Renault 5

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Prioritas
Posts: 9
Joined: Wed Oct 29, 2008 6:08 pm
Location: MT

Renault 5

Post by Prioritas » Tue Nov 04, 2008 6:45 pm

caute,mam na Vas jednu otazku
Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?
Lebo on tam pasuje,ale je o dost mensi,tak sa pýtam či by som ho tam mohol dat
dik

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Nov 05, 2008 9:30 am

myslím že by mohol,treba dať 80° termostat a bude to fungovať
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Nov 05, 2008 10:07 am

Zaujimava otazka...

Vseobecne motor na brikety ma podstatne vyssiu ucinnost ako benzinovy, napriek tomu byva na Diesli vzdy masivnejsi chladic. Preco vlastne?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Nov 05, 2008 10:50 am

Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Wed Nov 05, 2008 12:38 pm

nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.

Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.

Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.

Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Nov 05, 2008 12:55 pm

Mondrejka: No ale praveze ono to je nejak naopak nie? Tym, ze je ten motor ucinnejsi, odovzdava do okolia menej tepla. Aspon tak som to pochopil. Ako normalna a setriaca ziarovka. Normalna hlavne kuri a trochu aj svieti, pricom setriaca hlavne svieti..

Preco sa naftaci stazuju ze im to v zime neskoro kuri?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Wed Nov 05, 2008 2:43 pm

Toto by asi vysvetlili v Slovenskej technickej univerzite o tom ako prestupuje teplo a cojaviem co, ja to beriem ako fakt,ale teoreticky je to asi tym, ze to bude velkostou motora, ak 1 litrovy benzin vyzera ako krabica od topanok tak 1,4 litrovy diesel vyzera ako 1,5 krabice. Teda kym sa to prehreje tak to chvilu trva a potom sa to zase asi narocnejsie chladi. Proste asi ako priklad nepouzijem ziarovku ale klinec a spendlik, spendlik zohrejem skoro hned ale zaroven je velmi lahke ho vychladit. Kliniec sa zohrieva dlhsie a aj chladit ho uz musim intenzivnejsie kym vychladne.

Ale ja som elektrikar takze sa ospravedlnujem ak tu trepem hovadiny.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Nov 05, 2008 2:46 pm

dava to zmysel :P
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Nov 05, 2008 4:00 pm

Hmm a co potom samorezne skrutky ?

Prioritas
Posts: 9
Joined: Wed Oct 29, 2008 6:08 pm
Location: MT

Post by Prioritas » Wed Nov 05, 2008 4:05 pm

Majmajko wrote:Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....
No ten povodný je už nepouzitelný,tak chcem len vediet ci to ten chladic zvladne respektive nezvldne.
Jednoducha otazka,cakam aj jednoduchu odpoved :D

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Nov 05, 2008 4:10 pm

Jednoduchu odpoved si aj dostal... :wink: (neratam skrutky :-) )
Bud das mensi chladic a prerobis saharu alebo das originalny chladic

Prioritas
Posts: 9
Joined: Wed Oct 29, 2008 6:08 pm
Location: MT

Post by Prioritas » Wed Nov 05, 2008 4:18 pm

a co je sahara? :wink:

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Nov 05, 2008 4:21 pm

vsetko tu mas napisane
Mondrejka wrote:nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.

Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.

Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.

Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Wed Nov 05, 2008 9:29 pm

Jednoducha otazka: Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?

Jednoducha odpoved: Ano, ale treba pouzit vykonnejsi ventilator, nez ten co je standartom na 1,4 benzin.

Jednoducha rada: Treba zajst na vrakovisko a kupit ventilator z ineho auta ktory rozmerovo bude vhodny. (Ceny pouzitych ventilatorov sa pohybuju okolo 500,- )
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Wed Nov 05, 2008 9:40 pm

Doplním jednoduchú odpoveď:
cez zimu s tým nebude problém, horšie to je v lete v zápche. Bez výmeny ventilátora za výkonnejší je to isté k.o. motora.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

Post Reply