Havária
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
- Pavel Vypler
- člen RCC
- Posts: 692
- Joined: Mon Jun 30, 2008 8:19 pm
- Location: Kolín,Česká Republika
- Contact:
Presne ako vravi Majmajko, dnes si ludia sedia v tichych a bezpecnych autach a valia si to 150 cez dedinu ale auto ide s TDI motorom kludne na 2000 otacok na 6-tke a vnutri nic nepocut. Potom sa len cuduju ze to volajako dlho brzdi. Keby mali klasiku tak pri 120 to uz bude hucat ze v pripade rozhovoru so spolujazdcom treba spomalit a aspon by si uvedomili tu rychlost.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Som za, niet nad staršie autá ktoré tak nesedia na ceste a je zážitok ísť s nimi čo i len 100 km/h v serpentínach. Človek si hneď uvedomuje tú rýchlosť a v dedine ide max 60 - 70 km/h.
No v novom aute bez duše nie je zážitok ani pri 190 km/h nuž nečudo že sa ľudia zabíjajú.
K tej Matúšovej osmičke. Búračka je najrelatívnejšia vec na svete. Záleží kto vrazí do koho, v akej rýchlosti a či ten pred ním stojí na brzde ako debil alebo len voľne.
Samozrejme zrovnávať o 25 - 30 rokov novší Focus s Renault R8 sa nedá.
No nič to nemení na veci, že R8 bola pomerne pevnej konštrukcie a na svoju dobu aj jedno z najbezpečnejších áut vo svojej triede.
Aj keď nedokáže konkurovať dnešným novým autám pamätám sa ako som kecal s jedným dedkom u ktorého som si na zdviháku robil brzdy o Renaultoch. On spomenul jednu búračku keď ešte mal R8 a v zime mu vletela tetuška s vtedy novým Favoritom prvej generácie do protismeru.
Favorit mal popučený predok, rozbitý chladič, nárazník, blatník sa mu vyhol smerom von zatiaľ čo na R8 si to odniesol len chrómový nárazník a trochu predné čelo. Normálne došiel s autom zvyšok cesty domov.
No v novom aute bez duše nie je zážitok ani pri 190 km/h nuž nečudo že sa ľudia zabíjajú.
K tej Matúšovej osmičke. Búračka je najrelatívnejšia vec na svete. Záleží kto vrazí do koho, v akej rýchlosti a či ten pred ním stojí na brzde ako debil alebo len voľne.
Samozrejme zrovnávať o 25 - 30 rokov novší Focus s Renault R8 sa nedá.
No nič to nemení na veci, že R8 bola pomerne pevnej konštrukcie a na svoju dobu aj jedno z najbezpečnejších áut vo svojej triede.
Aj keď nedokáže konkurovať dnešným novým autám pamätám sa ako som kecal s jedným dedkom u ktorého som si na zdviháku robil brzdy o Renaultoch. On spomenul jednu búračku keď ešte mal R8 a v zime mu vletela tetuška s vtedy novým Favoritom prvej generácie do protismeru.
Favorit mal popučený predok, rozbitý chladič, nárazník, blatník sa mu vyhol smerom von zatiaľ čo na R8 si to odniesol len chrómový nárazník a trochu predné čelo. Normálne došiel s autom zvyšok cesty domov.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Keď chcete vidieť ako sa otáča R 8 na strechu treba si to pozrieť stojí to zato www.autosportfoto.sk Zlínske stretnutie
- Pavel Vypler
- člen RCC
- Posts: 692
- Joined: Mon Jun 30, 2008 8:19 pm
- Location: Kolín,Česká Republika
- Contact:
toto
No dost huste ..
Aj Laco Rispan uz tusim raz hodil tu svoju, uz byvalu, R8 na budku. Preto sa vzdy smejem ked ma niekto presviedca, ze to u R8 nejde. Vsetko ide ked clovek snazi
Inak velmi trefne popisane v diskusii k tym fotkam:
..V šmyku sa z výrazne negatívneho sklonu zadnej nápravy menil sklon pomaly do výrazne pozitívneho, ťažisko sa dvihlo o dosť a stačila veľmi jemná prekážka a erosmička sa kotúľala..
Sam som to skoro zazil, este ze sa nebolo o co "potknut" na letistnej drahe..
Jednym z rieseni je vyrazne zkratenie popruhov co drzia poloosi ked sa auto zdviha na hever...
Aj Laco Rispan uz tusim raz hodil tu svoju, uz byvalu, R8 na budku. Preto sa vzdy smejem ked ma niekto presviedca, ze to u R8 nejde. Vsetko ide ked clovek snazi
Inak velmi trefne popisane v diskusii k tym fotkam:
..V šmyku sa z výrazne negatívneho sklonu zadnej nápravy menil sklon pomaly do výrazne pozitívneho, ťažisko sa dvihlo o dosť a stačila veľmi jemná prekážka a erosmička sa kotúľala..
Sam som to skoro zazil, este ze sa nebolo o co "potknut" na letistnej drahe..
Jednym z rieseni je vyrazne zkratenie popruhov co drzia poloosi ked sa auto zdviha na hever...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
toto
Ked som sa vracal s tohoto zrazu, tak som prvy krat stretol Romana, kusok od mojho baraku. Sme zastavili, pokecali vymenili si cisla. Vtedy sa vlastne zacalo pisat druhe dejstvo tohoto klubu. Uz R Classic Clubu...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
toto
Tie kuzelky boli tak popokladane naschval!
Ukazovali smer prejazdu okolo nich!!!
Ukazovali smer prejazdu okolo nich!!!
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!