nastavenie predného tlmiča
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
nastavenie predného tlmiča
Včera som si všimol, že medzi gumenou podložkou pod maticou hore na predných tlmičoch a plechom šasi je vôľa cca 5-10mm. Je to v poriadku ? alebo to má ležať tesne na plechu ako v servis.manuáli . Chcel som pripojiť obrázok, ale neprišiel som na to, ako.[/img]
Ohladom obrazku sa nehanbi a pouzi vyhladavanie popripade pozri na tento topic http://forum.renaultcc.sk/viewtopic.php?t=828
Ja co sa tyka problemu skus aj napisat o ake auto ide
No ta vola nie moc koser ... foto pomoze
Skusal si to dotiahnut, alebo je matka na konci so zavytom a nejde dalej len preto, ze je ten gumeny kus prilis pomackany?
Ja co sa tyka problemu skus aj napisat o ake auto ide
No ta vola nie moc koser ... foto pomoze
Skusal si to dotiahnut, alebo je matka na konci so zavytom a nejde dalej len preto, ze je ten gumeny kus prilis pomackany?
toto
No nech to je na akomkolvek aute, pokial sa bavime o hornom ulozeni tlmica, tam vola byt nemoze. Lebo pri zapruzeni bude lietat tlmic v uchyte namiesto toho aby tlmil!!!
Nebude tam skor vypadnuta nejaka gumena podlozka?
Nebude tam skor vypadnuta nejaka gumena podlozka?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
tlmič
vďaka za usmernenie
pokus č.1
Auto je Renault Clio II Autentique r.2002, najazdene 29000 km (fakt!)
Ked na tlmič pozerám zhora, tj. je matica, potom kovova podlozka, pod nou plast/gumova podlozka - pekna rovna, nepoohybana, neposkodena, a medzi nou, a sedlom na šasi je vôla ako som pisal 5-10mm,
Podla obrazku to ma byt bez vole, ale to je iba skica, zo spodu predpokladam ze je tiez gumeny silent blok, ale je mozne, ze sa to za 6 rokov tak stlaci, resp. povolia matice ! obe ???, i ked vyzera, ze nie rovnako, jedna viac,druha menej, ale to niesom isty, ci som stal na rovine, a ci boli kolesa tiez rovno.
Prave to mi posledny cas vadi, akoby predna naprava pri prechode hrbolami klepala, napr. po prechode kolajnicami.
Ak zozeniem digi fotak, sfotim poslem dodatocne[/img]
pokus č.1
Auto je Renault Clio II Autentique r.2002, najazdene 29000 km (fakt!)
Ked na tlmič pozerám zhora, tj. je matica, potom kovova podlozka, pod nou plast/gumova podlozka - pekna rovna, nepoohybana, neposkodena, a medzi nou, a sedlom na šasi je vôla ako som pisal 5-10mm,
Podla obrazku to ma byt bez vole, ale to je iba skica, zo spodu predpokladam ze je tiez gumeny silent blok, ale je mozne, ze sa to za 6 rokov tak stlaci, resp. povolia matice ! obe ???, i ked vyzera, ze nie rovnako, jedna viac,druha menej, ale to niesom isty, ci som stal na rovine, a ci boli kolesa tiez rovno.
Prave to mi posledny cas vadi, akoby predna naprava pri prechode hrbolami klepala, napr. po prechode kolajnicami.
Ak zozeniem digi fotak, sfotim poslem dodatocne[/img]
Re: tlmič
Prave to robi ta vola podla mna!! Najprv sa pohne tych 5-10mm a potom sa az zacne hybat tlmic...Victorio wrote:Prave to mi posledny cas vadi, akoby predna naprava pri prechode hrbolami klepala, napr. po prechode kolajnicami.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ja osobne by som auto zdvihol dal dole koleso, odskrutkoval tie dve matice č.18 a hore su tusim 2 mensie a vybral by som tlmic a hned by bolo jasne co je vo veci, pravdepodobne to bude len niektory silentblok na ulozeni.Ak to vsak bude vola na tej tycke tlmica, tak na to bude treba stahovak na strunu, pretoze po povoleni by sa struna roztiahla a uz by si to naspat bez stahovaku nedal.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
no tak bol som v servise, pozreli sa na to, a ze ta vola je v poriadku,
mam stiahnute aj servisne manualy, a na niektorych obrazkoch to vyzera ze ta horna miska lezi na sasi a na inom zase je obrazok s volou. Presny detail som nenasiel, ale asi tam vola musi byt, inak by sa tlmic nemohol hybat do stran pri pruzeni ? Na obrazku je zo spodu akoby gumove lozko, a v nom ak som pochopil lezi tlmic v nejakom gulickovom lozisku ? Ako je to vlastne pri R Clio II r.v. 2002 Autentique ?
Chcel by som vidiet presny rez tym loziskom .
Pri Megane som videl postup vymeny prave tohoto gulickoveho loziska, i ked nepredpokladam, ze by sa tak drasticky nieco opotrebovalo.
Len nechcem, aby sa nejakou volou napr. znicili loziska, gulove capy, ci riadenie. Ale ziadnu volu pri zdvihnuti auta a hybani kolesami necitim. Citit to iba na ceste pri hrboloch, a tiez pri prudsom vyberani zatacok, akoby sa auto rozkyvalo.
Mozno to budu len trocha slabsie tlmice ? S akou zivotnostou treba pocitat u capov riadenia, tlmicov ?
mam stiahnute aj servisne manualy, a na niektorych obrazkoch to vyzera ze ta horna miska lezi na sasi a na inom zase je obrazok s volou. Presny detail som nenasiel, ale asi tam vola musi byt, inak by sa tlmic nemohol hybat do stran pri pruzeni ? Na obrazku je zo spodu akoby gumove lozko, a v nom ak som pochopil lezi tlmic v nejakom gulickovom lozisku ? Ako je to vlastne pri R Clio II r.v. 2002 Autentique ?
Chcel by som vidiet presny rez tym loziskom .
Pri Megane som videl postup vymeny prave tohoto gulickoveho loziska, i ked nepredpokladam, ze by sa tak drasticky nieco opotrebovalo.
Len nechcem, aby sa nejakou volou napr. znicili loziska, gulove capy, ci riadenie. Ale ziadnu volu pri zdvihnuti auta a hybani kolesami necitim. Citit to iba na ceste pri hrboloch, a tiez pri prudsom vyberani zatacok, akoby sa auto rozkyvalo.
Mozno to budu len trocha slabsie tlmice ? S akou zivotnostou treba pocitat u capov riadenia, tlmicov ?
Vôľu na tlmičoch som mal aj ja.Niekto vravel,ze medzera je v pohode,iný že nie.Nakoniec som vymenil uloženie tlmiča A medzera je preč.Pri dvíhaní auta,v tlmičoch vôľa nebola,a ani na kyvanie nie.Najlepšie by bolo pozriet a rovnaké Clio a bolo by po probléme.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"
ex - Renault 5 GTE 91"
toto
hmm...
Tak neviem, mne to pripada ze ta vola by tam byt nemala... Ako pise jozo, treba porovnat z rovnakym modelom. Pripadne sa skus opytat na ceskom Renault klube
V kazdom pripade pokial ti nieco zacalo buchat pri prechodoch nerovnostami a tie ulozenia su akoze v poriadku, tak to potom budu gulaky..
Tak neviem, mne to pripada ze ta vola by tam byt nemala... Ako pise jozo, treba porovnat z rovnakym modelom. Pripadne sa skus opytat na ceskom Renault klube
V kazdom pripade pokial ti nieco zacalo buchat pri prechodoch nerovnostami a tie ulozenia su akoze v poriadku, tak to potom budu gulaky..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Alebo to spravit po svojom a volu odstranit vypnenim medzery gumovymi podlozkami (dorazmi) vhodnej velkosti.
Vola na tlmici musi spobobit ze ak idem po roletach tak mi tlmic bucha jak divy lebo raz tlmi smerom nahor a v zapati tlmi smer nadol, jedina vola ktora by nebuchala je taka ze na konci kazdej vole musi byt gumeny doraz.
Vola na tlmici musi spobobit ze ak idem po roletach tak mi tlmic bucha jak divy lebo raz tlmi smerom nahor a v zapati tlmi smer nadol, jedina vola ktora by nebuchala je taka ze na konci kazdej vole musi byt gumeny doraz.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
jozo-ke : no presne na to spodne ulozenie tj. gumena vlozka medzi tlmicom a karoseriou zo spodu,
A pri hrboloch to hrkota tak, akoby bola uvolnena cela predna naprava,
teda ak sa odlahci koleso, napr. klesne do jamy, tak horna miska uchytu tlmica dosadne na plech, a klepne, ak vyletim z jamy, tlmic buchne zo spodu do silentbloku. a tak to klepoce.
Este som nestretol ziadne Clio , nebeha ich tu po meste vela, takze musim si vystriehnut , alebo pojdem znova do servisu, nech mi otvoria nove auto pod kapotou.
Ohladom tych skrutiek, Clio ma vyzera ze ine uchytenie, ako asi megane, alebo scenic, tj. niesu tam ziadne skrutky, jedine co drzi tlmic je horna matica a velka podlozka obalena gumou.
A pri hrboloch to hrkota tak, akoby bola uvolnena cela predna naprava,
teda ak sa odlahci koleso, napr. klesne do jamy, tak horna miska uchytu tlmica dosadne na plech, a klepne, ak vyletim z jamy, tlmic buchne zo spodu do silentbloku. a tak to klepoce.
Este som nestretol ziadne Clio , nebeha ich tu po meste vela, takze musim si vystriehnut , alebo pojdem znova do servisu, nech mi otvoria nove auto pod kapotou.
Ohladom tych skrutiek, Clio ma vyzera ze ine uchytenie, ako asi megane, alebo scenic, tj. niesu tam ziadne skrutky, jedine co drzi tlmic je horna matica a velka podlozka obalena gumou.