Page 1 of 2
Renault 5
Posted: Tue Nov 04, 2008 6:45 pm
by Prioritas
caute,mam na Vas jednu otazku
Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?
Lebo on tam pasuje,ale je o dost mensi,tak sa pýtam či by som ho tam mohol dat
dik
Posted: Wed Nov 05, 2008 9:30 am
by jozo-ke
myslím že by mohol,treba dať 80° termostat a bude to fungovať
toto
Posted: Wed Nov 05, 2008 10:07 am
by matus
Zaujimava otazka...
Vseobecne motor na brikety ma podstatne vyssiu ucinnost ako benzinovy, napriek tomu byva na Diesli vzdy masivnejsi chladic. Preco vlastne?
Posted: Wed Nov 05, 2008 10:50 am
by Majmajko
Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....
Posted: Wed Nov 05, 2008 12:38 pm
by Mondrejka
nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.
Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.
Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.
Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
toto
Posted: Wed Nov 05, 2008 12:55 pm
by matus
Mondrejka: No ale praveze ono to je nejak naopak nie? Tym, ze je ten motor ucinnejsi, odovzdava do okolia menej tepla. Aspon tak som to pochopil. Ako normalna a setriaca ziarovka. Normalna hlavne kuri a trochu aj svieti, pricom setriaca hlavne svieti..
Preco sa naftaci stazuju ze im to v zime neskoro kuri?
Posted: Wed Nov 05, 2008 2:43 pm
by Mondrejka
Toto by asi vysvetlili v Slovenskej technickej univerzite o tom ako prestupuje teplo a cojaviem co, ja to beriem ako fakt,ale teoreticky je to asi tym, ze to bude velkostou motora, ak 1 litrovy benzin vyzera ako krabica od topanok tak 1,4 litrovy diesel vyzera ako 1,5 krabice. Teda kym sa to prehreje tak to chvilu trva a potom sa to zase asi narocnejsie chladi. Proste asi ako priklad nepouzijem ziarovku ale klinec a spendlik, spendlik zohrejem skoro hned ale zaroven je velmi lahke ho vychladit. Kliniec sa zohrieva dlhsie a aj chladit ho uz musim intenzivnejsie kym vychladne.
Ale ja som elektrikar takze sa ospravedlnujem ak tu trepem hovadiny.
Posted: Wed Nov 05, 2008 2:46 pm
by Alex
dava to zmysel

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:00 pm
by Majmajko
Hmm a co potom samorezne skrutky ?
Posted: Wed Nov 05, 2008 4:05 pm
by Prioritas
Majmajko wrote:Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....
No ten povodný je už nepouzitelný,tak chcem len vediet ci to ten chladic zvladne respektive nezvldne.
Jednoducha otazka,cakam aj jednoduchu odpoved

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:10 pm
by Majmajko
Jednoduchu odpoved si aj dostal...

(neratam skrutky

)
Bud das mensi chladic a prerobis saharu alebo das originalny chladic
Posted: Wed Nov 05, 2008 4:18 pm
by Prioritas
a co je sahara?

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:21 pm
by Alex
vsetko tu mas napisane
Mondrejka wrote:nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.
Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.
Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.
Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.
Posted: Wed Nov 05, 2008 9:29 pm
by Mondrejka
Jednoducha otazka: Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?
Jednoducha odpoved: Ano, ale treba pouzit vykonnejsi ventilator, nez ten co je standartom na 1,4 benzin.
Jednoducha rada: Treba zajst na vrakovisko a kupit ventilator z ineho auta ktory rozmerovo bude vhodny. (Ceny pouzitych ventilatorov sa pohybuju okolo 500,- )
Posted: Wed Nov 05, 2008 9:40 pm
by R4CV
Doplním jednoduchú odpoveď:
cez zimu s tým nebude problém, horšie to je v lete v zápche. Bez výmeny ventilátora za výkonnejší je to isté k.o. motora.