Page 1 of 2
Sportovní výfuk na R8 z Mecaparts
Posted: Sun Oct 12, 2008 3:04 pm
by dobinus
uvažoval bych o koupi sportovního výfuku na mecaparts
http://www.mecaparts.com/Equipement/pag ... R8&page=13
je to na třetí pérovce ten 1. typ
před časem jsem mluvil s jedním starším pánem, kterej měl v 60. letech R8 1130 a říkal, že si tenkrát koupil origo sportovní výfuk, zřejmě tento typ. Tvrdil, že mírně narostl výkon. A zvuk samozřejmě
Rád bych mou budoucí R8 trochu dobově vylepšil a tento výfuk mě přijde jako dobrej začátek. Tedy až po koupi vozu
Co myslíte? Nemá to z vás někdo? Co soudíte o vlivu origo sport. výfuku na výkon 956 motoru?
Jo a ještě mě napadlo - umím francouzsky, tak kdyby někdo potřeboval něco přeložit atd. dejte mi vědět. Aspoň můžu nějak pomoci.
Posted: Sun Oct 12, 2008 4:38 pm
by Anarki
U športového výfuku dôjde k nárastu výkonu, hluku ehm. zvukového prejavu motora a takisto k nárastu spotreby. Záleží od jednotlivých motorov, ich umiestnenia a od samotného prevedenia výfuku. U litrového Cléonu umiestneného vzadu by som väčší nárast ako 5 koní nečakal.
Záleží aj na tom z čoho je ten výfuk urobený. Je jasné, že bude kvalitnejšie spracovaný ako boli sériové výfuky a takisto viac vydrží.
Ja by som si radšej dal urobiť výfuk na mieru, robí to jedna firma v BA a robia ho z nerezu. Jeden z chalanov ho má nahodený na osmičke, čo som na zraze pozeral tak to vyzeralo špičkovo.
Posted: Sun Oct 12, 2008 4:44 pm
by dobinus
hmm o výfuku na míru jsem kdysi četl na starém fóru R8sk (na tom v modré barvě:). Byl jsem tenkrát v kontaktu s kýmsi kdo chtěl vyrobit pár kusů, snad typu abarth(?) pro R8. Nakonec nevím jak to skončilo. Rozpočet byl ale stejnej jako cena výše odkázaného z mecaparts, kterej je konstruovanej přímo na R8. Zkusím se mrknout na fr. fóra, případně tam vznést stejný dotaz.
dík za další info
i 5 koníků zní slibně

Posted: Sun Oct 12, 2008 5:06 pm
by Anarki
Hm, to asi nebude ono, firma sa volá AMA a vyrobí výfuk na pristavenom aute na mieru. Ak pristavíš 100 osmičiek, vyrobia ich 100.

Nie som si istý či to má Alex alebo Maroxe na svojej osmičke
Samozrejme niet nad originál, len som nahlas rozmýšlal ktorý z nich bude mať väčšiu životnosť.
Posted: Sun Oct 12, 2008 6:51 pm
by Alex
maroxe ma vyfuk od ama - ten pekny lesteny nerezovy. nevie si ho vynachvalit
ja mam nefrantikovsky origos z dovozu
zo seriovym vyfukom som spokojny ma to taky klasicky lahko rozpoznatelny osmickovsky zvuk. no pekny sportovy vyfuk mozno raz nahodim aj ja

Posted: Sun Oct 12, 2008 7:20 pm
by dobinus
cool, tak výfuk by byl
teď ještě sehnat pěknou osmičku

Posted: Sun Oct 12, 2008 8:17 pm
by Majmajko
no s obiednavanim z fr pozor nie je to az tak lacne ako to vyzera v cenniku...
Vyfuk

myslis ???
Ta vyroba vyfukov z nerezu este stale drazdi Matusa....
Z mecaparts som aj nieco chcel obiednavat no nieco nemali sklado a musel som cakat 3mesiace na vyrobu....
Posted: Sun Oct 12, 2008 8:37 pm
by Anarki
To dráždi aj mňa
Zvukový prejav, životnosť a nebúchanie o zadnú nápravu sú prvoradé, zatiaľ čakám na nejakého vhodného slimáka aby sa v prípade potreby naraz spolu s tým urobily aj zvody.

Posted: Sun Oct 12, 2008 9:08 pm
by dobinus
mám naštěstí doručovací adresu ve Francii

kde si to pak převezmu osobně, nebo mi to někdo přiveze...
takže s doručením platím Fr. Poštovné

Posted: Sun Oct 12, 2008 9:44 pm
by Alex
tak to mas dobre, mozes objednavat.
s matusom sme sa uz pekne davno bavili o replike origos vyfuku z nerezu, no akosi to niekam vysumelo. ja mam uz dlhsiu dobu vysnivany projekt kopie dvojiteho abarthu

takze uvidime ci a kedy sa k tomu dostanem.
Posted: Sun Oct 12, 2008 10:02 pm
by dobinus
vím, že před cca 3 lety byl na starým sk fóru thread výroba sportovních abarth výfuků na R8. Měli psát předběžní zájemci, já tenkrát potřeboval výfuk rychle, tak jsem to nechal být. Po delším čase jsem jim opět napsal a odpověděli, že projekt byl odročen. Měli nějaké origo výkresy, tak podle nich. Byli navíc odněkud z vých. čech. Napadlo mne , že by asi nebyl problém nějaký výkresy sehnat...
Posted: Sun Oct 12, 2008 10:36 pm
by dobinus
plánuju dát motor z R8S (60hp) do 1132, plus sport. výfuk...mohl by to být pěkný dobový tuning

Posted: Mon Oct 13, 2008 7:15 am
by Alex
no ak sa nemylim tak R8S ma ten isty motor ako kazda bezna 1108 ccm (cize aj moja) podstatny rozdiel je v pouziti dvojiteho karburatora webber.
rozdiely medzi beznou osmickou a Skom su hlavne vizualne (iny interier, pristrojovka... a exterier - narazniky, svetla...)
radsej dovez celu R8S - to by bola vacsia sila
co sa tyka vyfukov, tak na nete su rozpitvane a nafotene abarth vyfuky, ja osobne mam rozpitvany len seriovy (da sa podla neho spravit replika)
Posted: Mon Oct 13, 2008 11:02 am
by dobinus
ano máš pravdu, je to motor 1108 + weber = 60 koníků
jinak dočetl jsem se, že R8S měl i tu zadní konstrukci nápravy stejnou jako Gordini, tzn. 2x2 tlumiče do V. Hlavně kvůli tomu by byla dobrá originál R8S.. jenže sou ve Fr. strašně drahý... sice o 1/2 levnější než Gordini, ale pořád okolo 8-10K a na to zatím nemám

Posted: Mon Oct 13, 2008 1:51 pm
by Majmajko
dobinus wrote:plánuju dát motor z R8S (60hp) do 1135, plus sport. výfuk...mohl by to být pěkný dobový tuning

to iba zdegradujes .... 1135 ... tam je motor G1300 a S je tak ako pise Alex
A tu konstrukciu na zdvojene tlmice mam tak ak budes chciet robit daj vediet mozno to uz bude aj na napravnici nahodene (na vymenu) a ked tak poslem len polootovar...
PS mam este zopar dasich veci na peknu upravu R8
