Posted: Mon Nov 09, 2009 7:14 pm
Odpoviem ti na tvoje tri otazky:
1. Ten priklad prevrateneho kamiona so zdravotnickou technikou je realny. Koliziu sposobilo Daewo Matiz. Vodic Matizu predbiehal kamion a ked zistil, ze minie vyjazd z dialnice, tak to prudko strhol pred kamion a zacal odbacat vpravo. Kamionista strhol riadenie aby zabranil havarii a prevratil sa. Jednoznacna plna vina bola prisudena vodicovi Daewa.
Co sa tyka zohladnovania hmotnosti aut pri kalkulacii ceny poistneho je podla mna len marketingovy tah tej novej poistovne. Je nova, tak sa snazi niecim zaujat. Ked vznikal Wuestenrot tiez vraj zvazovali tento parameter, nakoniec sa rozhodli pre vykon motora. Vo francuzsku zohladnuju farbu auta, cervene maju zlavu, pretoze su udajne najviditelnejsie aj za zhorsenych podmienok. V Taliansku maju cervene auta prirazku na poistnom za to, ze ich vraj soferuju agresivnejsi vodici. Je to spravodlive? V kazdej krajine maju na tu istu vec odlisne pohlady. Je pravda, ze s lahsim vozidlom mozes sposobit mensiu majetkovu skodu, ale ak trafis cloveka, mozes ho tak isto zabit, ako bezkrky frajer s velkym terenakom. Rozdiel bude iba v tom, kolko bude ten clovek trpiet. Ak ho zramuje terenak, zomrie na fleku, ked ho zrazi velorex, zomrie pri prevoze do nemocnice. Pardon za morbidnost.
A ked uz spominas pripad toho mladika s bavorakom, ktory zramoval plot a tusim aj stenu domu a skoncil na streche, keby mal slusnu 8-cku, tak sa mu to nestane, lebo s nou nepojde 130 km/h v dedine a keby aj predsa isiel, tak by uz z nej nevyliezol.
2. Spominas, ze musis platit za malu motorku, ktoru pouzivas len sest mesiacov v roku. A co ma povedat taky clovek, ktory vlastni privesny vozik? Tiez zan musi platit a sotva ho taha za sebou 182 dni v roku. A tu myslienku so spoplatnenim cyklistov nehovor nahlas, lebo to zacuje nejaky "kompetentny expert" a budes spoluautorom noveho zakona o PZP cyklistov
3.Ozaj sa moze stat, ze dve rovnake auta s rovnako starymi vodicmi z toho isteho okresu a takou istou dlzkou bezskodovosti budu mat rozlicne ceny PZP. Napr. staci, aby jeden z nich mal dieta, druhy je bezdetny, jeden jazdi po Europe, druhy len do Madarska alebo len do Ceska. Ak kazdy z nich uzatvaral poistku v tej istej kancelarii ale s inym poistovakom, aj tam moze nastat rozdiel. Kazdy agent ma k dispozicii urcite percentualne zlavy, ktore moze poskytnut. Tieto zlavy vsak idu na ukor jeho provizie. Takze niekto si vyjedna zlavu a niekto bez slova zaplati sumu, ktora mu pride postou alebo ktoru mu povedia na pobocke. Mnohi si stazuju na cenu poistky, ale malokto sa ju snazi zjednat. Na trhu je velka konkurencia ( 10 poistovni ), takze klient je panom situacie. Ani na trhu nekupis prvu redkovku, ktoru uvidis, ale vyberas si podla kvality a ceny. A tiez asi nekupis najlacnejsiu zvadnutu viazanicku ...
Nemas pravdu v tom, ze poistovne nemaju rady slusnych stalych klientov co su bez nehody. Takych maju najradsej. A casy, ked vsetko stalo vsade rovnako su nastastie prec, zijeme v trhovom hospodarstve, je volna tvorba cien, takze sa tejto situacii musime prisposobit. Alebo nemusime, ale potom je to drahsie.
1. Ten priklad prevrateneho kamiona so zdravotnickou technikou je realny. Koliziu sposobilo Daewo Matiz. Vodic Matizu predbiehal kamion a ked zistil, ze minie vyjazd z dialnice, tak to prudko strhol pred kamion a zacal odbacat vpravo. Kamionista strhol riadenie aby zabranil havarii a prevratil sa. Jednoznacna plna vina bola prisudena vodicovi Daewa.
Co sa tyka zohladnovania hmotnosti aut pri kalkulacii ceny poistneho je podla mna len marketingovy tah tej novej poistovne. Je nova, tak sa snazi niecim zaujat. Ked vznikal Wuestenrot tiez vraj zvazovali tento parameter, nakoniec sa rozhodli pre vykon motora. Vo francuzsku zohladnuju farbu auta, cervene maju zlavu, pretoze su udajne najviditelnejsie aj za zhorsenych podmienok. V Taliansku maju cervene auta prirazku na poistnom za to, ze ich vraj soferuju agresivnejsi vodici. Je to spravodlive? V kazdej krajine maju na tu istu vec odlisne pohlady. Je pravda, ze s lahsim vozidlom mozes sposobit mensiu majetkovu skodu, ale ak trafis cloveka, mozes ho tak isto zabit, ako bezkrky frajer s velkym terenakom. Rozdiel bude iba v tom, kolko bude ten clovek trpiet. Ak ho zramuje terenak, zomrie na fleku, ked ho zrazi velorex, zomrie pri prevoze do nemocnice. Pardon za morbidnost.
A ked uz spominas pripad toho mladika s bavorakom, ktory zramoval plot a tusim aj stenu domu a skoncil na streche, keby mal slusnu 8-cku, tak sa mu to nestane, lebo s nou nepojde 130 km/h v dedine a keby aj predsa isiel, tak by uz z nej nevyliezol.
2. Spominas, ze musis platit za malu motorku, ktoru pouzivas len sest mesiacov v roku. A co ma povedat taky clovek, ktory vlastni privesny vozik? Tiez zan musi platit a sotva ho taha za sebou 182 dni v roku. A tu myslienku so spoplatnenim cyklistov nehovor nahlas, lebo to zacuje nejaky "kompetentny expert" a budes spoluautorom noveho zakona o PZP cyklistov
3.Ozaj sa moze stat, ze dve rovnake auta s rovnako starymi vodicmi z toho isteho okresu a takou istou dlzkou bezskodovosti budu mat rozlicne ceny PZP. Napr. staci, aby jeden z nich mal dieta, druhy je bezdetny, jeden jazdi po Europe, druhy len do Madarska alebo len do Ceska. Ak kazdy z nich uzatvaral poistku v tej istej kancelarii ale s inym poistovakom, aj tam moze nastat rozdiel. Kazdy agent ma k dispozicii urcite percentualne zlavy, ktore moze poskytnut. Tieto zlavy vsak idu na ukor jeho provizie. Takze niekto si vyjedna zlavu a niekto bez slova zaplati sumu, ktora mu pride postou alebo ktoru mu povedia na pobocke. Mnohi si stazuju na cenu poistky, ale malokto sa ju snazi zjednat. Na trhu je velka konkurencia ( 10 poistovni ), takze klient je panom situacie. Ani na trhu nekupis prvu redkovku, ktoru uvidis, ale vyberas si podla kvality a ceny. A tiez asi nekupis najlacnejsiu zvadnutu viazanicku ...
Nemas pravdu v tom, ze poistovne nemaju rady slusnych stalych klientov co su bez nehody. Takych maju najradsej. A casy, ked vsetko stalo vsade rovnako su nastastie prec, zijeme v trhovom hospodarstve, je volna tvorba cien, takze sa tejto situacii musime prisposobit. Alebo nemusime, ale potom je to drahsie.