Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by R4CV » Fri Nov 19, 2010 10:15 pm

Dnes som dostal prísadu do motorového oleja prolong.
http://www.prolongsk.com/motor.html

Má s týmto niekto pozitívne skúsenosti? Na fóre bolo viackrát spomenuté, ako prísada do oleja pochovala motor. Je vôbec možné nejako vylepšiť mazanie motora?
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG

Post by matus » Fri Nov 19, 2010 11:48 pm

Ja si myslim, ze je rozumne liat do motora vyrobcom predpisany olej. Myslim vyskozitu, nie znacku. To je najlepsie ako pomoct mazacej sustave. Pokial sa dobre nemaze je niekde mechanicky problem a ten ziadna zazracna vodicka nevyriesi. Obzvlast by som to nelial do motora co ma uz svoje roky a km. Ten je zvyknuty na to ako funguje a bodka.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
HOPPA
Posts: 59
Joined: Wed Mar 31, 2010 5:33 pm
Location: HOPPAland-CZ

Re: Prísada do oleja PROLONG

Post by HOPPA » Sat Nov 20, 2010 9:57 am

R4CV-nic do oleje nedávej.Kdyby nemazal,už máš po motoru.Přísady si tam můžou dávat závodníci,těm je jedno,že oddělaj motor-dostanou nový.Ty potřebuješ motor,který Ti vydrží,co ho budeš mít.Tyto přísady jsou většinou na bázi chloru,které nejdříve zlepší vlastnost a pak začnou narušovat povrch :cry:
Tohle si přečti
http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus10
Koupím si jakékoliv auto,pokud to bude Renault Mégane
Sbírka modelů Renault Mégane a Scénic
http://www.meganehoppa.estranky.cz/

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG

Post by R4CV » Sat Nov 20, 2010 3:56 pm

Ja som to tušil. Ale nevadí, bude aspoň narezanie závitov a podobne. :D
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG

Post by Anarki » Sat Nov 20, 2010 6:36 pm

Súhlasím s ostatnými a dopĺňam že do auta je potrebné liať hlavne olej ktorý spĺňa výrobcom predpísané normy, viskozita je až na druhom mieste. Čo sa týka značiek je to zložitejšie, treba si nájsť značku ktorá obsahuje dostatok aditív nie len pre motor ale aj pre jeho príslušenstvo (napr. simeringy) a nezanáša ho. Šetriť na oleji sa vážne neoplatí. Viskozita sa volí viacmenej podľa použitia motora (celoročná obdenka) či (víkendový a zrazový maznáčik).

Používam taký olej aby som nikdy nepotreboval dodatočné aditíva. :wink:

Doporučujem prečítať všetky "Mazivářske mýty" stojí to zato a pômôže zorientovať sa laickému mechanikovy medzi pravdou a nezmyslom. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
vampire.five
Posts: 125
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:28 am
Location: Cr

Re: Prísada do oleja PROLONG

Post by vampire.five » Sun Nov 21, 2010 1:28 am

PROLONG se nedoporucuje do novych motoru, ci motoru po GO, otec jej lije do Subaru co je 20let stare a je spokojeny, snizila se mu spotreba, ztisil se motor a jde lepe do otacek. Nezapominejte, ze vyrobce sice predepise olej,ale zadnej vyrobce nepocita s tim ze budete auto pouzivat 20 a vice let a do 10ti let si od nej koupite nove a stare pujde do srotu!
Super R5 GTS,Super R5 GTE

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by R4CV » Sun Nov 21, 2010 9:39 am

Po prečítaní tých olejárskych mýtov v tom mám spoň trochu prehľad. Teda ak sa dá veriť tomu pánovi.

Zhrnutie - Renault 4CV:
pôvodná špecifikácia výrobcu zima SAE 20W, leto SAE 30 (takýto olej sa dáva do záhradných kosačiek)
výmena po 2500 km
motor bude po GO
motor (auto) sa bude používať sezónne, tj od jary do jesene, preto olej 15W-40 - týmto nie som si istý, olej 20W-30 asi nezoženiem
špecifikácia API SC /CD podľa roku výroby, nové oleje sú všetky lepšie.
ACEA A3/B3 - olejby mal mať lepšiu mazaciu schoponosť pri vyšších teplotách oproti A1/B1
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by Mondrejka » Sun Nov 21, 2010 12:52 pm

Ten clanok kritizoval hlavne produkty na baze chloru, ale myslim si ze vsetko ma svoja za aj proti, ale inak by som to neriesil dnes je uz tolko olejov ktore uz aditiva obsahuju že si mozes kupit rovno taky olej ktory sa Ti hodi. Ale ak bude motor po GO tak naozaj staci olej ktory pises a bude vsetko v poriadku.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by Anarki » Sun Nov 21, 2010 4:31 pm

Ak urobíš kompletnú G.O. motora ktorá bude zahrňovať aj olejové čerpadlo tak no problem. Aj 10W40 by tam mohla ísť. Dnešné oleje a palivá sú o poriadny kus vpredu oproti tým čo boli v dobe výroby auta.
Dostatočne aditivované oleje môžeš striedať kľudne každú výmenu ale aj po 10 rokoch, spúšťanie karbónu už nehrozí nakoľko v súčasnosti je výroba minerálnych olejov na zhruba rovnakej kvalitatívnej úrovni než výroby syntetických olejov.
Výmena oleja je asi daná kvôli vysokým teplotám, veľkým vôľam v zámkoch piestnych krúžkov a následnému prenikaniu spalín a paliva do oleja, doporučujem počas zábehu motora meniť olej podľa príručky (500, 1500,2500) na ďalšom oleji nabehať +/-2500 km a zájsť za tribológom aby vyhodnotil znehodnotenie oleja + posúdil stav súčiastok v motore na základe oterových častíc. Zabiješ 2 muchy jednou ranou, jednak ti povie či je motor OK a takisto ti prepočíta o koľko dlhšie ho tam môžeš nechať. Dopomôcť by tomu mohol aj chladič oleja (v kombinácii s termostatom). Ale to je už vedľajšie.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by R4CV » Sun Nov 21, 2010 11:39 pm

GO olejového čerpadla - chcem. len neviem, či sa podarí zohnať. Vôla v ozubení čerpadla je podľa výrobcu povolená viac ako 0,3mm.

Výmena po 2500km je lebo to auto nemá ani olejový filter.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by Anarki » Mon Nov 22, 2010 12:45 am

A nerozmýšľal si o domontovaní nejakej náhrady. Teda ak to konštrukcia motora umožňuje. To by nielen predĺžilo výmenu ale hlavne pomohlo životnosti, keby sa oterové častice (zvlášť teraz po G.O.) niekde zachytávali. Byť tebou tak aspoň nalepím silný magnet na výpustný šroub.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by matus » Mon Nov 22, 2010 10:38 am

S tym magnetom to je velmi dobry napad, nejaky neodymovy magnet a kludne dovnutra do vane. Vana je plechova takze nieje problem s uchytenim.
Ja som taky magnet vytiahol z takej ten cinskej baterky co by sa mala dobijat trepanim, stala asi 2 eura :)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by R4CV » Mon Nov 22, 2010 6:18 pm

Magnet problém nie je,myslím že aj originálna výpustná zátka olejovej vane je s magnetom.

Mám doma aj blok z R4 850ccm, rozmerovo zhodný s pôvodným. Rozdiel je v šponovaní remeňa vodnej pumpy a chýba držiak na dynamo. Ešte uvidím, ako to dopadne.
Najlepšie by bolo zohnať doplnkovú sadu na filtrovanie oleja, bola za príplatok a prerobiť ju na nejakú modernú filtračnú vložku. Tú schovať do pôvodného obalu.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: Prísada do oleja PROLONG - volba oleja do motora po GO

Post by R4CV » Sun Dec 12, 2010 10:22 pm

Po porovnaní blokov 750 a 850ccm som zistil, že na 850-ke chýba držiak alternátora (dynama) a šponováku remeňa vodnej pumpy. Sú to dôležité nedostatky a preto ostáva v aute origo blok 750ccm.

Možnosť filtrácie nie je stratená, existovala dodatočná montáž filtra oleja a našiel som otvory, kde sa pripájala. Problém je v tom, že to nebol plnoprietokový filter ako na nových autách. Z čidla tlaku sa vyviedla hadica do fitra a potom sa to púšťalo od bloku, priamo do vane.
:?: Bude mať čerpadlo dostatočný výkon, aby mazalo a zároveň aj niečo išlocez filter?
:?: Ako rozdeliť prúd oleja, aby neklesol tlak v systéme (na kluke, vačke a pod.)?

Filter by som použil nejaký moderný, vyrobiť adaptér na použitie hadíc nieje problém.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

Post Reply