R super 5

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
mishal
Posts: 12
Joined: Sun Jun 15, 2008 10:25 pm

R super 5

Post by mishal » Fri Oct 24, 2008 7:09 pm

Mám problém:

Mám rosipané spojkové ložisko, tým rosipané myslím rosipané že guličky už nie su na svojom mieste len tak hrkajú v prevodovke alebo teda vo zvone prevodovky, potom nejdú my hádzať rýchlosti ide len 1 a 2 a 3- vyskakuje 4 sa zaradiť nedá len niekedy a 5 sa dá zaradiť iba ak sa podarý zaradiť 4 ale ked ju nedržím tak tiež vyskakuje.

Treba meniť celú prevodovku?

A ešte neviem teraz označenie motora ale je to renault 5 super 5 1,4l z okolo roku 86. teda podla papierov v papieroch je napísané 1,4TL a že či sa dá dotoho natrepať nejaké iná prevodovka napríklad s twinga bez úprav alebo sa dá dotoho natrepať len prevodovka na ten model a nijaka iná.



A ešte ako najlahšie vytiahnuť prevodovku z R5

Za vaše pripomienky, návrhy a rady dakujem mishal.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Fri Oct 24, 2008 9:58 pm

Ahoj,

Prevodovku tam môžeš dať ktorúkoľvek z R5 alebo Clia, záleží len na odstupňovaní aby si nepoužil veľmi krátku alebo naopak veľmi dlhú prevodovku.

Vyberanie 5 stpuňovej prevodovky z R5 (motor GTT) je ako vyberať nasratého ježka z malej klietky kde kopuluje s dikobrazom :lol:

Prevodovku by som menil len v prípade že náhradnú zoženieš za dobrý peniaz.
Inak by som ju rozobral a dal dohromady. Aj keď určite nie je tak jednoduché rozobrať a správne poskladať prevodovku. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

mishal
Posts: 12
Joined: Sun Jun 15, 2008 10:25 pm

Post by mishal » Sat Oct 25, 2008 12:17 pm

tak mal by som možnosť doviezť z talianskych vrakovísk prevodovku skôr s Clia ako s R5 a ked tak by som to tam narval aj s motorom s Clia a poloosami ked nad tým tak rozmýšlam, no najskôr sa teda pokúsim to rozobrť a pozrieť sa n tú prevodovku, lebo dneska sa my stalo že som na tom išiel (musel som inak by som sa toho ani nechitil) a zrazu v tom niečo zaškrípalo isi guličky z ložiska a ledva škrípao to až kym som nazastavil, odstavil som to a ked to budem chcieť previesť aby som to mohol dať dokopy tak to iba odtiahnem, nech to viac nedokošlam :evil:

Pokúsim sa to teda rozobrať ved to musím tak či tak rozobrať či už to budem opravovať lebo rozoberať.

Naštastie nemám pokazené GTT ale TL podla papierov ale keby má byť tá R5 funkčná radšej by som GTT :twisted:

dík za radu.

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sat Oct 25, 2008 4:01 pm

:arrow: Mishal a Anarki : neoplatí sa rozoberať.Jedine ak si to rozoberieš a opravíš sa ,aj ked to nebude žiadna sláva dávať do kopy.Radšej zohnať za 3-4 tisícky druhú.Viem to lebo mne sa rozsypala raz v Cliu,chcel som dať opravovať a pýtal za to cca 10 litrov.Len diely samotné sa ťažko hľadajú a nestoja korunu.Takže radšej druhú a vymeniť ju!
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Sat Oct 25, 2008 6:52 pm

Už som tých prevodoviek niekoľko rozobral a nejaké aj zložil :D , ale súhlasím s Jožom.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

mishal
Posts: 12
Joined: Sun Jun 15, 2008 10:25 pm

Post by mishal » Tue Oct 28, 2008 10:16 pm

jj do sersisu to dávať nebudem bud to spravím sám, nie som nemehlo ale pre prípad bude na telefóne prichystaní kamarát, tak ked niečo pokazím dobehne :D, pozeral som prevodovky na nete a videl som za 2000 aj za 1500 len problém eje v dovoze alebo teda ako pre ne ked nemám káričku ne ktorejj by som sa odviezol. ale dík za rady, starú prevodovku aj tak rozoberiem šak ked už bude vonku :twisted:

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Oct 29, 2008 11:10 am

Radím Ti, za 2000 sa ti neoplatí robiť rozborku a zborku.

1. Pri rozborke vyskáču guličky, ktoré treba hľadať po celej dielni :D
2. Pri zborke potrebiješ dve ruky na držanie prevodovky, Tri ruky na držanie tyčiek, ďalšie dve ruky na nasúvanie dekla, plus 3x2 ruky na zatlačenie pružiniek s guličkami a ešte jednu ruku na polohovanie radiacej páčky. :D Aj Šiva je na to krátky :D

3. Diferenciál sa nedá rozobrať bez zničenia gufer.

:D Ale týmto som Ťa nechcel odradiť. Aspoň tú starú prevodovku rozober, aby si videl čo tam je a ako to funguje. Pozri na českých stránkach manuál, pretože pri rozoberaní je potrebné dodržať postup, kedy aký kvalt zaradiť.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

mishal
Posts: 12
Joined: Sun Jun 15, 2008 10:25 pm

Post by mishal » Wed Oct 29, 2008 10:39 pm

ok tak zoberiem za 2000 neakú prevodovku namontujem a uvidím šiva nie som a ked je aj on na to krátky tak to sa na to môžem vykašlať, starú rozoberiem aj tak mi je na nič ked je rozbitá, sa na nej vyzúrim a potom hodím došrotu.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Oct 30, 2008 9:10 am

mishal: hlinik sa vykupuje tusim po 14Sk/kg ;)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Oct 30, 2008 10:20 am

je kriza cena klesla, treba pockat.....

CUTMAN
Posts: 28
Joined: Wed Feb 27, 2008 9:05 pm

Post by CUTMAN » Sun Nov 02, 2008 3:23 pm

prevodovku mam .2000sk.0904583199

Post Reply