Zrut baterii...

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Aug 01, 2008 11:03 am

vsak tam kusok od servisu ako je pumpa tam opravuje startery a alternatory.... tak skoc tam

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Sat Aug 02, 2008 12:24 am

pedro ma pravdu.. Ja som raz isiel bez baterie..Teda som ju mal ale bola uz nefunkcna.A nechcite to zazit.. Je to ozaj jazda ako bez baterky doslova..
Ono dynamo dobija..Ale nie az tak velmi.Dost zalezi o otaciek..A mal som dost,ked som isiel na nefunkcnej baterke a vlastne ma hnalo iba dynamo. Isiel som bocit a hodil som smerovku,ktora uz ani neblikala z dovodu,ze som stlacil spojku pri preradeni rychlosti,kde klesli otacky-znizilo sa napatie v dyname a zrazu smerovky neisli.Nezvysil sa prud na smerovky.. Pri najblizsej STOP-ke som zastal..Hodil smerovku a motor zdochol..Nestihol som ho drzat v otackach.. A nebol dostatocny prud pre sviecky,ktore ho potrebuju dost..
Takze teoreticky je to mozne tak jazdit...Ale... Tak polovicne je to funkcne..
To su moje zazitky a skusenosti. :)
R8,R12,Twingo

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Sat Aug 02, 2008 8:56 pm

-=Mike=- wrote:pedro ma pravdu.. Ja som raz isiel bez baterie..Teda som ju mal ale bola uz nefunkcna.A nechcite to zazit.. Je to ozaj jazda ako bez baterky doslova..
Ono dynamo dobija..Ale nie az tak velmi.Dost zalezi o otaciek..A mal som dost,ked som isiel na nefunkcnej baterke a vlastne ma hnalo iba dynamo. Isiel som bocit a hodil som smerovku,ktora uz ani neblikala z dovodu,ze som stlacil spojku pri preradeni rychlosti,kde klesli otacky-znizilo sa napatie v dyname a zrazu smerovky neisli.Nezvysil sa prud na smerovky.. Pri najblizsej STOP-ke som zastal..Hodil smerovku a motor zdochol..Nestihol som ho drzat v otackach.. A nebol dostatocny prud pre sviecky,ktore ho potrebuju dost..
Takze teoreticky je to mozne tak jazdit...Ale... Tak polovicne je to funkcne..
To su moje zazitky a skusenosti. :)
Presne tak Mike, dynamo nedokaze vyvinut tolko energie aby auto mohlo optimalne a v pohode ist, o pustani smeroviek, svetiel, stieracov ani nehovoriac...
Inak uz sme dali skontrolovat dynamo - je v poriadku - preskusala sa kabelaz - tiez je vsetko v poriadku - takze ostava jedina a asi aj 99% moznost, ze je to regler. V pondelok ide na kontrolu a pripadny repas.
Dufam, ze stredajsiu kofolu uz stihneme v pohode... :D
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Aug 04, 2008 10:28 am

No chvilu idem na dovolenku a toto..

Takze zacnime automatom.
Cierna krabica v kufri je naozaj riadiaca jednotka prevodovky. Je ale releova, nie polovodicova.. takze istym sposobom stale mechanicka :)

Radenie je realizovane solenoidom a elektromotorom. Solenoid nataza tiahlo radenia (ako ked sofer posuva paku vpravo/vlalo) a elektromotorcek posuva dopredu, dozadu. Nemalu cast energie si zoberie aj elektromagnet spojky.
Mimochodom ono sa to nepreplo do neutralu ked dosla elektrina! Len jednoducho nebola stava na polarizaciu feritoveho prasku na spojenie motora z prevodovkou. Ono to konieckoncov je pokazde tak po vypnuti motora a zapalovania. Ved na volici je len 1,2,A,N,R. P(arking) tam nieje!

Ad dobijanie: Pedro, nechcem nic hovorit.. ale vravel som ti, zober si rezervny regler a dynamo...
Byt tebou kupim polovodicovy regler, zasijem ho donejakej krabicky kde ho nieje vidiet, alebo vykuchaj povodny regler a strc ho tam. Puzdro ma teda velke dostatocne. Idem dnes jeden pozret, mozem zreferovat ako pracuje)..

Dynamo je fajn, ja sa ho tiez nechcem vzdat. Jedina nevyhoda je, ze nedobija pri nizkych otackach. Pri jazde bez baterky, alebo so slabou, si treba vzdy zdvihnut volnobezne otacky na aspon 1500. Huci to sice ako skodovka na sytic, ale aspon nezdochne... Ja som si vacsinou na zimu zdvihal volnobeh na nejakych 1000. Ked svietis, fuka ventilator a este stojis na krizovatke v zacpe ide to na ukor baterky..

Fuuha, zabudol som este na nieco...!?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Aug 04, 2008 10:36 am

No už tu máme odborné info.
Matúš je v tej prevodovke hydrodynamická spjka, alebo menič?
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Re: toto

Post by pedro » Mon Aug 04, 2008 11:31 am

matus wrote: Ad dobijanie: Pedro, nechcem nic hovorit.. ale vravel som ti, zober si rezervny regler a dynamo...
Byt tebou kupim polovodicovy regler, zasijem ho donejakej krabicky kde ho nieje vidiet, alebo vykuchaj povodny regler a strc ho tam. Puzdro ma teda velke dostatocne. Idem dnes jeden pozret, mozem zreferovat ako pracuje)..
Matus, mal som aj nahradny regler, aj nahradne dynamo...nie som zas az tak blby ako vyzeram :wink:
Dynamo sme na pumpe vymenili, ale cuduj sa svete, bolo uplne ine ako z mojej R8, ine vnutro, ine zapojenie kablov, proste INE...aj napriek tomu sme ho vymenili a zapojili, ale ked sme nastartovali zelena kontrolka svietila ako diva...
Vies o 22:30 po celodennej ceste sme uz nevladali riesit dalej, po vymene dynama nam zostavali este dve moznosti - kostra a regler...

Dnes uz viem ze dynamo aj kostra je v poriadku, takze je to reglerom, teraz idem otcovi dat moje nahradne, uvidime ci bude fungovat, ked ne kupime v Perome nejaky regler na R4 a uvidime co to urobi...
Daj vediet ako si dopadol s tym polovodicovym. Dik
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Aug 04, 2008 1:42 pm

Pisem to druhy raz, prvy pokus som neodoslal lebo nam vypadla elektrina :(

Pedro: Sak som sa cudoval, ze ked si to mal vsetko zo sebou ze si to nevymenil. Ja by som najprv bol vymenil regler :)

Mario: Ani hydro ani menic. Zotrvak je z dvoch casti. Povedzme ze su to akoby do seba vlozene misky (akoze salatove, nie universe). Jedna je spojena s motorom a druha s prevodovkou. Medzi nimi je feritovy prasok. Jedna miska ma elektromagnet. Po polarizacii prasku je vytvorene spojenie medzi "miskami". Postupnou polarizaciou vytvaras akoze preklzovanie spojky pri rozbiehani. Opacnou polarizaciou zase zabezpecis rychlejsie oddelenie "misiek" pri preradovani..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Aug 04, 2008 2:34 pm

Jasné klasická feromagnetická spojka. Ďakujem.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Aug 04, 2008 2:44 pm

no pekne, vela informacii tu mame. sibalsky to vymysleli v renaulte, tak som zvedavy ako to auto slape v reale.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Aug 04, 2008 2:47 pm

Alex: Jasné je že v šprinte vyhráš so svojím manuálom. Ale nesporne zostane technickou lahôdkou.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Aug 04, 2008 2:50 pm

nie nie, tak by som to nesmeroval :) len ma to zaujima ako to ta spojka zvlada zajazdy, ci nieco cuka a aky zvuk to vydava a tak.. proste take drobnosti :) ved je to osmicka, nemoze to ist horsie ako ina osmicka 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Mon Aug 04, 2008 2:53 pm

:D Ale keby ste chceli, tak Vás spred záhrady odštartujem, aj vlajočku by som priniesol. :D
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Aug 04, 2008 2:58 pm

jasne vybehneme si na tu stvorprudovku :-)
.... a keby nas sejmul nakladak tak s nami aspon nebude tolko starosti, vedla zahrady si stavia jeden typek pohrebnictvo :D
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Aug 04, 2008 3:53 pm

a pri ked bude Challeng tak bude sutazna uloha najst .... jeho hrobove miesto... ale ale Alex

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Mon Aug 04, 2008 4:29 pm

Mario Horak wrote:Alex: Jasné je že v šprinte vyhráš so svojím manuálom. Ale nesporne zostane technickou lahôdkou.
No neviem, zda sa mi podla pocitu, ze je to zivsie ako moja manualna...
Inak Mario ma pravdu, ono to trosku trva kym to preradi, ale pokial s tym vies, tak to dokaze celkom rychlo prehadzovat, samozrejme sa to neda porovnat s dnesnymi automatmi..
Inak ma to zaujimavu vec zakomponovanu, ked tomu nalozis na jednotke, alebo pri dvojke tak ti automaticky vyhodi rychlost, trochu to kopne - tym ta upozorni, ze je cas preradit a dat dole nohu z plynu, takze nejake extremne vytacanie motora sa tu nedeje, jedine na volnobehu.. :D
Je pocut pri preradzovani bud ako sa tie taniere spajaju, alebo ako prehadzuje z jedneho ozubeneho kolesa na druhe...je to naozaj sranda, ale ide to fantasticky, Alex ked si predstavis, ze ty na Challenge budes musiet radit a pouzivat saltpaku, ja budem moct hladkat spolujazdkynu po kolienku.. :lol: :lol:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Post Reply