KLAMPIAR LAKIERNIK A VECI OKOLO TEHO

o všetkom...

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

KLAMPIAR LAKIERNIK A VECI OKOLO TEHO

Post by maroxe » Mon Mar 24, 2008 11:20 am

Priatelia, kedze mnohi z nas maju ambiciu dat si porobit svoje auto u klampiara a lakiernika a siria sa kadetade vsakovake famy a historky o praci jednotlivych zastupcov tejto profesie, rozhodol som sa zalozit tento topic. Ulohou nie je robit reklamu, ale skor by ma zaujimali vase skusenosti a nalezitosti tykajuce sa tejto veci. Postupy, najnovsie trendy, rady a upozornenia. Ale aj odporucania.

Odporucam sa.

A pridavam moju skusenost. Onoho casu roku 2001 som si dal vyvarit a nalakovat tu moju prvu belasu osmicku, foto by malo byt este pod mojim menom dakde tu v galerii. Dal som si ju spravit v Trnave u znameho lakiernika. Bol tam aj zvarac, vsetko pekne povaril. Telefonaty typu: Maros to je tak hnile, ale tak hnile, ma po par dnoch uz neprekvapovali, dolezite bolo ze sa to da spravit. Osmicka tam dosla po vlastnej osi, blatniky ktore boli jedle som k nej este dodal a pod hrozbou zapalu pluc som ju v celkom slusnej zime v hangari asi pol dna odstrojoval. Ale nie uplne, len okna, tapacire, blatniky, dvere, sedacky, pristrojovka, no na mna to bol slusny vykon. Potom som ochorel na 2 tyzdne. Po dalsich par tyzdnoch mi volal lakos, ze auto uz gitoval a ze kedze som nezohnal ine zadne celo, tak to natuknute vymodeloval a ze ked do mna niekto narazi, tak to nechce videt. A ze blatniky ked opieskovali, ze to je papier, ze to musia nejak zondit, ale vsetko nakoniec dobre dopadlo, blatniky boli sice papierovejsie, ale lak bol paradny, kvalitny, a to mi potvrdia aj kamosi z klubu, menovite matus, ktory mi ju pomahal spolu s Vladom a Brichtiakom skladat v decembrovej zime pred garazou pozicanou na ulici v snehu a soli. Vdaka!!!! Foto je tu tiez desi.
A ja som sa s tym nesral, nahodil som drapakovske gumy a hor sa s Matusom reprezentovat na zimnu smykanicu, sol nesol kamienky po ceste, ale auto ani po par zimach neutrpelo na vzhlade.
Lak bol ako zrkadlo. Cele porobenie auta ma vyslo vtedy na 35.000 Skk, ak si dobre pamatam, bola to cena najkamaratskejsia, ako mi vraveli, ze robil to jak pre seba a uz by to v zivote ani za nic na svete nerobil. Ale uznal ze Osmicka je paradne auto, svizne a velmi dobre spravene, porovnaval to chvilu s litrom skodovicou, ale hned dodal ze Osmicka je lepsia!!!!
Mojim cielom je presvedcit Karola - lakiernika aby skusil este lakovat aj tuto moju bilu krasku co som kupil Klare, ale neviem co sa mi to podari, a ci v zivote najdem niekedy zvysnych par desiatok tisic, ale dolezite je, ze viem kto mi urobi dobry lak a klampiarinu. Raz...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Mar 24, 2008 12:04 pm

Ja len doplnim ze ked boli ty pani pozriet na moju R4CV a diskutovali o cene tak povedali 65t bez materialu... Co sa zda dost no na robotu aku som ja pozadoval (lak komplet dole) to nini az tak vela (klampiarciny som tam ja extra vela nemal ked som chcel to dat do povodneho stavu)

Tak presviedcaj lebo cenu si mal super...

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Mon Mar 24, 2008 12:44 pm

Bol som raz za jednym lakiernikom v Bratislave, robi aj veterany. Bol som tam s CXkom a pytal som sa ho kolko by stal pekny cierny lak na CXko. Vravel ze pre mna by vedel spravit cenu 75.000 Sk, som skoro padol z noh, pravda je ze som chcel fakt ze krasnu ciernu farbu - bolo to davnejsie, uz nechcem ciernu samozrejme... Ale vtedy som pochopil ze za lak sa plati dost prachov ked ma byt dobry.
No a bavili sme sa dalej, a ukazoval auta ktore lakoval a mal prave vo svojom obrovskom dvore. Vlastné auta a aj jedno ktore prave dorobil. Bol to sice obycajny sitny nissan terrano, kompletne prelakovanie, vraj pan za to zaplatil 150.000 a este bol rad ze ako dobre. Pravdou je ze to bol jeden z najkrajsich lakov ake som videl, bolo tam asi milion vrstiev laku alebo co a vylestene to bolo jak psie gule, ale to bolo zrkadlo. Tak vtedy som prestal mat iluzie ze co a jako... Ale na druhej strane som aspon videl, ze aj v Bratislave su fachmani jak v USA.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Mar 24, 2008 12:53 pm

Ono tema ceny za pracu za klapiarcinu ci kaka je zbytocna
Akurat si mozeme vraviet kto ma ake kontaky, co sa robilo, co to stalo a aka je spokojnost

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Mar 24, 2008 1:01 pm

no ja som ziadnu klapiarcinu nerobil, len nejake to gitovanie a modelovanie falcov na blatnikoch a strechu. auto bolo odstrojene decentne - blatniky a dvere som dole nedaval ale inak vsetko (kapoty, okna, tesnenia...)
gitovacky a brusenie som zvladol svojpomocne pod odbornym dohladom lakirnika.
Keby to robil sam tak vypyta min 35tisic, a to len farba s prisadami vychadzala na 10tisic. samozrejme moj casovy vklad zahrnalo par mesiacov brusenia a gitovania, ktore som este ako student vysokej vymenil za prednasky a cvicenia. neskor pri kompletacii to bola este vacsia sranda a kedze som nemal ziadne skusenosti neslo to az tak odruky.
teraz viem ze som vela veci zanedbal a aj to chcelo nejaku drobnu klampiarinu - nemusel by som teraz dat robit predne blatniky a trpnut ako to stym papierovym plechom dopadne.
zlta farba zle kryje takze sa lakirnik celkom zapotil ked osmicku striekal, no dopadlo to dobre i ked mohlo byt aj lepsie (no to by som sa uz asi ako student nedoplatil)
dnes by som to uz riesil asi inak, no vtedy to bola pre mna nova skusenost. mozno aj vdaka tomu mam s osmickou taky blizky vztah :)
ak by som ju dal len spravit niekomu cudziemu bolo by to o inom.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Mon Mar 24, 2008 9:25 pm

Nuz lakovanie nie je lacna zalezitost, ja som teraz daval lakovat dvere, cisty plech, na Hondu Civic a vyslo to na nejakych 8-9 tisic, ale je pravda, ze tam bol aj priplatok za rychlost, rano som mu to dal a poobede to bolo nastriekane a nahodene na aute...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Mon Mar 24, 2008 10:14 pm

Majmajko wrote:Ono tema ceny za pracu za klapiarcinu ci kaka je zbytocna
Akurat si mozeme vraviet kto ma ake kontaky, co sa robilo, co to stalo a aka je spokojnost
Slovo kaka je zrejme preklep... ale nepochopil som preco je podla teba tema ceny zbytocna ked vzapati pises ze si mozeme vraviet kolko to stalo...
Skus sa prosim ta vyjadrit jasnejsie. :roll:
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Mar 24, 2008 10:46 pm

hej preklep ... klampiarcinu a lakosa atd....

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Mar 25, 2008 10:38 am

Tak vraviet ceny je zbytocne ... som myslel ze neda sa stanovit cennik podla ktoreho by niekto druhy vedel presne kolko bude jeho auto stat...

Samozrejme aby si niekto druhy dokazal urobit prehlad, tak mozeme dat svoje poznatky a aj tie ceny... :-)

Chces teda okrem financnej stranky preberat nejaky postup?

Pouzitie materialov ... od zaciatku vyvaranie, cinovanie, cistenie, brusenie, pieskovanie .... ???
Nieco sa tu na fore uz pisalo, ale mozno neni zle trebars zacata pisat konkretne od zaciatku...

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Mar 25, 2008 10:59 am

Ano presne tak. Ide mi o to, ze mnohi z nas su prave vo faze ked je auto u lakosa, a mnohi o tom uvazuju, preto by nebolo zle urobit takyto prehlad postupov a aj cien, cien preto, aby sme vedeli za co sa plati, a kolko, pretoze je to naozaj divocina tie ceny. Kolko co stoji, farba, praca, klampiarina za co, preco, naco, sak to poznas.... Pomoze to ostatnym. Aj tie ceny, nech vedia do coho idu, a ake su moznosti, aj cenove.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Tue Mar 25, 2008 2:46 pm

Takze ceny...ja mozem za seba povedat, ze klampiar u ktoreho mam auto povedal, ze to bude okolo 30t. Ale musim povedat, ze to robi od podlahy, je tam fura roboty...Roman vie, bol kuknut.. :lol:
Neviem kolko to bude na konci roboty, ale este musim do toho zaratat pieskovanie nejakych veci.. :shock:
Co sa tyka lakosa, este neviem, predpokladam, ze mi to spravi jeho brat, ale este sme to nepreberali, pravdupovediac som to este neriesil, neviem vobec ci sa tento rok stihne klampiarcina.. :?
Ked to bude hotove, urcite Vam dam vediet kolko ma to komplet stalo.. :o
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Tony
člen RCC
Posts: 151
Joined: Mon May 02, 2005 10:51 am
Location: Bratislava

Post by Tony » Tue Mar 25, 2008 6:14 pm

PROJECT FORD TAUNUS KOMBI 1975

Pieskovanie - predne blatniky som mala nahradne, ine veci sa preskladali z dalsieho vozidla, ktore som klampiarovi dotiahla na voziku a ostatne sa tvorilo nanovo, niektore fotky su priam unikat ... 8)
Klampiarcina - moj klampiar tvrdil na zaciatku 20-25 a casovo tak mesiac, po odkryti zaludnych veci to bolo 30 tis. a 6 mesiacov. Auto nakoniec robili len bokom pretoze to bola hrôza a niekedy uz nemali nan naladu, cas, nervy ani chut ani nič. Proste, často mysleli ze ho poslu do potoka. Ja som ale pravidelne cely ten cas tam chodila, robila fotodokumentaciu, prosila, pomahala a modlila aby to uz vsetko skoncilo. Samozrejme ze neskoncilo. :? (rok 2004) realizacia v dedine Pavlice je medzi TT,NR a SC
Lak - lakos na zaciatku tvrdil tak 18 tis. a casovo tak mesiac po veceroch. Realita bola, ze lakosovi to na prvy krat velmi nevyslo, :( bol to pekny pomaranc, takze som auto reklamovala. Znovu ho zbrusil, prestriekal + pridal navrch bezfarebny lak. Toto zabralo 2 mesiace a 25 tis.(rok 2004) realizacia v Trnave
Interier - tot polemika, mam k dispozicii stary povodny ale zniceny, alebo novsi lepsi stav ale nekompletny, alebo je moznost vsetko precalunit nanovo ... och to budu dlhe vecery ... :? Ak sa pustim do prerabky interieru nanovo pocitam ze molitan, kozenka, a pod. ma budu stat dalsich 20 tis. tu pracu nepocitam, pretoze to pojde vo vlastnej rezii, u niekoho ineho by to bolo viac.
Kompletizacia - od roku 2003 dodnes ... uff ... :cry: :( :cry: + si mozem este zaratat dalsiu navstevu u lakosa, pretoze za tie roky co auto stoji v garazi utrzilo od niektorych rany a bude treba opravovat lak (dvere, zadny blatnik) :evil: :evil: :evil: Ceny za kompletizaciu ani neuvazdam, len by som vas znechutila.
Iné - dalej sem patri uprava alebo vymena motora, prevodovky, naprav, elektroinstalacie, brzd, kolies a ostatnych mechanickych a motorickych casti, ktorych cena isla tiez niekam do vysky mrakodrapov.
Este jeden bonus - auto mam od jesene 2003, dodnes som sa v nom viezla 2x ked sme ho tahali na lane a ja som bola spolujazdec, takze naozaj cakam kedy sa to vsetko skonci a kolko ma to este bude stat. :wink:
PS: ziskane a opisane skusenosti snad postacuju pre poucenie sa z chyb druhych ... :roll:
Staré dobré časy ...
Najkrajší pohľad na svet je spoza volantu ...

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Tue Mar 25, 2008 8:09 pm

No peniaze čo som dal do mojho prvého ani nerátam.Stálo 60 tisíc a išlo do neho neuveriteľných už cez 200 tisíc :!: Kto ma pozná tak vie že auto ide a za tie prachy ide dobre,hoci prvé mesiace som vôbec nejazdil a keď tak fakt len na lane :? ale po asi roku a dalo do kopy a jazdilo:) Momentálne je opäť v štádiu prerábky a tak som dal zatial lakošovi len 8tisíc na material lebo nespravíl prácu tak ako mal :x a interier sa mi už robí polroka :cry: peniaze ani tak nerátam ako tie nervy čo som pri tom zažil.Ešte že do R5 som zatial také prach nedal :arrow: ťuk ťuk na drevo :lol:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

Marcel Fuego Cabrio
Posts: 83
Joined: Tue May 22, 2007 9:01 pm

Post by Marcel Fuego Cabrio » Tue Mar 25, 2008 11:28 pm

najlepsie je ked si vsetko spravi clovek sa ja mam garaz jamu mam zvaracky vseho druhu piskovacku atd proste vsetko co treba Fuego som si urobil uplne sam teraz uctuju za klampairku robotu u nas okolo 500 sk / hod a to ked by som im povedal ze amm vyhnite vnutorne blatniky a ze to potrebujem dovarit tak sa na man divali ci mi to nej... ja som si pripravil auto a dal lakirnikovy metaliza ma vysla po velmi kamaratsky 40000 aj nejake drobne a strieka celkom slusne ale ej pravda ze som mu musel chodit pomahat zhadzovat nahadzovat dvere brusit atd bolo by to kolo 50 ale kedze veal roboty som si urobil sam bolo to lacnejsie
mám rád nie nemam rád ja milujem RENAULTY najmä Fuegooooooo to moje

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Mar 26, 2008 8:58 am

no to je dosť veľa za pripravené auto nie?? :shock:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

Post Reply