Diagnoza lozisko..

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Diagnoza lozisko..

Post by matus » Mon Oct 27, 2008 9:01 am

Uz som si sice zvykol ze ja musim mat vsetko inak a naopak, ale aspon na tu fyziku som sa doteraz spoliehal...

Zacalo mi hucat lozisko na osmicke. Zdalo sa, ze to ide z pravej strany. Pouzil som klasicky test v zakrute(zaboceni). Ked som siel do lavotocivej hucalo, v pravotocivej prestalo. U niekolkych z Vas som si potvrdil ze v tomto pripade sa jedna o prave lozisko.

Nechcelo sa mi menit lozisko, tak som vymenil komplet zaves kolesa. :lol:

No a na moje velke prekvapenie to huci stale. Stale tak velmi ako predtym. A stale to vpravotocivej zakrute prestane :!: :roll:

Jedine co sa zmenilo je, ze sa zda ako keby to teraz islo viac z laveho kolesa.

A aj keby to teda bolo zle lave lozisko, preco to pod zatazov (v pravotocivej zakrute) prestava hucat :?:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Oct 27, 2008 9:27 am

NO na Stefanovi ked som menil lozisko tak som dopadol ako ty ...
bolo to presne druha strana....

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Mon Oct 27, 2008 9:51 am

kedze sa jedna o 8 (motor + prevodovka s difom vzadu) isiel by som aj touto cestou....na S120 to robilo nieco podobne ak boli vycvachtane silenbloky...
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Oct 27, 2008 10:14 am

fast: zabudol som dodat ze sa jedna o prednu napravu..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Oct 27, 2008 11:52 am

Vymen lozisko druje strany a uvidis ....
Vylucovacia metoda... ja viem to nechces pocut...

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Mon Oct 27, 2008 12:58 pm

Z vymenou pocitam.
Mna skor zaujima preco to prestava hucat ked je to pod zatazou?!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Oct 27, 2008 2:18 pm

tak ked je tam konicke lozisko ako je na R4 vzadu tak asi preto ze je to ako keby viac pritiahol tu stranu co je namahana (vnutorne lozisko) a znizena vola.... alebo uvolnil pre vonkajsie lozisko...
Chcel som aj ja vyskusat ze ktore presne lozisko huci ci len vnutorne alebo aj vonkajsie... no hned som vymenil obe lebo sa mi nechcelo to robit na 2x ...popravde povedane ani neviem naco by mi bolo to zistenie...
kedze pri vymene loziska treba menit obe (sevisne sady su oba kusy) tak som supol vsetky

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Oct 27, 2008 9:34 pm

Ak sa jedna o huciace lozisko je najlepsie imitovat situaciu niekde v garazi, bud roztocenim kolesa alebo pomocou nejakeho vlastneho pripravku na roztocenie kolesa a potom zistit z ktorej strany to ide.
Horsie su opacne situacie ak to huci len pod zatazou, tiez som mal nejaky vrzgavy zvuk pri jazde a v garazi nic, nakoniec som pomocou podpier podoprel koleso za rameno a dal som rychlost nastartoval a tocilli sa kolesa samozrejme nic a tak som zacal pridavat a pribrzdovat az som nasimuloval ten spravny zvuk ktory ako vzdy isiel z inej strany ako som si myslel.

Ale k veci, aby som Ti pomohol tak keby Ti bola zima tak u mna vo vykurovanej garazi to mozeme opravit, popripade uz iba vymenit tu druhu stranu a uvidi sa. Mam teraz na opravy volny pracovny priestor 3,5 x 5 metrov, skoda ze je to stale dole pod barakom ako to ma aj Majmajko ale uz si u mna bol takze je oskusane ze aj osmicka s nizsimi kolesami tam vleze a dokonca aj vyleze. Takze v pripade zaujmu ma nevahaj kontaktovat. Vsak kde inde mozes vyskusat spojku na 16% vjazde/vyjazde. Po merani je to vyskovy rozdiel 1,5 metra na 5,8 metroch cesty.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Oct 28, 2008 10:23 am

Ešte pridám trochu teórie.
1. Ak je zvuk nižšej frekvencie ako 300 Hz, tak sa nedá rozoznať odkiaľ ide. (teda nevylučuj ani zadok)
2. Hučanie ložiska je typické tým, že zvyšovaním rýchlosti sa hučanie zosilňuje. (ak zaniká, tak pravdepodobne nejde o ložisko)
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Oct 29, 2008 12:30 pm

Mario: je to lozisko :)

Mondrejka: Dakujem za ponuku, ale myslim ze to zvladnem. Vymenim komplet cely zaves ako na pravej strane.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply