banálny problém sa stal - Olej

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
vivien262
Posts: 1
Joined: Fri Jan 30, 2009 11:05 pm
Location: Kmetovce 50

banálny problém sa stal - Olej

Post by vivien262 » Fri Jan 30, 2009 11:23 pm

mám MEGANE CLASSIC 2.O i automat- ak viete pomôžte mi prosím ako žena stojím medzi 2 m.kolesami- totiž vymienala som M.OLEJ
a v návode bolo 6 l, kúpila som vymenila a tolko mi aj vrátili, v inom servise mi povedali že to je vela a ide tam len 4 l, a že sa to takto môže zmiešat s benzínom. JE TO PRAVDA?
lebo teraz tu steresujem odoberám a vyberám a pravdou je že mi fakt začína niečo smrdiet.
ak mi vysvetlíte ako to je budem moccccccccc vdačná. :roll:

User avatar
cigos
Posts: 126
Joined: Wed Jan 03, 2007 11:44 pm
Location: Bratislava
Contact:

Re: banálny problém sa stal POBLEM

Post by cigos » Sat Jan 31, 2009 3:10 am

No môže to byť pravda. Oleja ide väčšinou do motora toľko koľko je napísane v manuáli k autu kde je konkrétne označenie typu motora a oleja ktorý treba použiť.
Olej sa vypustí od spodku cez olejovú vaňu alebo sa odsaje vrchom cez mierku hladiny oleja. Olej sa potom nalieva zväčša dva a pol litra hneď.
Potom sa vytiahne mierka oleja a očisti sa. Zasunie sa naspäť. Opäť sa vytiahne a pri spodku mierky je značenie ktoré ma asi centimeter a pol možno dva.
Olej by sa mal objaviť na úplnom konci toho značenia. Ak sa neobjaví nevadí . Mierka sa znovu utrie a zasunie. Potom začneme znova dolievať postupne olej. Dolejeme tak štvrť litra a znova pozrieme mierku. Ak sa nám objaví olej na vyznačenom mieste ( asi dvoj centimetrové zvýraznenie pri konci na dlhej mierke )
najlepšie je presne v strede alebo skoro pri vrchu toho značenia. Vtedy ja správna hladina oleja.Ak olej prelejeme čo by značilo že je hladina ďaleko vyššie to znamená nad značenie môže prísť k poškodeniu motora. Preto vám odporúčam odmerať hladinu oleja na studenom nenaštartovanom motore čo najskôr. Ak je v motore viac oleja treba ho z motora trochu odsať alebo vypustiť. No a ak vám čosi smrdi v motorovom priestoru treba otvoriť kapotu
a pozrieť odkiaľ to ide. Môže to byť olej ktorý sa pri nešikovnom nalievaní vylial mimo a stiekol po boku motora alebo na výfuk. Pri jazde je motor aj výfuk zohriaty a vyliaty olej sa od tepla vypaľuje. Nie čo podobne ako olej na rozpálenej panvici.

Dúfam že vám to pomohlo a že svoju Závadu čoskoro odstránite.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Sun Feb 01, 2009 11:30 am

Presne ako pise cigos. Studeny motor (nie kvoli teplote, ale aby stiekol vsetok olej do vane). Vytiahnut mierku, ocistit, vlozit a opat vytiahnut. Pokial je od oleja medzi spodnou a hornou znackou, je to v poriadku.

Dost by pomohlo vediet kod motora, alebo aspon rok vyroby auta:
(Ale +/- je to stale tych 6L)

Renault Mégane Mégane II 2.0 16V T RS (2004 ->)
Engine F4R
Capacity 5 liter
Filter 0,1 liter

Renault Mégane Mégane II 2.0 16V coupé-cabriolet (2003 ->)
Engine F4R
Capacity 5,4 liter
Filter 0,15 liter

Renault Mégane Mégane 2.0 16V ide (1999-2003)
Engine F5R
Capacity 5,4 liter
Filter 0,3 liter

Renault Mégane Mégane 2.0 16V (1995-1998)
Engine F7R
Capacity 6 liter
Filter 0,5 liter

Renault Mégane Mégane 2.0 (1995-2000)
Engine F3R
Capacity 6 liter
Filter 0,5 liter


Ak som to spravne pochopil, vymienali Vam olej v servise, tak pochybujem ze tam naliali celych 6L bez toho aby kontrolovali hladinu na miere. To by potom neboli mechanici, ale magori...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply