Renault 5
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
toto
Zaujimava otazka...
Vseobecne motor na brikety ma podstatne vyssiu ucinnost ako benzinovy, napriek tomu byva na Diesli vzdy masivnejsi chladic. Preco vlastne?
Vseobecne motor na brikety ma podstatne vyssiu ucinnost ako benzinovy, napriek tomu byva na Diesli vzdy masivnejsi chladic. Preco vlastne?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.
Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.
Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.
Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.
Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.
Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
toto
Mondrejka: No ale praveze ono to je nejak naopak nie? Tym, ze je ten motor ucinnejsi, odovzdava do okolia menej tepla. Aspon tak som to pochopil. Ako normalna a setriaca ziarovka. Normalna hlavne kuri a trochu aj svieti, pricom setriaca hlavne svieti..
Preco sa naftaci stazuju ze im to v zime neskoro kuri?
Preco sa naftaci stazuju ze im to v zime neskoro kuri?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Toto by asi vysvetlili v Slovenskej technickej univerzite o tom ako prestupuje teplo a cojaviem co, ja to beriem ako fakt,ale teoreticky je to asi tym, ze to bude velkostou motora, ak 1 litrovy benzin vyzera ako krabica od topanok tak 1,4 litrovy diesel vyzera ako 1,5 krabice. Teda kym sa to prehreje tak to chvilu trva a potom sa to zase asi narocnejsie chladi. Proste asi ako priklad nepouzijem ziarovku ale klinec a spendlik, spendlik zohrejem skoro hned ale zaroven je velmi lahke ho vychladit. Kliniec sa zohrieva dlhsie a aj chladit ho uz musim intenzivnejsie kym vychladne.
Ale ja som elektrikar takze sa ospravedlnujem ak tu trepem hovadiny.
Ale ja som elektrikar takze sa ospravedlnujem ak tu trepem hovadiny.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
vsetko tu mas napisane
Mondrejka wrote:nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.
Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.
Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.
Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Renault R8 1132 r.v. 1970
Jednoducha otazka: Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?
Jednoducha odpoved: Ano, ale treba pouzit vykonnejsi ventilator, nez ten co je standartom na 1,4 benzin.
Jednoducha rada: Treba zajst na vrakovisko a kupit ventilator z ineho auta ktory rozmerovo bude vhodny. (Ceny pouzitych ventilatorov sa pohybuju okolo 500,- )
Jednoducha odpoved: Ano, ale treba pouzit vykonnejsi ventilator, nez ten co je standartom na 1,4 benzin.
Jednoducha rada: Treba zajst na vrakovisko a kupit ventilator z ineho auta ktory rozmerovo bude vhodny. (Ceny pouzitych ventilatorov sa pohybuju okolo 500,- )
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.