Som tu nová
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Som tu nová
Ahojte možno ste tu už riešili príspevok,ale neviem sa na tej stránke ešte zorientovať ,aby som vyhľadala či tu už bola takáto téma. Kúpila som si renault scenic 1,6 RN.Keď som s nim prešla 300 km mimo mesto tak podľa spotreby mi to spapalo 6,5l na 100/km. teraz v meste som si natankovala 10 l. vynulovala tachometer a ono mi to stiahlo 10l na 100/km Nieje to veľa? Čítala som veľa príspevkov na nete kde majiteľia písali ,že priebežnú spotrebu majú 8-8,5 l v meste. Prosím aká by mala byť spotreba ,ak niekto z Vás má tiež 1,6 motor prosím o odpoveď. otáčky si držím medzi 2250-2700,neviem či to má vplyv na spotrebu. ďakujem
Ahoj. Neviem ci tu dostanes potrebnu radu. Ak mozem poradit skus renaultforum.sk, tam su znalsi novsich Renaultov..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Přesnější objektivní průměrnou spotřebu musíš měřit a počítat za delší úsek, 300km je málo.
Nejprve natankuješ plnou nádrž (eliminuješ tím neschopnost stanovit skutečné aktuální množství benzínu v nádrži, ani palubní počítač není geniální), vynuluješ palubní počítač máš-li ho, do notýsku si zapíšeš stav kilometrů na počítadle tachometru (při tomto prvním tankování NEZAPISUJEŠ natankované množství benzínu!). Jezdíš, jezdíš. Vždy co natankuješ si zapíšeš do notýsku, nemusíš tankovat do plné. Jezdíš, jezdíš, průběžně tankuješ a zapisuješ. A třeba po měsíci či dvou si řekneš stop, spočítáme - zajedeš na pumpu a natankuješ opět do plné nádrže, jako při tom prvním tankování. Zapíšeš natankované množství, zapíšeš stav tachometru. Sečteš množství benzínu ze všech zapsaných tankování, např. 200 litrů. Odečteš stav tachometru na začátku od stavu tachometru na konci, vyjde ti např. 2500 km, vydělíš 100 (spotřeba se počítá na stakilometry), vyjde ti 25. Průměrnou spotřebu za 2500km zjistíš tedy výpočtem 200:25=8, což tedy znamená, že průměrná je 8 litrů na 100km. Ručně vypočtený údaj je přesný (čím delší ujetá vzdálenost od první do poslední nádrže při měření, tím je údaj objektivnější a přesnější) a můžeš ho porovnat s palubním počítačem máš-li ho, a bude-li odchylka, víš aspoň jaká.
Až když máš najeto opravdu hodně a se všemi režimy (městský provoz v kolonách, okresky, dálkové cesty,..), tak teprve tehdy se dopočítáš opravdu reálné průměrné spotřeby. Může se totiž lehce stát, že jedněch 200km pojedeš v městském hustém provozu s častým stáním v kolonách, nebo krátké trasy třeba přes týden do práce 5km tam a 5km zpět a to bude spotřeba 13/100, a za měsíc pojedete s rodinou na výlet přes půl republiky pohodovou rychlostí, žádný spěch, trvale zahřátý motor na optimální teplotu a pojedeš se spotřebou 5-6/100. Obě čísla vystihují skutečnou spotřebu, ale ani jedno z nich ne objektivní - proto je třeba spotřebu počítat dlohodobě.
Nejprve natankuješ plnou nádrž (eliminuješ tím neschopnost stanovit skutečné aktuální množství benzínu v nádrži, ani palubní počítač není geniální), vynuluješ palubní počítač máš-li ho, do notýsku si zapíšeš stav kilometrů na počítadle tachometru (při tomto prvním tankování NEZAPISUJEŠ natankované množství benzínu!). Jezdíš, jezdíš. Vždy co natankuješ si zapíšeš do notýsku, nemusíš tankovat do plné. Jezdíš, jezdíš, průběžně tankuješ a zapisuješ. A třeba po měsíci či dvou si řekneš stop, spočítáme - zajedeš na pumpu a natankuješ opět do plné nádrže, jako při tom prvním tankování. Zapíšeš natankované množství, zapíšeš stav tachometru. Sečteš množství benzínu ze všech zapsaných tankování, např. 200 litrů. Odečteš stav tachometru na začátku od stavu tachometru na konci, vyjde ti např. 2500 km, vydělíš 100 (spotřeba se počítá na stakilometry), vyjde ti 25. Průměrnou spotřebu za 2500km zjistíš tedy výpočtem 200:25=8, což tedy znamená, že průměrná je 8 litrů na 100km. Ručně vypočtený údaj je přesný (čím delší ujetá vzdálenost od první do poslední nádrže při měření, tím je údaj objektivnější a přesnější) a můžeš ho porovnat s palubním počítačem máš-li ho, a bude-li odchylka, víš aspoň jaká.
Až když máš najeto opravdu hodně a se všemi režimy (městský provoz v kolonách, okresky, dálkové cesty,..), tak teprve tehdy se dopočítáš opravdu reálné průměrné spotřeby. Může se totiž lehce stát, že jedněch 200km pojedeš v městském hustém provozu s častým stáním v kolonách, nebo krátké trasy třeba přes týden do práce 5km tam a 5km zpět a to bude spotřeba 13/100, a za měsíc pojedete s rodinou na výlet přes půl republiky pohodovou rychlostí, žádný spěch, trvale zahřátý motor na optimální teplotu a pojedeš se spotřebou 5-6/100. Obě čísla vystihují skutečnou spotřebu, ale ani jedno z nich ne objektivní - proto je třeba spotřebu počítat dlohodobě.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
JK:
Takto mi to napadlo a robim to tak ale nechcelo sa mi to rozpisovat, preto som odporucil na ludi co take auta pouzivaju..
Takto mi to napadlo a robim to tak ale nechcelo sa mi to rozpisovat, preto som odporucil na ludi co take auta pouzivaju..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Ja som to myslel tak ze tam maju skusenosti s konkretnym motorom a modelom..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Spotreba R-Scenic 1.6
Poznám aj takých ktorí pri meraní spotreby na 100km natankujú chronicky 5-10l a zaokrúhlia to hore-dole o 1l-takže máš spotrebu v norme,snáď po zime sa auto vydýcha a zasa klesne spotrebao 0.5-0.7l mimo mesta, vmeste o 1l minimálne.zima je sviňa na í-čkový motor s R-KAT. Skontroluj si sviečky-najlepšie ak sedia aj náhrady teplotne s originálom,bežná sviečka sa po zime oslabila ak má aj viac ako 15tis.km.
R-25 Baccara V6