Tažná konštrukcia
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Tažná konštrukcia
Zaujalo ma toto keďže by som mal na to využitie a považujem to za výhodnejšie než auto vozík
Tak ma zaujíma čo by na toto povedali naši policajti...
Link
poprípade tu
Tak ma zaujíma čo by na toto povedali naši policajti...
Link
poprípade tu
Práve toto čo tu je je brzdene...
Niektoré auta svojou hmotnosťou spadajú ešte do kategórie kde sa može ťahať aj ako nebrzdené.
Auto čo sa ťahá je brané ako príves alebo ako ťahané auto?
ak je príves tak by mal mať vzadu trojuholníkové odrazky a rata sa celková prípustná hmotnosť (spolu s možným nákladom)
Ak ako ťahané auto tak zas je obmedzená rýchlosť a nemožnosť ísť po diaľnici
Ak je ťahané auto na tyči, tak tam váhy neviem či sú určené....
Niektoré auta svojou hmotnosťou spadajú ešte do kategórie kde sa može ťahať aj ako nebrzdené.
Auto čo sa ťahá je brané ako príves alebo ako ťahané auto?
ak je príves tak by mal mať vzadu trojuholníkové odrazky a rata sa celková prípustná hmotnosť (spolu s možným nákladom)
Ak ako ťahané auto tak zas je obmedzená rýchlosť a nemožnosť ísť po diaľnici
Ak je ťahané auto na tyči, tak tam váhy neviem či sú určené....
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Jé, přesně takovýhle XR2 (i přímo v týhle barvě) jsem měl 2, jen s volantem vlevo
Jinak hezká věcička. Jestli jsem to dobře pochopil, samo si to (možná v omezený míře, ale pro běžný transport asi dostačující) zatáčí předníma kolama podle toho kam je to tažený. Nemožný jen použít pro auto s automatickou převodovkou.
Co ale tenhle motýlek?
To se mi líbí, dokonce mám něco takovýho doma, ale nevidím na fotkách nikde točnu (ikdyž možná je otočný celý náboj kola jako u auta vpředu, klasická těhlice na spodním čepu? sakra já bych chtěl vidět detailní fotky jednotlivých dílů ). Já to měl jen na 1 použití kdysi, použil jsem zadní nápravu z 5ky, otočil ji a kámoš mi k ní přivařil oj. Převážel jsem na tom po silnici 5ku GTT bez přední nápravy a nárazníku, takže rámem pod motorem si sedla přesně na tu moji konstrukci, kola "kárky" do předních podběhů. Ale problém je v zatáčkách - smýkalo to zadkem taženýho auta do stran. Jeden automechanik tu kdysi něco podobnýho používal a ten na tom měl točnu - ale než mě napadlo to u něj tenkrát obhlídnout, abych mohl okopírovat to technický řešení, prodal to a koupil 2-osý přepravník. S tím motýlkem jezdil normálně po silnici s osobákem, značky na tom žádný neměl. Ale taky nevím, jestli je něco takovýho u nás možný použít a za jakých podmínek. Já s tím svým jel nějakých 40km tam a 40km zpátky a radši po zcela nepoužívaných okreskách
Jinak hezká věcička. Jestli jsem to dobře pochopil, samo si to (možná v omezený míře, ale pro běžný transport asi dostačující) zatáčí předníma kolama podle toho kam je to tažený. Nemožný jen použít pro auto s automatickou převodovkou.
Co ale tenhle motýlek?
To se mi líbí, dokonce mám něco takovýho doma, ale nevidím na fotkách nikde točnu (ikdyž možná je otočný celý náboj kola jako u auta vpředu, klasická těhlice na spodním čepu? sakra já bych chtěl vidět detailní fotky jednotlivých dílů ). Já to měl jen na 1 použití kdysi, použil jsem zadní nápravu z 5ky, otočil ji a kámoš mi k ní přivařil oj. Převážel jsem na tom po silnici 5ku GTT bez přední nápravy a nárazníku, takže rámem pod motorem si sedla přesně na tu moji konstrukci, kola "kárky" do předních podběhů. Ale problém je v zatáčkách - smýkalo to zadkem taženýho auta do stran. Jeden automechanik tu kdysi něco podobnýho používal a ten na tom měl točnu - ale než mě napadlo to u něj tenkrát obhlídnout, abych mohl okopírovat to technický řešení, prodal to a koupil 2-osý přepravník. S tím motýlkem jezdil normálně po silnici s osobákem, značky na tom žádný neměl. Ale taky nevím, jestli je něco takovýho u nás možný použít a za jakých podmínek. Já s tím svým jel nějakých 40km tam a 40km zpátky a radši po zcela nepoužívaných okreskách
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
toto
Najviac informacii o tom A rame som nasiel na UK strankach, ale ani tam nikto nevedel povedat ci je to povolene alebo nie. Jediny konzens co som nasiel bol, ze vzhladom na UK pravo je to tolerovane, ale v ziadnom pripade priamo povolene.
Podla mna pokial tahas auto na tom rame tak by malo splnat zakonne podmienky ako vozik. Co ale principialne nemoze, lebo je to auto a nie vozik. Defakto musi fungovat vsetko co je tam namontovane. Cize pokial ma posilovac brzd musi fungovat. Cize bud nastartovane, alebo podtlakove elektricke cerpadlo aebo podtlakova hadicka od tazneho auta. Ale to uz by som klasifikoval ako zasah do konstrukcie vozidla.
Okrem toho na vela tych UK forach sa spomina dalsia vec. Podla zakona (ale neviem ci aj naseho) musi byt vozik usposobeny tak, aby sa s nim dalo cuvat (nielen rovno, ale manevrovat). A vyzera to tak ze vdaka konstrukcii toho ramu sa to moc neda!
Osobne si myslim ze u nas by ti prva policajna hliadka zobrala este aj zubnu kartu.
Pri tom jednonapravovom podkolesovom privese je to zase to iste. Ked das na to auto, kolko to ma naprav? Jednu alebo dve? JK mal dobru pripomienku na zatacanie, ale myslim ze vo vacsine pripadov je tam tocna.
Ono asi zakladny problem celeho odtahu bude ten, ze ked je auto odtahovane, musi byt nalozene cele, teda okrem kamionov a autobusov. A to maju urcite tiez nejaku vynimku.
U nas som totiz takuto odtahovku na osobaky este nevidel:
Podla mna pokial tahas auto na tom rame tak by malo splnat zakonne podmienky ako vozik. Co ale principialne nemoze, lebo je to auto a nie vozik. Defakto musi fungovat vsetko co je tam namontovane. Cize pokial ma posilovac brzd musi fungovat. Cize bud nastartovane, alebo podtlakove elektricke cerpadlo aebo podtlakova hadicka od tazneho auta. Ale to uz by som klasifikoval ako zasah do konstrukcie vozidla.
Okrem toho na vela tych UK forach sa spomina dalsia vec. Podla zakona (ale neviem ci aj naseho) musi byt vozik usposobeny tak, aby sa s nim dalo cuvat (nielen rovno, ale manevrovat). A vyzera to tak ze vdaka konstrukcii toho ramu sa to moc neda!
Osobne si myslim ze u nas by ti prva policajna hliadka zobrala este aj zubnu kartu.
Pri tom jednonapravovom podkolesovom privese je to zase to iste. Ked das na to auto, kolko to ma naprav? Jednu alebo dve? JK mal dobru pripomienku na zatacanie, ale myslim ze vo vacsine pripadov je tam tocna.
Ono asi zakladny problem celeho odtahu bude ten, ze ked je auto odtahovane, musi byt nalozene cele, teda okrem kamionov a autobusov. A to maju urcite tiez nejaku vynimku.
U nas som totiz takuto odtahovku na osobaky este nevidel:
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ja som videl asi 3 také vozidlá behať !
Tu je link na odťahovku Jaslovský...
Tu je link na odťahovku Jaslovský...
Jasné, že sa to môže používať. Len musíš splniť zopár podmienok:
musí to byť schválené pre jazdu na slovenských cestách (alebo aspoň EU)
musíš vybaviť TP (v blízkej dobe budú mať TP aj babety a možno aj bicykle)
musíš mať auto, čo má povolený nebrzdený príves príslušnej hmotnosti (toto auto samozrejme bude nad 3,5t, tak počítaj aj s mýtom)
ak som na nieč zabudol doplním neskôr
musí to byť schválené pre jazdu na slovenských cestách (alebo aspoň EU)
musíš vybaviť TP (v blízkej dobe budú mať TP aj babety a možno aj bicykle)
musíš mať auto, čo má povolený nebrzdený príves príslušnej hmotnosti (toto auto samozrejme bude nad 3,5t, tak počítaj aj s mýtom)
ak som na nieč zabudol doplním neskôr
Nerušiť!!! K L O N U J E M
toto
Tak toto je aka pecka!!
http://www.youtube.com/watch?v=aFeJ4RwfFbg
http://www.youtube.com/watch?v=aFeJ4RwfFbg
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
toto
JK: No vidis, ja som renault nenasiel..
Inak by ma zaujimalo ako je tahana elektrika, a kolko krat sa mozes otocit okolo vlastnej osi kym neodtrhnes kable..
Inak by ma zaujimalo ako je tahana elektrika, a kolko krat sa mozes otocit okolo vlastnej osi kym neodtrhnes kable..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!