Tažná konštrukcia

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Mar 15, 2010 10:30 am

Co jsem si všiml na tom videu, tak měl kabel tažený na střechu od bočních dveří a asi do nich přivřený? Na nějaký veletoče bych já asi tu šňůru odpojil a připojil ji jen na jízdu, při který se zas tolikrát neotočíš kolem svislé osy, vyjma náledí :P Šlo by to ale vyřešit podobnou vychytávkou jako má tempomatový volant - sběracími kroužky s permanentním kontaktem v jakékoliv poloze :D
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Mar 15, 2010 10:40 am

No ja som prave narazal na tu rosadu co tam v tom videu robil s tym chrobakom. Ale pri beznej jazde je to asi v pohode...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Mar 15, 2010 1:04 pm

Ten brouk co sa tam tocil ako hodinky tak asi nemal pripojenu elektriku tu nasadil asi az potom.

Teraz sa vratim na zaciatok diskusie na ten 2 kolesovy vozik:
precital som si niekolko vyhlasok o premavke na pozemnych komunikaciach a bohuzial ako to u nas byva,musite mat na samostatne technicke zariadenie platný certifikát zo skusobne v ramci EU, potom sa to da pouzivat, resp. zapisat do OEV na zaklade toho o ake zariadenie ide.

V pripade ze to zapojim na tazne zariadenie tak predpoklad ze to mozem na tom tahat auto je minimalna pretoze vacsina aut ma v OEV ze nebrzdeny 400kg / brzdeny 800kg a 800 kilovych aut je velmi malo.

Takze ak chce niekto toto zariadenie pouzivat musi:
1. Mat take tazne ktore pokryje celkovu hmotnost nakladu
2. Mat certikat z EU skusobne
3. Auto co taha musi splnat vsetky podmienky premavky na poz.komunikaciach

Vyzera to tak ze s tymto zariadenim sa daju tahat iba male auta ktorym sa pokazil motor.

Z pohladu legislativy je toto zariadenie dost problemove.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Mon Mar 15, 2010 5:16 pm

[Já bych to takhle tragicky neviděl. Už proto, že pokud chceš odtáhnout z jakéhokoliv důvodu auto, nikdy k tomu nebudeš používat malé auto typu R5, Clio, Punto, Polo apod. (vyjma nějakého nouzového a jediného možného řešení v tu chvíli s vědomým porušení předpisů), které má v TP hmotnost bržděného vleku těch cca 800kg. Vždy sáhneš po větším autě. Už R19 měly v TP 900-1000kg běžně, R21 1000-1500kg podle provedení, R25 1350-1800kg, Espace až 2000kg (už i I.generace v ojedinělých případech), Safrane podobně jako R25, Laguna I. podobně jako R21, atd. U tohoto 1-osého zařízení, pokud bude bráno jako bržděný přívěs, jde jednoznačně o výhodu nižší pohotovostní hmotnosti oproti 2-osému vleku, kde ten rozdíl číní několik set kg (teď se mi nechce hledat kolik váží to 1-osé zařízení - odhaduji 100-150? - kdežto 2-osý vlek ten nejmenší a nejlehčí bude mít těsně pod 400kg a to ještě většinou jen papírově bez rezervy a nájezdů, aby byla na oko větší užitečná hmotnost; vlek s celkovou hmotností 2000kg bude mít co dělat vejít se do 450kg). A ta výhoda tedy spočívá v tom, že pokud konstrukce váží např.150kg a odtahované auto váží 1350kg, můžu použít na jeho odtažení auto s koulí na max.1500kg (pokud není celková toho zařízení větší), tedy auto typu R21, Laguna, R25. Kdybych použil k odtahu 2-osý vlek, tato auta by mi už papírově nestačila a musel bych použít větší, popř.nějakého offroada či dodávku.

Jak je to s tím schválením do provozu u nás/vás nevím. Jen vím, že u nás se to občas objeví.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Mar 15, 2010 6:50 pm

Mondrejka wrote: 1. Mat take tazne ktore pokryje celkovu hmotnost nakladu
2. Mat certikat z EU skusobne
3. Auto co taha musi splnat vsetky podmienky premavky na poz.komunikaciach
Kedze to zvazujem pouzit na tahanie z R4 za R16
1. No pozeram hmotnosti a nejaka chyba v zapise sa stala
ziadne vahy nemam nikde pisane len ze mam spajacie zariadenie podla ISO 50.... hmotnosti mam vyciarkane.... super tak mozem ist tak aby som neprekracoval celkovu pripustnu hmotnost vozidla 1380kg
2. "E"-cko to ma
3. STK + EK beriem samozrejme ze ma .. aj ked v Rakusku je mozne tahat auto aj bez SPZ.... no hold sme na SK

Matus mal ale dobry komentar k vahe... berie sa Prevadzkova alebo najvecsia pripustna?
Kedze B vodicak je len na prives do 750kg
R4CV ma prevadzkovu 575kg a najvecsiu pripustnu 895kg ????
R4L ma prevadzkovu 640kg a najvecsiu pripustnu 1030kg ????

A ak je rychlost ktorou mozem ist ? kedze tahane vozidlo moze ist najviac 60km/h ???

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Mon Mar 15, 2010 7:38 pm

:arrow: Majmajko:

Myslim si ze celkovu/max pripustnu hmotnost by si mal brat pre supravu R16+R4+vozik a prevadzkovu ako hmotnost tahanej R4..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Pavel Vypler
člen RCC
Posts: 692
Joined: Mon Jun 30, 2008 8:19 pm
Location: Kolín,Česká Republika
Contact:

Post by Pavel Vypler » Mon Mar 15, 2010 8:08 pm

Pavel V - http://www.RenaultCarClub.cz

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Mar 15, 2010 10:22 pm

MiKo wrote::arrow: Majmajko:

Myslim si ze celkovu/max pripustnu hmotnost by si mal brat pre supravu R16+R4+vozik a prevadzkovu ako hmotnost tahanej R4..
tomu nerozumiem... alebo ty mna...

Ked tahas prives za Espaceom tak mozes mat najvecsiu pripustnu hmotnosť vozika 2000kg
Cize vozik ktory ma celkovu hmotnost 1800kg ma uzitocnu hmotnost 1430kg (hmotnost nakladu - auta s prevadzkovou hmotnostou do1430kg)
Samotny vozik ma hmotnost 370kg

No tento vozik nemozes tahat za R21 kedze ta ma tazne 1000-1500kg a to aj ked tahas uplne prazdny vozik....

Co mne znamena - pri tahani R4CV je brana prevadzkova hmotnost 575kg + 30kg co znamena ze je mozne tahat aj za autom ktoreho hmotnost je vecsia ako 605kg a tazne zariadenie na brzdeny prives je aspon na 605kg = moze to tahat aj moja zena co ma B vodicak
ak je brana celkova hmotnost tak je to uz na 925kg a to mozem tahat ja a nie moja zena .... ja mam "E" = vozik nad 750kg

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Mar 16, 2010 12:15 pm

Majmajko wrote:1. No pozeram hmotnosti a nejaka chyba v zapise sa stala, ziadne vahy nemam nikde pisane len ze mam spajacie zariadenie podla ISO 50.... hmotnosti mam vyciarkane.
No ja som tiez minule hladal ze ake hmotnosti tam mam napisane, ale ja to nemam vyciarkane, ja tam mam ze 0kg :(
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Mar 16, 2010 2:40 pm

Image

Image

to ma dojalo ta SPZ...

ale to je usposobene na konkretne auto co mi moc nevyhovuje...
http://www.youtube.com/watch?v=fp0c3BpC ... r_embedded

len sa obavam ze skoncim ked tak takto....

Image

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Mar 16, 2010 4:59 pm

No a v tomto pripade ide este aj o nebrzdeny "prives". "Attach numberplate" ma dostalo tiez. Je to proste v UK podmienkach a to sme tu preberali ze je to ine..

Ale sranda vidiet ze auto zataca aj ked nema pripojenu tu konstrukciu priamo k riadeniu!!!

Toto je este zaujimavejsia kombinacia zaprahu!!
http://www.youtube.com/watch?v=3DRFUknn ... re=related
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply