Renault 5 - tahanie volantu do strany

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

Renault 5 - tahanie volantu do strany

Post by Fedo » Wed Oct 08, 2008 7:37 pm

Dobry vecer prajem,
napriek tomu ze mam novo urobenu geometriu, tak po vytoceni volantu naplno do lava a naslednom vyrovnani riadenia pri jazde vpred mi taha volant do lava. Po naslednom vytoceni naplno do prava sa to vyrazne zlepsi. Moze to byt problem s lavym homokynetickym klbom? Mam na nom malinko prasknutu manzetu a pri vytoceni naplno do prava a pri pohybe vpred to ma charakteristicky pisklavy zvukovy prejav. Tiez pri jazde vpred pri jemnom vytoceni volantu napriklad pri prejazde miernou pravotocivou zakrutou sa z napravy siria vybracie a hukot, akoby sa trel kov na kov. Robi mi to tiez ked brzdim motorom. Mam tiez pocit, akoby som mal nejako uvolnenu poloos laveho kolesa odkial ide ten piskot. Je nebezpecne s tym jazdit?
Prosim poradte mi ak viete o co ide, som mlady a neskuseny. Inak motoricky je auticko bombove, aj co sa jazdnych vlastnosti tyka, je lepsie ako Punto z 96 roku, alebo Felda. Dakujem velmi pekne za kazdu reakciu ci postreh.

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Oct 09, 2008 6:53 am

Osobne si myslim ze tento priznak znamena pridrete gulove capy na riadeni, popripade treba skontrolat misky ulozenia tlmicov (najlepsie je rozobrat vycistit a namazat) a tie manzety na homokinetickych klboch by som co najskor vymenil ak sa tam dostane voda a prach tak zivotnost bude potom velmi kratka, pretoze to ma byt plne krasnej cistej vazeliny. Manzety sa daju kupit osobitne a nemaju zasadny vplyv na geometriu.Ak vsak je homokineticky klb uz vydrany a bez vazeliny je mozne ze sposobuje spominane problemy, ale treba to skusit vycistit naplnit vazelinou a dat novu manzetu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

Dakovam

Post by Fedo » Thu Oct 09, 2008 10:38 am

Dakujem za uzitocnu radu, cez vikend sa teda nebudem nudit... Potom sa este ozvem ze ako sa to chova. Este raz vdaka.

Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

Capy, misky,....

Post by Fedo » Thu Oct 09, 2008 12:50 pm

Prave mi napadlo, ze vlastne tento problem sa prejavuje pri pohybe. Znamena to ze ide o sucasti ktore sa krutia - piska to. Cim rychlejsie idem, tym sa aj to piskanie zhustuje, ked spomalujem tak naopak. Preto som to pripisal homokinetickemu klbu. Ale urcite skontrolujem aj tie capy na riadeni a misky tlmicov. Dakujem za rady.

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Thu Oct 09, 2008 1:56 pm

kineťakmi to nebude,tie nemajú vplyv na ťahanie do strán.Kineťak ak je zlý tak puká.Skôr by som rátal že je to niečo na riadení,alebo tie čapy.No a misky tlmičou ani nie,ale mohlo by to byť v hornom uložení tlmiča - ložisko
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Oct 09, 2008 4:33 pm

Ťahnie volantu a piskot môže spôsobiť pridretá brzda.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Oct 10, 2008 6:53 am

Ako pise Mario moze to byt aj pridreta brzda, alebo zaseknute oblozenie, taktiez to treba len rozobrat, vycistit a namazat (samozrejme okrem kotuca a platniciek)
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

marian letko
člen RCC
Posts: 126
Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
Location: koseca 784

Post by marian letko » Tue Oct 14, 2008 9:57 pm

a co lozisko. ked ide od kolesa hluk, je to vacsinou zomierajuce lozisko. na tahanie do strany, ked je v poriadku geometria aj brzdy, mozu mat vplyv aj pneumatiky. stalo sa mi, ze auto tahalo do strany po vymene kolies. tak som prehodil lavu s pravou a tahat prestalo. inak mam skusenost s feldou, ked znamy ignoroval prasknutu manzetu a doviedol klb do takeho stavu, ze po vytoceni kolies bol problem vyrovnat riadenie. ked som potom ja cuval do garaze z plneho rejdu - puk a gulicky sa vysypali na cestu a poloos vybehla z klbu. museli sme auto natlacit do garaze. marian13xR
maros

Fedo
Posts: 21
Joined: Wed Oct 08, 2008 7:18 pm

Problém vyriešený

Post by Fedo » Fri Nov 07, 2008 9:59 am

Ahojte ľudkovia, tak predsa len nakoniec to bol ten homokynetický kĺb. Ten spôsoboval tie divné zvuky v tiahlych zákrutách. Pískanie spôsobuje ložisko a ťahanie volantu sa po výmene homokyneťáku málinko zlepšilo, ale stále to nie je úplne košér, takže sa prikláňam k variante tých šálok. Treba ich dať do poriadku. Inač ten kĺb mi zrepasovali za 1500,- korun. Na vrakáči kupuje človek mačku vo vreci a zaplatí porovnateľnú sumu... Majte sa, držte sa a jazdite opatrne... A ďakujem za všetky reakcie.

Post Reply