Renault 5 - tahanie volantu do strany
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 5 - tahanie volantu do strany
Dobry vecer prajem,
napriek tomu ze mam novo urobenu geometriu, tak po vytoceni volantu naplno do lava a naslednom vyrovnani riadenia pri jazde vpred mi taha volant do lava. Po naslednom vytoceni naplno do prava sa to vyrazne zlepsi. Moze to byt problem s lavym homokynetickym klbom? Mam na nom malinko prasknutu manzetu a pri vytoceni naplno do prava a pri pohybe vpred to ma charakteristicky pisklavy zvukovy prejav. Tiez pri jazde vpred pri jemnom vytoceni volantu napriklad pri prejazde miernou pravotocivou zakrutou sa z napravy siria vybracie a hukot, akoby sa trel kov na kov. Robi mi to tiez ked brzdim motorom. Mam tiez pocit, akoby som mal nejako uvolnenu poloos laveho kolesa odkial ide ten piskot. Je nebezpecne s tym jazdit?
Prosim poradte mi ak viete o co ide, som mlady a neskuseny. Inak motoricky je auticko bombove, aj co sa jazdnych vlastnosti tyka, je lepsie ako Punto z 96 roku, alebo Felda. Dakujem velmi pekne za kazdu reakciu ci postreh.
napriek tomu ze mam novo urobenu geometriu, tak po vytoceni volantu naplno do lava a naslednom vyrovnani riadenia pri jazde vpred mi taha volant do lava. Po naslednom vytoceni naplno do prava sa to vyrazne zlepsi. Moze to byt problem s lavym homokynetickym klbom? Mam na nom malinko prasknutu manzetu a pri vytoceni naplno do prava a pri pohybe vpred to ma charakteristicky pisklavy zvukovy prejav. Tiez pri jazde vpred pri jemnom vytoceni volantu napriklad pri prejazde miernou pravotocivou zakrutou sa z napravy siria vybracie a hukot, akoby sa trel kov na kov. Robi mi to tiez ked brzdim motorom. Mam tiez pocit, akoby som mal nejako uvolnenu poloos laveho kolesa odkial ide ten piskot. Je nebezpecne s tym jazdit?
Prosim poradte mi ak viete o co ide, som mlady a neskuseny. Inak motoricky je auticko bombove, aj co sa jazdnych vlastnosti tyka, je lepsie ako Punto z 96 roku, alebo Felda. Dakujem velmi pekne za kazdu reakciu ci postreh.
Osobne si myslim ze tento priznak znamena pridrete gulove capy na riadeni, popripade treba skontrolat misky ulozenia tlmicov (najlepsie je rozobrat vycistit a namazat) a tie manzety na homokinetickych klboch by som co najskor vymenil ak sa tam dostane voda a prach tak zivotnost bude potom velmi kratka, pretoze to ma byt plne krasnej cistej vazeliny. Manzety sa daju kupit osobitne a nemaju zasadny vplyv na geometriu.Ak vsak je homokineticky klb uz vydrany a bez vazeliny je mozne ze sposobuje spominane problemy, ale treba to skusit vycistit naplnit vazelinou a dat novu manzetu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Capy, misky,....
Prave mi napadlo, ze vlastne tento problem sa prejavuje pri pohybe. Znamena to ze ide o sucasti ktore sa krutia - piska to. Cim rychlejsie idem, tym sa aj to piskanie zhustuje, ked spomalujem tak naopak. Preto som to pripisal homokinetickemu klbu. Ale urcite skontrolujem aj tie capy na riadeni a misky tlmicov. Dakujem za rady.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
-
- člen RCC
- Posts: 126
- Joined: Tue Dec 27, 2005 12:20 am
- Location: koseca 784
a co lozisko. ked ide od kolesa hluk, je to vacsinou zomierajuce lozisko. na tahanie do strany, ked je v poriadku geometria aj brzdy, mozu mat vplyv aj pneumatiky. stalo sa mi, ze auto tahalo do strany po vymene kolies. tak som prehodil lavu s pravou a tahat prestalo. inak mam skusenost s feldou, ked znamy ignoroval prasknutu manzetu a doviedol klb do takeho stavu, ze po vytoceni kolies bol problem vyrovnat riadenie. ked som potom ja cuval do garaze z plneho rejdu - puk a gulicky sa vysypali na cestu a poloos vybehla z klbu. museli sme auto natlacit do garaze. marian13xR
maros
Problém vyriešený
Ahojte ľudkovia, tak predsa len nakoniec to bol ten homokynetický kĺb. Ten spôsoboval tie divné zvuky v tiahlych zákrutách. Pískanie spôsobuje ložisko a ťahanie volantu sa po výmene homokyneťáku málinko zlepšilo, ale stále to nie je úplne košér, takže sa prikláňam k variante tých šálok. Treba ich dať do poriadku. Inač ten kĺb mi zrepasovali za 1500,- korun. Na vrakáči kupuje človek mačku vo vreci a zaplatí porovnateľnú sumu... Majte sa, držte sa a jazdite opatrne... A ďakujem za všetky reakcie.