Page 1 of 2

Renault 5

Posted: Tue Nov 04, 2008 6:45 pm
by Prioritas
caute,mam na Vas jednu otazku
Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?
Lebo on tam pasuje,ale je o dost mensi,tak sa pýtam či by som ho tam mohol dat
dik

Posted: Wed Nov 05, 2008 9:30 am
by jozo-ke
myslím že by mohol,treba dať 80° termostat a bude to fungovať

toto

Posted: Wed Nov 05, 2008 10:07 am
by matus
Zaujimava otazka...

Vseobecne motor na brikety ma podstatne vyssiu ucinnost ako benzinovy, napriek tomu byva na Diesli vzdy masivnejsi chladic. Preco vlastne?

Posted: Wed Nov 05, 2008 10:50 am
by Majmajko
Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....

Posted: Wed Nov 05, 2008 12:38 pm
by Mondrejka
nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.

Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.

Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.

Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.

toto

Posted: Wed Nov 05, 2008 12:55 pm
by matus
Mondrejka: No ale praveze ono to je nejak naopak nie? Tym, ze je ten motor ucinnejsi, odovzdava do okolia menej tepla. Aspon tak som to pochopil. Ako normalna a setriaca ziarovka. Normalna hlavne kuri a trochu aj svieti, pricom setriaca hlavne svieti..

Preco sa naftaci stazuju ze im to v zime neskoro kuri?

Posted: Wed Nov 05, 2008 2:43 pm
by Mondrejka
Toto by asi vysvetlili v Slovenskej technickej univerzite o tom ako prestupuje teplo a cojaviem co, ja to beriem ako fakt,ale teoreticky je to asi tym, ze to bude velkostou motora, ak 1 litrovy benzin vyzera ako krabica od topanok tak 1,4 litrovy diesel vyzera ako 1,5 krabice. Teda kym sa to prehreje tak to chvilu trva a potom sa to zase asi narocnejsie chladi. Proste asi ako priklad nepouzijem ziarovku ale klinec a spendlik, spendlik zohrejem skoro hned ale zaroven je velmi lahke ho vychladit. Kliniec sa zohrieva dlhsie a aj chladit ho uz musim intenzivnejsie kym vychladne.

Ale ja som elektrikar takze sa ospravedlnujem ak tu trepem hovadiny.

Posted: Wed Nov 05, 2008 2:46 pm
by Alex
dava to zmysel :P

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:00 pm
by Majmajko
Hmm a co potom samorezne skrutky ?

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:05 pm
by Prioritas
Majmajko wrote:Radesej tam daj ten chladic co tam ma ist....
No ten povodný je už nepouzitelný,tak chcem len vediet ci to ten chladic zvladne respektive nezvldne.
Jednoducha otazka,cakam aj jednoduchu odpoved :D

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:10 pm
by Majmajko
Jednoduchu odpoved si aj dostal... :wink: (neratam skrutky :-) )
Bud das mensi chladic a prerobis saharu alebo das originalny chladic

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:18 pm
by Prioritas
a co je sahara? :wink:

Posted: Wed Nov 05, 2008 4:21 pm
by Alex
vsetko tu mas napisane
Mondrejka wrote:nie je problem dat mensi chladic ale treba dat vykonny ventilator, Ako je zname tak u R5GTE je problem ze ma male dierky v maske na privod vzduchu na chladenie a pokial sa pohybujeme v zapche tak to slabo chladi, aj preto ze je to velky motor nacpaty v malom priestore a este je zapuzdreny kapotou, a ten ventilator seriovy je skorej vhodny na siltovku ako na chladic, po vymeneni za 40 cm z ineho auta mi vychladil po zapnuti termostatu zhruba do 40 sekund az 1 minuty. Je pravda ze som musel dat elektriku cez relatko ale kludne som mohol jazdit v zapche v lete 40 stupnove horucavy a fungovalo to.

Takze ja vravim ze ten chladic bude stacit avsak privod vzduchu a ventilator je podstatny.

Na Matusov dotaz: ja si myslim ze odpoved je v otazke, ze proste ten diesel viac vyhrieva spalovaciu komoru, vsak je tam aj 2x vacsi tlak pri vznieteni a preto aby nemuseli davat turbo ventilatory ako ja tak zvacili plochu.
Ked si vezmes moderne auta tak tam su chladice trocha vacsie ako sa davali kedysi a maju na sebe 2 az 4 ventilatory. Klasika je jeden velky a jeden maly ventilator ludovo nazyvany sahara.

Ale ako som pisal vyssie prakticky sa ukazalo ze v tom nebude problem.

Posted: Wed Nov 05, 2008 9:29 pm
by Mondrejka
Jednoducha otazka: Dokazal by chladič z R5 1.4 benzin uchladit 1.6 Diesel?

Jednoducha odpoved: Ano, ale treba pouzit vykonnejsi ventilator, nez ten co je standartom na 1,4 benzin.

Jednoducha rada: Treba zajst na vrakovisko a kupit ventilator z ineho auta ktory rozmerovo bude vhodny. (Ceny pouzitych ventilatorov sa pohybuju okolo 500,- )

Posted: Wed Nov 05, 2008 9:40 pm
by R4CV
Doplním jednoduchú odpoveď:
cez zimu s tým nebude problém, horšie to je v lete v zápche. Bez výmeny ventilátora za výkonnejší je to isté k.o. motora.