zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

iko
Posts: 13
Joined: Wed Aug 20, 2008 2:31 am

zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by iko » Tue Jun 04, 2013 9:49 pm

zdravym borci potrebujem radu.

stale mi buchoce nieco od zad napravy: r5 gtt
- tlmice to nejsu skusal som prehodit druhe roby to stale
- troska je vôla na brzd platnickach + brzdicoch ale po prisliapnuti na brzdu to zahrkoce aj tak pri prejazde nerovnostou takze tu problem asi aj tak nebude
- drziak rezervy s rezervou to tiez nieje v kufri nic neni vyfuk to neni a sedacky to nerobia

mam podozrenie na zad napravu, hlavné bocné silentbloky nevyzeraju byt poskodene (sem tam mala pukinka vekom)nie natrhnute
postavym auto na kanal jeden hupe autom (skace v kufri)potom uz od nervou skaceme dvaja v kufri) :evil: cumim zo spodu jak kreten a nic ziadny zvuk sa neobjavuje :roll:
zdvyhnem auto na zdvyhak ziadne vole nikde aspon nie citelne.

moze robit problem niaka torzka na naprave pri napruzeni a prepruzeni napravy teda pri normalnej prevadzke?
nemam stakouto napravou skusenost.dik

mam druhu napravu ze by som ju tam na skusku nahodil ale je s normal 5ky torziek ma tak isto ako moja no boli tam bubny ja mam samoska kotuce.
nemal som dole zadny naboj s mojej kary takze otazka znie ci je mozne na hriadel nabojky bubnu nahodit moj naboj s kotucom :)
mal niekto stymto niecim niaku česť v živote?
alebo ak sa to neda je mozne niakim sposobom prehodit hriedelku naboja na naprave (prelisovanim?)chutovecka cooo? :mrgreen:

viem ze urcite by bolo najmudrejsie zohnat napravu taku aku mam ale mam takuto.

tak zatial dikes.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Jun 05, 2013 6:34 am

No nazdar.

Torzne tyce su obalene v gume, akoby si na nu natiahol dusu z biku..

Vyplyva z toho, ze ak je aj nahodou torzna tyc napr. prasknuta, tak to nemusi byt vidiet lebo je to ´schovane´..

Akoto vyzera pod krytkami torznych tyci na ramenach? Ak je to zahrdzavene tak mas malu istotu ze sa tyce nehybu a ze to robi nieco ine, jedine ze by bola tyc prasknuta alebo take nieco..

Ohladom bubnov-kotucov je to tak, ze to je bez rozdielov zamenitelne, problem bude ale povolit tie 4 skrutky pri hriadeli na kotucovej naprave, na bubnovke je to schovane zvnutra bubna a ide to povolit relativne dobre, tie skrutky su na lepidle ale slo to, nedavno som to robil..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by Anarki » Sat Jun 08, 2013 5:50 pm

Opravte ma ak sa mýlim ale ja žijem stále v tom, že obyčajné R5 majú zadnú nápravu zloženú z dvoch torzných tyčí a prispôsobenú na bubnové brzdy. Naproti tomu majú R5 GTE a GTT zadnú nápravu zloženú z štyroch torzných tyčí a prispôsobenú na kotúčové brzdy. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sat Jun 08, 2013 6:34 pm

S torznymi tycami mas pravdu, akurat neviem co si predstavujes pod pojmom 'prisposobene na bubny alebo kotuce'.

Na kazdej R5 naprave je cap na ktory ide lozisko naboja a ten je osadeny v platnicke so styrmi otvormi pre skrutky na uchytenie bubnovych alebo kotucovych brzd, roztec je vsade rovnaka.

Problem moze byt pri demontazi kotucovych brzd lebo tie styri skrutky tam nie su nicim chranene a asi by sa to velmi zle rozoberalo, bubny maju tie skrutky pod krycim stitom, tam to ide rozobrat dobre..

Dalsia vec je ze napr. Renault Rapid/Expres mal asi vzdy styri torzne tyce a bubny a R19 mal aj dve torzky a kotuce, podla motorizacie a vybavy..sedia na nase napravy aj s tychto aut..

A tiez je jednoducho mozne ze niekto si nahodil na povodne kotucovu napravu so styrmi torznymi tycami bubny ked napriklad zalomil odvzdusnovaky a nevedel to opravit/zohnat druhe..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by Anarki » Sun Jun 09, 2013 11:54 pm

Pravda, na Expressa som zabudol :wink:
Tým prispôsobením som myslel osadenie bubnových alebo kotúčových bŕzd, o prípadnom prehodení z nápravy na nápravu viem ale nepoznám nikoho komu by sa to podarilo, pri demontáži bubnových kompletov z nápravy kde boli prasknuté torzky som všetky 4 skrutky na jednej strane odtrhol na druhej to isté (svedok fuzzy) ato som tam deň predtým nastriekal brzdovky aj sajrajtu na povolenie zaseknutých skrutiek, nič nepomohlo. Pri kotúčoch som sa stretol už aj s tým že sme založili kľúč jemne zabrali a hlavička skrutky ostala v kľúči prežratá od hrdze a následne odlomená. :(
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Mon Jun 10, 2013 6:56 am

Podarilo sa mi bez ujmy demontovat (aj skrutky prezili)bubnove brzdy z mojej starej napravy a aj z ´novej´ z Expresa, ani som tam nic nestriekal..

Na kotucovej co som mal z GTE som sa toho bal ked som to videl, preto som ju radsej predal:)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by Anarki » Mon Jun 10, 2013 10:29 pm

Štastný to človek :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Tue Jun 11, 2013 7:55 am

Na bubnovej mi to neprislo ako problem, jedna bola r.v.1990, druha 1991, aj vcera sme to davali dole a s5..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by Anarki » Wed Jun 12, 2013 1:00 am

Ja som nemal to šťastie a auto čo sme rozoberali bolo na trhanie skrutiek/lámanie kľúčov špecialita :o
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

iko
Posts: 13
Joined: Wed Aug 20, 2008 2:31 am

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by iko » Sun Jun 16, 2013 9:57 am

cafte pani tak vcerajsie doobedie som obetoval vymene spominanej zadnej napravy

takze objasnim priebeh vymeny pre buducich potencionalnych majstov ktory by to chcely riesit (nahodit,prehodit druhu inu napravu ktora nieje s gtt)
- vsetky skrutky postriekat sprejom na povolenie zahrdzavelych skrutiek a matic
- odstrojenie napravy : brzdice s trubkami a brzd hadicky , kotuce s nabojmi odpojenie tlmicou - (jednoduche bez akych kolvek problemou)
- prirovnal som hriadelky nabojou hned na pohlad sa mi zdali tie moje na gtt dlhsie ako na naprave aku som chcel menit
- premeranie soublerou dlzkuy a konrola rozdielu bola hned na svete gtt ma dlhsiu bubon kratsiu
- pokus : nahodenie nabojky s kotucom na danu napravu hned bolo vydiet rozdiel ze lozisko v kotuci je kazetove a z dvoch casti
jeho vonkajsia cast len z malej casti ostavala na hriadelke a zostatok loziska si len tak plantal nad zavytom takze takto by zivotnost do buducnosti asi moc velku nemalo
ale zjazdne by to mohlo byt aspon pre mna na skusku ktoru som chcel urobyt
-takze pokus prelisovat hriadelky -pod 100 ton lisom ziadny problem moje nadsenie ze jak to ide vohodke -(uspesna zamena prehodenia-prelisovania)
-montaz drziakou brzdicou na napravu + montaz celej napravy na afto (bez problemovy priebeh)
-idem namontovat tlmic teda skrutku ktora ma drzat o napravu tmic zastavuje v svojej max vytiahnutej polohe a brutal problem skoro som skapal chyba mi 1,5cm cca nato aby dociahla skrutka na zavyt
(zacinam sa potit :shock: )
-berem meter odmeravam od stredu hlavnej torzky po stred hriadelky nabojky cca 35cm- meram moju napravu ten isty postup 34cm cca
-vyplyva stoho ze bud rameno napravy je dlhsie (je to mozne?)
-posunutie diery zavytu na tlmic od hriadelky ale na pohlad nevyzera - frantici asi vedeli preco to tak robia
(umieram pritom ze nakolko som prekonal prvotne problemy vpohodke zastavuje ma totooooo :twisted:
-nakolko by som tam supol aj druhe tlmice nie gtt( ktore su asi dlhsie) ktore som nemal ani len aspon na skusku ,komplet koleso by bolo pravdepodobne posunute do zadu takze to som vobec nechcel ani podstupit nakolko by som ryskoval poskodenie inych veci na afte.
mohol som skusit nahodit koleso a spustit karu zo zdvyhaku ze jak by to vyzeralo ale v tom shoku som uz nemal cas lebo cas sa mi uz kratil a zdvyhak som musel zanedlho opustit a auto som musel mat pojazdne.

predstava otom ze auto prestane buchat zo zadu sa uplne rozplinula - vsetko zmontovat dole opet prelisovat hriadelky uz nacvicenymi chvatmi hmatmi :lol:
-vsetko stare namontovat spet a buchocem dalej
-vyplinulo stoho to ze treba tam dat to co tam patry a nespekulovat, moja chyba hmmmmmmm :roll:

napravu ktoru som mal opieskovanu nastriekanu davam do inzercie nakolko mi je nanic akurat som ju miestamy dobre poobsuchaval s farby kua stymito natahovackami
-na pohlad ta moja naprava je identicka s mikovou ktoru tiez som zazrel ze nedavno menil

pridavam niake foto aj napriak tomu ze to nevyslo: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 754&type=3

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sun Jun 16, 2013 11:31 am

O rozdielnycu dlzkach hriadelok na naboj som nevedel, takze moja informacia o zamenitelnosti bola mylna ale ide to prelisovat takze az taky problem teda nieje..aj ked toho lisovania by som sa ja osobne bal:)

Co sa tyka toho, ze ti nesedeli tlmice, bolo potrebne len pridvihnut rameno (akoby polozit kolesa na zem), aby ti to dosiahlo k diere, bolo to tym ze ta naprava bola na torzkach nastavena na inu vysku ako ma origo GTT.

Podla fotiek to vyzera byt naprava z Rapida/Expresa, rozdielne dlzky ramien nie su, medzi jednotlivymi modelmi R5 alebo Rapid/Expres, dokonca aj Clio, tieto napravy su medzi sebou ´kompatibilne´, samozrejme na kotuce treba prelisovat tu hriadelku..

Tesi ma ze sa nebojis ist do takehoto pokusu, zase mame nove skusenosti a informacie..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

iko
Posts: 13
Joined: Wed Aug 20, 2008 2:31 am

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by iko » Sun Jun 16, 2013 8:41 pm

Miko samozrejme ma to napadlo ze ci to nieje posunute na torzke a urcite bolo.
Auto som spustil na spaliky som oprel napravu a aj tak to nedociahlo...
takze nechapem....niaky rozdiel tam musi byt.
Chybou bolo ze som tie napravy nepolozil na seba a necekol to pohladom tak....
na torzke to moze byt posunute ale toci sa to len od svojho stredu cize dlzka by sa tym logicky menit nemala .
(cize nijak by sa mi tym sposobom aj tak ta diera zo zavytom na tlmic nepriblyzila) - opravte ma pokial sa mylim.

iko
Posts: 13
Joined: Wed Aug 20, 2008 2:31 am

Re: zadna naprava r5gtt (hrkot buchot)

Post by iko » Sun Jun 16, 2013 10:17 pm

moze byt rozdiel v koncovom nabojkovom odliatku ramena napravy
jak tak cekujem uz len tie foto asi to tak bude.
ja to skusim pozriet cele este raz na repete pokial mi to okolnosti dovolia..
strasne ma to sere...
aspon zdvyhnem auto a prilozim druhu napravu k tomu
mozno sa nieco objavy..(rozdielik)

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Mon Jun 17, 2013 9:15 am

Ak je rozdiel v dlzke ramena tak to asi nebude naprava z R5 alebo Rapid/Expres, ta moja z Rapida sadla bez problemov..

Podla fotiek je ale rovnaka ako ta moja, aj ten naliatok na ramene (asi na doraz pre uzitkovu verziu) tam mas..

Presunutim tyci sa dlzka ramena urcite nezmeni, to je logicke, ja som len myslel ze si to neskusil spustit a ze preto to nedociahlo..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
IL-TAXI3
člen RCC
Posts: 209
Joined: Sat Nov 28, 2009 10:19 pm
Location: Ladce

Post by IL-TAXI3 » Mon Jun 17, 2013 11:46 am

Nielen že tá náprava sadla bez problémov, ešte si zabudol na to, že sú tam použité tlmiče Koni, ktoré sú ešte kratšie ako originálne, keď som ich nahadzoval na pôvodnú nápravu, bolo potrebné pridvihnúť rameno na to, aby som ich tam nahodil... Podobný postup aj na Rapid/Expres náprave...
Ivo, neboj sa toho, ideálne aby ste na to boli dvaja, jeden aby pridvihoval rameno a druhý tráfal tlmič, treba to robiť na každej strane samostatne, tak je to jednoduchšie. Môže sa ti zdať, že to toľko nepôjde, lebo je tá náprava tuhá, ale dá sa to, len odvahu...
R5 GTE - Raider
Furt Opravuješ Rozbitý Díly Mondeo Turnier ST220
EX - R5 GTE, R5 1.4i, R5 1.6 GTD

Post Reply