Zrut baterii...

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Jul 31, 2008 1:48 pm

Marek videl R8 pred servisom :-)
200km aj ked nedobijas nemoze vymlatit baterku! Takze tam je daco co zere poriadne....
1. R8 Automatik je mozno hybrid a mas tam aj elektromotor (nepravdepodobne)
2. niekde ti daco skratuje a na to naozaj staci niekto co vie behat s merakom po kabloch...

Kedze je v servise, tak po tom ci si ho dobre poobzeraju a povozia, snad aj na tu chybu dojdu :wink:

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jul 31, 2008 1:52 pm

no to je to ze je to automat, urcite tam bude nejaka ficurka naviac.
bez tej baterie by sa malo dat aj jazdit, vsak ked motor bezi tak aky problem
:) skusat to ale nebudem :oops:

treba proste zastavit toho papkaca co je napojeny na tu bateriu, lebo neda pokoj. (snad to nie je ten automat :D )
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Jul 31, 2008 2:21 pm

Majmajko wrote:Marek videl R8 pred servisom :-)
200km aj ked nedobijas nemoze vymlatit baterku! Takze tam je daco co zere poriadne....
1. R8 Automatik je mozno hybrid a mas tam aj elektromotor (nepravdepodobne)
2. niekde ti daco skratuje a na to naozaj staci niekto co vie behat s merakom po kabloch...

Kedze je v servise, tak po tom ci si ho dobre poobzeraju a povozia, snad aj na tu chybu dojdu :wink:
Hybrid to asi nebude, ale pravdepodobne ma ten automat nejaku predpotopnu riadiacu jednotku, alebo nieco podobne, co znamena, ze je odber, a samozrejme samotna prevodovka potrebuje energiu na svoju cinnost, takze pri tomto aute je vacsia spotreba energie ako pri manuale.
Vsak poskusaju a uvidime co z toho bude...
Inak Marek ju teda uz videl, vidite je PRVY... :wink:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jul 31, 2008 3:15 pm

Ja to vidím tak, že ten automat drži zaradenú rýchlosť elektrickým servom. Keď mu odpojíš prúd, tak pustí a pružina vyradí do neutrálu. Servo môže mať dosť veľkú spotrebu. Takže kontroluj najprv dobíjanie.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jul 31, 2008 3:27 pm

mozno budes muset pristupit na vymenu dynama za spolahlivejsi alternator.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Jul 31, 2008 3:30 pm

no to nebude treba ... staci len najst problem kedze to auto fungovalo aj tak na dinamo dobre tak na to obcasne jazdenie staci....
Auto bolo predsa konstruovane na beznu prevadzku

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Thu Jul 31, 2008 3:30 pm

alex: Mozno by mal dat dva...nejake este vyhrabem :wink:
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Jul 31, 2008 3:32 pm

Alex wrote:mozno budes muset pristupit na vymenu dynama za spolahlivejsi alternator.
Ani nahodou, pokial to doteraz fungovalo 40 rokov, preco by to nefungovalo dalej... :wink:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Thu Jul 31, 2008 3:38 pm

pedro: Lebo ani ja uz nezabehnem 100m pod 30sec.... vek robi divy a nie len s ludmi...
alternator ma vacsiu ucinost ...napr dymano 16A a altik 45A.

zmerat regler kolko dava Amperov... 3? 5? 10? 15? aky je to regler? s relatkami? nie je niektore opalene alebo zalepene?
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Jul 31, 2008 4:11 pm

Urcite tam nebudem davat alternator, to radsej budem stale opravovat dynamo alebo regler. Mne sa to totiz s alternatorom nepaci, okrem toho to nie je originalne riesenie, na co si zas ja potrpim, ze Majmajko...? :lol: :lol: :lol:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Thu Jul 31, 2008 5:00 pm

R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

marian letko
člen RCC
Posts: 126
Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
Location: koseca 784

Post by marian letko » Thu Jul 31, 2008 9:33 pm

motor bez baterie ide len vtedy, ked ma dynamo. To ma samobudenie a teda nepotrebuje (teoreticky) akumulator ako zdroj budiaceho napatia pre vyrobu elektriny. To samozrejme neplati pre alternator, ktory sa za chodu motora nesmie odpojit od baterie. Kedysi sa bezne skusalo dynamo tak, ze sa odpojila svorka aku za chodu motora. Ked motor zhasol, dynamo prud nedodavalo, ked dalej isiel, chyba sa hladala inde. marian13xR
maros

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Thu Jul 31, 2008 10:47 pm

Nové polovodičové regulátory ku alternátoru sú už kvalitnejšie a môže sa alternátor odpojiť od batérie aj za chodu bez poškodenia diód. Overené praxou na škodováckom (avia, zetor a pod.) alternátore.

Inak na dyname a regléry môže byť zaoxidovaný nejaký kontakt a preto nedobíja. Automat žerie dosť prúdu do ovládania, určite tam je dosť cievok.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Fri Aug 01, 2008 10:53 am

Uz sme zistili, ze je to v regleri, nemate nahodou niekto funkcny regler? Alebo da sa kupit nejaky novy niekde?

Dik
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Aug 01, 2008 10:59 am

ako povodny asi len cez Brana
Mozno by sa dal opravit stary alebo len vnutro prerobit aby skatulka bolo naoko rovnaka...
Zatial prehod z odstavenej R8...

Post Reply