnej svietiacej plochy svietidiel smie presahovať horný obrys vozidla najviac o svoju výšku. Toto usporiadanie svietidiel môže byť nahradené doplnkovými zvláštnymi svietidlami usporiadanými do štvorca, s najviac piatimi svietidlami na jednej strane štvorca, ktoré sa umiestňujú na vozidlo vpredu a vzadu symetricky k pozdĺžnej zvislej rovine, svojím najnižším bodom činnej svietiacej plochy musia byť umiestnené najmenej 400 mm nad rovinou pozemnej komunikácie a svojím najvyšším bodom činnej svietiacej plochy nesmú presahovať horný obrys vozidla. Vozidlo vybavené zvláštnymi výstražnými svietidlami oranžovej farby nesmie byť vybavené zvláštnym zvukovým výstražným znamením.

(5) Vozidlo vybavené zvláštnymi výstražnými svietidlami vyžarujúcimi modrú farbu môže byť vybavené ďalším jedným párom doplnkových zvláštnych výstražných svietidiel vyžarujúcich prerušovaný tok svetla modrej farby umiestnených a svietiacich vpredu a vzadu, symetricky k pozdĺžnej zvislej rovine, ktoré musia byť umiestnené svojím najnižším bodom činnej svietiacej plochy najmenej 400 mm nad rovinou pozemnej komunikácie a svojím najvyšším bodom činnej svietiacej plochy najviac 1 500 mm nad rovinou pozemnej komunikácie. Vozidlo vybavené zvláštnymi výstražnými svietidlami vyžarujúcimi svetlo modrej farby musí byť vybavené aj zvláštnym zvukovým výstražným znamením. Frekvencia zmien výšky tónu môže byť premenlivá.

(6) Činnosť zvláštnych výstražných svietidiel a činnosť doplnkových zvláštnych výstražných svetelných zariadení vyžarujúcich prerušovaný tok svetla musí byť nezávislá od ostatných svetelných zariadení vonkajšieho osvetlenia vozidla a musí byť ľahko a spoľahlivo kontrolovateľná z miesta vodiča oznamovačom okrem zvláštnych výstražných svietidiel upevnených na karosériu vozidla pomocou magnetu alebo vákuovej prísavky bez samostatného vypínača.

(7) Vozidlá podľa odseku 5 môžu byť vybavené odrazovým označením na zvýšenie viditeľnosti a rozoznateľnosti podľa predpisu EHK č. 104,5) ktoré upozorňuje na zvláštny charakter používania takéhoto vozidla v cestnej premávke, pričom na boku možno použiť biele alebo žlté odrazové značenie a vzadu červené alebo žlté odrazové značenie.

(8) Vybavenie vozidla zvláštnym výstražným svietidlom musí byť zaznamenané v osvedčení o evidencii alebo v technickom osvedčení vozidla v časti „Ďalšie úradné záznamy". Zápis vykonáva výrobca alebo zástupca výrobcu pri uvedení vozidla do prevádzky v cestnej premávke alebo schvaľovací úrad; to platí len pre vozidlá uvedené v § 18 ods. 2 a 3 a pre vozidlá s právom prednostnej jazdy podľa osobitného predpisu.39) Zvláštne výstražné svietidlá upevnené na karosérii pomocou magnetu alebo vákuovej prísavky bez samostatného vypínača sa nezaznamenávajú do osvedčenia o evidencii alebo technického osvedčenia vozidla.

(9) Ak vozidlo trvalo vybavené zvláštnym výstražným svietidlom nemá záznam v osvedčení o evidencii alebo v technickom osvedčení vozidla podľa odseku 8, nemôže v cestnej premávke používať zvláštne výstražné svietidlo.

(10) Schvaľovací úrad vykoná dodatočný záznam zvláštnych výstražných svietidiel podľa odseku 8 na základe písomnej žiadosti prevádzkovateľa vozidla.

(11) Žiadosť sa podáva za každé vozidlo samostatne a obsahuje

a) identifikačné údaje o žiadateľovi, a to ak ide o

1. fyzickú osobu, meno a priezvisko, dátum a miesto narodenia, adresu trvalého pobytu a podpis,
2. právnickú osobu, názov a adresu alebo obchodné meno a sídlo, identifikačné číslo organizácie, meno a priezvisko osoby alebo osôb, ktoré sú jeho štatutárnym orgánom, podpis štatutárneho orgánu a odtlačok pečiatky,

b) identifikačné údaje o vozidle, a to

1. značku vozidla,
2. obchodný názov vozidla,
3. typ vozidla (jeho variant alebo verziu variantu typu),
4. druh vozidla,
5. kategóriu vozidla,
6. obchodné meno výrobcu vozidla,
7. identifikačné číslo vozidla VIN,
8. evidenčné číslo vozidla alebo osobitné evidenčné číslo vozidla, ak je vozidlo prihlásené do evidencie vozidiel,

c) odôvodnenie vybavenia vozidla zvláštnym výstražným svietidlom.

(12) Prílohou k žiadosti sú

a) osvedčenie o evidencii alebo technické osvedčenie vozidla,
b) protokol o technickej kontrole vozidla podľa § 49 ods. 2 písm. c) zákona nie starší ako 15 dní odo dňa jeho vydania, s uvedením homologizačných značiek zvláštnych výstražných svietidiel a splnenia podmienok podľa tejto vyhlášky.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Nov 20, 2009 3:50 pm

k majakom v skratke: nemozeme, pretoze nesplname ani jedno pismeno. Robit to vsak asi budeme, ale musime pouzit magneticke, alebo z prisavkou(lebo tie nemusia byt zapisane v TP) a umiestnit ich podla predpisu, cize do stredu alebo dva symetricky podla stredovej osi. Takto budu mat cajti len jeden paragraf a mi teoreticku sancu ze nam to nechaju prejst.

No a k tej rezerver. Pokial sa da tato veta "vozidlá, ktoré sú vybavené prostriedkami na bezdemontážnu opravu poškodenej pneumatiky umožňujúcej dočasné použitie" interpretovat tak, ze staci ze mam sprej na opravu hodeny v kastliku tak ano. Otazka je ci sa to vztahuje aj na auta ktore maju plnohodnotnu rezervu od vyroby (a maju tam teraz trebars nadrz na LPG)?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Mar 18, 2010 12:18 pm

podla platnej legislativy vam Obvodné úrady dopravy dajú pokutu bez ohľadu na okolnosti! cervene svine

precitajte si toto http://natankuj.sme.sk/c/5289727/obvodn ... nosti.html

:twisted:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Mar 18, 2010 3:32 pm

No MX ked sa pojde strajkovat dufam ze das vediet lebo som na tento socialne mysliaci stat totalne nasrany .......

Sme nútený podporovať korupciu :!:

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Mar 18, 2010 4:02 pm

Podrobnosti o lehotách, ako často a kedy sa dostaviť na technickú a emisnú kontrolu, sú uvedené vo vyhláške č. 578/2006 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o niektorých ustanoveniach zákona č. 725/2004 Z.z.

Ak si to všetko dáme dokopy, zistíme nasledovné:
...
5. Úrad dopravy uloží pokutu za každé vozidlo, ktoré nebolo podrobené v ustanovenej lehote kontrole, musí to však stihnúť v lehotách určených v zákone. Ak to úrad nestihne, je po pokute....
No neviem, presiel som si cely en zakon ale bud som slepy alebo to tam nieje. Co sa tym mysli? Lebo ja mam na jednom aute neplatnu TK/EK asi od 2003!!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Mar 18, 2010 4:15 pm

ale nemáš ju plátnu ani tento rok.... :wink: tak dostaneme za tento rok pokutu.... ono asi myslia že keď dáme spraviť teraz a do 3 rokov si nevšimnú že sme nemali STK tak sa nám to prepečie... brrr dosť blbá predstava ... idem hodiť šabľu....

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Mar 18, 2010 4:31 pm

no len ja mam s toho celeho taky pocit, ze oni budu pokutovat aj take ze pred dvoma rokmi si mal 2 mesiace neplatnu a pod...!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Mar 18, 2010 4:34 pm

nie oni začnú takým čo pred 2 rokmi a 11 mesiacmi nemal plátnu STK !

len ma zaujala jedna vec...


podla citovaneho § 21, zakon c. 725/2004 Z.z.: (1) Prevadzkovatel vozidla, ktore je v premavke na pozemnych komunikaciach, je povinny....

Vozidlo ktore stoji napriklad v mojej vlastnej garazi nie je v premavke takze prevadzkovatel nemoze byt povinovaty v zmysle tohto zakona.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Mar 18, 2010 4:42 pm

No lenze:

§ 107, zákon č. 725/2004 Z.z.:

(2) Pokutu 165,96 eura uloží obvodný úrad dopravy
c) prevádzkovateľovi vozidla za každé vozidlo, ktoré nepodrobil v ustanovenej lehote technickej kontrole pravidelnej podľa § 50 ods. 1, emisnej kontrole pravidelnej podľa § 68 ods. 1,


A ten zakon naozaj hovori o tom ze musis mat platnu kontrolu a po vyprsani platnosti musis ist zase! Takze :(
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Thu Mar 18, 2010 6:18 pm

Poznate niekoho kto dostal pokutu za prepadnutu STK a EK bez toho aby ho chytili na ceste? Ja este nie a v mojom okoli nikto, vraj je to len strasiak na ludi, nemaju moznosti robit to a podla mna sa aj celkom boja to realne praktizovat, pretoze je to sikana jak svina...
Inac kvoly tomuto by som isiel do ulic!

Ja nmam stk a ek na jednom aute tiez od roku 2004, a idem ho prehlasit teraz na ineho majitela, som zvedavy ci ma na Kopcianskej rovno popravia, alebo co...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

Post Reply