Benzin s prisadou ci bez ? ? ?

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Jun 03, 2008 1:25 pm

No k tomuto môžem povedať niečo i ja. :D Podpisujem, čo napísal Maťo.

Je jeden fakt, že vlastnosti tetraetylolova sú asi nenahraditeľné, čo sa týka priaznivých vplyvov na motor. (Anabex a asi aj ostatné sajrajty ich nemajú ani zďaleka)
Čistý benzín nemá škodlivý vplyv na sedlá motorov Cléon. Tieto selá nie sú tvrdené, pretože sa dajú opracovávať frézami.
Staré Škodovácke hlavy vlastne sedlá ani nemajú. Dosadacie plochy sú vyfrézované priamo do matreriálu, z ktorého je hlava odlievaná.(Nazval by som to mäkčené sedlá :D )

Skúsenosti z Angeliny mám takéto: Na olovnatý benzín jazdila bez problémov na 95 po natankovaní 91 pýtala znížiť predzápal, ale išla. Po prechode na bezolovnatý benzín, som výlučne jazdil na natural 95. Niekedy aj 98 a nebol žiadny problém až do jej skončenia (ani s karburátorom ani s ničím iným). Jedinú prísadu čo som raz použil bol nejaký sajrajt do oleja, ktorý pravdepodobne zavinil koniec jedného z jej motorov.

Vyššie oktánové číslo je pre motor lepšie. Umožňuje použiť vyšší kompresný pomer a to má priaznivý vplyv na zvýšenie výkonu a zároveň zníženie spotreby.

Pri aute s nízkym kompresným pomerom nerobí problém použitie paliva s vyšším oktánovým číslom, len treba adekvátne nastaviť predzápal. Pri správnom spaľovaní nemá ani vyššiu teplotu.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jun 03, 2008 1:31 pm

Inak aj ja som definitivne pochoval jeden motor v renault Exprese pouzitim sajrajtu do oleja. A to som si myslel ako dobre mu robim...
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Jun 03, 2008 1:38 pm

:D Ku karburátoru. Vadiť by mohlo iba jediné. Mohli by sa začať pridierať osky na klapkách. Neviem ako je to na 8-mičke, ale na 5-ke je napojený oddych z veka ventilov do karburátora. Prisávaný olej ho síce riadne špiní, ale aj maže.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Tue Jun 03, 2008 3:59 pm

Alex wrote:no, ked som si teraz znova prezrel tuto diskusiu, tak sa posunula trochu inym smerom, povodne bola zamerana na aditivum. ale ako povedal klasik, vsetko zo vsetkym suvisi. len si trosku ujasnime co kto tvrdi.

na uplne jasne konstatovanie
Alex wrote: v sucasnosti aj tak vsade maju min. 95tku .
a klasicky rypavo
pedro wrote:Nepravda, stale sa predava aj UNI 91 aj UNI 95. Staci sa pozriet na natankuj.sk a uvidis aj kde a za kolko :wink:
ale ved to vlastne ani nikto nespochybnil. ak by som to mal este raz napisat tak aby si to pochopil tak na kazdej cerpacej stanici mas benzin natural 95. to je zaklad ktory musi byt. cize ak by ti dosiel benzin a dojdes na omv alebo shell alebo slovnaf, vzdy tam mozes natankovat tu 95tku natural lebo tam vzdy bude. to je to moje konstatovanie ze minimalne tento benzin tam najdes a kedze ho osmicka moze tak ho pouzijes.
ak maju 95 UNI tak sa potesis lebo nemusis kupovat aditivum ak ho davas.

no a je pravda ze na cerpackach Esso, Jet, Jurki (ble) este predavaju 91 UNI (91 natural uz fakt nadobro zmizol), vsak ked som v blave tak ho aj tankujem, vacsinou je aj lacnejsi ako 95tka. Cely svet sa ale netoci okolo bratislavy, v ziline 91tku UNI najdes len na no name cspl alebo pri obchodnych centrach, vsade maju inak 95 UNI.
A kedze majoritnym dodavatelom bezninu na slovensku je slovnaft, ktory minuly rok avizoval ukoncenie vyroby 91tky tak by ma sameho zaujimalo ako to teda je.
Pedro - hadam si nechcel povedat ze si myslim ze Jet alebo Jurki maju neviem ake zasobniky. cele je to o dodavatelovi.
ved nakoniec okrem slovnaftu su tu aj ine rafinerie okolo... polsko, cechy, rakusko maju "svoje" fabriky
Nechapem ta, pozri sa na tvoj prispevok, napisal si "aj tak vsade maju min. 95"... ako inak sme to mali pochopit?!
Je jedno ci natural alebo olovo, proste som ti napisal, ze maju aj 91, opat jedno ci natural alebo olovo. Potom si sa snazil svoj omyl, ktory si si neoveril zakryt tym, ze nevymenili nalepky, zasobami (kde by ich asi mali?) a nakoniec ma oznacis ako rypala, tak to uz je vrchol srandy :D Napis to nabuduce zrozumitelne a pochopime ta :wink:
Praveze Slovensko sa toci okolo Bratislavy co sa tyka pohonnych hmot, mas tu najviac pump co sa tyka poctu a znaciek a najvacsiu ponuku na tankovanie. To ze v ziline nie je pumpa s 91 neriesim, pretoze mi to je jedno, ale my sme sa bavili o BA, kedze 95% nas je z BA a v BA aj tankuje.
Ked sa tebe nechce ist na JET alebo Esso, ok je to tvoja vec, ja radsej prejdem tych 5-10 km ked mam cestu okolo a natankujem na JET 91 a este aj za lacnejsie.
Takze nikto nerype, iba som kamaratsky napisal, ze si sa zmylil, o com svedci aj smajlik za vetou.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Jun 03, 2008 7:01 pm

pridem z prace a zase same pozitivne slova od teba Pedro.
ak si myslis ze neviem kde sa este da tankovat 91tka tak si to mysli dalej. kludne aj ze je to moj tazky omyl. vzdy ked sa zapojis do nejakej diskusie tak ju posunies tam kde ju nikto nechce.
nikto iny tu nemal problem pochopit co som napisal, nakoniec aj smejko pri tych nalepkach tam je asi pre nieco, niekto pochopil niekto nie. ved nevadi.
len nebud prosim ta tak obmedzeny a respektuj aj skutocnost ze v tejto diskusii diskutuju aj ludia mimo blavy, dokonca vacsina. ci si myslis ze chalanov z vychodu alebo zo stredneho slovenska zaujima ze ty chodis tankovat na 91tku na JET ked oni taky vyber nemaju. a aj preto lebo sa 91tka UNI postupne vytraca.

len tak nad ramec temy, kedy si bol naposledy tankovat 91 uni?

:)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Tue Jun 03, 2008 7:27 pm

Alex wrote:pridem z prace a zase same pozitivne slova od teba Pedro.
ak si myslis ze neviem kde sa este da tankovat 91tka tak si to mysli dalej. kludne aj ze je to moj tazky omyl. vzdy ked sa zapojis do nejakej diskusie tak ju posunies tam kde ju nikto nechce.
nikto iny tu nemal problem pochopit co som napisal, nakoniec aj smejko pri tych nalepkach tam je asi pre nieco, niekto pochopil niekto nie. ved nevadi.
len nebud prosim ta tak obmedzeny a respektuj aj skutocnost ze v tejto diskusii diskutuju aj ludia mimo blavy, dokonca vacsina. ci si myslis ze chalanov z vychodu alebo zo stredneho slovenska zaujima ze ty chodis tankovat na 91tku na JET ked oni taky vyber nemaju. a aj preto lebo sa 91tka UNI postupne vytraca.

len tak nad ramec temy, kedy si bol naposledy tankovat 91 uni?

:)
Hlavne, ze ty si svaty a vzdy reagujes k veci a spravne :lol: :lol: :lol:
Naposledy som bol natankovat UNI 91 vcera do svojho Maserati :wink:
A tym predposlednym odstavcom si to zaklincoval :wink:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Tue Jun 03, 2008 10:45 pm

No zase nerobte z toho vedu,že mi na východe Jetku nemame.mame a nie jednu a dokonca majú aj 91 a aj 95 s prísadov olova.akurát dnes sa nás jeden starček v novej fabii pytal,že čo tam má dať :lol: či s alebo bez olova
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Jun 03, 2008 10:57 pm

maroxe wrote:Ano Alex, sam Vladimir nas najvacsi povedal, ze by to mohlo sposobovat problemy v citlivom osmickarskom karburatore. Tiez by ma zaujimalo ze presne co a v com, ale mam pocit ze ani sam Vlado nevedel tento problem presne definovat, ale ma taku skusenost. Neskor zistil ze mu blbli difuzory, ktore musel menit. Ale skor mi to priapda ako nejaka haluz a nahoda, ale never Vladovi...
Nič proti skúsenostiam, netvrdím že poznám R8 dokonale ale poznám karbec Solex 32 Dis a s kľudom môžem povedať že aj keby si natankoval letecký benzín tak nemáš ako poškodiť karburátoru (a už vôbec nie difúzoru).
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5306
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 03, 2008 11:24 pm

niesu nejake erupcie na slnku?
:wink:

User avatar
maroxe
Posts: 1120
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jun 03, 2008 11:34 pm

To s karburatorom je naozaj mimo, priznavam, najprv som tomu veril, ale ja som uz veril vselicomu, teraz viem ze ak je motor auta nekludny a karbec sa neda nastavit, ani predzapal, skratka ked vam aj najlepsi mechnik povie ze sa to neda, tak treba vymenit rozvody. Po dvoch rokoch vymienania asi 7 karburatorov a spolahnutia sa na vsemozne rady a odporucania, ze to treba rozjazdit, ze nemam tankovat to ci ono a mam si pravidelne menit difuzor a mam jazdit pomalsie a v benzine je sajrajt a netankuj na Esse a bohvie co este mi radili, sme vymenili rozvody a motor pradie ako novy, a je mu uplne jedno co si o tom mysli karbec.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2447
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Jun 04, 2008 8:41 am

tak fajn ak teda budeme tankovat 95natural, nic nepokazime.
pokial je moznost vyberu tak je to vzdy lepsie. ja to striedam ako pride, takze raz je tam natural inokedy UNI alebo natural s prisadou. zatial ziadne zasadne problemy neboli
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

marian letko
člen RCC
Posts: 126
Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
Location: koseca 784

bezolovnaty benzin

Post by marian letko » Fri Jun 06, 2008 9:05 pm

roky tankujem do R4 bezolovnaty benzin a nepridavam ziadne prisady. Prisady ako nahrada olova sa davaju iba do motorov s liatinovou hlavou valcov, lebo olovo mazalo ventilove sedla, ktore neboli ziadno zuslachtene. Vsetky hlinikove hlavy maju stelitove sedla ventilov, ktore su velmi tvrde a odolne na pouzivanie bezolovnateho benzinu. Nedaju sa frezovat ako skodovacke s liat. hlavou. A uz vobec nezalezi na roku vyroby. Pouzivam natural benzin aj vo formane s kat., pouzival som ho aj vo favorite bez kat. No problem. Oktanove cislo vyjadruje odolnost voci klepaniu=detonacnemu horeniu paliva v kompresnom priestore motora. Nejde o teplotu. Cim vyssi kompresny pomer, tym vyssie oktanove cislo. Tento problem ciastocne odpada ak je motor vybaveny cidlom klepania-pri pouziti benzinu s nizsim okt. cislom zasiahne do rezimu parametrov riadenia spalovania tak, aby sa zamedzilo detonacnemu horeniu. :arrow: Hough marian13xR
maros

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Sat Jun 07, 2008 5:00 pm

Zdravím Vás Rrenolďáci,spomínajú sa tu sedlá a ich tvrdosť a názor ,že mäkké sedlá potrebujú olovo a tvrdé nie. Tak by som chcel dodať,že olovo v benzíne sedlá mazalo aby sa neopotrebovávali oterom !
Do osmičky by som prísadu dával,pretože osmička má obyčajné liatinové sedlá a stelitové boli výfukové ventily.

Čo sa týka karborátora,jediným problémom by mohla byť oska klapky .
Inak motor na benzín s vyžšim oktanovým číslom fachá dobre a nehrozí poškodenie. Pokial je dobre nastavený,je to nezmar nevadí mu nič.

Vyžaduje však kvalitný olej,na to pozor,ale predpísanej viskozity a druhu,žiadne syntetiky ale minerál.

Niekde som čítal,že tu niekto písal,že v 80-90 rokoch do tohoto nikdo nelial bohviečo,že sa jazdilo na mogul... tak v tých rokoch bol už olej Super-mogul
dobrý a bol dokonca lepší ako Castrol GTX 3 Z Tuzexu.
8
Ja som v tých rokoch mal niekolko osmičiek ,a môj otec mal novú R8 kupenú cez Tuzex a prvé roky jazdil na GTX a potom ako prišiel na trh Super-mogul takl na ten a najazdil na ňom asi 200 tisíc kilometrov a motor bol v dobrom stave.

Prajem Vám všetkým veľa pekných kilometrov vo svojich miláčikoch. :)

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Wed Jul 09, 2008 8:53 pm

Ja som sa minulý týždeň dostal ku zaujímavým informáciám. Benzín (aj naftu) treba tankovať s prísadou. Ale nie je to tekutý zázrak z teleshopingu, dostal som sa k tabletkám do paliva, ktoré vyvinula NASA pre rakety. Nejako okysličujú palivo a motor má potom vyšší výkon, nižšiu spotrebu. Ja to skúšam len týždeň, ale dojazd na plnú nádrž stúpol z 800km cca 900km. A to sme v sobotu jazdili v kolóne a všelikde inde. Známy, čo mi to dodal s tým jazdí už viac ako dva roky, dáva to do benzínu aj do nafty (aj do nových motorov).

:arrow: EK: Bol na emisnej z mazdou, čo mala zhorený katalizátor a namerali mu nulové emisie.

Ako spieva LOJZO:
...aby sa nám neprechlastal motor, pridáme aj jeden antabus... :wink:

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Jul 10, 2008 12:01 am

Dobrá správa pre všetky staré vraky s vypadaným katalyzátorom, miesto 5 - 15.000,- investície im stačí zopár tabliet z Armagedonu ehm Nasy a ich emisie sa rozplynú. :D

Nič v zlom, kým nevyskúšam tak na také zázraky neverím. Zažil som ich už viac než dosť (elektrické turbo, zosiľovač iskry, magnetizér paliva) a nefungoval ani jeden z nich. Ale čo je najlepšie je to, že mi práve prepadla emisná aj STK takže som sám zvedavý či to po vhodení tabletky ešte vôbec nakopnem :lol:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Post Reply