Zadná brzda R Clio II
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Zadná brzda R Clio II
Zdravím. Mám problém so zadnou bubnovou brzdou R Clio II r.2002 Autentique. Pravá brzda slabsie brzdí, rozdiel oproti pravej cez 45 percent (testovane na brzdnych valcoch na STK) , dal som menit brzdovu kvapalinu (po 6 rokoch), ale zda sa, ze sa to este zhorsilo.
Raz sa mi stalo, ze sa mi rucna brzda zablokovala, autom neslo pohnut.
Potom to ruplo po zaradeni spiatocky, a auto sa pohlo.
V servise mi povedali, ze orig. zadne oblozenia cca 3000 Sk + praca.
To je trocha vela na terajsi stav fin. Dokonca, ze vraj sa to neda ani pozriet, pretoze sa pri demontazi bubna vacsinou oblozenie poskodi. Je / nieje to pravda, a ako na to, ak si chcem skontrolovat brzdy sam.
Auto ma ABS, takze by som nerad nieco dobabral. Na starej Š100 to nebol problem, uvolnit skrutku, stahovat a islo to. Ale co ma caka na Cliu ? Staci bezne naradie ?
Raz sa mi stalo, ze sa mi rucna brzda zablokovala, autom neslo pohnut.
Potom to ruplo po zaradeni spiatocky, a auto sa pohlo.
V servise mi povedali, ze orig. zadne oblozenia cca 3000 Sk + praca.
To je trocha vela na terajsi stav fin. Dokonca, ze vraj sa to neda ani pozriet, pretoze sa pri demontazi bubna vacsinou oblozenie poskodi. Je / nieje to pravda, a ako na to, ak si chcem skontrolovat brzdy sam.
Auto ma ABS, takze by som nerad nieco dobabral. Na starej Š100 to nebol problem, uvolnit skrutku, stahovat a islo to. Ale co ma caka na Cliu ? Staci bezne naradie ?
Hm, tak to je naozaj problém
Za prvé: Brzdová kvpalina sa u áut mení raz ročne maximálne raz za dva roky. Už tri roky je extrém, hrozí že bude agresívna voči tesneniam v hlavnom brzdovom valci ako aj v zadných brzdových valčekoch a predných brzdičoch Samozrejme záleží aj na špecifikácii, toto platí pre Dot 4 ak si mal Dot 5.1 tak tam sú výmeny ešte o polovicu kratšie.
Ak máš ABS tak je problém úplne vymeniť brzdovú kvapalinu, musíš ju buď stále dolievať a pomaly odpúšťavať alebo to riešiť originál podtlakovou odsávačkou. Ak chceš len meniť obloženie a následne odvzdušniť tak by to problém nemal byť.
Čo je to bežné náradie ? Určite doporučujem použiť namiesto Kombinačiek, Bliciek a Hasáku originál očkové kľúče.
Keď budeš meniť obloženie tak si všimni, či ti už náhodou nepresakuje niektorý valček alebo brzdič, ak áno, musíš hneď kúpiť aj repasačnú sadu gumičiek a vymeniť to (inak budeš auto odvzdušňovať raz za dva týždne a zase sa ti zavzdušní). Neviem o tom, že by sa obloženie pri vyťahovaní z bubna poškodilo natoľko, že už nepôjde použiť, jedine, že by dnu bolo rozsypané.
Brzdové obloženie na Clio 2 najdrahšie aké som našiel na MJ Auto stojí 1500,- Sk
Veľa štastia.
Za prvé: Brzdová kvpalina sa u áut mení raz ročne maximálne raz za dva roky. Už tri roky je extrém, hrozí že bude agresívna voči tesneniam v hlavnom brzdovom valci ako aj v zadných brzdových valčekoch a predných brzdičoch Samozrejme záleží aj na špecifikácii, toto platí pre Dot 4 ak si mal Dot 5.1 tak tam sú výmeny ešte o polovicu kratšie.
Ak máš ABS tak je problém úplne vymeniť brzdovú kvapalinu, musíš ju buď stále dolievať a pomaly odpúšťavať alebo to riešiť originál podtlakovou odsávačkou. Ak chceš len meniť obloženie a následne odvzdušniť tak by to problém nemal byť.
Čo je to bežné náradie ? Určite doporučujem použiť namiesto Kombinačiek, Bliciek a Hasáku originál očkové kľúče.
Keď budeš meniť obloženie tak si všimni, či ti už náhodou nepresakuje niektorý valček alebo brzdič, ak áno, musíš hneď kúpiť aj repasačnú sadu gumičiek a vymeniť to (inak budeš auto odvzdušňovať raz za dva týždne a zase sa ti zavzdušní). Neviem o tom, že by sa obloženie pri vyťahovaní z bubna poškodilo natoľko, že už nepôjde použiť, jedine, že by dnu bolo rozsypané.
Brzdové obloženie na Clio 2 najdrahšie aké som našiel na MJ Auto stojí 1500,- Sk
Veľa štastia.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
anakri, dik za info. No auto som mal vcera v !autorizovanom servise Renault, tam mi prave info o tom, ze ak sa nieco robi so zadnymi brzdami, automaticky davaju nove oblozenie.
Brzdovu kvap. mi vcera menili, dufam,ze "autorizovane", pretoze ABS mam, a to DOT 4.(tak je vo fakture)
Rano som skusal zabrzdit naplno rucnou brzdou, tak vyzera, ze prava nebrzdi takmer vobec, ziadna brzdna stopa na mokrej vozovke, a pri brzdeni rucnou brzdou to je aj poznat, ze auto sa naklana do boku.
Pri brzdeni s ABS to nieje poznat, pretoze ABS sa zrejme s tym nesumernym ucinkom vyrovna.
Ale aj tak sa na to asi budem musiet pozriet.
Postup je nejak takyto ?
zdvihnut auto, nechat odbrzdenu rucnu brzdu samozrejme, dat dole koleso (po uvolneni matice bubna) a potom stahovak ? (na škodu 100 mam, ale asi tazko bude pasovat neviem, co tam uvidim, teda viem zhruba, aky je mechanizmus, ale ci zbadam, v com je problem (odlepene oblozenie, alebo cosi take ?)
Aj tak sa mi to nezda, na testeri brzd bola nesumernost aj pri rucnej aj pri noznej brzde. Tj. v hydraulike by to nemalo byt aspon podla mojej dedukcie.
Brzdovu kvap. mi vcera menili, dufam,ze "autorizovane", pretoze ABS mam, a to DOT 4.(tak je vo fakture)
Rano som skusal zabrzdit naplno rucnou brzdou, tak vyzera, ze prava nebrzdi takmer vobec, ziadna brzdna stopa na mokrej vozovke, a pri brzdeni rucnou brzdou to je aj poznat, ze auto sa naklana do boku.
Pri brzdeni s ABS to nieje poznat, pretoze ABS sa zrejme s tym nesumernym ucinkom vyrovna.
Ale aj tak sa na to asi budem musiet pozriet.
Postup je nejak takyto ?
zdvihnut auto, nechat odbrzdenu rucnu brzdu samozrejme, dat dole koleso (po uvolneni matice bubna) a potom stahovak ? (na škodu 100 mam, ale asi tazko bude pasovat neviem, co tam uvidim, teda viem zhruba, aky je mechanizmus, ale ci zbadam, v com je problem (odlepene oblozenie, alebo cosi take ?)
Aj tak sa mi to nezda, na testeri brzd bola nesumernost aj pri rucnej aj pri noznej brzde. Tj. v hydraulike by to nemalo byt aspon podla mojej dedukcie.
No buď budeš potrebovať sťahovák alebo povolíš odvzdušňovák a potom by to malo ísť ľahšie, akurát bude potrebné brzdy znovu odvzdušniť.
Ak sa to prejavuje aj pri nožnej aj pri ručnej brzde tak bude pravdepodobne: prasknutý bubon, rozpadnuté obloženie alebo púšťa valček bubnovej brzdy.
malá šanca: je v trúbke okruh v hlavnom brzdovom valci, je v háji obmedzovač zadných bŕzd / záťažový regulátor (dávalo sa tam jedno aj druhé.)
Presnejší postup ti nepoviem, bubnovú brzdu na Clio 2 som ešte nerozoberal.
Ak sa to prejavuje aj pri nožnej aj pri ručnej brzde tak bude pravdepodobne: prasknutý bubon, rozpadnuté obloženie alebo púšťa valček bubnovej brzdy.
malá šanca: je v trúbke okruh v hlavnom brzdovom valci, je v háji obmedzovač zadných bŕzd / záťažový regulátor (dávalo sa tam jedno aj druhé.)
Presnejší postup ti nepoviem, bubnovú brzdu na Clio 2 som ešte nerozoberal.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
takže okrem sťahovaku aj kluče tzv. Thorx,skontrolovať KOMPLET gumené tesnenia,valečky.Prasiatko (brzdič) celé rozobrať,valeček sa odkrúca,premazať vazelinou do 500° vyrába Castrol,valeček kúsoček sa môže NAJjemnejším šmirglom prebrusiť,vymeniť tesnenia a poskladať.A ešte dať aj nové odvzdušnovaky!Stoja pár korún a zato to rozhodne stojí.Ak to je komplet vpredu aj vzadu spravené a poskladané,tak naliať brzdovku po okraj,alebo si vyrobiť prípravok na to určený..v jednoduchosti-nádoba cca 0,7l s hadičkou čo ide do expanzky.expanzka tiež plná musí byť,pri pumpovaní si bude odoberať z vrchnej nádobky regulátor alebo obmedzovač musí byť stlačený ako keby bol zadok zaťažený,inač tam neprejde brzdovka.Poriadne odvzdušniť a musí to fungovať!
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"
ex - Renault 5 GTE 91"
no nechcem dlho spekulovat, ale radsej si vopred co to zistim.
Ak by bolo rozsypane oblozenie, tak by to nebolo pocut , ze sa v bubne nieco zadiera ?
A ten zatazovy regulator je co ? Je to nejaky mechanizmus viazany na zadnu napravu, alebo iba hydraulika ?
Totiz stalo sa, ze som niekedy suchol spodok auta, a mozno aj nejake rurky, o kamen , ci obrubnik. Brzdova kvapalina neunika, takze tesnost tam je. Skor to tipujem na zablokovany brzdovy valcek.
Ak sa zadny bubon lahko pretaca, tak by ho stianut nemal byt problem ?
Ak by bolo rozsypane oblozenie, tak by to nebolo pocut , ze sa v bubne nieco zadiera ?
A ten zatazovy regulator je co ? Je to nejaky mechanizmus viazany na zadnu napravu, alebo iba hydraulika ?
Totiz stalo sa, ze som niekedy suchol spodok auta, a mozno aj nejake rurky, o kamen , ci obrubnik. Brzdova kvapalina neunika, takze tesnost tam je. Skor to tipujem na zablokovany brzdovy valcek.
Ak sa zadny bubon lahko pretaca, tak by ho stianut nemal byt problem ?
jozo-ke, dik, uz som nasiel popis brzdoveho systemu take skolske nakresy vcitane rezu obmedzovaca, atd. abs....
Vcera som robil nasledovne : isiel autom, zabrzdil na plno rucnou, a znova a znova x krat. A zda sa, ze sa to o cosi zlepsilo, predtym, ked som zabrzdil rucnou, a pokusal sa pohnut autom, tak sa naklanalo do boka, teraz rovnomerne hore, rovnako aj brzdna stopa je uz aj na prave kolesi, i ked nie taka, ako na lavom.
Ale ohladom brzdoveho bubna, v kolese bezne nic nehrkoce, nepiska, ani na druhej strane nieje trvalo pribrzdene, ale zda sa mi, ze niekedy, ked prejdem zez hrbol, alebo jamu, tak akoby sa na zlomok sekundy cosi zablokovalo, pribrzdilo, a akoby klepli celuste v zadnom kolese.
Mozno to je normalne, mozno nie. Cez vikend sa chystam pozriet na podvozok, ci tam nieje nieco ohnute, aj kolesa.
Mimochodom, pri nerovnakom ucinku zadnej brzdy by pomohlo dostelovat lanka ? [/img][/list]
Vcera som robil nasledovne : isiel autom, zabrzdil na plno rucnou, a znova a znova x krat. A zda sa, ze sa to o cosi zlepsilo, predtym, ked som zabrzdil rucnou, a pokusal sa pohnut autom, tak sa naklanalo do boka, teraz rovnomerne hore, rovnako aj brzdna stopa je uz aj na prave kolesi, i ked nie taka, ako na lavom.
Ale ohladom brzdoveho bubna, v kolese bezne nic nehrkoce, nepiska, ani na druhej strane nieje trvalo pribrzdene, ale zda sa mi, ze niekedy, ked prejdem zez hrbol, alebo jamu, tak akoby sa na zlomok sekundy cosi zablokovalo, pribrzdilo, a akoby klepli celuste v zadnom kolese.
Mozno to je normalne, mozno nie. Cez vikend sa chystam pozriet na podvozok, ci tam nieje nieco ohnute, aj kolesa.
Mimochodom, pri nerovnakom ucinku zadnej brzdy by pomohlo dostelovat lanka ? [/img][/list]
Lanka môžu ovplyvňovať ručnú brzdu ale nie hydraulickú
Ak ti to koleso nebrzdilo/brzdilo slabo hydraulikou tak to v lankách nebude.
Ak ti to koleso nebrzdilo/brzdilo slabo hydraulikou tak to v lankách nebude.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
No ja by som to spravil takto:
Na zaciatok davam do pozornosti ze s rucnou brzdou moze byt problem v zahrdzavenom lanku (ale na 6 rocnom aute to nepredpokladam) alebo zaseknutom automatickom nastavovači rozpatia oblozenia
no a tu je postup v pripade ze lanko je dobre a automaticky nastavovač funguje (musi to ist lahko roztiahnut).
0. Robil by som to hned na obidvoch zadnych kolesach
1. kupim nove oblozenie a brzdove prasiatko (podla cennika ELIT valcek cca 500,- a oblozenie pr.180mm za 900,- priemer 203mm za 1500,- podla velkosti bubna treba kupit spravne)
2. dam dole bubny a necham ich stocit u sustruznika (cca 200-400 SKK)
3. zmontujem to dokopy, odvzdusnim (ZADARMO)
4. Mam cca na 100 tisic km pokoj.
Na zaciatok davam do pozornosti ze s rucnou brzdou moze byt problem v zahrdzavenom lanku (ale na 6 rocnom aute to nepredpokladam) alebo zaseknutom automatickom nastavovači rozpatia oblozenia
no a tu je postup v pripade ze lanko je dobre a automaticky nastavovač funguje (musi to ist lahko roztiahnut).
0. Robil by som to hned na obidvoch zadnych kolesach
1. kupim nove oblozenie a brzdove prasiatko (podla cennika ELIT valcek cca 500,- a oblozenie pr.180mm za 900,- priemer 203mm za 1500,- podla velkosti bubna treba kupit spravne)
2. dam dole bubny a necham ich stocit u sustruznika (cca 200-400 SKK)
3. zmontujem to dokopy, odvzdusnim (ZADARMO)
4. Mam cca na 100 tisic km pokoj.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Keď je problém pri ručnej aj nožnej brzde, je možné, že máš mastné obloženie a bubon. Pravdepodobne vytieklo trochu vazelíny z ložísk a dostali sa na plochu bubna. V tom prípade treba dať dolu bubon, vyčistiť odmasťovačom na brzdy, trochu obrúsiť obloženie šmirglom a zmontovať naspäť.
Ak je to čokoľvek iné, aj tak treba brzdy rozobrať a pozrieť.
Ak je to čokoľvek iné, aj tak treba brzdy rozobrať a pozrieť.
Nerušiť!!! K L O N U J E M
-
- člen RCC
- Posts: 126
- Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
- Location: koseca 784
brzdy clio
Este som nepocul, aby sa bubon na cliu, ci patke stahoval stahovakom. Vzdy som to zvladol rukami. Ak by bol bubon opotrebeny tak velmi, ze oblozenie chyta o hranu, da sa uvolnit samostav cez dieru na diskovy srob pri spravnom natoceni bubna. Problem by mohol nastat, ak je valcek zahrdzaveny a pakne nejdu k sebe po uvolneni samostavu. Je mi divne, aby boli brzdy v takom stave aj po oprave v servise. Uz ci v autorizovanom, ci inom. marian13xR
maros
brzdy
este som sa ku tej brzde nedostal, ale : zadne kolesa, resp. vsetky sa tocia hladko, nikde to nedrhne, tj. dat dole bubon by nemal byt problem, (skor naspat ...)
A skutocne v servise som si dal skontrolovat napravy, brzdy,a vymenit brzdovku, a vraj je vsetko OK,
Dokonca ked som sa stazoval na stabilitu vozidla, tj. zda sa mi, akoby "nesedelo" v zakrutach, resp. pri "vykyvoch auta na nerovnostiach, zakrute, vraj to boli podhustene pneu a nahustili mi ich na 2.5atm, i ked predpisane je len cca 2.
Este jednu vec som si vsimol, ked davam auto na zdvihak, jedna strana je o cca 1-1,5 cm nizsie ako druha, prave ta, kde slabsie brzdi je nizsie.
Cim to bude ? unavene pruziny, ci nieco s napravou ?
Auto ma len 29000km !!!, 6 rokov, akurat chytenych zopar jam na ceste
A skutocne v servise som si dal skontrolovat napravy, brzdy,a vymenit brzdovku, a vraj je vsetko OK,
Dokonca ked som sa stazoval na stabilitu vozidla, tj. zda sa mi, akoby "nesedelo" v zakrutach, resp. pri "vykyvoch auta na nerovnostiach, zakrute, vraj to boli podhustene pneu a nahustili mi ich na 2.5atm, i ked predpisane je len cca 2.
Este jednu vec som si vsimol, ked davam auto na zdvihak, jedna strana je o cca 1-1,5 cm nizsie ako druha, prave ta, kde slabsie brzdi je nizsie.
Cim to bude ? unavene pruziny, ci nieco s napravou ?
Auto ma len 29000km !!!, 6 rokov, akurat chytenych zopar jam na ceste
-
- člen RCC
- Posts: 126
- Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
- Location: koseca 784